Hop til indhold

Mål 2014


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jamen, vi skal jo selvfølgelig have en for 2014 også!!

 

 

Vores delmål for 2014 er, at starte nogle B-konkurrencer og få oprykning til A-klassen. Så vidt, så godt!

 

Om vi sætter DM som mål, vil vise sig når vi har været ude i et par konkurrencer. Jeg skal lige se formen an. Hvis ikke, bliver målet at forberede os på A-klassen, så vi måske allerede kan starte A i 2015.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 90
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Mine mål for næste år er meget meget ydmyge.

 

Hundene og jeg skal falde på plads i det nye hus.

Karla skal tabe sig 3-500g og komme i form igen.

Johna skal evt. løbe nogle DGI stævner

 

Hvis og såfremt jeg får det bedre, så kunne "alt det sædvanlige" jo være vældigt rart, altså DM deltagelse, WAO udtagelse osv. men eftersom jeg knap nok orker at gå en tur med dem, så er det nok at sætte barren for højt... Nu må vi se...

 

edit. vil gerne lige tilføje, at endnu et mål for 2014 er, at Karla ikke kommer til skade på agilitybanerne! 3 skader sidste år har godt nok sat sine spor i forhold til dyrlæge og kiropraktorregninger, form og vægt! ikke mere af det tak!

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, sad lige og var ved at oprette en tråd, men tænkte jeg hellere lige måtte tjekke om andre havde gjort det :lol:

 

Bamse:

Han er jo pensionist på papiret, men ikke i praksis.

Jeg er godt i gang med at træne LP programmet med ham og håber vi kan få styr på stressen, så han kan komme ud og starte en enkelt eller to LP1'er.

Men det er laveste prioritet, jeg fungere bare bedst hvis jeg har konkurrencer at træne mod, ellers bliver det noget sjusk.

 

Kaia:

Hun skal med al sandsynlighed være min højre hånd i klikker uddannelsen (er stadig lidt i tvivl om det bliver hende eller Yoda der skal med) og det kommer til at fylde vores kalender.

Så hun bliver hængende i begynder og øvet i rallykonkurrencerne og så træner vi det vi kan nå på ekspert og champ klassen.

Men hun kommer udelukkende til at starte DKK i de to laveste klasser året ud.

 

Yoda:

Den er ret nem - Der er målet at være flyvende i B klassen...... I 2015 :mrgreen:

Det er muligt han kommer ud og starter en enkelt konkurrence eller to, men jeg kan mærke vi har brug for mere tid og ro omkring vores træning.

Han er ikke færdigbagt endnu, så han får den tid han har brug for.

 

Håber vi kan få startet en klasse 1 hyrdekonkurrence, men det bliver op af bakke, fordi jeg insistere på selv at handle ham.

Yoda er stort set klar og vil også snart kunne gå en klasse 2.... Men det kan jeg overhovedet ikke :oops:

Så det kommer til at kræve en del energi og engagement fra min side hvis det skal lykkes at få mig gjort klar.

 

Mig:

Jeg vil gerne have det jeg har nu også er sådan til næste år ved denne tid.

Mand, hus og job er så perfekt at jeg ikke ønsker det anderledes, så vil bare gerne holde fast i det.

Jeg har 2 uddannelser der skal gennemføres næste år - Rally træner overbygningen + klikker uddannelse.

Den første skal gennemføres og der er ingen prøver eller eksamener for at bestå, så det skal nok gå rimelig nemt.

Den anden kommer til at fylde meget og kræve en del tid og engagement fra min side - Og der er eksamener der skal beståes og det må klart være et mål at bestå dem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine mål for næste år er meget meget ydmyge.

 

Hundene og jeg skal falde på plads i det nye hus.

Karla skal tabe sig 3-500g og komme i form igen.

Johna skal evt. løbe nogle DGI stævner

 

Hvis og såfremt jeg får det bedre, så kunne "alt det sædvanlige" jo være vældigt rart, altså DM deltagelse, WAO udtagelse osv. men eftersom jeg knap nok orker at gå en tur med dem, så er det nok at sætte barren for højt... Nu må vi se...

