Hop til indhold

Hvem har gavn af hunderegistrering?


Gæst snuseren
 Share

Recommended Posts

Jeg er løbet tør for popcorn. :lol: Og kan vi ikke finde på noget andet at spise, for de forbandede skaller sætter sig fast alle vegne.

Hvis jeg skal hygge mig rigtig meget snupper jeg en øl. I øjeblikket er favoritten royals hvid xmas. :lun: Skal det være noget man tygger er jeg ret vild med pistacienødder, for det tager lidt tid at pille og så når man ikke at spise så mange.

 

Spiser du virkelig popcorn eller er der andet du hellere vil have?.

 

 

 

 

..... og ja, det er et forsøg på at kidnappe tråden, men ellers ender den jo aldrig.

:sjov:
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 230
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er løbet tør for popcorn. :lol: Og kan vi ikke finde på noget andet at spise, for de forbandede skaller sætter sig fast alle vegne.

Hvis jeg skal hygge mig rigtig meget snupper jeg en øl. I øjeblikket er favoritten royals hvid xmas. :lun: Skal det være noget man tygger er jeg ret vild med pistacienødder, for det tager lidt tid at pille og så når man ikke at spise så mange.

 

Spiser du virkelig popcorn eller er der andet du hellere vil have?.

 

 

 

 

..... og ja, det er et forsøg på at kidnappe tråden, men ellers ender den jo aldrig.

 

:sjov:

 

Jeg er glad for du er godt underholdt,......:slem:

 

Jeg har fundet ud af hvad min mors advokat fik oplyst om registreringen på hunden, da han påtog sig at behandle sagen for min mor,....... altså hvad DHR kunne oplyse om hunden.......men ved ikke om det er fortroligt, er dog rimelig sikker på der var sendt en kopi af registreringen i DHR videre til betjentens advokat......så de også var orienteret!

Men må man oplyse andre om hvad min mor har af registreringer, eller rettere haft registreret i DHR under sagsforløbets gang i kyndige juristers hænder:lol:......der er måske en lov om man ikke må vidergive hvad DHR har registreret:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er løbet tør for popcorn. :lol: Og kan vi ikke finde på noget andet at spise, for de forbandede skaller sætter sig fast alle vegne.

Hvis jeg skal hygge mig rigtig meget snupper jeg en øl. I øjeblikket er favoritten royals hvid xmas. :lun: Skal det være noget man tygger er jeg ret vild med pistacienødder, for det tager lidt tid at pille og så når man ikke at spise så mange.

 

Spiser du virkelig popcorn eller er der andet du hellere vil have?.

 

 

 

 

..... og ja, det er et forsøg på at kidnappe tråden, men ellers ender den jo aldrig.

 

Popcorn er lækre, ja, men har samme problem med skallerne. Og har ikke mere tandtråd:vedikke: Det værste er når en skal sætter sig fast på tungen helt nede i halsen!

 

Pistacienødder er er det bedste:mums: Men kunne de ikke lave dem uden skaller? Det tager jo 1.000 år at æde en pose.... Ellers er Kims Mix (den røde) en favorit for tiden.

 

Øl er desværre ikke en mulighed mere, og cider er så fimset:hmm: Hvad foreslår i?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hvad med Lambrusco? man bliver så pjattet af det :lol:

Jeg kan desværre ikke tillade mig at drikke så meget af det pga. min diabetes - men nogle gange bliver jeg pjattet af bare 2 glas :mrgreen:

 

Ellers foretrækker jeg øl fra Indslev bryggeri - de kan lave øl :5up:

 

Salt mandler er et hit her i huset - de er gode :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Det glæder mig i finder det underholdende, om folk har deres hund registreret i DHR eller ej, når loven stiller krav til hundeejere!

Jeg tillader mig også at grine lidt med, for det er sgu sjovt min mor hoppede på limpinden, at overholde en lov hun ikke i følge lovrytterne var bundet af!:blink:

 

Men hvorfor kunne de lovkyndige så ikke bare bede dem, der havde hund overholde deres pligt! De kendte jo deres navn og adresse og hunde finde hunden der!

Hvad var dog problemet, .......kunne man ikke stille krav, om at de skulle og var underlagt loven?

