Hop til indhold

Agilitykonkurrencer vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Vi har også været af sted. Jeg var bare hjælper, men søreme om ikke nevøen løb et superflot AG1junior med Iso! En enkelt fejl, nedgangen på A'et. Super positivt for nevøen, virkelig fedt! I SP1junior kom han til at fare lidt vild, og sendte pludselig Iso den gale vej over et spring. Ærgerligt, men ellers gik det rigtig godt. Og sjovt nok river min hund åbenbart pinde med mig... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi har også været af sted. Jeg var bare hjælper, men søreme om ikke nevøen løb et superflot AG1junior med Iso! En enkelt fejl, nedgangen på A'et. Super positivt for nevøen, virkelig fedt! I SP1junior kom han til at fare lidt vild, og sendte pludselig Iso den gale vej over et spring. Ærgerligt, men ellers gik det rigtig godt. Og sjovt nok river min hund åbenbart pinde med mig... :hmm:

 

Så fedt at det gik så godt med Iso og nevø! :-D

 

Tror altså stadig det primært er fordi hun kender dig! Men ellers, så har jeg tænkt på noget! Vi arbejder jo med forstyrrelser i alle mulige andre sammenhænge så måske du skulle gøre det med spring også :blink: Tror simpelthen du er FOR rolig og afbalanceret, det må være der den går gal... Og nej, jeg er ikke misundelig på din ro, niks niks :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla og jeg har også været afsted... Karla og kulde harmonerer ikke rigtigt. Hun kunne slet ikke tændes ordentligt desværre. Løb ok, men ikke med den fart man forventer af hende.

 

ag3 fik vi først en førerskabt vægring - jeg forventede hun løb ud og hentede et spring selv, det gjorde hun så ikke :vedikke: hun fik heller ikke sit balancefelt, selvom det ikke blev dømt. Men det var der helt sikkert ikke.

 

Agå tog hun de flotteste felter :klap: men desværre misforstod vi hinanden og blev disket.

 

spå var ok, fejlfri og dm udtag, men ikke fart nok. Og det var ellers en rigtig "karlabane" - endte som nr 6 tror jeg

 

sp3 for jeg vild :roll: men fik os igennem. Ved dog ikke om det var med 5 fejl eller fejlfri - hvis det var det sidste har det sgu nok været med tidsfejl...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fiiine løb med luna og milo :klap:

 

Mærkeligt at iso ikke river pinde med nevøen :hmm:

Men dejligt :klap:

 

Ja Fyn ligger jo lidt langt væk for mig...

så kørte til dgi i Randers.

Blev der kun i 10 timer i år ;-) Men så sprang vi også sidste klasse og præmieoverrækkelse over :mrgreen:

 

Buster lavede en felt fejl i første gennemløb i letøvet ag og fejlfri i anden gennemløb. Det rakte til en sejr.

i letøvet spring fik jeg trukket ham forkert over et spring :stupid:

Og igen fejlfri i andet gennemløb. Men blev slået med 1 sekund.

Han er bare skøn at løbe med :lun:

 

Buster gik også en begynder rally til 100 point :slem:

 

Archie var også med og se på alle vovserne. Det tog han i stiv pote. :-D

 

Så en lang kold, men dejlig dag med vovserne :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fiiine løb med luna og milo :klap:

 

Mærkeligt at iso ikke river pinde med nevøen :hmm:

Men dejligt :klap:

 

Ja Fyn ligger jo lidt langt væk for mig...

så kørte til dgi i Randers.

Blev der kun i 10 timer i år ;-) Men så sprang vi også sidste klasse og præmieoverrækkelse over :mrgreen:

 

Buster lavede en felt fejl i første gennemløb i letøvet ag og fejlfri i anden gennemløb. Det rakte til en sejr.

i letøvet spring fik jeg trukket ham forkert over et spring :stupid:

Og igen fejlfri i andet gennemløb. Men blev slået med 1 sekund.

Han er bare skøn at løbe med :lun:

 

Buster gik også en begynder rally til 100 point :slem:

 

Archie var også med og se på alle vovserne. Det tog han i stiv pote. :-D

 

Så en lang kold, men dejlig dag med vovserne :hjerte:

 

Tark! Er så stolt af mine skønne vuffer :hjerte:

 

Og det lyder som en god start på jeres stævne sæson også! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel hjemme igen efter endnu en iskold dag, brr. Men selvom det var koldt, så skinnede solen i det mindste og det var tørt, så ingen kolde våde tæer :banan:

 

Status på i dag, 2 fantastiske fabelagtige vuffer igen!

