Hop til indhold

Agilitykonkurrencer vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Så er Dexter målt :-D

 

Ved ikke helt hvad jeg skal mene om Sallys dag.. hun var bare ikke "på" på. Hendes første løb var ellers faktisk hæderligt, hun missede slalomindgangen, men løb ellers var det ok flydende og 8 sekunder under banetiden. Derefter var der 4 timer til vores agilityløb, og selvom hun hvilede nogenlunde i bilen, var hun bare for træt, og jeg kvajede hendes tunnelindgang, og igen missede hun en slalomindgang. Der var ikke noget "go" i hende den tur rundt, og jeg bliver ærligt talt i tvivl om jeg overhovedet skal blive ved med hende? Føler mig lidt som Camilse, for hun er jo meldt allerede næste weekend igen :lol:

Har en enetime torsdag, så taler det lige igennem med min træner.

 

Hvem var det nu der skrev til mig, at der er mange der løber i flere år uden at få en fejlfri runde? :hmm:

 

:mrgreen:

 

Men spøg til side, hunden skal selvfølgelig synes det er sjovt, og hvis det ikke er tilfældet ville jeg måske også være i tvivl. Leah er SÅ tændt til træning og herhjemme tigger hun nærmest om at træne, hun skal bare have lidt mere erfaring så hun også kan kapere det på en stævneplads.

Jeg håber nu lidt, at du beslutter dig til at give Sally et par chancer mere.

 

Det var bare sådan nogle fine spurtebaner vi havde i begynderklassen idag. Og se hvor min lille hund hygger sig :lun:

Johna AG

[video=youtube_share;GbeR5bzc8Ik]

 

Johna spring - en skam det ikke var det andet springløb, for der løb hun faktisk endnu hurtigere og smed knap så mange af springene... Starten var noget vanskelig når man skal løbestarte sammen med hunden :lol:

[video=youtube_share;Pi4DvXmHzQs]

 

Og godt eksempel her! Jeg husker da klart at Amocca stort set havde erklæret Johna for udelukkende hyggehund. Men tingene kan jo rykke sig lige pludselig.

 

Jeg har INGEN forventninger til vores næste stævne, eller jeg forventer nærmest at Leah forlader banen igen, men vi tager afsted alligevel. Hvis hun overrasker mig positivt og bliver på banen, så jubler jeg, men selv hvis hun aldrig bliver modig nok til at tage en hel bane, så vil jeg aldrig opgive træningen, som hun bare elsker.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvem var det nu der skrev til mig, at der er mange der løber i flere år uden at få en fejlfri runde? :hmm:

 

:mrgreen:

 

Men spøg til side, hunden skal selvfølgelig synes det er sjovt, og hvis det ikke er tilfældet ville jeg måske også være i tvivl. Leah er SÅ tændt til træning og herhjemme tigger hun nærmest om at træne, hun skal bare have lidt mere erfaring så hun også kan kapere det på en stævneplads.

Jeg håber nu lidt, at du beslutter dig til at give Sally et par chancer mere.

 

 

 

Og godt eksempel her! Jeg husker da klart at Amocca stort set havde erklæret Johna for udelukkende hyggehund. Men tingene kan jo rykke sig lige pludselig.

 

Jeg har INGEN forventninger til vores næste stævne, eller jeg forventer nærmest at Leah forlader banen igen, men vi tager afsted alligevel. Hvis hun overrasker mig positivt og bliver på banen, så jubler jeg, men selv hvis hun aldrig bliver modig nok til at tage en hel bane, så vil jeg aldrig opgive træningen, som hun bare elsker.

Sally har jo prøvet det MASSER af gange, så det er ikke fordi hun er nervøs som sådan, hun bruger bare så pissemeget energi på at holde øje og observere, og ærge sig over at hun ikke kan komme ud og løbe rundt sammen med alle hundene på pladsen, både mens hun sidder i bilen, og når vi venter i kø osv.. Den egentlige motivation for agility kan ikke måle sig med det sociale, for Sally.. det er nok det er bliver hendes down fall i den sport. Hun gøede ikke ud i et køre hele dagen, konstant og uden pauser, men hun sov heller ikke når jeg kom tilbage til bilen, som Dexter f.eks. gjorde. Og hun var fuldstændig smadre-færdi træt da vi kom hjem.

Jeg har et springløb på søndag som er første klasse i den ring, så regner med at køre op for det (ca 2 timer :rolleyes:), og så ellers tulle rundt med Dexter og melde mig som hjælper resten af dagen.

Hvis det "bare" var fordi vi blev disket hver gang, men hun sprang glad rundt, så ville det slet ikke falde mig ind at stoppe, ej heller kunne jeg finde på at stoppe med at træne hende, vi lærer begge to virkelig meget til træning, og der løber hun rigtig flot!

