Hop til indhold

Kørekort til flexliner, tak!


tuclaya
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack
Det er måske nok lidt firkantet formuleret. Kan man finde ud af at behandle den ordentligt og fornuftigt og på de rette steder, så er den for både hund og ejer et vidunderligt gå-redskab.

 

Firkantet eller ej - så er det min holdning!:mrgreen:

Jeg har set alt for mange tilfælde af let sindig "behandling" af den snor - folk kommer der til skade - hunde der kommer til skade. Man har ikke den samme kontrol med hunden som hvis den havde været i en fornuftig line. Når det er sagt så har jeg også skrevet at vi selv ejer 3 styk. flexliner - men at disse kun er på når vi er i visse områder hvor der er mulighed for lidt mere "fri løb"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger kun flexline og har aldrig oplevet nogen dumme situationer med den.

 

Det der bliver beskrevet i start indlægget har vel ikke noget med flexlinen at gøre, det har noget at gøre med at ham som holder linen er en kæmpe idiot ! Mage til frækhed og ligegyldighed skal man da lede længe efter !

 

Det med elevatoren,jamen det er jo så dumt at det er til at græde over.

 

Og så hvis det er en lille trøst, så er du ikke den eneste. Tjaldur blev overfaldet og bidt af en løs schæferhund,som ejeren slet ikke kunne kalde til sig, for ca en måned siden, han fik også revet sin skulder afled. Ejeren, jamen det kan ikke beskrives, hvilken opførsel hun har lagt for dagen.

 

Nu har min hund også taget nogen skridt tilbage i sin tro på at verden ikke er farlig. I flere måneder har han ignoeret løber og cykellister osv og han kunne afledes med godbidder når vi så andre hunde.

 

Nu har jeg igen en hund der reagere på overstående og som er fuldkommen ligeglad med selv kogt kylling, han kan ikke afledes med guffer længere. Suk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Firkantet eller ej - så er det min holdning!:mrgreen:

Jeg har set alt for mange tilfælde af let sindig "behandling" af den snor - folk kommer der til skade - hunde der kommer til skade. Man har ikke den samme kontrol med hunden som hvis den havde været i en fornuftig line. Når det er sagt så har jeg også skrevet at vi selv ejer 3 styk. flexliner - men at disse kun er på når vi er i visse områder hvor der er mulighed for lidt mere "fri løb"

Det kommer altså i høj grad an på, hvem "man" er. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Firkantet eller ej - så er det min holdning!:mrgreen:

Jeg har set alt for mange tilfælde af let sindig "behandling" af den snor - folk kommer der til skade - hunde der kommer til skade. Man har ikke den samme kontrol med hunden som hvis den havde været i en fornuftig line. Når det er sagt så har jeg også skrevet at vi selv ejer 3 styk. flexliner - men at disse kun er på når vi er i visse områder hvor der er mulighed for lidt mere "fri løb"

 

Enig med Dina - kommer da virkelig an på hvem man er. Jeg har samme kontrol med flexline som med fast line. Og samme kontrol som hvis jeg ikke havde line på. Forskellen er bare at nogle steder skal man have line på, derfor er flexlinen er fint alternativ.

Hunden som TS oplever det her med kunne ligeså godt have været i en udstrakt trepunktsline. Det handler vel om den, der har fat i den anden ende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Dina - kommer da virkelig an på hvem man er. Jeg har samme kontrol med flexline som med fast line. Og samme kontrol som hvis jeg ikke havde line på. Forskellen er bare at nogle steder skal man have line på, derfor er flexlinen er fint alternativ.

Hunden som TS oplever det her med kunne ligeså godt have været i en udstrakt trepunktsline. Det handler vel om den, der har fat i den anden ende.

