Hop til indhold

Anbefal en fys


Therese
 Share

Recommended Posts

Ved ikke noget om, hvordan han markedsfører sig. Jeg har det bare generelt anstrengt med at en ikke-uddannet skal udøve kiropraktik. I mine øjne er kiropraktik for uddannede kiropraktorer. Hvilket nok også er grunden til at jeg tager til uddannede kiropraktorer med mine hunde :blink:

 

Men han ER jo heller ikke kiropraktor???:vedikke: Og det har han heller aldrig påstået?! Og han leger heller ikke kiropraktor. Eller udøver det.....?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men han ER jo heller ikke kiropraktor???:vedikke: Og det har han heller aldrig påstået?! Og han leger heller ikke kiropraktor. Eller udøver det.....?

 

Det er i hvert tilfælde tæt på, hvis man udøver osteopati:

 

En osteopat behandler kun med hænderne igennem manipulation, tryk og stræk - uden brug af medicin, nåle eller andre kirurgiske instrumenter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, men du skriver dette:

 

 

 

Men se det som en mulighed i stedet. Han ved faktisk noget om de ting, også fodring og slankekure. Og noget kunne jo godt tyde på at i kunne have brug for lidt hjælp i den henseende.

 

Jeg synes jo det er fedt når man dukker op ude hos Christian, og han finder et eller andet, som virker helt uoverskueligt at rette op på. Men han holder én til ilden, og så roser han HELT vildt når der er fremskridt. Og når målet er nået, kan man se på ham at han er vildt glad på ens vegne:-)

 

Da Bella havde været syg, havde hun mistet stort set alle muskler på bagparten. Jeg troede seriøst aldrig at hun ville komme i form igen, og slet ikke når hun skulle genoptrænes i den periode hvor manden var udsendt. Men da hun 3 mdr. senere var til kontrol, var der ingen grænser for de rosende ord (måske smører han lidt tykt på nogele gange, men det virker:lol:).

 

Det kunne dog være at du skulle undersøge om der er en waterwalker i Randers. Mere så du ikke skal ligge og køre til Hinnerup 2-3 gange om ugen, hvis det er det han foreslår.

Jah, men med det mener jeg egentligt bare det der står - at jeg ikke orker kritik, fordi min hund er blevet tyk. Og uvetydige vendinger forbinder jeg ikke med noget specielt rart :vedikke: Men det betyder nu ikke, at jeg ville have noget imod, at han ville hjælpe. Det er da bare rart, hvis han kan, for det er da synd for Bobo. Og hvis et besøg ved ham kan sætte gang i vægttabet, fordi jeg kan begynde at dyrke mere motion med ham med god samvittighed, så er det da perfekt. Og så har jeg såmænd ikke noget imod gode råd ;-)

 

Og ja, måske skal jeg kigge efter en waterwalker her. Tror dog ikke der er nogen, der har en :hmm: Kun en svømmehal og det er jo ikke helt det samme, selvom det også kan være godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jah, men med det mener jeg egentligt bare det der står - at jeg ikke orker kritik, fordi min hund er blevet tyk. Og uvetydige vendinger forbinder jeg ikke med noget specielt rart :vedikke: Men det betyder nu ikke, at jeg ville have noget imod, at han ville hjælpe. Det er da bare rart, hvis han kan, for det er da synd for Bobo. Og hvis et besøg ved ham kan sætte gang i vægttabet, fordi jeg kan begynde at dyrke mere motion med ham med god samvittighed, så er det da perfekt. Og så har jeg såmænd ikke noget imod gode råd ;-)

 

Og ja, måske skal jeg kigge efter en waterwalker her. Tror dog ikke der er nogen, der har en :hmm: Kun en svømmehal og det er jo ikke helt det samme, selvom det også kan være godt.

 

Synes bare du skal kontakte ham og sige det som det er. Din hund er for tyk, di er i gang med at få ham til at tabe sig og har brug for hjælpe til at finde ud af hvordan du motionerer ham optimalt, uden at han får skader.

Det er jeg helt sikker på at han både kan forstå og vil hjælpe med ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare du skal kontakte ham og sige det som det er. Din hund er for tyk, di er i gang med at få ham til at tabe sig og har brug for hjælpe til at finde ud af hvordan du motionerer ham optimalt, uden at han får skader.

