Hop til indhold

Agilitykonkurrencer vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det giver fint mening, og jeg synes allerede vi gør alt det du foreslår.

 

Vi har været ude til flere stævner og bare kigge og lege og tage opvarmningsspringet med belønning og legetøj. Til hendes første stævne kom vi dagen før og brugte timer på bare at gå rundt og indsnuse atmosfæren. Hun virkede fint tryg ved det hele. Hun løb super fint de første ca 8 spring, men så så hun dommeren i den anden ring fægte med armene, og det var det der hylede hende ud af den.

 

Jeg retter aldrig på hende, heller ikke til træning, det er hun alt for følsom til. Hvis hun fornemmer at hun har udført en øvelse forkert står hun af, og så skynder jeg mig at lave noget helt andet.

 

Jeg har tit lidt lyst til at smadre hendes "opdrætter" - der er ingen tvivl om at hendes svære start på livet stadig præger hende noget. Men hun er jo kommet ufattelig langt, så jeg er bare glad for hvert lille skridt fremad.

Så er det nok bare tid der skal til! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dober, nu skal jeg vise dig noget der er det mest piiiiiinlige jeg ved... :oops: Min gamle Daiwas stævnedebut... :oops: Den har faktisk ligget som skjult på youtube indtil nu, men jeg "åbner" den lige, så du kan se elendigheden... :oops: Det er ellers kun den nærmeste familie der har fået lov at se den... :lol: Daiwa var virkelig seriøst menneskesky, hvis du klarer at se de første tæerkrummende pinlige minutter kan du se noget af det, når den søde dommer prøver at "hjælpe" ved balancen, og kommer lidt tættere på. Det var mange der tænkte at der aldrig blev agilityhund af hende, også jeg selv. Men det gjorde det sgu. Ikke verdens bedste, men hun havde det sjovt! Jeg har desværre kun to digitale videos med Daiwa-agility, men det er forhåbentlig tydeligt at se forskellen. Og hvis Daiwa kunne bli' agilityhund, så kan Leah også! :5up:

 

Debuten (hjæææælp.... :lol:) Og læg lige mærke til hvor højt den stakkel skal springe! :shock: Den gang var der kun to springhøjder, Daiwa var 25cm og sprang 40...

 

Senere:

 

(kan aldrig vise mig offentligt igen... :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt kæmpet! :klap:

 

Og hun blev da vildt dygtig. :lun:

 

Men sindssygt så højt hun skulle springe i den første! :shock:

 

Hi hi, ja jeg kæmpede da en brav kamp! :lol: Hold da op, hun var jo nok ikke kommet ud til stævner i dag... Men så var hun nok heller aldrig blevet agilityhund.

 

Helt vildt så højt hun skulle springe! Kan ikke på stående fod huske hvornår de ændrede til 3 højder, men det varede vist ikke så frygtelig længe for hendes del. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber lidt at kunne komme afsted med begge mine den 26. oktober, men jeg har ikke spurgt Martin endnu :lol:

Det er en lille vinterserie som bliver afholdt på et ridecenter, og man skal bare møde op og melde sig til på dagen. De kan få et agility- og et springløb hver, og man kan løbe nfc med banetiden til rådighed, super træning for begge mine :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den 26. er sidste dag af vores stævne. Du må afsted PP, så der er nogen til at redde æren for HF hvis vi er ligeså "gode" som sidste gang. :lol:

 

Fortæl du bare Martin, at du skal afsted. :-D

redde æren? Jeg skal jo ikke engang konkurrere, bare ind og lege med tennisbold med Sally, og med kaninskind eller hvad jeg nu kan få Dex interesseret i, som ikke er mad :lol: Håber dog nogle af mine venner kommer og evt filmer, det kunne være rigtig godt, vil især gerne se Sally.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi, ja jeg kæmpede da en brav kamp! :lol: Hold da op, hun var jo nok ikke kommet ud til stævner i dag... Men så var hun nok heller aldrig blevet agilityhund.

 

Helt vildt så højt hun skulle springe! Kan ikke på stående fod huske hvornår de ændrede til 3 højder, men det varede vist ikke så frygtelig længe for hendes del. :hmm:

 

I vores klub har vi en Wall of Fame med vinderne fra klubbens samtlige lands- og kredskonkurrencer i lydighed og agility(kun åbne klasser) tilbage fra 89, og mener at vi fra omkring 2003 har billeder med tre højder(det kan jo så være +/- et år eller to).

