Hop til indhold

Februarbilleder


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Billedet herunder er ikke rigtig noget særligt, men der hører en historie til; For små 10 dage siden, mistede jeg næsten Luffe her. Dengang var der stadig is på vandet, både i åen og langs stranden. Jeg havde overvejet hvad der kunne ske hvis isen gav efter ude ved stranden, hvor Luffe ofte løber, men vurderede at vandet var så lavt, at der ikke kunne ske ham noget. Åen er en anden sag, men Luffe er fast instrueret i, at han ikke skal gå ned til den, uanset om der er is på eller ej, så jeg regnede med at der ikke kunne ske noget. Uheldet ville så, at der stod en svane på isen, da vi skulle forbi, næsten inde under broen, og derfor usynlig for mig, indtil det var for sent at reagere! Da jeg så den, var Luffe allerede på vej ned ad skrænten, og jeg nåede lige at se at han landede på isen et par meter fra svanen. Isen gav øjeblikkelig efter, og Luffe forsvandt helt ned gennem hullet...

 

Der skete en hel masse ting på en gang; Mest husker jeg en overvældende følelse af tab, da jeg registrerede at han var helt under vandet, men jeg satte helt automatisk afsted ned ad skrænten, for at springe i åen lidt nedstrøms, og måske på den måde få brudt isen, så Luffe kunne komme op (åen er ikke dybere, end at jeg ville kunne bunde, men for dyb til at Luffe kan) "Planen" var jo nærmest håbløs, og det blev gudskelov ikke nødvendigt at gennemføre den, for Luffes hovede dukkede næsten med det samme op i det hul han lige havde lavet i isen, og selv om han så noget skræmt og forvirret ud, var han tydeligvis ikke kommet noget til. Jeg løb op på vejen igen, for at komme over på den anden side af åen, hvorfra jeg ville kunne nå ham fra bredden, men inden jeg nåede frem, havde han allerede fået bakset først forbenene og derefter resten af kroppen op på isen, og mødte mig på toppen af skrænten. Han var tydeligvis langt mindre påvirket af episoden end jeg, og var mest optaget af at få rystet pelsen fri fra vand, og rulle sig i de nærmeste snedriver, for at tørre sig. Vi satte med det samme i trav, for hurtigst muligt at tilbagelægge de ca. 1,5 km tilbage til bilen, og der blev, til Luffes store fortrydelse, uddelt et lunt bad da vi kom hjem...

 

Stedet rummer tydeligvis ikke nogle dårlige minder for Luffe, men jeg gyser nu lidt ved tanken om, hvor galt det kunne være gået, hver gang vi går over den bro...

 

KJC_2767x.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kimj er meget rørt ovre din fortælling af den forskrækkelse den dag :ae: er sikker på der blev holdt hånden ovre Luffe , så der ikke skete det værst tænkelige . og det er de højere magter jeg taler om . du behøver ikke tro det jo. men jeg gør :hjerte: du for lige et :bighug: Og et til Luffe også :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Suki charmerer sig stille og roligt tættere på Eris's ben :engel:

Hun skal liiige lidt tættere på og prøve Eris's grænser af :lol: Eris viser farlige tænder! :scared:

Kan hunde godt spille dumme? :lol:

 

:sjov: Hvor er Suki sjov :sjov: Og hvor er de begge søde :hjerte:

 

Rosa på besøg hos en af de " små " legekammarater :mrgreen:

Lidt Royal, må man vel gerne være.

 

Ej, hvor jeg synes hun er smuk!

 

Billedet herunder er ikke rigtig noget særligt, men der hører en historie til; For små 10 dage siden, mistede jeg næsten Luffe her. Dengang var der stadig is på vandet, både i åen og langs stranden. Jeg havde overvejet hvad der kunne ske hvis isen gav efter ude ved stranden, hvor Luffe ofte løber, men vurderede at vandet var så lavt, at der ikke kunne ske ham noget. Åen er en anden sag, men Luffe er fast instrueret i, at han ikke skal gå ned til den, uanset om der er is på eller ej, så jeg regnede med at der ikke kunne ske noget. Uheldet ville så, at der stod en svane på isen, da vi skulle forbi, næsten inde under broen, og derfor usynlig for mig, indtil det var for sent at reagere! Da jeg så den, var Luffe allerede på vej ned ad skrænten, og jeg nåede lige at se at han landede på isen et par meter fra svanen. Isen gav øjeblikkelig efter, og Luffe forsvandt helt ned gennem hullet...

