Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Her er det tunneller der bare er HITTET!!! :banan:

 

Men stemmer i koret - det var sjovt i går CCC.....og jeg er kun lettere øm på overlæben og i den ene arm. Men ligner ikke en der har fået tæsk :mrgreen:

Vi fik trænet en del på vippen og hjulet, og det gik super godt :banan:

 

Til gengæld så er der måske AG den 2/2, men ellers skal jeg vente heeeeel til vi starter træning igen den 23. februar :megaked:

 

Ej hvad er der sket? :confused:

 

Håber alt er ok!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ej har sku da helt glemt at spørge ind til hvordan du havde det...:oops: Godt at du er helt ok!

 

Ja AG d. 2/2, er så meget på.

 

He he....da jeg skrev 2/2 var det faktisk med mit AGhold der måske var noget....men da der ikke var booket ind søndag (men lørdag hvor jeg ikke kan), så kunne jeg jo selv lige nuppe tiden :banan:

 

Juhuu! Det bliver hyggeligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

For Nala er tunellerne det mest nederen på banen!

Vippen er et nødvendigt onde.

 

Feltforhindringerne er Nalas yndlings - især balancen og A'et. MEGA yndlings!

Springene er en meget tæt efterfølger til feltforhindringerne. Jo flere jo bedre og de skal helst stå så man bare skal løbe fremad - Hvis man pludselige skal bremses kan der godt komme en lille knurren :slem:

 

Slalom er hun blevet helt glad for - i lørdags til træning løb jeg et lille modul hvor slalom var ret tæt på A'et. Nala tog slalom imens jeg løb modsat rundt om A'et. Aldrig set før!

Total misforståelse mellem os selvfølgelig, men aldrig noget jeg havde forudset ville ske. Det er bare fedt hun er blevet så glad for den nu :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvad er der sket? :confused:

 

Håber alt er ok!

 

He he...ja tak :kys:, det er ikke så dramatisk som det lyder....

 

Stod på hovedet over Ludwig da vi løb og landede lige så lang jeg var.....ramte vidst også ham, så han skulle jo skynde sig "at sige undskyld" med det resultat at han i sin iver slår hovedet op i min næse/læbe. Og det var det sidste der gjorde mest ondt.....så var lidt bange for at jeg var helt hævet og/eller blå i dag...:oops:

 

Heldigvis var han, så vidt jeg kan se i dag også, ikke kommet noget til :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Søndag bliver sidste gang træning denne vinter. De næste to weekender er jeg booket op med rally, så hun får ikke trænet mere end vallensbæk, desværre. Der er først ferie i ugen efter, det havde ellers været skøn med ferie op til, så man lige kunne tage et par formiddage i Ringsted, så kræet ikke springer i luften...

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha... Måtte arbejde for sagerne i dag. Cassi var bare liiiidt rockersej.

 

Vi løb den her bane(den var sat op i forvejen).

 

bane.jpg

Fra 1-6 var hun faktisk rigtig god. Skønt at vi endelig har fået styr på det stakit shit vi kæmpede med sidste forår. I hvertfald i denne situation. Kunne stille mig ud mellem 1 og 2 og så styre hende derfra, bare giv hende en frem og så gik hun fint ud og tog 3(til historien skal det lige nævnes at der stod et spring ml. 2 og 9, så det lidt ldannede en halv box og hun ikke så meget overvejede at tage det).

 

Og så var det at det blev lidt svært. Jeg pjatter lidt med at sige hun er turboladet, for damm hun giver den gas. Så hun ræser ud af tunnellen og er bare ikke med på at komme mod mig når jeg kalder på hende, så hun blev ved og ved med at tage 7 fra den gale side. Enden på det blev at Camilla måtte spurte med fra balancen og så gribe fat i hende når hun kommer ud af tunnellen. Man skulle måske tro at man er vant til at løbe hurtig med en turboladet Cassi. Det er bare ikke tilfældet. Så der skulle kæmpes. Næste udfordring kom så med at balancer det at få hende rundt og ikke trække sig før hun var comitted. Det var nødvendigt at tage det fra højre side for mig(altså ind mod banen) fordi der lå et tunnelhul og træk på den modsatte side). Hun er jo ret signalfølsom og rykker jeg for tidligt så laver hun en vægring. Når det så lykkedes kommer hun helt naturligt rundt og over 8 og 9. Næste problem blev så at få hende over 10 fra bagsiden.