 

Elsker den sætning :klap:

 

Håber energien vender stærkt tilbage og du naturligvis laver det du plejer at gøre og tager alt det sædvanlige med næste år!!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har meget få mål for 2014, jeg vil gerne se om ikke jeg kan komme ud og starte nogle agility konkurrencer :-)

men med baby og barn på 4 og en mand der også har en hobby der tager meget tid så er det et mål i sig selv at komme ud af døren :-)

 

trænings mæssigt vil jeg gerne have noget mere fart på den gamle Dalmatiner, det skal spilop blandt andet hjælpe med ;-)

det kunne være rart at prøve at komme indenfor tidsgrænsen for jeg tror egentlig godt vi efterhånden kan komme nogenlunde igennem banen men vi er jo ikke så hurtige :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver først til noget, når Spot er friskere. Lige nu kan han træne feltsøg, men fordi han syn ikke er super godt (pga tbe'en) så bryder jeg mig ikke om at lave udløb med ham i andet end fladt terræn.

God bedring med ham.

Jeg har selv droppet nordisk, da jeg ikke har fysik til det. Tanja kan godt, men hun må så nøjes med DcH-programmet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Futte:

Jeg regner med at Futte skal starte til Rally-træning til foråret. Det bliver meget spændende, da han (så vidt vides) aldrig har gået til træning før. Han har dog en udmærket basal lydighed og jeg er gået igang med skarp træning i kontaktøvelse som næsten er det eneste han ikke har lært fra hvalp.

 

Lily:

Jeg vil rigtig gerne knække nøden for hvilken træning hun skal fortsætte med. Hendes lydighed er ikke genial, hun vil helst noget hvor hun kan bruge sin krop og snude, men hendes indkald er nærmest ikke-eksisterende når vi går udenfor hegnet i haven. Desuden skulle hun gerne blive helt renlig inden hun bliver 1 år i maj - Det er i hvert fald målet!

 

Mig:

Jeg skal afslutte min uddannelse og have min sygeplejeautorisation sidst i januar. Og så skal jeg gerne have et job. En menneskebaby må det også gerne blive til... Og så må tiden vise om vi forsætter med at leje huset, om vi køber det eller noget helt tredje når 2014 er ved at gå på held....

Link til indlæg
Del på andre sites

Mål for 2014:

 

Dogdancing

Efter et forrygende første halvår i HTM'en, sneg frustrations-/gøproblemerne sig også ind der (de har ellers tidligere kun vist sig i freestylen). I august fik Tyson så akut opstået patella luxation, og operation og efterfølgende genoptræning satte helt naturligt vores træning på pause i nogle måneder. Det gav mig tid til at tænke og få tingene lidt på afstand, og nu har jeg besluttet, at vi ikke stiller op i officiel klasse længere. Tyson kan med det samme mærke på mig, når det gælder, og når han stresser op og gør i en konkurrencesituation, bliver jeg frustreret (selvom jeg prøver at skjule det - men han lader sig ikke narre ;-)), og det forstærker bare problemet.

 

Jeg har for nylig prøvet at sætte en konkurrencelignende situation op, og reagerede straks med gøen. Jeg kunne dog få ham stoppet og beroliget, fordi det jo i den situation ikke betød noget for mig, hvad vi lavede i ringen. Men han kunne ikke tåle, at jeg "rettede" ham, altså f.eks. gav ham en ekstra kommando, fordi han gjorde noget andet end det, jeg havde bedt om, eller stoppede ham, fordi han gik i gang med noget forkert. Så begyndte han at gø. Det samme hvis han fornemmede usikkerhed fra mig, fordi jeg ikke lige vidste, hvad vi så skulle. Så vi skal væk fra alt, der kan minde ham om konflikter i ringen.

 

Derfor skal vi bare fokusere på at have det sjovt i ringen uden noget som helst pres. Jeg har lavet nyt freestyleprogram, som vi skal i gang med at træne (fordi det er sjovt at lave program, og fordi jeg helst skal have noget at træne hen imod), og så skal vi kun stille op i For Sjov (uden for konkurrence), hvor jeg kan belønne en masse undervejs. Jeg HÅBER meget, at det kan betyde, at vi kan ende med at kunne lave hele programmet i ringen uden frustration (bare i For Sjov-klassen, altså), og at jeg kan holde mine forventninger nede, så jeg ikke ubevidst kommer til at lægge for meget pres på os i forhold til, hvornår det skal begynde at ligne noget i ringen.