Lige præcis! Jeg synes flexlinen er super, når vi tur i byen, hvor han ikke må være løs. Han får mulighed for at gå rundt og snuse uden at jeg behøver rende lige i røven af ham hele tiden og han kan da alligevel løbe et par meter, inden snoren bliver stram. Den giver altså bare mere frihed og er, som du også nævner, et super alternativ til når hunden ikke må være løs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Dina - kommer da virkelig an på hvem man er. Jeg har samme kontrol med flexline som med fast line. Og samme kontrol som hvis jeg ikke havde line på. Forskellen er bare at nogle steder skal man have line på, derfor er flexlinen er fint alternativ.

Hunden som TS oplever det her med kunne ligeså godt have været i en udstrakt trepunktsline. Det handler vel om den, der har fat i den anden ende.

Enig, der er her, jeg næsten bogstaveligt mener kørekort frem for forbud. Elsker selv både mine flex - og sporliner, som flittigt bliver brugt i skove, men håber, der ved hjælp af opråb og advarsler, evt. ved køb af linen, kommer noget obs på brugen af dem.

For har ejeren ingen kontrol, så går det altså bare meget hurtigt stærkt med en flex ... Om det så er en elevator, ud på en vej eller lige i smasken på en anden hund.

 

Hvorfor er det lige at folk med små hunde mener at det er okay at de farer på en stor hund..... den lille kan jo alligevel ikke gøre den store fortræd.

Men den store kan sgu presses i en rigtig dum situation og en stor hund kan da sagtens blive bange/bidt af en lille hund.

Hos mine forældre styrede gravhunden både de to retrievere og ALT hvad der kom ind af døren - bidske lille møgkøter.

 

Sassy giver små hunde potedask så de vælter hvis de hopper på hende og hun må gerne, folk kan bare holde deres hund tæt!

 

Det er vel ALDRIG ok med nogle hunde, der farer i hovedet på andre hunde ... Store, små, tynde eller tykke.

Jeg stillede spørgsmålet, om I med store hunde også oplever det, fordi jeg førhen aldrig oplevede det med min store hund - men det er også en del ( ca. 12 år ) siden, så det er måske mere et spørgsmål om en ny, udbredt adfærd blandt hundeejere: At alle hunde partout skal hilse på alle ... " for min hund gør aldrig noget" . Og måske kan nogle småhundeejere godt tro, at deres små pus er helt harmløse og tænker ikke over, at " Nej, vores hunde er ikke nødvendigvis bedste venner, fordi de begge er under 35 cm." Og " ja, store hunde er faktisk også følsomme væsener, der ikke nødvendigvis synes at overfald af en gøende uldklump lige er sagen ... Og som mentalt bliver ligeså påvirket a f det som alle andre"

Redigeret af tuclaya
Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt, hvis man ikke har potentielt lige så godt styr på sin hund i en flexline, er man simpelthen for dum til at bruge den....

 

Jeg oplever sjældent at folk lader andre fare i hovedet af Bella - der er visse fordele ved at have schæfer:mrgreen: Min veninde med samojede oplever det tilgengæld tit. Forstår ikke hvorfor folk ikke overvejer om der kunne ske deres hund noget:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever det ind imellem. Faktisk med hunde i alle størrelser :hmm: Tror det er fordi Bobo ikke ligefrem appellerer til at folk skal holde styr på deres hund. De fleste kender vel labradoren som en sød krammebamse og så tænker de vel, at han selvfølgelig ikke gør noget. Men man ved det jo aldrig - jeg ved jo ikke engang selv, om han en dag får nok af hunde, der snuser ham i røven, mens han egentligt ikke gider hilse.

 

Og helt generelt tror jeg det er rigtigt nok hvad du siger tuclaya. Det virker også på mig som om, at alle hunde skal kunne med alle. Og hvis man så har en hund, der IKKE kan med alle, så er det den, der er noget galt med :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det altså godt soegaard :fyfy:...... altså, er der nowet snuser hader mere end både pest og kolera, er det påstande der ikke kan tilbagevises! :fornaermet::mrgreen: Især hvis det er påstande jeg ikke er fremkommet med, :blink:.....for så ville det jo self. være at betragte som intet mindre end fakta :slem::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...