Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men nu gik det hele jo på om man skulle stoppe at arbejde med hunden når den er kommet over sidste spring, for at undgå at den ikke render tilbage til en.

 

Ok, jamen så stopper jeg ikke? For jeg løber jo stadig.... Tror nu ikke hun kunne finde på at vende om - hun skal jo ud og finde spanden med hendes belønning :mrgreen:

 

ved faktisk ikke hvad der rent praktisk ville ske hvis hunden sprang tilbage? Tiden er jo stoppet idet hunden hjerner over slutspringet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu gik det hele jo på om man skulle stoppe at arbejde med hunden når den er kommet over sidste spring, for at undgå at den ikke render tilbage til en.

 

Ok, jamen så stopper jeg ikke? For jeg løber jo stadig.... Og som regel begynder jeg bare at råbe, yay, hvor var du goooooo, super pigen og den slags.... Så nej, jeg stopper ikke med at arbejde... Tror nu ikke hun kunne finde på at vende om - hun skal jo ud og finde spanden med hendes belønning :mrgreen:

 

ved faktisk ikke hvad der rent praktisk ville ske hvis hunden sprang tilbage? Tiden er jo stoppet idet hunden hjerner over slutspringet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Og SÅ skal der sateme komme gang i træningen!!! Det bli'r godt nok selvtræning i aften igen, men det plejer jo at gå fint, vi er mange til at hjælpe hinanden. Og på fredag skal jeg træne hos Ann-Britt, for første gang, og jeg glæder mig som et lille barn til juleaften!!! Lørdag er der så stævne, har aldrig trænet aftenen før vi skal til stævne før, så det bli'r jo lidt spændende at se hvordan Iso ta'r det. Og når jeg så får min græsslåmaskine og får slået agilityhaven, så skal der altså trænes lidt mere regelmæssigt herhjemme! Det bli'r jo også lidt nemmere nu hvor vejret er lidt mere til udendørstræning... Og som prikken over i er jeg også kommet med i et træningsfællesskab, hvor jeg forhåbentlig kan komme med til fællestræning en gang om ugen, det glæder jeg mig også rigtig meget til! Ih, det ender jo med at jeg kommer i form!!! :lol: Ej, jeg må jo tit melde afbud til træning pga. arbejde, så det bli'r rart at ha' lidt flere træningsdage i ugen. Selv om det også bli'r hårdt - nu får jeg mere eller mindre faste aftaler hver aften i ugerne, inkl. arbejde, og kun weekenderne fri. Hvis ikke jeg også arbejder dér. Men jeg VIL bare videre med agilityen, synes vi har stået og stampet i lang tid. Iso bli'r også 5 til efteråret, hun er på toppen nu, rent fysisk - og det er jeg så sandelig ikke... Så det skal der arbejdes på - nu! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det blev vi jo ikke meget klogere af... :lol: Men egentlig lidt underligt, at der ikke er enighed blandt dommerne..?? :vedikke:

 

Jeg må nok egentlig vælge lidt side med Anders... Når hunden er færdig har den jo reelt ikke noget at gøre på banen længere. Ved de store stævner må belønningen jo ikke engang være der. Til Wao fx får vi først vores belønningsting udleveret når vi forlader banen igen...

og når man er ovre slutspringet bliver man jo ledt ud i en vis fart :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og SÅ skal der sateme komme gang i træningen!!! Det bli'r godt nok selvtræning i aften igen, men det plejer jo at gå fint, vi er mange til at hjælpe hinanden. Og på fredag skal jeg træne hos Ann-Britt, for første gang, og jeg glæder mig som et lille barn til juleaften!!! Lørdag er der så stævne, har aldrig trænet aftenen før vi skal til stævne før, så det bli'r jo lidt spændende at se hvordan Iso ta'r det. Og når jeg så får min græsslåmaskine og får slået agilityhaven, så skal der altså trænes lidt mere regelmæssigt herhjemme! Det bli'r jo også lidt nemmere nu hvor vejret er lidt mere til udendørstræning... Og som prikken over i er jeg også kommet med i et træningsfællesskab, hvor jeg forhåbentlig kan komme med til fællestræning en gang om ugen, det glæder jeg mig også rigtig meget til! Ih, det ender jo med at jeg kommer i form!!! :lol: Ej, jeg må jo tit melde afbud til træning pga. arbejde, så det bli'r rart at ha' lidt flere træningsdage i ugen. Selv om det også bli'r hårdt - nu får jeg mere eller mindre faste aftaler hver aften i ugerne, inkl. arbejde, og kun weekenderne fri. Hvis ikke jeg også arbejder dér. Men jeg VIL bare videre med agilityen, synes vi har stået og stampet i lang tid. Iso bli'r også 5 til efteråret, hun er på toppen nu, rent fysisk - og det er jeg så sandelig ikke... Så det skal der arbejdes på - nu! :5up:

 

Er Iso virkelig allerede snart 5? :shock: Hold nu op tiden går hurtigt, jeg synes kun hun er 2-3 år. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er Iso virkelig allerede snart 5? :shock: Hold nu op tiden går hurtigt, jeg synes kun hun er 2-3 år. :lol:

 

Jeps, til efteråret er hun 5... Det går alt for hurtigt... Men hun er som én på 2-3! :lol:

 

------------------------------------

Og så har vi været til træning - goooood træning! Iso var sgu dygtig, og rev næsten ingen pinde selv om der blev handlet en hel masse! Vi gjorde en del i blindkryds, som jo er temmelig nyt for os begge, da det virkelig har fået hende til at rive pinde før. Men ikke i dag! :-D Og det er vel både Iso der har "vænnet sig til det", og min timing der er blevet bedre, vil jeg tro.

 

Selv om Iso teede sig helt tosset udenfor banen i dag, hun både dansede og steppede og hoppede, så var hun bare SÅ god og koncentreret inde på banen. Hun er så lydhør, og arbejder knaldgodt, det er bare mig der er en tumpe. I dag præsterede jeg at glemme banen flere gange, men når jeg vel huskede den så gik det faktisk rigtig godt. Men det ER mig og nok især min timing der skal arbejdes med. Men er absolut kommet hjem i godt humør i dag, og glæder mig til endnu mere agility fredag/lørdag!

 

Vores træner var der jo ikke i dag, men så er det jo dejligt at hans supersøde og knalddygtige kone - Labfan herindefra - ta'r sig af vores hold også! :blink: Tak for god træning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, til efteråret er hun 5... Det går alt for hurtigt... Men hun er som én på 2-3! :lol:

 

------------------------------------

Og så har vi været til træning - goooood træning! Iso var sgu dygtig, og rev næsten ingen pinde selv om der blev handlet en hel masse! Vi gjorde en del i blindkryds, som jo er temmelig nyt for os begge, da det virkelig har fået hende til at rive pinde før. Men ikke i dag! :-D Og det er vel både Iso der har "vænnet sig til det", og min timing der er blevet bedre, vil jeg tro.

 

Selv om Iso teede sig helt tosset udenfor banen i dag, hun både dansede og steppede og hoppede, så var hun bare SÅ god og koncentreret inde på banen. Hun er så lydhør, og arbejder knaldgodt, det er bare mig der er en tumpe. I dag præsterede jeg at glemme banen flere gange, men når jeg vel huskede den så gik det faktisk rigtig godt. Men det ER mig og nok især min timing der skal arbejdes med. Men er absolut kommet hjem i godt humør i dag, og glæder mig til endnu mere agility fredag/lørdag!

 

Vores træner var der jo ikke i dag, men så er det jo dejligt at hans supersøde og knalddygtige kone - Labfan herindefra - ta'r sig af vores hold også! :blink: Tak for god træning!

 

Altså jeg får jo helt røde kinder her icon11.png Mange tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Træning i gå med verdens bedste lille Luna!

 

Jeg havde inden træning været på hvalpebesøg og svæver lidt rundt på en lyserød sky og var derfor ikke 110% på, havde bl.a. gået forkert bane (havde ikke lige overvejet hvorfor der stod en A på banen som ikke skulle bruges :stupid: - som jeg iøvrigt havde været med til at slæbe ud og samle - pænt tungt!)

 

Men lille Luna er nu så søøød, så hun var dygtig. Tog næsten alle felter og havde fiin slalom!

