Hop til indhold

Rallytræningstråden 2014


Rams
 Share

Recommended Posts

Det var bare et tip, jeg fik fra en gammel garvet hundefører til at få lidt mere fart i sitten.

Brug det eller lad være

 

Jeg forstår bare ikke hvordan det skulle give en hurtigere sit.

 

 

Edit: tror egentlig godt jeg fatter det, men det er vel ikke hensigtsmæssigt for en hund der ser meget i billeder :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 188
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg var også til træning igår.

 

Vi trænede "gå hen og læg dig", "spring-ro-spring", spring-spring-ro-spring-spring", "hent/bring" og de nye vendinger.

Derudover blev vi også udfordet på lidt højrehandling :cool: Pyha. Det krævede lige lidt ekstra hjernekapacitet af den lille terrier.

 

Hent/bring synes jeg egentlig vi har godt styr på. Hun reagerer ikke på alle de der mærkelige ting jeg går ud og henter uanset om det foregår i stå, sit eller dæk :banan:

 

I de forskellige spring-øvelser kommer alt vores ag træning os selvfølgelig til gode. Det er der ingen problemer med umiddelbart .. Kun at hun har fået ind i sit hoved at ro = dæk altid, så har lidt svært ved at få hende til at stå eller sitte i ro (hun kaster sig bare ned på maven med det samme), men det skal vi nok få løst.

 

"gå hen og læg dig" kunne jeg måske godt tænke mig at høre hvordan i andre har trænet?

Jeg har bare shapet hende til at gå ind og ligge sig, men er kommet til at belønne hende for det forkerte kan jeg jo se nu - feltet jeg har trænet i herhjemme er så småt at hun kun lige kunne være der = hun har ligget tæt på kanten. Det har betydet at hun nu helt bestemt mener at en del af opgaven er at man skal ligge med poterne på kanten af feltet. Det er jo fint nok, for hun er inden med en stor nok del af kropppen, men jeg kunne bare godt tænke mig vi var helt sikre, så det var hele kroppen der er indenfor. Derfor tog jeg igår vores target-pad frem og lagde mit i feltet og det gik også bedre. Er det mon måden at gøre det på? Kom gerne med jeres erfaringer :mrgreen:

 

Synes altså min lille terrier er SKØN at arbejde med. Mega tændt og glad hele vejen rundt!

Vi arbejder stadig på noget præcisering i de forskellige pladspositioner - f.eks. bakke og højre- og venstrestep, men synes ellers det går ret godt!

 

Jeg lagde feltet, hunden gik ind i det og så blev hun råfodret med godbidder. Så blev hun trukket ud af feltet og da hun gik ind i det igen blev hun igen proppet med godbidder. Da hun søgte det automatisk flyttede jeg os længere væk fra feltet og når hun var derude kastede jeg så bolden(bruger ikke så meget godbidder når vi arbejder på afstand).

 

dækken trænede vi seperat.

Link til indlæg
Del på andre sites

forstår ikke helt hvorfor jeg skal blande et spring ind i det? Problemet er ved opstandsninger. Tror jeg får et håndtegn på, og så er det ikke blevet bedre af at vi efter at have arbejdet en del med vores freestyle ikke sætter os ved opstandsninger.

 

Under alle omstændingheder vil et spring nok ikke hjælpe, da det pr. automatik får hende til at fryse i sin vej ned til sit.

 

 

Jeg eg har brugt metoden i flere år, men jeg har brugt den til hunde der kommer til at glemme sit i lynet. Altså for at fremprovokere en svær situation til sit.

Derfor vil jeg bestemt ikke bruge det til dit problem. Jeg ville træne det med front mod hende i en periode og belønne med mad. Gerne lokning og hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Første gang jeg trænede gå hen og læg dig var da vi skulle filme til demovideoerne for de nye øvelser :roll: så det var mest bare at belønne kræet for at stå i feltet et par gange, derefter bruge hendes allerede kendte "frem" kommando. Hun søgte tydeligt efter en kegle eller et target, men gik fint nok i felt og fik så sin dæk.

 

senere har jeg været ved at indlære med Johna. Der har jeg brugt et tæppe som target, inde i feltet. Netop for at hun skulle være helt inde i det. Karla kan stadig finde på at ligge med poter udenfor, men det er mest fordi hun bliver så ivrig og har en ret bred opfattelse af hvad hendes målområde er :lol: det gør sig iøvrigt også gældende når jeg herhjemme beder hende gå i kurv eller bur. Så kan hun finde på kun lige at have numse og hale indenbords og mene det er godt nok :lol:

 

Jeg har baglænskædet den (uden target).

Først stået derude med hende "ud" og belønnet. Så rykket lidt væk, så lidt længere osv.

 

På samme måde er "kegle" indlært.

 

Jeg lagde feltet, hunden gik ind i det og så blev hun råfodret med godbidder. Så blev hun trukket ud af feltet og da hun gik ind i det igen blev hun igen proppet med godbidder. Da hun søgte det automatisk flyttede jeg os længere væk fra feltet og når hun var derude kastede jeg så bolden(bruger ikke så meget godbidder når vi arbejder på afstand).

 

dækken trænede vi seperat.

