Hop til indhold

HJÆLP


Gæst Vict0657
 Share

Recommended Posts

Gæst Vict0657

Hej alle.

Jeg har solgt min lækre pomeranian han, da han ikke kunne sammen med vores anden hund og han var alene hjemme ca 5-7 timer, hvilket jeg ikke kunne bære. Det var alt for synd for ham. Det er nu en uge siden han er blevet solgt.

Har haft kontakt med den nye ejer godt og vel hver dag. Det er gået godt og hun er glad for ham. MEN. Så skulle hun lade ham være alene hjemme i 15 minutter igår. Og han har hylet og gøet og nu vil hun have pengene tilbage og give mig hunden igen. Det mener jeg jo ikke er rigtigt. Det er dyreplageri at sende ham frem og tilbage, frem og tilbage! Og helt ærligt, hun har kun haft ham i en uge. Han er et helt nyt sted og er knapt nok faldet til endnu!

Hvad gør jeg i denne situation. Hun siger det er hundeloven at have retutret 14 dage, men jeg kan intet finde på nettet. Jeg er studerende og har ingen penge. Og kan ikke tage ham tilbahe, det er både synd for ham og vores anden hund, for de kan IKKE sammen. OG vi har handlet, så mener ikke dette er helt fair overfor mig. Kan i hjælpe mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun mener at købeloven af hund siger at hun har 14 dages fortrydelsesret men det kan jeg nu ikke se nogen steder. Opdrættere osv har 2 års reklamationsret. Men ikke private sælgere af feks en hund.

Hun truer mig nu med at ringe til politiet. Men da jeg hverken har pengene eller lov til at have to hunde her hvor jeg er flyttet hen kan jeg intet gøre. Så må hun jo melde mig til politiet? Selvom jeg ikke forstår meningen. Hun har haft hunden i en uge. Selvfølgelig er han ikke tryg ved at være alene allerede. Han er et fremmede sted? - Regner hun med at en hvalp på 8 uger kan rulle rundt og sætte af sig selv altså? - For mig er det her dybt godnat

Link til indlæg
Del på andre sites