Hop til indhold

Mål 2014


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Lol... Ikke engang et døgn og jeg skal ind og ændre mine mål...

 

Cassi

Rally

Jeg har fået at vide​ af min træner at vi bør gå efter DM-udtagelsen i DcH. Jeg ved ikke helt selv, synes ikke rigtig hun er super stabil. Hun kan sine øvelser, men spørgsmålet er om man kan få det til at gå op i en højere enhed. Vi var tæt på at få 95 point i efteråret, men når man bor i kreds 6, så skal man bare være super skarp for at komme afsted.

Jeg er ikke helt sikker på hvad vi gør, det bliver endelig besluttet når vi d. 2/2 prøver kræfter med en øvet med de nye skilte i DKK. Egentlig kunne jeg jo godt tænke mig at finde lidt flere kredsstævner og se om hun ikke kunne blive udtaget til DM øvet(hvorfor kunne hun ikke lige stå og ligge stiller som hun plejer da vi var i Årslev for en måned siden, sp havde den været hjemme). Går det godt, så overvejer jeg lidt om vi ikke bare skal kaste os ud i ekspert, og se om vi ikke kan få nogle pinde til Champ.

En ting er dog sikkert. Hun skal have sin RØM-titel d. 2/2

 

Lydighed

Her er der absolut INGEN ambitioner om noget som helst når det handler om DcH's lydighedsprogram. Får vi bare lidt styr på den næseprøve i løbet af måneden stiller jeg hende i en LP1 d. 2/2, med det mål at den skal bestås i første forsøg.

 

Agility

Jeg håber på at der er kommet lidt mere fornuft i knolden på prinsessedyret. Hvis vi bare en enkelt gang tager en nulrunde er jeg glad, og så skal hun ellers bare blive mere fornuftig. Hun skal bare ud og have en masse sjov og en masse rutine.

Andet

Jeg arbejder frem mod at kunne stille i enten htm eller freestyle med hende. Hvornår vides ikke. Og så håber jeg at tage hende på udstilling en enkelt gang.

 

Carla

Carla dyrker jeg kun agility med, og absolut intet andet. Vi er lidt handicappet af at jeg kun har hende en enkelt dag om ugen, og det er ikke optimalt. Lige nu hedder planen at hun skal med til Maribo i marts(det er indendørs), men jeg er faktisk blevet lidt smålun på ideen om at tage hende med til Fakse om halvanden måned, selvom der ikke er helt styr på slalommen. Hun er virkelig en sej lille hund, og har bare en super god forståelse for handlingen allerede. Hun er super glad for balancen og A'et, og presser jeg hende ikke for meget, så er feltet ikke helt så giftigt :genert: Det er egentlig mest den slalom der bekymrer mig. Kommer den på plads, så er det nok mere Carla jeg satser på når gælder agilityen i 2014 end det er Cassi.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 90
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Egentlig ikke, for der er jo ikke begrænsninger på antallet af deltagere i agility, som der er i rally og lydighed

 

Det er bare et spørgsmål om tid før det kommer...

 

tror du? Det synes at have et naturligt leje. Jeg har været med 3 år og der har været ca ligemange kvalificeret hvert år i hver størrelse synes jeg... Omkring de 50 i stor og en ca 30 i henholdsvis mellem og lille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ayo: sørge for at hun ikke overtager hele herredømmet herhjemme :lol: hun er sgu godt i gang vil jeg sige jer, så hvis jeg i slutningen af 2014 stadig har bare en smule at skulle have sagt, så er jeg godt tilfreds! :cool:

Liva: der er et mål for Liva - gøre alt hvad vi kan for at holde slidgigten i skakt og sørge for at hun har et dejligt, indholdsrigt og smertefrit liv på trods af pl og slidgigt. :kys:

Camy: give hende mange flere positive oplevelser med andre hunde (hun er ikke spor bange, skal bare lige se dem an) og meget gerne finde et agility hold som kan passe ifht mine arbejdstider og starte til ag med hende.

Zazu: forhåbentlig blive i stand til at gå ture uden at spasse ud på andre hunde :x: og samme mål som Camy ang agilityen.

 

Mig: færdiggøre min uddannelse til sommer :banan: og finde fast job. Ellers er jeg helt tilfreds med det liv jeg har :hjerte:

 

Hund nr 5: flytte ind til foråret...

 

 

 

 

 

Nej pjat, jeg vil prøve med et år UDEN en ny hund!!! :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Burde se at få mig nogle fornuftige mål :blink:

 

Tror at målene lige nu er noget med at hygge os så meget som muligt, få Nannas nye HTM og Sokos freestyle program færdigtrænet, så vi kan konkurrere lidt i løbet af året.

 

 

Derudover vil jeg gerne fortsat more mig med at træne mine hunde og at være instruktør.

Vil også gerne lære lidt mere, har allerede lidt kursusplaner for næste år: Susan Friedman foredrag i Stockholm til efteråret og to weekender med TAGteach.

Er gået fra at synes at det er totalt underligt, til at være ret sjovt, det der TAGteach.

