Hop til indhold

Agilitykonkurrencer vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Glæder mig sådan til næste stævne sæson!

 

Morgan (på 3½ år, - Aussie han hund) han rykkede i klasse 2 i juni (endelig) og vi har desværre ikke rigtig været til flere stævner efterfølgende, pga. manglende tid og penge osv. æv æv ...

 

Merci min unge tæve, (1 år og 11 måneder) hun er jo startet til stævner i maj, og har allerede alle sine spring pinde (4) og 1 i AG. Heldigvis har vi ikke været til flere stævner "så at sige" for vil ikke gerne hun allerede rykker til klasse 2 inden hun er 2 år.

 

Det er 2 meget forskellige hunde jeg løber med, derfor er jeg så glad for at Morgan er i klasse 2 nu, så jeg ikke skal tænke alt for meget over hvilken hund jeg løber med, især i klasseløbene, er der ikke så mange hunde imellem som i de åbne fx.

Morgan skal jeg være meget konsekvent overfor, altså være på ham hele tiden, ellers finder han på noget selv, skal have en bestemt tone, ellers hører han ikke for godt.

Merci er en følsom hun, har skulle peppe og bekræfte meget - det skal jeg knap så meget mere, hun er ved at være selvsikker nu. - hun er også ung. Hende skal jeg vare min stemme på, kommer jeg til at bruge en lidt bestemt tone, så trykker hun sig hurtigt.

 

Så det er vitterligt 2 forskellige hunde jeg løber med, det har taget mig tid at lære, har trænet meget på det til træning, fordi der løber vi jo de samme baner, øver forskellige ting med hver hund, Merci er fx. rigtig god til blind skift, er Morgan eminent dårlig til, Morgan er genial på felterne, Merci knap så meget (igen alderen)

Så har brugt det meste af sommeren, og vil bruge resten af året på rigtig at lære de 2 hundes løbe teknikker på, og forhåbentlig kan jeg fører en af dem til DM næste år (er min drøm)

Og det går allerede meget bedre med at kende forskel på hvem jeg løber med, og hvilke ting hvilken hund er bedst til, på de forskellige sektioner.

Det har lært mig meget at have så 2 forskellige hunde at løbe med.

 

Morgan er også kompakt og "tung" hvor Merci er meget fin bygget og let. Hun har de pæneste små buer. Morgan er svær at få til at "krølle" helt på samme måde.

 

Men alt i alt, glæder jeg mig helt vildt til sæson 15 starter! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hov... Håber ikke at jeg har lovet for meget, for kredsene har vist hver deres regler mht. hvornår konkurrencer skal være klar. Her på Sjælland hedder det senest 1/2, og indbydelsen skal være på senest to måneder før sidste tilmeldingsfrist.

 

Jeg ved at vi havde kredsrådsmøde tirsdag, og der skulle datoerne vist være faldet endelig på plads for vores kreds.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja enden på min beretning fra dette års Dm er jo afsløret, men I får den altså alligevel :mrgreen:

 

Vi starter lørdagen med at løbe det fedeste springløb, vi kom ind på en 4. plads, kun slået af landsholdshundene, det var så vildt :banan: Luna var bare lige præcis hvor hun skulle være og så gav hun bare max gas hele vejen rundt.

 

 

Så skulle vi løbe lørdagens agilityløb. Må ærligt indrømme, vi fedtspillede lidt :oops: Ville bare gerne fejlfrit igennem så vi kom i A finalen direkte, og det gjorde vi! Hun stadig et super godt løb, og igen ind på en 4.plads :banan:

 

 

De 2 løb fik mig ind på en samlet 4. plads og dermed en billet direkte i A finalen - yay :mrgreen: :blink:

 

Så skulle vi løbe finalen i dag - og føj jeg var nervøs- Faktisk så meget at jeg rystede over det hele inden jeg skulle ind. Det vidste jeg jo godt ikke ville gå, så jeg valgte at råbe, jeps råbe, min nervøsitet ud. Luna synes heldigvis bare det er fedt når vi skriger lidt af hinanden :mrgreen::klap: Så lige inden start sad vi og peppede hinanden op, Luna er sku så godt den lille fis :hjerte: Selve finaleløbet blev løbet HELT anderledes end jeg gik bane til :oops: Fy fy, men kunne bare mærke da vi kom i gang at det var det rigtige, intet fedtspil, bare fuld skrue hele vejen, stole på, at Luna gjorde som hun skulle, og det gjorde min lille stjerne prinsesse hund jo selvfølgelig :lun: Vi ender på en 3. plads, og det er nok det vildeste jeg nogensinde har oplevet!