Det er jeg helt sikker på at han både kan forstå og vil hjælpe med ;-)

Det var da også planen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jah, men med det mener jeg egentligt bare det der står - at jeg ikke orker kritik, fordi min hund er blevet tyk. Og uvetydige vendinger forbinder jeg ikke med noget specielt rart :vedikke: Men det betyder nu ikke, at jeg ville have noget imod, at han ville hjælpe. Det er da bare rart, hvis han kan, for det er da synd for Bobo. Og hvis et besøg ved ham kan sætte gang i vægttabet, fordi jeg kan begynde at dyrke mere motion med ham med god samvittighed, så er det da perfekt. Og så har jeg såmænd ikke noget imod gode råd ;-)

 

Men..... Undskyld! Men altså..... Det er jo ikke motionen der skal starte vægttabet, det er kosten. Da jeg var en fedling, var jeg nødt til at tabe mig før jeg kunne motionere, det var ganske enkelt for hårdt at motionere!

 

Det kan godt være at jeg er tungenem, men jeg forstår slet, slet ikke at du ikke starter hårdt ud med at skære kraftigt i kosten (som er foreslået hele vejen gennem slanketråden). Når han har tabt sig, kan i udelukke belastningssmerter:vedikke:

 

At sætte Hembo på samtidig, er da en god ide, men at undskylde manglende vægttab med at han måske ikke kan motionere, synes jeg er en undskyldning.

 

Sorry, det er ikke for at slå dig i hovedet:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget mad får han nu?

 

Selvom jeg godt kan se din pointe Anne, og for så vidt også er enig, så kender jeg altså også hunde der har enormt svært ved at tabe sig. Eks. min venindes aussie, som er en aktiv og ung tæve. Går lange ture, træner regelmæssigt og hun får 60 gr. mad morgen og aften og et lille ben hver anden dag. Hvis man ser på mængden, så er det bare absolut ingenting! Og alligevel vejer hun konstant et par kg for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er i hvert tilfælde tæt på, hvis man udøver osteopati:

 

En osteopat behandler kun med hænderne igennem manipulation, tryk og stræk - uden brug af medicin, nåle eller andre kirurgiske instrumenter.

 

Pip. Nu har jeg set både en kiropraktor og en osteopat i aktion og det er langt, langt fra det samme. Kiropraktik er langt mere "voldsomt" i mangel af bedre ord. Osteopaten knækker og brækker ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pip. Nu har jeg set både en kiropraktor og en osteopat i aktion og det er langt, langt fra det samme. Kiropraktik er langt mere "voldsomt" i mangel af bedre ord. Osteopaten knækker og brækker ikke.

 

Okay - så¨er jeg mere med. Kiropraktik synes jeg dog ikke er voldsomt. Der er ikke mange knæk og bræk, når mine hunde bliver behandlet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pip. Nu har jeg set både en kiropraktor og en osteopat i aktion og det er langt, langt fra det samme. Kiropraktik er langt mere "voldsomt" i mangel af bedre ord. Osteopaten knækker og brækker ikke.

 

Nej, de "nulrer" stille og roligt og får knoglerne på plads på den måde.

 

Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg er stor fan af Christian, og jeg vil til enhver anbefale ham til hunde, som har problemer med bevæge-apparatet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men..... Undskyld! Men altså..... Det er jo ikke motionen der skal starte vægttabet, det er kosten. Da jeg var en fedling, var jeg nødt til at tabe mig før jeg kunne motionere, det var ganske enkelt for hårdt at motionere!

 

Det kan godt være at jeg er tungenem, men jeg forstår slet, slet ikke at du ikke starter hårdt ud med at skære kraftigt i kosten (som er foreslået hele vejen gennem slanketråden). Når han har tabt sig, kan i udelukke belastningssmerter:vedikke:

 

At sætte Hembo på samtidig, er da en god ide, men at undskylde manglende vægttab med at han måske ikke kan motionere, synes jeg er en undskyldning.

 

Sorry, det er ikke for at slå dig i hovedet:(

Motionen skal ikke starte vægttabet. Vægttabet skal foregå i en kombination af motion og mindre foder. Som jeg skrev tidligere, så går han skævt og virker låst i den ene side. Det vil jeg have rettet, inden jeg begynder at forlange, at han skal være mere aktiv og gå længere ture.

 

Det er ikke nogen dårlig undskyldning og jeg udskyder ikke noget som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Christian Hembo er rigtig dygtig. Tror da du har ret i at han skal kigges på inden han skal motionerer en masse. Christian er enormt god til at kigge på hunden når den går og mærke og pille og så sætte det på plads, som ikke sidder som det skal. Det kan da være at du både skal have ham i behandling og i water-walker.

 

Vi er rigtig glade for Christian. Vi går i water walker med pigerne en gang om ugen og Sille bliver rigtig tit rettet i ryggen eller i bækkenet. Sådan er det bare og det vil det blive ved med at være. Hun mangler jo den ene hoftekugle, så hun går altså bare lidt spasser.

 

Lige da Sille var blevet opereret (for ca. 4 år siden) fik en masse øvelser og idéer til genoptræningsøvelser, så han ved også en masse om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...