Er der så heller ikke nogen der har stillet krav om registrere jeres hunde i DHR.......ja undskyld......det er jo ret beset ikke noget der vedkommer andre end jer som er hundeejer, og har styr på loven! :-D

 

Der er ingen hundelov der stiller krav overfor snuser, oh det er 100% sikkert er jo som bekendt ikke hundeejer, ej heller besidder af hund! :mrgreen:

 

I skal ikke føle jer tvunget til at svare.....det er ikke let at svare på ting, jurister ikke helt klart og let fatteligt, kan give svar på! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det da godt, at jeg ikke bebrejder samfundet for min uheldige situation :mrgreen: :slem:

 

:genert: Det er vel ikke nemt, når man i samfundet som helhed betragtes som den mest uvidende idiot der kan opstøves, inden for landets grænser! :slem::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh er ikke så glad for popcorn det giver sådan en fedtet følelse inde i munden. Men chips, især bugles er en fest her og kan altid spise noget lys chokolade. I aften står den på æblekage, da jeg skulle lave den igår tabte jeg fadet på gulvet, så Coco havde en fest med at slikke rester op :D

 

Mmmmmmh, Buggles:mums:

 

Og cacao fra Lidl:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh er ikke så glad for popcorn det giver sådan en fedtet følelse inde i munden. Men chips, især bugles er en fest her og kan altid spise noget lys chokolade. I aften står den på æblekage, da jeg skulle lave den igår tabte jeg fadet på gulvet, så Coco havde en fest med at slikke rester op :D

 

:5up: Nu ved jeg og andre din hund elsker æblekage, men du vil ikke fortælle hvad og hvem det gavner dig og hunden den er mærket og registreret i DHR og hvad betydning det har for dig og samfundet.....det er nok fortroligt! :genert::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mmmmmmh, Buggles:mums:

 

Og cacao fra Lidl:5up:

Mon man burde gå de 200m ned til lidl og hente noget.. :D

:5up: Nu ved jeg og andre din hund elsker æblekage, men du vil ikke fortælle hvad og hvem det gavner dig og hunden den er mærket og registreret i DHR og hvad betydning det har for dig og samfundet.....det er nok fortroligt! :genert::mrgreen:

 

Ja det må det vel være :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Mon man burde gå de 200m ned til lidl og hente noget.. :D

 

 

Ja det må det vel være :mrgreen:

 

:megaked: Javel..... så blev jeg så meget klogere, så kan jeg heller ikke oplyse noget om hvad både jeg og hunderegisteret ved, det er jo fortrolige oplysninger! :blink: Ikke nemt at være klemt inde i det system! :stupid::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked: Javel..... så blev jeg så meget klogere, så kan jeg heller ikke oplyse noget om hvad både jeg og hunderegisteret ved, det er jo fortrolige oplysninger! :blink: Ikke nemt at være klemt inde i det system! :stupid::mrgreen:

 

Nu ved jeg og andre din hund elsker æblekage, men du vil ikke fortælle hvad og hvem det gavner dig og hunden den er mærket og registreret i DHR og hvad betydning det har for dig og samfundet.....det er nok fortroligt!

 

Om hunde siger man, at de intet gør de ikke får et eller andet ud af. Det samme gælder mennesker, så nu undrer jeg mig over, hvad du får ud af at være så ubehagelig og sarkastisk, hvad er gevinsten :vedikke:

Jeg må indrømme, at jeg synes det er særdeles upassende og aldeles uklædeligt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Om hunde siger man, at de intet gør de ikke får et eller andet ud af. Det samme gælder mennesker, så nu undrer jeg mig over, hvad du får ud af at være så ubehagelig og sarkastisk, hvad er gevinsten :vedikke:

Jeg må indrømme, at jeg synes det er særdeles upassende og aldeles uklædeligt..

 

:megaked:Jeg beklager! :hmm:Jeg forstår det nok er på tide at daffe af, og overlade tråden til andre, der ved alt om registrering af hunde og hundeloven :genert:....for det ved jeg ikke en snus om, og det er jo ikke her man bliver klogere! :genert:

 

:engel:Hyg jer! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh er ikke så glad for popcorn det giver sådan en fedtet følelse inde i munden. Men chips, især bugles er en fest her og kan altid spise noget lys chokolade. I aften står den på æblekage, da jeg skulle lave den igår tabte jeg fadet på gulvet, så Coco havde en fest med at slikke rester op :D

Bobo siger, at du godt liiiige kunne have inviteret. Æblekage er :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked:Jeg beklager! :hmm:Jeg forstår det nok er på tide at daffe af, og overlade tråden til andre, der ved alt om registrering af hunde og hundeloven :genert:....for det ved jeg ikke en snus om, og det er jo ikke her man bliver klogere! :genert:

 

:engel:Hyg jer! :vinken:

 

Det er jo ikke det, det drejer sig om! Det handler om, at du er meget uvenlig i din måde at skrive på, det var det jeg kommenterede og spurgte til, men det stod nok i kortene at du heller ikke ville svare på dette spørgsmål.