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan:

 

Har jo lige beklaget mig over konkurrenceplanen for rally. Men agility ser fint ud. Hele 12 konkurrencedage her på Sjælland(DcH-regi), og i alt 10 konkurrencer. Så fedt, måske man bare skulle satse på agility i 2015... Og ved godt at det ikke er meget kontra Jylland, men det er meget for en enkelt kreds. Og så er der jo også en del DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan:

 

Har jo lige beklaget mig over konkurrenceplanen for rally. Men agility ser fint ud. Hele 12 konkurrencedage her på Sjælland(DcH-regi), og i alt 10 konkurrencer. Så fedt, måske man bare skulle satse på agility i 2015... Og ved godt at det ikke er meget kontra Jylland, men det er meget for en enkelt kreds. Og så er der jo også en del DKK.

 

Hey!!! Sådan noget må man ikke bare lufte, uden at fortælle os andre hvornår de stævner ligger!!! For de ligger jo ikke på DcH-tilmeld endnu! :fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fravalgt Sdr hygum. For det første fordi Zuper har termin i denne uge, så jeg vil ikke for langt hjemmefra :mrgreen: men også fordi jeg simpelthen ikke har råd. Min vaskemaskine er lige afgået ved døden, min bil skal synes og jeg har også en hundehvalp og jul der koster lidt... Ak.

 

Vi har løbet centerhop igår. Karla og jeg havde en mindre uoverensstemmelse vedr forhindringernes rækkefølge, så det kostede lidt for meget tid. Hun tog dog de fedeste balancefelter for fuld knald og tre poter på på vej ned! Fuck sådan et løbefelt er for fedt når det virker - man bliver helt høj! Så hun måtte nøjes med en 2. Plads. Hun er dog under alle omstændigheder ikke med i konkurrencen, for hun løb jo ikke den første gang tidligere på året pga halthed.

Johna var sød, lavede en enkelt lille smutter forbi et spring - som tåben valgte at rette :stupid: så hun blev nummer 3 med sine 5 fejl. Men på trods af vægringen (som kostede meget tid, da hun var løbet langt forbi) så var hun 6,5 sekunder hurtigere end nummer to. Så hun kan godt følge med, det lille skind.

 

idag løb vi klubmesterskab i dchklubben. Karla var fejlfri i begge sine løb og tog igen flotteste løbefelter på balancen :5up: den manglende talje (både hendes og min :lol:) koster os dog lidt i fart. Jeg aner ikke om vi vandt eller ej. Alle de mellem øvede var fejlfri, så det afhænger kun af fart. Vi plejer at være suverænt hurtigst, men som sagt. De fede må svede og løber måske ikke hurtigt nok. Det finder vi ud af til klubfesten.

johna var sød med sød på. Tog alle forhindringerne, men missede porte i slalom, som jeg valgte ikke at rette, så 2 gange disk til hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er egentlig meldt til Sdr. Hygum på søndag, men er løbet ind i et andet problem. Jeg har købt ny bil og en betingelse for prisen jeg fik for den gamle, var at min gamle bil ikke måtte komme over 240.000 km. (med mindre jeg tager den til service - og det gør jeg ikke :-) ) så nu skal jeg virkelig til at overveje de km jeg kører, indtil den nye er leveret. Vi kom heller ikke til centerhop i søndags, da jeg blev kaldt på arbejde, så det er ved at være rigtig længe siden vi har været afsted sidst

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er egentlig meldt til Sdr. Hygum på søndag, men er løbet ind i et andet problem. Jeg har købt ny bil og en betingelse for prisen jeg fik for den gamle, var at min gamle bil ikke måtte komme over 240.000 km. (med mindre jeg tager den til service - og det gør jeg ikke :-) ) så nu skal jeg virkelig til at overveje de km jeg kører, indtil den nye er leveret. Vi kom heller ikke til centerhop i søndags, da jeg blev kaldt på arbejde, så det er ved at være rigtig længe siden vi har været afsted sidst

 

Okay, det er godt nok den mest alternative grund til et misset stævne jeg nogensinde har hørt!! :sjov: Surt at misse et stævne, men man må godt grine lidt når der ikke ligger noget kedeligt bag! Det er jo heldigvis ikke en skadet hunde eller sådan noget. Og frøken nysgerrig her vil jo gerne vide hvad den nye campingtrækker endte med at bli' for én..? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk rigtig træls :lol: Jeg har også måtte arrangere flere arbejd hjemme dage med min chef, for jeg kan ikke komme på kontoret hver dag af samme årsag! Og jeg bliver nødt til at tage toget til Sjælland :lol: osv... Det endte med en Dacia. :-) En stepway. Den kan trække campingvognen og prisen passer perfekt til min pengepung.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...