Hop til indhold

Søger hvalp som ikke koster for meget


Buddha
 Share

Recommended Posts

Ja jeg ved godt det er en lidt provokerende titel men jeg kender en hvis hjemløse veninde lige har mistet sin hund, 9 år gammel blev den. Den levede et dejligt liv og var virkelig højt elsket.

 

Vi leder efter en hvalp til hende nu, der kan som jeg forstår det, godt findes lidt penge til det, men ikke de helt store summer, forståeligt nok.

 

Vil høre om nogle måske kender til nogle der er brændt inde med hvalpe? Lige har fået en hvalp som de ikke magter? Et eller andet?

 

Det skal helst være en mellemstørrelses hund, når den er udvokset.

 

Håber nogle kan hjælpe...

Link til indlæg
Del på andre sites

åh, mon det er hende jeg tit har set i kbh med en ældre sort/hvid tæve? så har hun engang fået halfdans godbidder :-D nu ved jeg ikke, hvor billig du tænker, men hvad med f.eks. dem her: http://www.dba.dk/hvalpe-til-salg/id-1004344619/ - burde være nogenlunde til at komme i nærheden af, og måske ikke en helt dum blanding til udeliv. jeg vil gerne spytte lidt i (eller alternativt spytte mere i, hvis du vil tage et par billeder af afkommet).

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange steder i DK er der gratis hjælp vedr. dyrlægebehandling og vaccinationer af de hjemløses hunde. Der doneres ligeledes foder fra flere af de store foderfirmaer.

 

Det må så absolut være i kbh området, har aldrig set eller hørt om det herover i jylland. Men kan huske en artikel engang om gratis dyrlægehjælp til hjemløse dyr, men det var også i det indre kbh.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan får hun råd til hvalpens foder, vacciner, ormekur og forsikring ?

 

En del hjemløse er ikke reelle hjemløse, ligesom omtalte kvinde også har en lejlighed. De er på en overførselsindkomst.

 

Der kan ligge psykiske eller sociale, eller psykosociale årsager til grund for, at de "lever hjemløst", dvs. er en slags landevejs riddere. Mange er måske kun i lejligheden i de mørke timer i vintermånederne. Ellers vandrer de på gaden og snakke med deres hjemløsevenner, sælger Hus Forbi og er bare udenfor.

 

Der findes flere forskellige støtteordninger og gratis dyrlægekonsultationer til hjemløses kæledyr. Ofte magter de hjemløse ikke nære, menneskelige relationer, men har et meget tæt bånd til deres dyr, som de færdes med altid og hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må så absolut være i kbh området, har aldrig set eller hørt om det herover i jylland. Men kan huske en artikel engang om gratis dyrlægehjælp til hjemløse dyr, men det var også i det indre kbh.

 

I København har de udover en udkørende tandlæge-ordning og læge-/sundhedsordning, også en udkørende dyrlæge-ordning som består af frivillige, dyrlægestuderende og andre. Deres grej betales via donationer og fonde.

 

De kører ud i en bil forskellige centrale steder i KBH, og de hjemløse har helt styr på hvor og hvornår, via mund-til-mund metoden og/eller pjecer uddelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...