 

Agility

Fra 2014 kommer rykker Tyson automatisk op i AG3, fordi han allerede er i SP3, så oprykning er ikke et mål. ;-) Han bliver syv år til marts, og jeg overvejer at rykke ham i senior derefter. Så målet for agility er sådan set bare at have det sjovt og løbe nogle gode baner. :-)

 

Rally

Jeg ville egentlig gerne have, at han bliver rallychampion. Vi skal til en dobbeltprøve i januar, inden de nye regler træder i kraft, og hvis jeg ikke laver førerfejl, burde det være muligt for os at få de sidste to cert'er der. Meeeen der er jo ingen garanti for, at jeg ikke IGEN laver noget tumpet på banen, så det er ikke en sure thing. :lol: Og hvis det ikke lykkes der, skal jeg jo til at træne de nye skilte, inden vi kan gå til prøve igen. Det ved jeg ikke lige, om/hvornår jeg får gjort. Så det må vi se.

 

Andre mål

Tysons opererede ben skal naturligvis helt tilbage på 100% - men vi er allerede rigtig langt med genoptræningen, så det mål regner jeg bestemt med at vi når i starten af 2014. :5up:

 

Og så kunne jeg godt tænke mig at gå nogle blodspor med ham, bare en gang imellem. Vi prøvede det for halvanden måneds tid siden eller noget i den retning, og han var bare så god og tændte helt vildt på det. Så det vil jeg meget gerne igen, men det kommer nok an på hende, der arrangerede det. :-)

Redigeret af sonja77
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun et enkelt mål for Bobo: hold op med at humpe!!! :evil:

 

Bortset fra det skal vi, ligesom Missing, bare hygge os og have det rart :lun: Vi er ikke så ambitiøse som mange af jer andre :genert:

 

For mit vedkommende skulle jeg gerne tabe mig lidt mere (og det måtte Bobo egentligt også godt stadigvæk) og så vil jeg gerne i gang med en uddannelse igen. Måske HF igen :hmm: Men ja, arbejder i hvert fald hen imod at blive klar til det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit primære mål bli'r vist det samme som Missings - at hygge mig og ha' det sjovt med min lille Iso-fis! :lun: Elsker bare den hund, hold op hvor er hun dejlig...

 

Men vi skal vel også ha' nogle trænings- og konkurrencemål. Og her er det jo nedrivningerne der er vores aller største problem, så det vil jeg fortsat knokle med. Må prøve at finde nogen der kan mere om det, som kan hjælpe os.

 

I DKK er vi i klasse 2 i både AG og SP, og jeg regner ikke med nogle oprykninger der. Ved heller ikke hvor mange DKK-stævner jeg kommer at kunne løbe i 2014.

 

I DcH er vi i AG2 og SP1, og der ville det jo være rart at rykke op i SP2, så det må også være et mål. Hvis ikke DcH følger DKK's eksempel med nye regler, for så ryger vi automatisk op i SP2, hvilket jeg faktisk ville synes var lidt kedeligt...

 

Ellers håber jeg bare at både Iso og jeg får lov at være friske og raske, og kan fortsætte med at ha' det herresjovt sammen! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har da også nogle mål for 2014

 

Liva

Vi skal have så meget styr på de nye rally-skilte i venstrehandling, at vi kan gå nogle ordentlige åbne klasser hos DCH.

Det ultimative mål må være at kvalificere os til DCH DM for 3. år i træk. Konkurrencen her i kredsen bliver dog større og større, så vi skal stramme ballerne sammen.

 

Højrehandlingen (og dermed gode championbaner) bliver nødt til at vente lidt igen.

 

Maggie

Her går vi hårdt efter oprykningen til B.

Til vores klubkonkurrence (som er uofficiel) fik hun 114 point, som jo er 4 over oprykningskravet, så det kan lade sig gøre.

 

Når den er på plads (forhåbentlig i løbet af foråret), er næste mål at gå til konkurrence og få point i alle øvelser :mrgreen:

I de tre konkurrencer vi havde i 2013 endte vi med 1-2 irriterende nuller. Jeg ved, at hun kan alle øvelser - hun har også fået min. 7 point i alle øvelser. Det skal bare helst være til samme konkurrence ....

 

Forhåbentlig får vi også en plads på årets Vandel.

 

Mig selv

Jeg "nøjes" med DCH's rally-overbygning.

Jeg har godt kunne mærke, at jeg har haft lige lovlig travlt i løbet af 2013 og stressen har til tider sneget sig ind. Så i 2014 er der "kun" træning og konkurrencer på programmet.