Kunne måske også godt tænke mig en eller anden form sor praktisk kursus, men ved ikke helt hvad det skal være endnu.

 

Ellers tror jeg ikke der skal ændres på det store, er ret godt tilfreds med job, mand og bolig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

tror du? Det synes at have et naturligt leje. Jeg har været med 3 år og der har været ca ligemange kvalificeret hvert år i hver størrelse synes jeg... Omkring de 50 i stor og en ca 30 i henholdsvis mellem og lille.

 

Jeg ved bare man talte om det, netop fordi lørdagen kunne blive slem. Her løber alle jo to gange, mens der søndag reelt kun er ni hunde som skal have de to løb(de tre bedste fra B-finalen). Jeg ved også at mange agility folk så hellere så at agility løbene startede tidligere end de øvrige konkurrencer. Det er i hvert fald hvad jeg har hørt herovre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved bare man talte om det, netop fordi lørdagen kunne blive slem. Her løber alle jo to gange, mens der søndag reelt kun er ni hunde som skal have de to løb(de tre bedste fra B-finalen). Jeg ved også at mange agility folk så hellere så at agility løbene startede tidligere end de øvrige konkurrencer. Det er i hvert fald hvad jeg har hørt herovre.

 

Har aldrig oplevet at agilityen var sidst færdige. Hverken på dag 1 eller 2. For det meste er DM en langt kortere oplevelse end en almindelig dobbeltstævneweekend - som jo herovre er mindst ligeså mange starter og af og til næsten dobbelt så mange...

 

det eneste der gør DM langvarigt (set fra et ag synspunkt) er ind og udmarchen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, vil også være med her!

 

Bum bum, synes det er så sært at opstille mål for Luna, uden at det bliver totalt urealistisk! Men prøver.

Luna:

 

  • Det største mål ville være at blive udtaget til WAO! Det ville være SÅ fedt at prøve. Det er også ret urealistisk, men vil sætte det på, for jeg har jo tænkt mig at prøve :mrgreen:
  • bagkryds, det ville også være super at få lært
  • lært hende stå-kommandoen!

 

Milo:

 

 

  • Milo skal ud og løbe lidt stævner uden for seniorklasserne - vil se om han kan bevare gejsten! For det er ikke et problem til træning, der mærker man ikke specielt, at han snart er ni år.
  • Udtages til DM - igen ret urealistisk, men så er der noget at løbe for :blink:
  • Sofakartoffel 2.0!

 

Mig:

 

  • Forsætte i behandling og forhåbentligt blive godkendt til flexjob! :pray:
  • Ride en masse gode ture og nyde min skønne lille grå!

 

Lillesøster:

 

  • Forhåbentligt flytter en lille ny tøs ind i løbet af 2014 :hjerte:

 

Det var vist det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, vil også være med her!

 

Bum bum, synes det er så sært at opstille mål for Luna, uden at det bliver totalt urealistisk! Men prøver.

Luna:

 

  • Det største mål ville være at blive udtaget til WAO! Det ville være SÅ fedt at prøve. Det er også ret urealistisk, men vil sætte det på, for jeg har jo tænkt mig at prøve :mrgreen:
  • bagkryds, det ville også være super at få lært
  • lært hende stå-kommandoen!

 

 

Overhovedet ikke urealistisk! Når Karla og jeg har været udtaget 2 år, så kan I sgu også. I løber langt mere stabilt end os! Jeg tror desværre ikke vi skal med i år, men hvis du kommer med, så glæd dig! Det er en fantastisk oplevelse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nå, vil også være med her!

 

Bum bum, synes det er så sært at opstille mål for Luna, uden at det bliver totalt urealistisk! Men prøver.

Luna:

 

  • Det største mål ville være at blive udtaget til WAO! Det ville være SÅ fedt at prøve. Det er også ret urealistisk, men vil sætte det på, for jeg har jo tænkt mig at prøve :mrgreen:
  • bagkryds, det ville også være super at få lært
  • lært hende stå-kommandoen!

 

Milo:

 

 

  • Milo skal ud og løbe lidt stævner uden for seniorklasserne - vil se om han kan bevare gejsten! For det er ikke et problem til træning, der mærker man ikke specielt, at han snart er ni år.
  • Udtages til DM - igen ret urealistisk, men så er der noget at løbe for :blink:
  • Sofakartoffel 2.0!

 

Mig:

 

  • Forsætte i behandling og forhåbentligt blive godkendt til flexjob! :pray:
  • Ride en masse gode ture og nyde min skønne lille grå!

 

Lillesøster:

 

  • Forhåbentligt flytter en lille ny tøs ind i løbet af 2014 :hjerte:

 

Det var vist det....

 

Fantastiske mål! Og gode mål:klap:jeg hepper på jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm jeg har også tænkt over hvad vores mål er for 2014.

 

Celina; at få de to sidste super pinde så hun bliver super rally champion, måske lidt højt sats med så en pind så vi "kun" mangler en. At vi kommer med til DM i DKK. Lydighed er sat lidt på stand by, vi træner på eliten og det forsætter vi med men tror ikke vi bliver klar til konkurrence i 2014.