 

Luna fejlfri AG3, AGÅ og SPÅ, disk i SP3 fordi jeg glemte vejen, det kan jo ske :stupid:

 

Milo fejlfri i AGÅ og SPÅ - og dermed 2 DM udtag :lun:

 

Luna var simpelthen så tændt og på i dag, kunne næsten ikke styre hende, så er det altså sjovt at løbe agility! Milo var igen glad, legesyg og ikke mindst fokuseret, og løb faktisk ret sikkert. Rettede selv ind et par gange hvor han ellers tidligere ville være smuttet forbi et spring og gik ikke helt i stå ved fx tætte forkryds. Nu mangler jeg bare at få samme fart i slalom til stævner som han har til træning, så bliver han rigtig fin!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi har også været til stævne, desværre er ingen af de 8 løb filmet :roll: Havde kamera med, men fik aldrig fundet nogle der kunne filme, som ikke selv skulle løbe i den anden hal, eller lige bag efter eller før mig eller sådan.

 

Lørdag

AG1 - Fejlfri og først pind i den klasse :klap: Wohoo

AGÅ - Det løb kan jeg slet ikke huske, altså om vi blev disket eller om vi fik fejl eller hvad vi gjorde:hmm: .. Men mener vi fik en fejl eller to?!

SPÅ - Disk bestemt min fejl, men den var også ret kringlet synes jeg, er jeg ikke så god til, men han var super god!

SP1 - Disk også min fejl trækker min arm for hurtigt og han løber omkring springet istedet.

 

Søndag

AG1 - 5 fejl, opgang på balancen. Den ved jeg godt vi har lidt problemer med, men satsede og løb bare fra ham ned i den anden ende, ellers kanon fedt løb, masser af glæde og fart.

AGÅ - Disk total fedt og festligt løb, vi holde fest og gav folk nogle gode grin :banan: han løb ind i mig, jeg ind i ham, rundt om hinanden osv. total grineren vi fór vild sammen på banen. Hehe!

SPÅ - Disk igen, han løb alt for hurtigt så jeg var slet ikke klar ..

SP1 - Fejlfri og pind :5up: Så nu har vi 4 pinde i SP1 så dem skal vi ikke bekymre os om længere.

 

Han var bare suveræn i weekenden! Godt drive, fart og så glad! Skulle slet ikke trække ham og heppe ham for at få ham rundt og igang, han løb så stærkt og var så glad ! :klap:Har jeg ventet længe på, han ligger ikke mange sekunder fra toppen af bordercollies, de sidste sekunder vi mangler er bestemt nogle vi kan finde i buerne han har, fordi jeg er for dårlig til at forberede.

Men vi har haft en kanon weekend, med 2 pinde og en super glad og hurtig hund!! :-D

 

Flere jeg snakkede med sagde også vores løb var fede, og han løb stærkt osv. så det er ikke kun mig der synes det.

Desværre gør det jo så at jeg skal til at løbe stærkere :shock: eller fjernjustere ham hehe!

 

Mangler 3 AG1 pinde for at rykke til klasse 2 ..

 

Men alt i alt en fed weekend, jeg er super tilfreds!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo også været af sted igen i dag - og har igen ikke løbet en meter agility... :lol: Storenevøen besluttede sig i går for at han nok ville løbe med Iso også i dag, og så måtte han jo selvfølgelig gerne det. Og han har gjort det rigtig godt! Nu er han heeeelt tændt (igen), og har snakket en hel masse om at løbe med Iso, og om vi troede at han kunne løbe med hende i klasse 2. :lol: Men bedst af alt, så synes han at det gi'r ham inspiration til at træne med sin egen hund, og det var jo lige planen. Søster fik endelig sit fejlfrie løb med Helios, det har siddet meget langt inde, så det er jeg bare SÅ glad for på hendes vegne! Nu skal jeg redigere video fra weekenden - og så skal vi vist bare i seng! Men bli'r virkelig træt af at være så kold en hel dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi løb også dag 2 i nr åby idag. Jeg tror grunden til den manglende tænding desværre skal findes i analkirtlerne - igen! Da hun brugte lørdag aften på at slikke mås og kure - øv. Så vi må have ringet til dyrlægen imorgen.