Redigeret af Dorte
har ikke styr på højre og venstre
Link til indlæg
Del på andre sites

Stort mål at hygge sig gennem hele året og begge hunde stadig er med i mål når året er slut;-)

 

Ikke flere konkurrencer til os, men mysla skal gerne agere stjerne i nogle små video klip jeg har planer om at lave til mine kursister.

 

Og så vil jeg gerne bat træne noget mere med hende, så hendes usikkerhed omkring heste og hunde bliver mindre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ingen mål udover at hygge og hygge og have det rart. Har mistet begge mine forældre indenfor det samme år - så det har været hårdt og er det stadig.

Beaglerne skal bare have det rart og godt vi er i mål med hensyn til maveproblemet - så det ikke længere er på tapetet.

Eneste større mål er at Oscar skal have ordnet sine tænder lige først i det nye år

Og ja så kigger jeg på hund igen - men det bliver nok ikke et mål i det nye år!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen mål for Pajko andet end han skal nyde livet hos mine forældre. Jeg tror, desværre ikke, at jeg får mulighed for at få ham her op, så jeg vil nyde ham når jeg er hjemme hos mine forældre i Danmark - og gerne gå en masse ture.

 

Jeg håber lidt, at jeg måske kan få ham med til Norge på en uges ferie til sommer, gerne i en hytte, så vi kan komme på en masse ture - gerne overnatningsture ude. Men nu må vi se.

 

Ellers skal han bare hygge sig…

 

Jeg skal lærer at stå på ski, finde et job og nyde livet med vennerne i Norge (og Danmark, de få gange jeg kommer hjem).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel hjemme og priser mig lykkelig for at jeg lige mødte naboen på stationen, som fik sin far til at give mig et lift med på vejen hjem. Trafikken ind til Vordingborg er nemlig lammet(både Farø og Storstrømsbroen er lukket i en time endnu min pga. blæst), så min nabo havde ventet forgæves på 4 busser, og nu ventede han så på bus nr. 5 :roll:

 

 

Nå, tilbage til målene :blink:

 

Cassi

Rally

Jeg har fået at vide​ af min træner at vi bør gå efter DM-udtagelsen i DcH. Jeg ved ikke helt selv, synes ikke rigtig hun er super stabil. Hun kan sine øvelser, men spørgsmålet er om man kan få det til at gå op i en højere enhed. Vi var tæt på at få 95 point i efteråret, men når man bor i kreds 6, så skal man bare være super skarp for at komme afsted.

Jeg er ikke helt sikker på hvad vi gør, det bliver endelig besluttet når vi d. 2/2 prøver kræfter med en øvet med de nye skilte i DKK. Egentlig kunne jeg jo godt tænke mig at finde lidt flere kredsstævner og se om hun ikke kunne blive udtaget til DM øvet(hvorfor kunne hun ikke lige stå og ligge stiller som hun plejer da vi var i Årslev for en måned siden, sp havde den været hjemme). Går det godt, så overvejer jeg lidt om vi ikke bare skal kaste os ud i ekspert, og se om vi ikke kan få nogle pinde til Champ.

En ting er dog sikkert. Hun skal have sin RØM-titel d. 2/2

 

Lydighed

Her er der absolut INGEN ambitioner om noget som helst når det handler om DcH's lydighedsprogram. Får vi bare lidt styr på den næseprøve i løbet af måneden stiller jeg hende i en LP1 d. 2/2, med det mål at den skal bestås i første forsøg.

 

Agility

Jeg håber på at der er kommet lidt mere fornuft i knolden på prinsessedyret. Hvis vi bare en enkelt gang tager en nulrunde er jeg glad, og så skal hun ellers bare blive mere fornuftig. Hun skal bare ud og have en masse sjov og en masse rutine.

 

Carla

Carla dyrker jeg kun agility med, og absolut intet andet. Vi er lidt handicappet af at jeg kun har hende en enkelt dag om ugen, og det er ikke optimalt. Lige nu hedder planen at hun skal med til Maribo i marts(det er indendørs), men jeg er faktisk blevet lidt smålun på ideen om at tage hende med til Fakse om halvanden måned, selvom der ikke er helt styr på slalommen. Hun er virkelig en sej lille hund, og har bare en super god forståelse for handlingen allerede. Hun er super glad for balancen og A'et, og presser jeg hende ikke for meget, så er feltet ikke helt så giftigt :genert: Det er egentlig mest den slalom der bekymrer mig. Kommer den på plads, så er det nok mere Carla jeg satser på når gælder agilityen i 2014 end det er Cassi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...