 

Der skete en hel masse ting på en gang; Mest husker jeg en overvældende følelse af tab, da jeg registrerede at han var helt under vandet, men jeg satte helt automatisk afsted ned ad skrænten, for at springe i åen lidt nedstrøms, og måske på den måde få brudt isen, så Luffe kunne komme op (åen er ikke dybere, end at jeg ville kunne bunde, men for dyb til at Luffe kan) "Planen" var jo nærmest håbløs, og det blev gudskelov ikke nødvendigt at gennemføre den, for Luffes hovede dukkede næsten med det samme op i det hul han lige havde lavet i isen, og selv om han så noget skræmt og forvirret ud, var han tydeligvis ikke kommet noget til. Jeg løb op på vejen igen, for at komme over på den anden side af åen, hvorfra jeg ville kunne nå ham fra bredden, men inden jeg nåede frem, havde han allerede fået bakset først forbenene og derefter resten af kroppen op på isen, og mødte mig på toppen af skrænten. Han var tydeligvis langt mindre påvirket af episoden end jeg, og var mest optaget af at få rystet pelsen fri fra vand, og rulle sig i de nærmeste snedriver, for at tørre sig. Vi satte med det samme i trav, for hurtigst muligt at tilbagelægge de ca. 1,5 km tilbage til bilen, og der blev, til Luffes store fortrydelse, uddelt et lunt bad da vi kom hjem...

 

Stedet rummer tydeligvis ikke nogle dårlige minder for Luffe, men jeg gyser nu lidt ved tanken om, hvor galt det kunne være gået, hver gang vi går over den bro...

 

[ATTACH=CONFIG]116587[/ATTACH]

 

Puha, en grim oplevelse! :shock: Sejt at han selv kunne komme op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har været så skøønt vejr i KBH i dag, så Rigmor og jeg har været en masse ude. Først rundt om søen, og så nede at lege og fjolle rundt på græsplænen...

 

[ATTACH=CONFIG]116601[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]116605[/ATTACH]

 

Række tunge kan hun også :lol:

[ATTACH=CONFIG]116602[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]116603[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]116604[/ATTACH]

 

Hvor jeg elsker min lille hund :lun:

det har det nemlig , mig og simba har været ude i to timer , og nyde det gode vejr. man ka da også kun elske Rigmor:hjerte: hun så SKØN!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gina:

Jeg ved ikke hvem der holdt hånden over Luffe den dag, men jeg er i hvert fald taknemmelig for at det gik som det gik

 

Doberfan:

Det er desværre ikke så godt at bruge liner der slæber efter hunden det pågældende sted, fordi der er store områder med kampesten (kystbeskyttelse) hvor linen let kiler sig fast. Løsningen bliver, at vi simpelthen ikke kommer der mere, når der er risiko for svag is, hvilket heldigvis kun er kort tid. Der bliver bare flere tyre i skoven i stedet.

 

MissLøven:

Luffe er generelt en meget uforfærdet hund. Om det skyldes at han ikke opfatter faren, eller bare ER sej, skal jeg ikke kunne sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

plejer som regel at gå hurtigt med simba igen vis der er mange hunde i hunde gården , fordi de alle stresser op, og der bliver problemer mellem nogen af hundene. men i dag var det den skønneste samling hunde sammen, og det var hverken stressende eller nogen kom i klammeri med hinanden . skønt :klap:image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har været så skøønt vejr i KBH i dag, så Rigmor og jeg har været en masse ude. Først rundt om søen, og så nede at lege og fjolle rundt på græsplænen...

 

[ATTACH=CONFIG]116601[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]116605[/ATTACH]

 

Række tunge kan hun også :lol:

[ATTACH=CONFIG]116602[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]116603[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]116604[/ATTACH]

 

Hvor jeg elsker min lille hund :lun:

Hun er simpelthen så bedårende :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...