Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke forestille mig at nogen er så uvidende, at man ikke ved at man ikke træner hverken slalom, A, vippe eller spring med en hund der ikke er udvokset, på den måde hun gør med hvalpen på videoen. Og især ikke hvis man er instruktør!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fordi det gi'r nogle ret kraftige vride/dreje-bevægelser i ryggen. Og det er ikke et dumt spsm!!

Ah ja selvfølgeligt, gir god mening.

 

Jeg har faktisk undret mig længe, men det er meget meget sjældent jeg deler bane med AG mennesker, så jeg har ikke lige haft anledning til at spørge.

Jeg har bare tænkt at det jo ikke som sådan giver stød, slag og den slags, men klart, vrid.

 

Tak :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej ikke i dk ;-) Heldigvis.

men bl.a i Canada hvor min søster bor, ser de ikke helt sådan på det.

Men der køber man også hundehvalpe i storcentre ved dyrehandlere. De sidder i bure i vinduet ved siden af marsvin og kaniner.

 

Det undrer mig faktisk, havde den opfattelse at Canada var mindst lige så meget "med på beatet" som vi er her? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det undrer mig faktisk, havde den opfattelse at Canada var mindst lige så meget "med på beatet" som vi er her? :vedikke:

Det er de nok også nogle steder i landet. Det er jo lidt stort derover.

min niece i Canada har en designer hund, en puggel ( staves? )

istedet for at aktivere den som unghund sagde hundetræneren at den skulle bære en tung rygtaske meget af dagen og især på gåture. Så blev den hurtig træt og man skulle ikke gå så langt?

Det blev jeg ret forarget over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er de nok også nogle steder i landet. Det er jo lidt stort derover.

min niece i Canada har en designer hund, en puggel ( staves? )

istedet for at aktivere den som unghund sagde hundetræneren at den skulle bære en tung rygtaske meget af dagen og især på gåture. Så blev den hurtig træt og man skulle ikke gå så langt?

Det blev jeg ret forarget over.

 

på vores DKK kursus handlede unghunde holdet om slalon, bomme, spring og lign - ingen af hundene var over 8 mdr, vi valgte at træne lydighed ved siden af i stedet.

 

Og jeg bli'r ret forarget over begge jeres eksempler..!! For filan altså, så lidt MÅ en træner/instruktør ikke vide! Det er jo det glade vanvid at belaste unge hunde på den måde. Jeg bli'r især skuffet over at en DKK-instruktør har så lidt viden, eftersom jeg selv er DKK-uddannet... Hvad var det for et kursus pivpiv, et alm. unghundehold, eller noget andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var alm unghunde hold. Det næste efter hvalpeholdet.

 

Det er jo helt sort... De må slet ikke undervise i agilityting, så skal man være agilityinstruktør. Og indenfor DKK må vi agilityinstruktører slet ikke ha' hvalpeagility/unghundeagility, det findes ikke på DKK's program. Det er jo noget jeg har presset på i lang tid, at vi skal få lov til det, bl.a. for at vi netop kan nå ud til unghundeejerne og fortælle om alle de ting man IKKE må med en ung hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

på træner uddannelse her i danmark lærte vores instruktør en otte måneder cairn terrier slalom og var vældig stolt af det :-\

nu er en lille terrier jo heldigvis ikke så meget udsat for vrid som en stor hund men alligevel...

 

Nejnejnej... :cry:

 

Vi klagede faktisk over ham og i år kan jeg se at han er holdt som kredsinstruktør, det græder jeg så ikke over....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi klagede faktisk over ham og i år kan jeg se at han er holdt som kredsinstruktør, det græder jeg så ikke over....

Det synes jeg var godt I gjorde. Man ved jo aldrig om sådan noget skyldes uvidenhed, eller om vedkommende er ligeglad, så man kan jo tackle det på forskellige måder. Men når det drejer sig om én der underviser kommende instruktører (var det ikke sådan det var?) så skal det altså påtales, ellers risikerer man jo virkelig at udbrede det.

 

Jeg har en 16 måneder gammel agility hund, hun aner ikke hvad en slalom er endnu!

Er fandme stygt at lære hvalpe slalom,! :cry: eller unghunde for den sags skyld.

Jeg påbegyndte Iso's slalom da hun var omkring 14 måneder, og den var færdigindlært da hun var ca. 17. Det skal dog siges at de første par måneder gik med 2 og 4 pinde (2x2-metoden), så hun lavede ikke rigtig slalombevægelser før hun var ca. 16-17 måneder. Det var ikke for tidligt for Iso, der er en lille let hund, og som var færdigvokset på det tidspunkt. I dag, hvor jeg kender 2x2 meget bedre, ville jeg dog alligevel vente til senere, der er ingen som helst grund til at ha' travlt med slalom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme fra træning med verdens allerbedste gammelpot! :lun:

 

Han løb SÅ fint i dag, super stærkt og små vendinger og fiiin slalom!! Så vi er toptunede og klar til stævne søndag!

 

________________

 

Milo var fuldvoksen (5 ) da han lærte slalom, så der kan man vist ikke snakke om at begynde for tidligt :mrgreen: Luna startede indgange op da hun var 12 ½ måned gammel og lærte fuld slalom via alleen da hun var 16 måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...