 

 

Så jeg er stadig helt oppe og ringe, og bare glad i låget :lol: Og også rørt over alle de lykønskninger og knus jeg har fået, det er så vildt og betyder så meget for mig :-D

 

Og så blev vi da også lige årets klasse 3 hund oven i -jaja, en lille sidebemærkning oven på denne fantastiske afslutning på et suverænt stævneår!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja enden på min beretning fra dette års Dm er jo afsløret, men I får den altså alligevel :mrgreen:

 

Vi starter lørdagen med at løbe det fedeste springløb, vi kom ind på en 4. plads, kun slået af landsholdshundene, det var så vildt :banan: Luna var bare lige præcis hvor hun skulle være og så gav hun bare max gas hele vejen rundt.

 

 

Så skulle vi løbe lørdagens agilityløb. Må ærligt indrømme, vi fedtspillede lidt :oops: Ville bare gerne fejlfrit igennem så vi kom i A finalen direkte, og det gjorde vi! Hun stadig et super godt løb, og igen ind på en 4.plads :banan:

 

 

De 2 løb fik mig ind på en samlet 4. plads og dermed en billet direkte i A finalen - yay :mrgreen: :blink:

 

Så skulle vi løbe finalen i dag - og føj jeg var nervøs- Faktisk så meget at jeg rystede over det hele inden jeg skulle ind. Det vidste jeg jo godt ikke ville gå, så jeg valgte at råbe, jeps råbe, min nervøsitet ud. Luna synes heldigvis bare det er fedt når vi skriger lidt af hinanden :mrgreen::klap: Så lige inden start sad vi og peppede hinanden op, Luna er sku så godt den lille fis :hjerte: Selve finaleløbet blev løbet HELT anderledes end jeg gik bane til :oops: Fy fy, men kunne bare mærke da vi kom i gang at det var det rigtige, intet fedtspil, bare fuld skrue hele vejen, stole på, at Luna gjorde som hun skulle, og det gjorde min lille stjerne prinsesse hund jo selvfølgelig :lun: Vi ender på en 3. plads, og det er nok det vildeste jeg nogensinde har oplevet!

 

 

Så jeg er stadig helt oppe og ringe, og bare glad i låget :lol: Og også rørt over alle de lykønskninger og knus jeg har fået, det er så vildt og betyder så meget for mig :-D

 

Og så blev vi da også lige årets klasse 3 hund oven i -jaja, en lille sidebemærkning oven på denne fantastiske afslutning på et suverænt stævneår!

 

Hvor er det flot, stort tillykke :vinder:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, vores Dm... tjaaa.... Vi vandt også :mrgreen: for min hund er stadig rengående! :banan: Den er tyk og fed og hørte ikke efter på nogen af AG banerne, tog ikke sine balancefelter, kan ikke længere bagrkydses overhovedet og løb rundt som en tosse - agilitymæssigt tror jeg vi løb ringere i år end vi gjorde til vores allerførste DM i 2011 - men jeg er stadig lykkelig :lol:

 

Normalt er mine krav til mig selv, at vi skal gøre det bedre hvert år til DM end vi gjorde året før. Og det har vi gjort hvert år siden 2011. I år måtte vi dog sætte de ambitioner på hold - og det var også ok. Ih hvor jeg elsker min lille sorte rullepølse! Nu skal vi bruge vinteren på at finde hendes talje igen og komme i form og så er vi tilbage næste år... Hvor jeg regner med at tvangsnedrykke hende til klasse 2, så jeg kan slippe for de højde springhøjder og mange vrid og korte opspringsvinkler....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak allesammen:-D Er stadig lidt sådan her :vinder::scared::klovn:

 

Det var så sejt Rikke! Uh hvor vi holdt vejret i lille! Da både Primadonna og Emsi blev disket var det hele jo lige pludselig bare helt åbent! Så vildt! Og vi kunne godt se (og høre :mrgreen: ) at du var nervøs - men du holdt jo til presset - det var bare for fedt!