Der kommer jo forhåbentlig nogle små indendørs stævner over vinteren som tillader træning i ringen, og ellers er der uka næste forår... ville bare gerne igang nu :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sally har jo prøvet det MASSER af gange, så det er ikke fordi hun er nervøs som sådan, hun bruger bare så pissemeget energi på at holde øje og observere, og ærge sig over at hun ikke kan komme ud og løbe rundt sammen med alle hundene på pladsen, både mens hun sidder i bilen, og når vi venter i kø osv.. Den egentlige motivation for agility kan ikke måle sig med det sociale, for Sally.. det er nok det er bliver hendes down fall i den sport. Hun gøede ikke ud i et køre hele dagen, konstant og uden pauser, men hun sov heller ikke når jeg kom tilbage til bilen, som Dexter f.eks. gjorde. Og hun var fuldstændig smadre-færdi træt da vi kom hjem.

Jeg har et springløb på søndag som er første klasse i den ring, så regner med at køre op for det (ca 2 timer :rolleyes:), og så ellers tulle rundt med Dexter og melde mig som hjælper resten af dagen.

Hvis det "bare" var fordi vi blev disket hver gang, men hun sprang glad rundt, så ville det slet ikke falde mig ind at stoppe, ej heller kunne jeg finde på at stoppe med at træne hende, vi lærer begge to virkelig meget til træning, og der løber hun rigtig flot!

Der kommer jo forhåbentlig nogle små indendørs stævner over vinteren som tillader træning i ringen, og ellers er der uka næste forår... ville bare gerne igang nu :blink:

 

:klap: Dejligt!

 

Nala slapper heller ikke rigtig af (hun sidder mest bare i sit bur og venter), men hun bliver ikke længere træt. Laaange stævnedage og mange af dem har gjort hende "tykhudet" :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glæder mig også til der kommer nogle flere officielle konkurrencer frem i dagens lys.

Jeg har kun et par uofficielle tilbage :fornaermet:

 

I morgen skal vi løbe DAL 3 i min klub HH (Hillerød Hundevenner)

På fredag skal vi "optræde" med agility til Hillerød kulturnat.

D. 4 okt. skal vi løbe klubmesterskab i KAF

D. 11. okt skal vi løbe landelstunering del 1 i 2014/2015 (DGI).

D. 12. okt skal vi deltage i det uofficielle sjællandsmesterskab hos VAS (indendørs)

D. 1-2 nov. skal vi deltage i DGI inddørsstævne.

 

.... Og så er det vidst slut på 2014.

Det næste der så sker er 18. januar hvor jeg skal løbe landelstunering del 2 i 2014/2015 (DGI) og omkring uge 7 plejer der så at være indendørs DKK stævne hos VAS. ØV der er længe til!

 

 

Hvad med jer andre? Hvad byder resten af året på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Samme her, vi skal også snart i ridehal, og træner hele vinteren inde, december er dog trænings fri. Fremmødet er desværre for lidt til vi kan betale os fra leje af ridehallen den måned.

 

Vi har også træningsfri måned, tror dog ikke det er pga. for lidt fremmøde, der er simpelthen brug for en pause! Både for hunde, førere og trænere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi holder pause december og juli, både for fremmøde, og pause for hundene naturligvis også.

Der er også nogle gange jeg fravælger træning fordi jeg mener hundene, eller jeg selv har brug for en pause.

 

Sådan er det vist hos os også, juli og december... :hmm: Og pauser er tiltrængt! Jeg selv bli'r træt af det og trænger til ferie, så det går jeg ud fra at Iso også gør. Og så sker der jo tit rigtig meget i hovedet på hundene i en pause, gode ting! Jeg ta'r også træningspauser indimellem, når jeg synes at enten jeg selv eller Iso trænger til det. Nu har jeg så ikke rigtig gjort det her i sommer/efterår, da Iso selv har sørget for rigeligt med skadespauser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er det vist hos os også, juli og december... :hmm: Og pauser er tiltrængt! Jeg selv bli'r træt af det og trænger til ferie, så det går jeg ud fra at Iso også gør. Og så sker der jo tit rigtig meget i hovedet på hundene i en pause, gode ting! Jeg ta'r også træningspauser indimellem, når jeg synes at enten jeg selv eller Iso trænger til det. Nu har jeg så ikke rigtig gjort det her i sommer/efterår, da Iso selv har sørget for rigeligt med skadespauser...

Ja det har jeg godt læst, stakkels Iso...

Ja her kan jeg sagtens springe en trænings dag over, og især nu hvor vi ingen stævner har vi skal til foreløbig, får de lidt mere fri end "normen" men det er jo også kun godt for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke flere agilitykonkurrencer i år. Vi satser på at få vores FP3 i hus, så vi kan være klar til titelprøven i 2015 og i det år vil jeg også gerne have en champtitel i rally på prinsessen. Hun får lov til at være med til træning i 2015, men vi kommer nok ikke til vanvittig mange agilitykonkurrencer. Måske jeg hiver fat i Carla igen, og ser om hun kan finde modet til de rigtige konkurrencer, for hun løber bare skide pæn agility, så er rigtig ked af at have lagt en del arbejde i hende.

Jeg krydser dog fingre for at der er konkurrence i Horsens i december 15, for så tager turen til det alt for vintermørke Jylland og prøver Calle af :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...