 

Det undrer mig, hvad du i det hele taget ønsker med denne tråd andet end at spy galde, for når du arrogant undlader at besvare de stillede spørgsmål, så folk kan finde ud af hvad det er for en oplevelse du har, er det nok ikke andres synspunkt på hunderegistrering tråden handler om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg beundrer den Minister der lige er gået af, det er en mand der ved hvad ansvar er og betyder......mange i højtstående stillinger kunne lære meget af denne mand!

 

Mon andre højtplacerede ledere har følelsen af samme ansvar, for deres arbejdsområde?

 

Jeg tvivler på nogen i politiledelsen har samme indstilling, til ansvar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min "yndlings"opdrætter har længe kørt en god forretning med at tage hunde retur, uden at udbetale ejerne, og derefter sælge dem igen. Hans hunde er altid kun øretatoveret, og noget tyder på at han faktisk har nogen der kan hjælpe med at ændre i hunderegisteret.

Lige nu har jeg en strid med ham fordi jeg er ved at hjælpe en bekendt med at slæbe ham i retten for bedrageri. I den forindelse har han truet mig med at komme og "hente mine hunde". Det har han gjort og gennemført over for andre. Han blev totalt hysterisk da jeg sagde at de var blevet chipmærket, for hvordan han end bærer sig ad, kan han kun få ændret i hunderegisteret hvis han kender registreringsnumeret. Han kender naturligvis øretatoveringsnummeret på de hunde han har opdrættet, men ikke nummeret på den chip min dyrlæge senere har sat i.

 

Jeg er bare nødt til at sige at der må være noget om snakken med at der kan ske uautoriseret ejerskift af hunde i hunderegisteret, og DHR enten ikke ved at det foregår på den måde, eller accepterer at det sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min "yndlings"opdrætter har længe kørt en god forretning med at tage hunde retur, uden at udbetale ejerne, og derefter sælge dem igen. Hans hunde er altid kun øretatoveret, og noget tyder på at han faktisk har nogen der kan hjælpe med at ændre i hunderegisteret.

Lige nu har jeg en strid med ham fordi jeg er ved at hjælpe en bekendt med at slæbe ham i retten for bedrageri. I den forindelse har han truet mig med at komme og "hente mine hunde". Det har han gjort og gennemført over for andre. Han blev totalt hysterisk da jeg sagde at de var blevet chipmærket, for hvordan han end bærer sig ad, kan han kun få ændret i hunderegisteret hvis han kender registreringsnumeret. Han kender naturligvis øretatoveringsnummeret på de hunde han har opdrættet, men ikke nummeret på den chip min dyrlæge senere har sat i.

 

Jeg er bare nødt til at sige at der må være noget om snakken med at der kan ske uautoriseret ejerskift af hunde i hunderegisteret, og DHR enten ikke ved at det foregår på den måde, eller accepterer at det sker.

 

Ja Kim, når man kan få hjælp fra det etablerede system kan man når som helst man måtte ønske det, få registreret den hund man besidder,.......ligegyldig hvad lovregler der gælder for besiddere af en hund!

Nu vil jeg tillade mig at kalde en Politimester en autoritet i det etablerede system under Justitsministerens ansvarsområde,

så det er ikke sådan politiet ikke vil hjælpe med en sag vedrørende hunde, det er bare ikke alle der skal ydes hjælp, og en der har sørget for, at have sin hund behørigt registreret som loven kræver, er ikke helt så FIN som en af deres egne folk der meget gerne vil have hjælp til at bringe registreringen af en hund i orden efter meget lang tidsspilde!

 

Men jeg har DHR's bestyrelses ord for at det er besiddelse af hunden der er afgørende for registrering,.......så har man åbnet en ladeport, så alt kan lade sig gøre for en besidder, og som man oplyste den tidligere ejer/besidder er henvist til retssystemet!

En lidt overlegen holdning til en sag DHR har haft kendskab til i både år og måneder, man er gode støtter for folk der ikke har respekt for registrering af hund, det er min mening......men jeg er vist bare lidt dum, og ved intet om lov!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...