 

Hehe, ja det var fedt at der var noget at løbe for! Det er altså sjovere. Og så måtte jeg jo presse de små gårdhunde ben max, og det kræver altså en del lyd. Heldigvis tænder Luna bare på jeg larmer - så selvom det ikke er for kønt, så virker det altså :mrgreen: Meen det kender dig og Karla vist godt til :engel:

 

Og skønt at se dig og KArla på banen igen - krydser for hun holder :x::pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan tvangsnedrykker man en hund?

Sakset fra DKK's regler (går ud fra at det er nogenlunde det samme i DcH):

 

"Man kan ansøge udvalget om at blive nedklassificeret (klasse 3 ned til klasse 2). En godkendt ansøgning gælder i det pågældende stævneår. Der kan søges løbende.

Der kan ikke modtages oprykningsplaceringer. Efter godkendt ansøgning modtages en label med årstal, der skal indsættes i resultatbogen."

 

Og på samme måde kan man ansøge om at løbe i seniorklasse selv om hunden ikke er de ellers påkrævede 7 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har TO gange forsøgt at skrive om min søndag, og begge gange slettet lortet. Prøver for sidste gang! :rolleyes:

 

Sally løb en nydelig springklasse med 5 fejl, en nedrivning som var helt min fejl. Var super tilfreds med hende! De havde en træningsring deroppe, som man kunne bruge for £1 pr/minut, så både Sally og Dex fik lidt tid derinde. Sally fik øvet sin slalom, rigtig fedt at kunne belønne og tage den igen og igen, og Dex lidt spring (styre rundt) og sine felter, især vippen, som han var noget utryg ved i starten, men rigtig fin på tilsidst! :banan: De bedst penge jeg har brugt i lang tid, og fedt for Dex at prøve at være lidt med og lave noget i en "rigtig ring" til en konkurrence. Han stak ikke af, og han tissede ikke på noget, han bed mig næsten ikke, men syntes virkelig jeg var noget langsom i optrækket, og skældte lidt ud :lol: og så røvblærede han sig med sine superflotte felter :cool:

 

Jeg var virkelig meget tilfreds med begge hunde :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

er den så automatisk kl 3 igen året efter? og konkurrerer den til f.eks. DM mod andre kl. 2 hunde? For det er vel lidt snyd, eller hvad?

 

Aner ikkemed DKK hvor DM pointene optjenes i klasserne... Hos DCH når man nedklasificerrs kan man ikke få oprykningspinde, de går til næste hund i rækken, ligesom om de havde vundet.... Hvis jeg smider hende i senior kan jeg ikke længere klassificere mig til DM, og det er der heller ingen grund til... Hun behøver jo ikke løbe på lille højde... Bare jeg kan slippe for de mange hårde vrid og de høje spring uden opspring til... Karla er 37 cm. Kl3 er 45 cm i højden og ofte skal de jo tages bagom, så hunden sjældent for mulighed for ordentligt opspring...

 

det er sikkert mig der er pyller, men min hund er 6,5 år gammel og jeg ser egentlig gerne, at den kan løbe på DM niveau et par år endnu... Men dette år har sat en skræk i livet på mig

Link til indlæg
Del på andre sites

er den så automatisk kl 3 igen året efter? og konkurrerer den til f.eks. DM mod andre kl. 2 hunde? For det er vel lidt snyd, eller hvad?

 

Jeg ved ikke, om jeg misforstår dit indlæg, PP, men til DM løber alle mod alle, det er ikke inddelt efter klasser. Så det er lige meget, hvilken klasse hunden løber i til de almindelige stævner, klasse 1, 2 og 3 løber alle mod hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke, om jeg misforstår dit indlæg, PP, men til DM løber alle mod alle, det er ikke inddelt efter klasser. Så det er lige meget, hvilken klasse hunden løber i til de almindelige stævner, klasse 1, 2 og 3 løber alle mod hinanden.

Det var netop det jeg ikke var sikker på. Så er der jo ingen ko på isen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...