 

Milo var SÅ glad for at hans "rigtige" fører var tilbage på pinden og trænede ham, så han løb simpelthen SÅ fint og hurtigt! Dygtige gamle :hjerte:

 

Og så sluttede aftenen helt perfekt med at Manas søde avler kom forbi træning med hende - sååå hyggeligt! Kunne næsten ikke løsrive mig for at køre hjem.

 

Men det er imorgen hun kommer! Wee! Bliver SÅ godt at få hende hjem :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Var på slalom kursus igår hos Rikke. Super godt. Hun er så sød og dygtig til at undervise. Har nydt det hver gang jeg har fået undervisning af hende. Vi har fået lektier for til næste træningsgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til undervisning hos Ann-Britt... Jeg er deprimeret... Hun er pisdygtig, og hun så nogle ting som jeg selv har haft nogle tanker omkring, fik også nogle fif til hvordan jeg kan træne det. Men for fanden, hvor tumpede jeg bare rundt i det, især i starten!! Banen startede med en kombination der virkelig ikke lå sådan lige til højrebenet for hverken mig eller Iso, og jeg fik også valgt en handlingsløsning der passede os begge rigtig skidt. Vi fik da løst det til sidst, men for fanden hvor kan det være svært at både flytte sig det rigtige sted, samtidig med at man skal holde øjenkontakt med en lille loppe af en hund, og så også huske de der arme og den videre bane og og og og og... Nå, men vi skal nok lære det! Og tilbage til Ann-Britt skal vi da i hvert fald! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Har været til undervisning hos Ann-Britt... Jeg er deprimeret... Hun er pisdygtig, og hun så nogle ting som jeg selv har haft nogle tanker omkring, fik også nogle fif til hvordan jeg kan træne det. Men for fanden, hvor tumpede jeg bare rundt i det, især i starten!! Banen startede med en kombination der virkelig ikke lå sådan lige til højrebenet for hverken mig eller Iso, og jeg fik også valgt en handlingsløsning der passede os begge rigtig skidt. Vi fik da løst det til sidst, men for fanden hvor kan det være svært at både flytte sig det rigtige sted, samtidig med at man skal holde øjenkontakt med en lille loppe af en hund, og så også huske de der arme og den videre bane og og og og og... Nå, men vi skal nok lære det! Og tilbage til Ann-Britt skal vi da i hvert fald! :5up:

Det er PISSE svært! Når jeg går banen, tænker jeg, yes, yes, sådan og sådan og når vi løber glemmer jeg halvdelen af det jeg havde planlagt at gøre!

 

Fedt at I fik noget ud af det:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter at have overvejet om jeg skulle forsætte med at tage ud til agilitykonkurrencer med Cassi, så er jeg blevet noget opløftet i går. Selvom resultatlisterne ikke helt viser det, så var prinsessen jo snusfornuftig(ihvertfald når man tænker på hvor lidt der kan foregå i hendes hoved når hun er på en agilitybane).

 

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Cassi har et potentiale til at kunne komme hele vejen til kl3. Det handler bare om hvor vidt jeg kan finde ud af at trykke på de rigtige knapper. Problemet er nok bare om jeg vil ofre andre ting jeg dyrker med hende for at komme derhen. Fx er jeg ikke et sekund i tvivl om at hvis hun blev trænet bare en gang mere om ugen, så ville det kunne mærkes på længere sigt. Måske går lidt af vildskaben af hende, som der altid er når hun træder ind på en agilitybane for første gang.

Jeg overvejer lidt at holde en sommerferiepause fra rallytræningen, og så istedet bruge den tid i klubben på at træne nogle af de helt grundlæggende ting.

 

Sagen er lidt den at selvom jeg synes det rally er fedt, så kan jeg bare mærke hvordan det er anderledes befriende når jeg går ind på en agilitybane. Vi gør det her fordi det er fedt og jeg har ingen forventninger om at skulle gennemføre. Måske jeg skulle droppe rally i DcH eller måske kun deltage i de indendørskonkurrencer, så det hedder rally vinter og agility om sommeren :vedikke:

 

Lige nu føler jeg ihvertfald ikke at vejen er så lang som den har været.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...