Hop til indhold

Tis over alt...


Jeanette Andersen
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen!

Jeg har en lille han hund på snart 8 måneder (20 febuar) og vi har nogle problemer med ham. For snart to uger siden begyndte han at tisse over alt! Han tissede i næsten alle rum, så vi tænkte at det var tid til at han skulle kastereres og det blev han så for næsten en uge siden (fredag d. 13 febuar), men det har ikke hjulpet. Han har været renlig i lang tid og vi har ikke haft problemer med det. Han giver tegn når han har brug for at komme ud, og så tager vi ham jo ud. Det gør han ikke mere. Han tisser over alt, specielt i sofaen, badeværelset og hele vejen igennem stuen (stue og køkken er i et stort rum)

Det er ret voldsomt så meget han tisser og det er bare over alt og det er vildt frustrerende når han nu var blevet så god til at tisse ude og nu er det bare OVER ALT!

Hvorfor tror i at han gør det?

Jeg håber at i kan hjælpe det er godt nok træls :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Derudover går der da minimum 2 uger før en kastration har nogen effekt... Så hvis du forventer den fikser det, så skal du slå koldt vand i blodet!

 

Jeg synes mere, det lyder som om, at der ligger en anden årsag bag end kønsmodning....det lyder ikke som om den bare tismarkere, når det kommer i de mængder ts beskriver.

 

Jeg ville nok få den tjekket for blærebetændelse og sukkersyge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Markerer han eller sætter han sig stadig ned og "hvalpe-tisser?"

 

Hvis han markerer, er det højst sandsynligt pga. hormoner. Der kan nemlig godt gå et stykke tid, før en kastration virker.

 

Hvis han ikke markerer, kan det skyldes blærebetændelse, som Blueberry også nævner. Især hvis han tisser flere gange end normalt og måske kun drypper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes mere, det lyder som om, at der ligger en anden årsag bag end kønsmodning....det lyder ikke som om den bare tismarkere, når det kommer i de mængder ts beskriver.

 

Jeg ville nok få den tjekket for blærebetændelse og sukkersyge.

 

Helt enig, jeg ville aldrig have kastreret pga det i første omgang.. Men det var mere sådan en generel oplysning at kastrationen først virker, så at sige, efter 2-3 uger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres besvarelser.

Jeg snakkede med dyrlægen før jeg kastererede ham, det var ikke bare det første jeg tænkte på da han begyndte på det.

Han sætter sig ikke ned og hvalpe tisser, han går enligt bare videre mens han tisser.

Da han blev kastereret fik han også taget en blodprøve og det så perfekt ud (dyrlægens ord ikke mine) men jeg vil da snakke med dyrlægen når han skal have fjernet sting på mandag, men burde de ikke havde opdaget en blærebetændelse når de nu var nede i det område?...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres besvarelser.

Jeg snakkede med dyrlægen før jeg kastererede ham, det var ikke bare det første jeg tænkte på da han begyndte på det.

Han sætter sig ikke ned og hvalpe tisser, han går enligt bare videre mens han tisser.

Da han blev kastereret fik han også taget en blodprøve og det så perfekt ud (dyrlægens ord ikke mine) men jeg vil da snakke med dyrlægen når han skal have fjernet sting på mandag, men burde de ikke havde opdaget en blærebetændelse når de nu var nede i det område?...

 

Man kan ikke se på en hund om den har blærebetændelse...der skal en urinprøve til.... så dyrlægerne har ikke haft nogen mulighed for, at opdage en evt. blærebetændelse.

 

Jeg ville nok tage en urinprøve med, når han skal have fjernet stingene.

 

Drikker han meget ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og en sidebemærkning fra mig til Jeanette Andersen (TS). Jeg synes det er SÅ godt at du har fået ham kastreret:5up: Om det hjælper på hans tisseri, ved jeg ikke. Men du har givet din hund en stor gave ifht. løbske tæver, som nu er noget han kan rumme i sit hoved. Og hans hormoner vil ikke løbe løbsk og diktere ham at puste sig op over for intakte hanner. Og sidst, men ikke mindst, har du elimineret risikoen for testikel- og prostatacancer:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klapper så ikke i hænderne over den beslutning. Uden at det her skal blive en diskussion for og imod kastration, så aner man jo slet ikke om der vil være et problem ift. tæver og andre hanhunde, når hunden kun er 8 måneder. Nogle hunde kan altså sagtens håndtere løbske tæver og kan også sagtens fungere sammen med andre hanner.

Desuden er kastration jo ikke nødvendigvis kun en god ting. Man kan kastrere unødigt og ender så med en hund, der bliver skrupsulten og muligvis tyk - medmindre man vil nægte den mad - pelsen kan blive rigtig grim eller hunden kan blive usikker. Det synes jeg lige man skal huske at nævne.

Og set i lyset af det synes jeg kastration virker som en lidt forhastet beslutning.

 

Men når det nu er sket, så håber jeg da for alle, at det rent faktisk ender med at være en god beslutning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det kan også være en kombination af den operation han har fået - at kastere er ikke altid lykken - jeg har i sin tid desværre fået det gjort på min dalmatiner (noget jeg fortrød rigtig meget bagefter) og det resulterede også i at han sjattissede i en periode efter det. Det kan skyldes ømhed da hævelse mv. kan spille en rolle. Han kan også efterfølgende have udviklet en blærebetændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går var jeg ved dyrlægen med ham.

Jeg havde taget en urinprøve med og den så helt normal ud, der var slet intet at komme efter. Han fik også taget en blodprøve sidst vi var der og jeg fik at vide at den skulle næsten sættes i en ramme, da den var så flot, så der er ikke noget galt med ham.

Det har heller ikke noget med hans operation at gøre og dyrlægen gav rigtig meget ros for at få ham kastereret og at hans sår så rigtig pænt ud.

Han er simpelthen bare blevet en "umulig unghund" han høre ikke så godt efter mere fordi han er blevet "teenager", så det skal jeg bare vente på er overstået og bare blive ved med at træne med ham og sådan noget.

Tak for jeres besvarelser :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...