 

Det endte med at Camilla måtte løbe endnu mere. Så snart hun var på vej over 7, så måtte hun give den gas der oppe af. Cassi er ret sikker i sine ques og er ikke et øjeblik i tvivl om at når der bliver sagt ud, til hende, så skal hun ud og tage et spring, så 8 og 9 var nemt nok. Det der var svært var at nå op og lave et blindskifte inden hun var på vej over 9 og med så god plads at det var helt naturligt at trække hende rundt bag om springet og så bakke et par skridt, så man kunne får hende ned over flyvet.

 

Det var lidt udfordrende, men skønt at få arbejdet med det blindskifte på distancen, for tror det kan blive et godt værktøj og hun er rigtig stabil i det blindskifte. Og så er det jo fint at få trænet noget hvor jeg også skal bevæge mig.

 

Og nå ja, fik trænet to andre ting. Vi hev A'et frem og smed en tunnel over. De første tre gange var hun da fløjtende lige glad med at jeg sagde "op op op" og smuttede i tunnellen. Men så lykkedes det at få hende over A'et et par gange, og til sidst gjorde jeg det at jeg smed hende i tunnellen og så op over A'et... Ingen tvivl hos frøkenen. Hun gjorde det bare.

 

En ting der har drillet er når der er en tunnel der lokker for enden af en slalom. Så det kørte vi et par gange. Puha hun har fart på i den slalom, og hun er lige en smule mere på pindene end jeg bryder mig om. Men hun tog alle pindene.

 

Rigtig god træning, men, men, men, min ryg er elendig og mit knæ driller...

Screenshot 2014-01-26 19.06.32.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha... Måtte arbejde for sagerne i dag. Cassi var bare liiiidt rockersej.

 

Vi løb den her bane(den var sat op i forvejen).

 

bane.jpg

Fra 1-6 var hun faktisk rigtig god. Skønt at vi endelig har fået styr på det stakit shit vi kæmpede med sidste forår. I hvertfald i denne situation. Kunne stille mig ud mellem 1 og 2 og så styre hende derfra, bare giv hende en frem og så gik hun fint ud og tog 3(til historien skal det lige nævnes at der stod et spring ml. 2 og 9, så det lidt ldannede en halv box og hun ikke så meget overvejede at tage det).

 

Og så var det at det blev lidt svært. Jeg pjatter lidt med at sige hun er turboladet, for damm hun giver den gas. Så hun ræser ud af tunnellen og er bare ikke med på at komme mod mig når jeg kalder på hende, så hun blev ved og ved med at tage 7 fra den gale side. Enden på det blev at Camilla måtte spurte med fra balancen og så gribe fat i hende når hun kommer ud af tunnellen. Man skulle måske tro at man er vant til at løbe hurtig med en turboladet Cassi. Det er bare ikke tilfældet. Så der skulle kæmpes. Næste udfordring kom så med at balancer det at få hende rundt og ikke trække sig før hun var comitted. Det var nødvendigt at tage det fra højre side for mig(altså ind mod banen) fordi der lå et tunnelhul og træk på den modsatte side). Hun er jo ret signalfølsom og rykker jeg for tidligt så laver hun en vægring. Når det så lykkedes kommer hun helt naturligt rundt og over 8 og 9. Næste problem blev så at få hende over 10 fra bagsiden.

 

Det endte med at Camilla måtte løbe endnu mere. Så snart hun var på vej over 7, så måtte hun give den gas der oppe af. Cassi er ret sikker i sine ques og er ikke et øjeblik i tvivl om at når der bliver sagt ud, til hende, så skal hun ud og tage et spring, så 8 og 9 var nemt nok. Det der var svært var at nå op og lave et blindskifte inden hun var på vej over 9 og med så god plads at det var helt naturligt at trække hende rundt bag om springet og så bakke et par skridt, så man kunne får hende ned over flyvet.

