Hop til indhold

Hvilke tyggeben og andet må hvalpen få/ikke få?


Garfield
 Share

Recommended Posts

Jeg tænker meget på hvad jeg skal købe til den lille ny at tygge i til hans tænder, uden at det spolerer hans mave ad. Jeg har købt de der politistave så det ikke er med knuder i enderne, og det tænker jeg vel er ok. Men må han få andet end bare tørret hud? Hvad med dem som renser tænderne? Bla. har OLIVERS.DK nogle af dem til tænderne som er hårde, men stadig lidt blødere end politistavene.

 

Jeg har også købt en KONG, og hvad kan jeg fylde i den og fryse ned? Tænker om leverpostej er for hårdt for hans mave?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker meget på hvad jeg skal købe til den lille ny at tygge i til hans tænder, uden at det spolerer hans mave ad. Jeg har købt de der politistave så det ikke er med knuder i enderne, og det tænker jeg vel er ok. Men må han få andet end bare tørret hud? Hvad med dem som renser tænderne? Bla. har OLIVERS.DK nogle af dem til tænderne som er hårde, men stadig lidt blødere end politistavene.

 

Jeg har også købt en KONG, og hvad kan jeg fylde i den og fryse ned? Tænker om leverpostej er for hårdt for hans mave?

 

Og hvordan rengør man bedst en KONG? Jeg har ikke købt den der æggeformede, men den som er formet som et kødben og har huller i begge ender. Tænkte på at bruge en tandbørste. Må den mon komme i opvaskemaskinen??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil være på den sikre side mht kong så brug det opblødte tørfoder i kogt vand og smid den i fryseren. Mht rengøring kan den fint tåle opvaskemaskine - det er mere om i synes om at den bliver vasket i samme omgang som jeres service :-) vi er ikke men kender andre der er ;-)

 

Ja jeg tænkte også at bruge hans foder til det i starten. Nu skriver du KOGT vand? Er der en grund til det skal være kogt?

Mht maskinopvask, så ville jeg heller ikke smide den i uden at skylle den grundigt først. Men så tænker jeg det er ok. :-):-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg syntes en Kong er en god ide at bruge - det burde de ikke komme til skade af.

Jeg ville passe lidt på med tyggeben da det kan gå af i flager og dermed sætte sig fast i halsen på dem. Nogen hunde kan ikke tåle dem i maven fordi det bliver der for lang tid.

 

Man kan få sådan nogle tørret stykker kød enten i aflange stykker eller som filet - som er gode at gnaske på.

 

Alternativ er der reb bolde - reb der er snoet - når tænderne skiftes kan man ligge dem i fryseren så de er dejlig kølig for tænderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes en Kong er en god ide at bruge - det burde de ikke komme til skade af.

Jeg ville passe lidt på med tyggeben da det kan gå af i flager og dermed sætte sig fast i halsen på dem. Nogen hunde kan ikke tåle dem i maven fordi det bliver der for lang tid.

 

Man kan få sådan nogle tørret stykker kød enten i aflange stykker eller som filet - som er gode at gnaske på.

 

Alternativ er der reb bolde - reb der er snoet - når tænderne skiftes kan man ligge dem i fryseren så de er dejlig kølig for tænderne.

 

Men er tyggebenene så ikke ok uanset om de er hvalpe eller store? Tænker bare om ikke de har behov for en eller anden form for ben når deres tænder klør? :-P Jeg har nogle stykker kød i flager også, og ellers må jeg bare give ham det når jeg er hjemme hos ham og kan holde øje. Men vidste ikke at de der alm tyggeben kan være hårde for maven. Troede faktisk det var noget af det mildeste man kan få.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Men er tyggebenene så ikke ok uanset om de er hvalpe eller store? Tænker bare om ikke de har behov for en eller anden form for ben når deres tænder klør? :-P Jeg har nogle stykker kød i flager også, og ellers må jeg bare give ham det når jeg er hjemme hos ham og kan holde øje. Men vidste ikke at de der alm tyggeben kan være hårde for maven. Troede faktisk det var noget af det mildeste man kan få.

Tygge ben er i mine øjne noget skidt - mine hvalpe har aldrig fået sådan noget. Jeg har der imod brugt legetøj som kunne holde til at blive gnavet i. Jeg brugte også de her stofbleer som jeg bandt knuder på og smed i fryseren som de fik at gnaske på.

Mine nu voksne beagler får aldrig tygge ben - de får engang i mellem tørret hud af elg og kanin som er meget mild mod maven. Elg skindet klipper jeg igennem med en plade saks. Udover det får de sådan nogle 6 kantede tyggeben baseret på ris med lange mellemrum.

Link til indlæg
Del på andre sites

En islænder kan have tendens til sart mave, så røgede tygget ting skal man være varsom med, men ellers har min fået alt. Specielt en koklov elskede hun som helt lille og nakke sener.

 

 

I kong putter jeg opblødt mad og dåsemad.

tørret kallun er også fint.

 

ok. Ja tænker at holde mig helt fra røget ben, så det fint nok. Hvornår kan de tåle leverpostej fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

alt med måde som man siger;) Lidt i kanten af et ben er jo fint nok, men ellers er der jo ingen grund til at begynde vildt på det.

 

Det er rigtig nok. Har heller ikke tænkt mig at fylde ham med alt muligt. :) Det mere fordi det er så nemt at bruge i KONG´en. Men kan jo også som du skriver bruge kalkun, eller kylling.

Link til indlæg
Del på andre sites

rene produkter så ja. Fabrikerede produkter tilsat alt muligt nej. Så tørret et eller andet af passende størrelse skader næppe nogen.

 

Ok. Hvad så med de der dentasticks fx?? Altså dem ville du vel så putte under kategorien som er tilsat alt mulig vil du ikke? Og når du skriver rene produkter, så mener du eksempelvis de tørrede hudruller??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...