 

Nå, men vi startede ud med et fint AG3 løb hvor Karla desværre valgte at nærmest kaste sig ud fra balancen, ikke engang halvvejs nede af nedgangen :evil: så ingen tvivl der: minus felt. Dumme kræ. Heldigvis valgte hun samme taktik som lørdag: smid feltet i klasseløbet og tag det i åben. Så der kom et DM udtag i Ag i hus idag. Det var rart.

 

spå gik super fint, og den var hjemme, indtil Karla desværre fuldstændig fejlbedømte næstsidste spring? Og bankede lige ind i det.... :vedikke: så hun væltede hele forhindringen og slog sig desværre. Trak hende fra sidste løb.

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Bli'r altså nødt til at blære mig lidt med min superseje nevø..! Og min dygtige hund, er virkelig stolt af dem begge! :lun:

 

Nevøen løb jo med Iso til stævnet i weekenden, og det gik simpelthen så godt! Han har aldrig rigtig løbet med hende før, de har vel taget nogle forhindringer et par gange, sådan bare for sjov, men aldrig trænet, og i hvert fald aldrig løbet noget der tilnærmelsesis ligner en bane. Så det var aller først gang de løb sammen, og her er en lille video af deres første løb, som gik supergodt! Iso sjusker på A'et og indkasserer en nedgangsfejl, ellers havde de været fejlfrie! :klap:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Bli'r altså nødt til at blære mig lidt med min superseje nevø..! Og min dygtige hund, er virkelig stolt af dem begge! :lun:

 

Nevøen løb jo med Iso til stævnet i weekenden, og det gik simpelthen så godt! Han har aldrig rigtig løbet med hende før, de har vel taget nogle forhindringer et par gange, sådan bare for sjov, men aldrig trænet, og i hvert fald aldrig løbet noget der tilnærmelsesis ligner en bane. Så det var aller først gang de løb sammen, og her er en lille video af deres første løb, som gik supergodt! Iso sjusker på A'et og indkasserer en nedgangsfejl, ellers havde de været fejlfrie! :klap:

 

 

Som jeg også skrev på FB, så er de da bare super seje - det ser virkelig godt ud, når de løber sammen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bli'r altså nødt til at blære mig lidt med min superseje nevø..! Og min dygtige hund, er virkelig stolt af dem begge! :lun:

 

Nevøen løb jo med Iso til stævnet i weekenden, og det gik simpelthen så godt! Han har aldrig rigtig løbet med hende før, de har vel taget nogle forhindringer et par gange, sådan bare for sjov, men aldrig trænet, og i hvert fald aldrig løbet noget der tilnærmelsesis ligner en bane. Så det var aller først gang de løb sammen, og her er en lille video af deres første løb, som gik supergodt! Iso sjusker på A'et og indkasserer en nedgangsfejl, ellers havde de været fejlfrie! :klap:

 

 

Super flot...

Link til indlæg
Del på andre sites

VIRKELIG interessant... Og blev kommenteret ca. 117 gange bagefter... :fornaermet::lol: Nej, Iso laver tit den dér, at hun ikke river de første par gange hun løber med en ny fører, og tyvstarter heller ikke. Men så kommer det snigende... :lol:

 

Jeg tror stadig du er for rolig :drille: Der skal noget mere spark i fører så Iso ikke har tid til at tænke så meget over at ramme pindene :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kedede mig lidt og fik meldt mine to piger til Dania... Det bliver noget af en udskrivning og med dem begge to bliver jeg hjemme i Vordingborg. Nu vil jeg gå i bad, så jeg er klar til at gå ned og spise morgenmad med en kollega her klokken otte..

 

btw. Hvis i bliver tilbudt et ophold på Sjørup Herregård, så sig endelig ja:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver et mærkeligt år i år. Ingen WAO - kan ikke deltage i udtagelsesprøverne, fordi jeg er i sommerhus på langeland - og jeg tilmelder mig heller ikke Dania...

 

måske skulle jeg få en hundehvalp denne sommer - det bliver da helt mærkeligt helt uden noget "stort" at se frem til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...