 

Det var lidt udfordrende, men skønt at få arbejdet med det blindskifte på distancen, for tror det kan blive et godt værktøj og hun er rigtig stabil i det blindskifte. Og så er det jo fint at få trænet noget hvor jeg også skal bevæge mig.

 

Og nå ja, fik trænet to andre ting. Vi hev A'et frem og smed en tunnel over. De første tre gange var hun da fløjtende lige glad med at jeg sagde "op op op" og smuttede i tunnellen. Men så lykkedes det at få hende over A'et et par gange, og til sidst gjorde jeg det at jeg smed hende i tunnellen og så op over A'et... Ingen tvivl hos frøkenen. Hun gjorde det bare.

 

En ting der har drillet er når der er en tunnel der lokker for enden af en slalom. Så det kørte vi et par gange. Puha hun har fart på i den slalom, og hun er lige en smule mere på pindene end jeg bryder mig om. Men hun tog alle pindene.

 

Rigtig god træning, men, men, men, min ryg er elendig og mit knæ driller...

 

Hov, billedet driller lige... nyt på vej...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Vi måtte desværre melde afbud til træning i søndags... med kuldeindeksen og masser af sne.. det fungerer ikke rigtig for Boss. Han er meget ømpotet i kulden og vil faktisk slet ikke ud i haven og tisse, når det er så koldt. Så håber at vejret er lidt bedre på søndag...

 

Det er altså også mega koldt pt.

 

- Øv at I ikke træner i en hal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sydstaterne er tøet op igen, så min hjælpetræner og jeg benyttede os af 15 grader og solskin til at dele en enetime i formiddags. :banan:

 

Julie, vores træner, var enig med hjælpetræneren i at Leah virkelig er rykket og er så sikker på alting. Eneste minus var at jeg skvattede over Leah da jeg skulle lave bagkryds ved indgang til slalom, og det syntes Leah virkede forkert, så hun tøvede lige et sekund for længe. :sjov:

 

Ingen af os kom til skade, og Leah undskyldte mange gange, at hun kom til gå i vejen. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

kan vi ikke godt snart få noget video af Leah?????

 

Gerne, hvis du kan fortælle mig hvordan jeg bærer mig ad med at optage video når vi træner. Har kun telefonen at optage med. Jeg er altså for klodset til både at løbe med hende og optage, det kan KUN ende galt. :lol:

Jeg må tvinge Keith til at opgive golf en enkelt søndag og tage med til træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gerne, hvis du kan fortælle mig hvordan jeg bærer mig ad med at optage video når vi træner. Har kun telefonen at optage med. Jeg er altså for klodset til både at løbe med hende og optage, det kan KUN ende galt. :lol:

Jeg må tvinge Keith til at opgive golf en enkelt søndag og tage med til træning.

 

eller du kan bede din træner optage et par frekvenser. Du siger selvfølgelig ikke, at det er til H-F, men at du gerne vil studere din egen handling lidt, og se hvad det er du laver osv, pak det lidt smart ind :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores træning er aflyst denne weekend, da ridehusbunden er frosset..!! :shock: Har trænet i ridehus om vinteren i mange år, men aldrig hørt om det før! Håber virkelig den er tøet op til næste weekend...

 

Marianne Blom og jeg snakkede faktisk om det i søndags - er ret sikker på, at bundenvar frossen i Nr åby i weekenden i den lille hal

Link til indlæg
Del på andre sites

eller du kan bede din træner optage et par frekvenser. Du siger selvfølgelig ikke, at det er til H-F, men at du gerne vil studere din egen handling lidt, og se hvad det er du laver osv, pak det lidt smart ind :mrgreen:

 

Det kan jeg sagtens ved nogle af øvelserne, fx slalom og spring, men ved feltforhindringerne sidder hun altid for enden af forhindringer klar til at give en velplaceret godbid når hunden er i 2o2o.

 

Synes bare det er lidt pinligt at bede hende tage video af os på det yderst lave plan vi er på. :lol:

Men på søndag er det hjælpetræneren, der skal undervise, og hende kan jeg sagtens spørge, så længe det ikke forsinker de andre. Og så skal jeg vist lige oprette en youtube account.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...