Hop til indhold

HJÆLP


Gæst Vict0657
 Share

Recommended Posts

Gæst Vict0657

Hej alle.

Jeg har solgt min lækre pomeranian han, da han ikke kunne sammen med vores anden hund og han var alene hjemme ca 5-7 timer, hvilket jeg ikke kunne bære. Det var alt for synd for ham. Det er nu en uge siden han er blevet solgt.

Har haft kontakt med den nye ejer godt og vel hver dag. Det er gået godt og hun er glad for ham. MEN. Så skulle hun lade ham være alene hjemme i 15 minutter igår. Og han har hylet og gøet og nu vil hun have pengene tilbage og give mig hunden igen. Det mener jeg jo ikke er rigtigt. Det er dyreplageri at sende ham frem og tilbage, frem og tilbage! Og helt ærligt, hun har kun haft ham i en uge. Han er et helt nyt sted og er knapt nok faldet til endnu!

Hvad gør jeg i denne situation. Hun siger det er hundeloven at have retutret 14 dage, men jeg kan intet finde på nettet. Jeg er studerende og har ingen penge. Og kan ikke tage ham tilbahe, det er både synd for ham og vores anden hund, for de kan IKKE sammen. OG vi har handlet, så mener ikke dette er helt fair overfor mig. Kan i hjælpe mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun mener at købeloven af hund siger at hun har 14 dages fortrydelsesret men det kan jeg nu ikke se nogen steder. Opdrættere osv har 2 års reklamationsret. Men ikke private sælgere af feks en hund.

Hun truer mig nu med at ringe til politiet. Men da jeg hverken har pengene eller lov til at have to hunde her hvor jeg er flyttet hen kan jeg intet gøre. Så må hun jo melde mig til politiet? Selvom jeg ikke forstår meningen. Hun har haft hunden i en uge. Selvfølgelig er han ikke tryg ved at være alene allerede. Han er et fremmede sted? - Regner hun med at en hvalp på 8 uger kan rulle rundt og sætte af sig selv altså? - For mig er det her dybt godnat

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis jeg var dig ville jeg tage hunden tilbage og betale pengene til hende... for det vigtigste er vel at hunden kom i et godt hjem, og det har den tydeligvis ikke der hvor den er nu... og så må du eventuelt finde en pasnings løsning indtil du kan finde et nyt hjem til hunden. Omkring pengene så ved jeg ikke hvad hun har givet for hunden, men du kan vel lave en aftale med at hun kan få pengene tilbage til d. 1 eller noget i den stil, altså når du har penge igen. Og eventuelt at hun kan have hunden indtil du finder en midlertidig løsning....

 

Hunden har self. ikke godt af at flytte rundt hele tiden men den har mindre godt af at være et sted hvor den ikke er ønsket

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev nød til at flytte, da min nabo er psykisk syg og der kom mange ubehagelige hændelser fra hende.

Der hvor vi bor nu må vi kun have 1 kæledyr. Dolph var så meget alene, da vi ikke kunne have ham med i hundeskoven og vores hvalp blev nød til det da den jo har så meget energi. Vi prøvede at tage ham med mange gange men han var så bange for de store hunde at han sad og rystede, derfor var han alt for meget alene hjemme da vi jo også har arbejde at passe og først er hjemme ved 4-5 tiden.

Jeg kan ikke tage dolph igen selvom jeg gerne ville.. Men glad for i giver mig ret i, at der ikke er fortrydelsesret. Det har jeg nu også kun læst.. Nu må vi se..

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom ens hund ikke kan være i hundeskoven så betyder det vel ikke at man bare lader den blive derhjemme, og hvis hvalpen har masser af energi jamen så kan man lave mental stimulering på almindelige gåture hvor begge hunde kan være med. Og lad mig lige forstå denne her ret, i har 2 hunde, en voksen og en hvalp, så flytter i til et sted hvor i kun må have 1 hund, på trods af at i har 2 hunde, hvorefter i skiller jer af med den voksne hund i stedet for hvalpen??? Er det korrekt.

Og grunden til at hunden var meget alene hjemme var fordi den var bange for store hunde....

 

Sorry jeg er virkelig ikke typen der konkluderer folks evner ud fra hvad de skriver, for vi kan være nogle torsk til at formulere os på skrift... men det lyder som om at den stakkels hund er blevet offer for at i som hundeejere slet ikke har været jeres ansvar voksent... og har rigtig ondt af den hund, og i burde måske overveje om i overhovedet burde have hund... hvad så hvis hvalpen får en dårlig oplevelse i hundeskoven og bliver bange for store hunde! kan den så heller ikke komme ud længere, ???

Synes virkelig det lyder som om i burde have anskaffet jer en bamse i fætter br. i stedet for et levende væsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld men som jeg læser det er det da godt nok lidt turburlent for den lille hund! øv :-(

 

Som jeg husker det er er det ikke mere end en måneds tid siden du skrev i havde fået Dolph, sidst jeg læste om Dolph var det noget med en navneændring du gerne ville have :-)

Og han har også været tilbudt til avl, og nu har han fået nyt hjem.

 

hm jeg ved ikke lige hvad jeg skal skrive.

 

Men jeg håber virkelig for den lille hund, at han snart får en fast rytme og et fast sted at bo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er målløs. du overtager hunden som 5 årig , mener jeg at forstå. Og berømmer den så meget , at den bør bruges til avl, uanset du intet aner om den kropslige sundhed. Og anskaffer hurtigt en hvalp, skøn du bør vide at 5 årige hunde kan bruge et år om at falde på plads i nyt hjem. Og måske har denne hund aldrig drømt om at dele sit nye hjem ,med en ung hvalpevandalist.

Sælger den igen pga problemer, og nu har ny ejer problemer, som du pludselig ikke forstår.

Hvis du er bare en smule ansvarlig. så kontakter du alle dyreværnsorganisationer for et finde et godt hjem til den. Koste , hvad det så koster dig.

Jeg har heller ikke penge som pensionist, men da en sikkerhed for behandling af et brækket ben eller et pensionsophold til alle 6 vovser, hvis jeg skulle ende på et hospital.

Den hund har du selv påtaget dig ansvaret for, og nu er den måske uønsket og i knibe. Jeg er så skide træt at køb dyr og udskift dem, de dur ikke her!!!!

Undskyld, jeg er virkelig ved at blive gammel. Men min konklusioner. Så tag dog ansvar , hvad det evt. må koste dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev nød til at flytte, da min nabo er psykisk syg og der kom mange ubehagelige hændelser fra hende.

Der hvor vi bor nu må vi kun have 1 kæledyr. Dolph var så meget alene, da vi ikke kunne have ham med i hundeskoven og vores hvalp blev nød til det da den jo har så meget energi. Vi prøvede at tage ham med mange gange men han var så bange for de store hunde at han sad og rystede, derfor var han alt for meget alene hjemme da vi jo også har arbejde at passe og først er hjemme ved 4-5 tiden.

Jeg kan ikke tage dolph igen selvom jeg gerne ville.. Men glad for i giver mig ret i, at der ikke er fortrydelsesret. Det har jeg nu også kun læst.. Nu må vi se..

Og hvad tænker du så, at der skal ske med Dolph? Han skal bare blive et sted, hvor han er uønsket, fordi du ikke har pligt til at tage ham tilbage? Eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...