Hop til indhold

Blodpletter rundt omkring


Lonny
 Share

Recommended Posts

Er jeg den eneste der i ny og næ er nødt til at lege detektiv?

 

I går aftes var vi ude og gå en lang tur, og Luna spænede som altid rundt som en sindsyg og hun fik også gravet et kæmpehul.

Hun er glad og tilfreds da vi kommer hjem og klager ikke over noget.

 

I dag opdager jeg så blodpletter ved vandskålen, på trinene op ad trappen til første sal, og enkelte blodpletter andre steder...

 

Jeg har undersøgt hende fra top til tå, og jeg kan bare ikke finde ud af hvor hun har blødt fra :vedikke:

 

Det er ikke første gang at jeg sådan skal forsøge at lokaliserer et sår, og rent faktisk har jeg sjældent held med at finde ud af hvor hun har blødt fra, og det betyder jo så heldigvis at det ikke er noget alvorligt, men min nysgerrighed er ved at drive mig til vandvid :genert:

 

Hvordan opklarer I andre hvor sådan nogle blodpletter kommer fra, eller må I også bare opgive, eller sker sådan noget slet ikke for andre end mig og Luna :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det sket et par gange her - og da der er 3 hunde kan det nogle gange være lidt sværere at finde ud af.

 

I sidste uge opdagede jeg blod spor på gulvet hist og her. Alle beagler havde lige været på gå tur og lå sødeligt og boblede i hver deres stol - så jeg måtte i gang med at vende og dreje dem i alle retninger og det var (selvfølgelig) først 3. gang jeg fandt problemet. Charlie havde fået et eller andet gennem den ene øreflip - der var et fint rundt hul lige igennem - bortset fra at det blødte virkede han ligeglad - det var vist mest mig der fik et mindre chok :lol:

 

Der har været en gang mere - hvor det også viste sig at være Charlie og han dryppede blod fra "tissemanden"

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, det kan da godt være at det kun er Luna der er en vildbasse og altid kommer tilskade :hmm:

 

Det sker vel en 3-4 gange om året at jeg finder blodpletter rundt omkring, ikke store eller noget, bare små blodpletter hvor hun har gået.

 

Hver gang tjekker jeg også lige om det kan komme fra hendes skede, men det gør det altså ikke, så hun har revet/skåret sig et eller andet sted.

 

Men jeg er da overrasket over at jeg er den eneste der har en hund der konstant kommer tilskade, måske er hun bare mere kluntet end flertallet :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sket et par gange her - og da der er 3 hunde kan det nogle gange være lidt sværere at finde ud af.

 

I sidste uge opdagede jeg blod spor på gulvet hist og her. Alle beagler havde lige været på gå tur og lå sødeligt og boblede i hver deres stol - så jeg måtte i gang med at vende og dreje dem i alle retninger og det var (selvfølgelig) først 3. gang jeg fandt problemet. Charlie havde fået et eller andet gennem den ene øreflip - der var et fint rundt hul lige igennem - bortset fra at det blødte virkede han ligeglad - det var vist mest mig der fik et mindre chok :lol:

 

Der har været en gang mere - hvor det også viste sig at være Charlie og han dryppede blod fra "tissemanden"

 

Tak, det var rart at høre at der andre end mig der har oplevet det :mrgreen:

 

Men dine hunde er vel også meget korthårede og dermed ubeskyttede ligesom Luna, så måske er det derfor :vedikke:

 

Jeg har kun tjekket hende to gange, så jeg må jo igang med den tredie gang for at se om jeg nu alligevel ikke kan finde noget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine får jævnlig små rifter - og heldigvis er det nemt at finde i deres korte pels. Tror det var Oscar der rullede sig i en knust flaske oppe i området sidste år og fik nogle ret pæne rifter i siden - men det var så noget jeg så med det samme.

 

Min opdrætter plejer at sige at hvis ikke en beagle nogle gange får lidt rifter her og der - så er det ikke en rigtig beagle :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine får jævnlig små rifter - og heldigvis er det nemt at finde i deres korte pels. Tror det var Oscar der rullede sig i en knust flaske oppe i området sidste år og fik nogle ret pæne rifter i siden - men det var så noget jeg så med det samme.

 

Min opdrætter plejer at sige at hvis ikke en beagle nogle gange får lidt rifter her og der - så er det ikke en rigtig beagle :mrgreen:

 

Det samme må vist gøre sig gældende for en Amstaff :blink:

 

Jeg var engang oppe hos en ny dyrlæge, og efter en kort undersøgelse af Luna pegede hun på et sår og spurgte "hvad har hun lavet her?" og jeg svarede "øh, det ved jeg ikke :genert:", herefter forsatte hun undersøgelsen for kort efter at pege på et nyt sår og igen spørge hvad Luna havde lavet, femte gang tror jeg hun opgav :lol:

Luna hopper op på alt, ned i alt, over alt og igennem alt, så medmindre hun ser ud til at have ondt eller styrtbløder, så har jeg ligesom vænnet mig til at se igennem fingre med småskrammer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sker jævnligt her, og det er som regel Vinnie, så detektivarbejdet begrænser sig til hende. Hun er bare en klodsmajor :vedikke:

 

:lol:

 

Jeg tror ikke jeg vil betegne Luna som en klodsmajor, hun har bare for travlt til at tage sig af ting der står i vejen, og så er hun hårdfør, så sådan en lille smule smerte skal ikke stoppe hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet det et par gange. Sidste gang blev hundene tjekket grundigt og derefter kaninen - intet. Så blev det kattens tur... Tog hende op og så var det mere blod, mit! Fik revet læben op :( holdt den sammen med plaster og det helede hurtigt, men nu har jeg et lille ar i underlæben. Jeg fandt aldrig ud af hvor blodet kom fra og om katten var kommet til skade.

Forresten kender i nogen der mangler en kat? Normalt er hun ikke farlig :) Hun er steriliseret og øremærket/chipmærket, ca. 2 år. Hun kan godt sammen med fornuftige hunde. Tog hende med hjem da jeg ikke nænnede at aflive hende. Hun gives væk til godt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet det et par gange. Sidste gang blev hundene tjekket grundigt og derefter kaninen - intet. Så blev det kattens tur... Tog hende op og så var det mere blod, mit! Fik revet læben op :( holdt den sammen med plaster og det helede hurtigt, men nu har jeg et lille ar i underlæben. Jeg fandt aldrig ud af hvor blodet kom fra og om katten var kommet til skade.

Forresten kender i nogen der mangler en kat? Normalt er hun ikke farlig :) Hun er steriliseret og øremærket/chipmærket, ca. 2 år. Hun kan godt sammen med fornuftige hunde. Tog hende med hjem da jeg ikke nænnede at aflive hende. Hun gives væk til godt hjem.

 

Du syntes ikke selv at det måske er en lidt dårlig salgstale for din eller så dejlige kat :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det er også sket her. En aften jeg kom hjem fra arbejde var der blodspor overalt. Hundene blev undersøgt grundig, men ligemeget hvor meget jeg ledte kunne jeg ikke finde ud af hvor det kom fra, først da jeg fik øje på en flåt der var trådt på var mysteriet opklaret. Utrolig så meget blod der kan være i så lille et dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...