Hop til indhold

Nogen der kan anbefale en god hunde-shampoo?

Gæst Isabella
 Share

Recommended Posts

Gæst Isabella

Så er det ved at være tid til at min hund trænger til et bad.

Er der nogen der kan anbefale en god hunde shampoo og balsam som rengør godt, men sammentidig "slider" mindst mulig på deres fedtlag i pelsen? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det ved at være tid til at min hund trænger til et bad.

Er der nogen der kan anbefale en god hunde shampoo og balsam som rengør godt, men sammentidig "slider" mindst mulig på deres fedtlag i pelsen? :hmm:

Hvor tit havde du forestillet dig den skulle i bad??

Shampoo kan fås i mange kvaliteter og udgaver - men de slider alle hvis man propper sin hund i bad hele tiden..

Generelt bruger jeg shampoo herfra : http://www.pitstopforpets.dk - elsker deres Chris Christensen serier. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isabella

Ikke særligt tit. Men hun har alt muligt fedtet størknet i pelsen, så føler lidt at hun bliver nød til at få et bad. Ved godt at man helst skal undgå at gøre det.

Men tak det vil jeg da lige kigge lidt på. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvis vi nu snakker hver 3.måned, så er det sgu nærmest lige meget hvad shampoo du bruger, for det vil ikke have den store indflydelse på fedtlaget i pelsen - men ville nu nok vælge en god kvalitets shampoo alligevel - dels er de nemmere at arbejde med og så fås de til forskellige pelstyper og farver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den ældste bliver badet meget meget sjældent og jeg har altid bare givet hende en omgang menneskeshampoo... Uden parfume i.

men så kom den yngste til, som er et lille svin! Hun skal nærmest bades dagligt fordi hun ruller sig i lort lort og atter lort! Så nu har vi rigtig hundeshampoo i huset. Vi har sådan noget her, det fungerer fint for os.

Aner ikke om det er bedre eller værre end andet, det er økologisk og dufter dejligt. Det er noget vi har vundet...

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]113473[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]113472[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]113466[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]113467[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]113468[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]113469[/ATTACH]Jeg bruger de ovennævnte fra Pitstop, og de virker. Ofte bruger jeg den til hvalpe. Den hedder PLUSH Puppy og den virker. Også balsam derfra.

elsker bare de billeder :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

elsker bare de billeder :lun:

me too - har da en sindssygt renlig hund så :-)

jeg vasker hende sjældent (kun når hun har rullet sig i lort/døde fisk og andet i samme lækre afdeling) og bruger en furminator shampoo. jeg har den også som tørshampoo og det virker ok når de fælder meget

Link til indlæg
Del på andre sites

Freddy 10.jpg

Flotte Freddy Fræk vaskes normalt kun efter behov. Og lige inden trim og så igen lige inden udstilling.

Han udredes ikke inden bad, da jeg så ville kunne flå for meget pels af ham. Han udredes forsigtigt ,mens hårtørren arbejder.

I søndagsblev han BIS 3 på et stort spanielklubskue.

Hans mor Debbie er jo også en svinehund, trods sine 7 år.

Link til indlæg
Del på andre sites