 

Aura; Rally at komme med til DM DKK i begynder, få styr på de nye øvelser så vi kan rykke op i øvet. Lydighed, ja hun er klar til en LP1 lige bortset fra hun ikke har forstået næsesøg, næ hun henter bare en pind, så får vi styr på den er vi klar.

 

Ellers en masse hygge med dem og at de forbliver sunde og rask:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sally

Bare hygge herhjemme , gå lidt spor, træne lidt i haven, og ellers bare råhygge om den gamle dame

 

Aiyo

Vi rykker forhåbentligt på rally konkurrence holdet (trænger til lidt udfordringer i forhold til det rally hold vi er på nu), vi skal have plads og fri ved fod helt ind på ryggraden, dæk skal trækkes i tid også skal hun lære ikke at rejse sig før jeg er helt inde ved hende . Om vi når at stille op til en rallykonkurrece lader vi endnu være usagt, overvejer nemlig om min bette hund skal under kniven og steraliseres da hun svinger meget i humøret under løbetiderne :-( hun er træls allerede en mdr før og det bliver ved til 14 dage -3 uger efter løbetiden er slut.

 

Mig selv

Jeg har gang i projekt vægttab, og vil gerne smide ca 25 kg i løbet af næste år, vil kunne løbe en tur på 5 km, Har planer om at finde 3-4 kurser/fordrag i løbet af året som jeg kan få et eller andet ud af. hundene har det jo med at "bide fra sig " så mere vil have mere træningsmæssigt.

Se om jeg kan finde et sted at lære at klippe shih tzu, men det er nu ikke nemt.

Skal have fundet ud af hvilken race jeg godt kunne tænke mig næste gang, og fundet opdrættere/linjer, og gerne have besøgt nogle opdrættere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Overhovedet ikke urealistisk! Når Karla og jeg har været udtaget 2 år, så kan I sgu også. I løber langt mere stabilt end os! Jeg tror desværre ikke vi skal med i år, men hvis du kommer med, så glæd dig! Det er en fantastisk oplevelse!

 

Fantastiske mål! Og gode mål:klap:jeg hepper på jer!

 

Tak, hvor er I søde. :genert:

 

Ang WAO udtagelsen, så skal lille Luna jo hoppe 40 cm hvis hun skal med, og der er konkurrencen jo lidt hårdere end hvis hun var helt lille (under 32 cm) - så hun skal vel løbe mod Karla?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gode og fine mål I har sat jer :klap:

 

Buster og jeg skulle gerne ud og starte lidt rigtige stævner. Nu skal det altså være. :blink:

Mål er jo lidt svært når vi er helt grønne :mrgreen: Men here goes

 

Agility:

Måske oprykning til klasse 2 i dch eller dkk eller måske begge steder.

Startede første officielle stævne i dch igår og fik en "pind" i ag.:banan:

 

Rally:

har meldt os til en begynder prøve d 28 december og så tager vi den derfra. ;-)

 

Lydighed:

der har vi jo en 1 pr i LP1

måske tager vi en Lp1 mere eller prøver lp2. Men det kræver en bedre fvf og et sikkert felt.

Archie klare hvalpemotivationen med glans. Og er vældig motiveret for træning.

Er en LP1 sidst på året alt for ambitiøst???? :hmm::vuf:

 

Målet er helt klart at have det sjovt med hundene :hjerte: Så skidt med resultaterne, bare vi hygger os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, hvor er I søde. :genert:

 

Ang WAO udtagelsen, så skal lille Luna jo hoppe 40 cm hvis hun skal med, og der er konkurrencen jo lidt hårdere end hvis hun var helt lille (under 32 cm) - så hun skal vel løbe mod Karla?

 

Hun ville være samme højde som Karla ja. Men Jannis lille Nana hopper nemt de 40 cm. Hende og jeg har været med i den højde de sidste to år. Første år sammen med Susanne Rødtness og Jari som 3 mand. Andet år med Louise bennetzen og Maggie. Både Jari og Maggie er mellemhunde herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

mine mål for hundene er:

 

Sally: mere selvtillid og fart i agilityen, mere rutine i de ting vi lærer, via vores nye træner. Gerne komme igang med at konkurrerer igen, men ellers har jeg lovet Martin at han har førstevælger ret til Sally, hvis han skal løbe cancross. Det ser dog pt ud som om hans ryg ikke vil være med til det.

 

Dexter: lære alle agilityforhindringerne, evt komme afsted til et lille uofficielt stævne sidst på året, men selvfølgelig kun hvis han er klar.

Blive ved med vores canicross, og at fuldføre et 5km konkurrenceløb med ham og/eller Sally.

Tage mig mere sammen herhjemme, og lære ham nogle tricks, han bliver fyr og flamme når jeg finder klikkeren frem, og vi leger.

 

Jeg har ingen mål for Charles. For mig selv, er det som før skrevet, at blive ved med at løbe, og stille op i en canicross konkurrence, (og fuldføre!).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...