 

Ok tak alle. Jeg skal vidst lige have fundet den rigtige metode. Tror jeg må afprøve dem og vælge den vej vi vil gå :cool:

 

 

Tusind tak for svar!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Må lige prale lidt af min sorte rullepølsehund :lun:

Hun har bl.a. lært at bakke til rally, og det har især været en af de øvelser hun lynhurtigt fangede og udfører med stor glæde!! Imorges på vores gåtur begyndte hun at gø lidt af nogle hunde, og jeg sagde "Se her" hvorefter hun tog kontakt asap (se her er blevet et ord hun har lært i rally, som altid er betinget med en godbid - hvorimod "Zazu" jo bliver brugt i flæng omkring alt muligt - så det fungere vildt godt med at få hendes kontakt sådan og aflede hende fra at gå gø amok!) anyhow så ville jeg lige have hende drejet rundt, så hun gik ved siden af mig og kiggede op - her kom jeg så åbenbart til at lave det tegn jeg har indlært bakke med - knyttet hånd ud til siden. Det var så fordi jeg havde en godbid inde i hånden den her gang - men da hun så hånden, og uden jeg sagde noget, så begyndte hun at bakke på fortovet :klap: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi har holdt rally-pause fra sidste år, men er nu kommet i gang igen med selvtræningen. Blev lige sparket i gang af rally-træneren i min klub, som spurgte om vi ikke ville stille op til klubbens rally konkurrence i weekenden - det kan vi ikke nå at blive klar til, men jeg fik lysten til at træne lidt rally igen - men der er godt nok en del at sætte sig ind i med de nye skilte. De der tulipan-, vandfald og synkron-skift giver mig grå hår. Jeg har meget svært ved at visualisere dem og holde styr på hvad der er hvad. Og når jeg får dem vist, står jeg sådan lidt blank tilbage og har lyst til at spørge om jeg kan få det i slow :oops: Men jeg må printe skiltene ud og øve mig uden hund :mrgreen: Jeg går ikke på rallyholdet, men træneren og hjælpe-træneren var virkelig søde og forsøgte på bedste vis og meget pædagogiske, at få mig til at forstå... På et tidspunkt fik jeg en ærtepose i hånden, som skulle være min hund - det gav faktisk lidt - men når jeg både skal holde styr på skilt(e), Enzo og mig selv og alt andet -så kokser det lidt igen.... Jeg må i gang med lidt kognitiv træning til mig selv :mrgreen:

 

BTW. Er der nogen der har gode ideer til sideskift foran (for en hund med en meeeeeeeeget lang krop). Enzo har en viiiirkelig lang krop, så han går altså i vejen. Han kan godt skifte side på kommandoen "skift", men vælger den korteste vej, hvilket generer min gang, da jeg jo ikke må stoppe op. Var ude og træne med LuckyLuna forleden, hvor hun forslog at bruge fremad-kommandoen som han kender fra DCH lydighed. Prøvede det og det virkede faktisk, da han kom fremad uden at gå ind i min bane, som "skift" er blevet til. Prøvede dog kun en gang, da jeg ikke er voldsom begejstret for at bruge den, da den jo bruges i DCH programmet, hvor han ønskeligt skal løbe ligeud som skudt ud af en kanon indtil han får andet at vide... så gode ideer modtages :)

 

 

 

 

Havde lyst til at gå en fuld bane. Så det var det det blev til. Videoen er blevet lidt lang og ret kedelig :lol: men til de der gider, så er der lidt film. Først Karla (kiks som belønning) - der er lever i madskålen i det fristende ottetal og den plejer at være vores downfall hver gang den er med. Men idag så hun det slet ikke. Så er det Johnas tur, lidt uretfærdigt, for hun har aldrig prøvet hverken "send frem til kegle" eller "twist" før, men det gik riiiiimeligt. Og til sidst er der Karla igen. Denne gang med en bold som belønning. Bemærk hvad det gør ved hoppeboldseffekten! (hvis I når så langt altså :lol: )

 

[video=youtube_share;7p1KQULqwi8]

 

Youtube er stadig ved at uploade, men den burde komme på det link der i løbet af det næste minutstid eller deromkring

 

Cool cirkel rundt om HF, Amocca! Hvordan har du lært hende det? Stående først og så koblet gang på? I det hele taget fin kontakt og dejlig arbejdsglæde :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cirkel rundt om fører er egentlig bare en udvidelse af min tyskervending, jeg "glemmer" bare at vende mig og bliver ved at gå... Hun kan kommandoen "om" - betyder gå ind foran mig og fortsæt bag om...

Jeg startindlærte den dag vi var demo-hunde til filmning af de nye videoer, så det var bare lige på og hårdt, med et par minutters træningstid og så film. Så hun fik 2-3 gange hvor jeg stod og så begyndte jeg at gå...

jeg tror måske det hjælper mig, at hun egentlig aldrig har lært plads, så hun er meget flydende i sin fri ved fod :lol: og ikke specielt bundet til det venstre ben....

 

nu mht kommandoforvirring - jeg bruger sindssygt mange af de samme kommandoer i rally som jeg gør i agility, men måske er jeg bare heldig at Karla kan skelne i konteksten? "Om" i agility er at hente et spring bagfra - men mit kropssprog er helt anderledes (og der er et spring :lol: ). Om bruges også i sid foran øvelserne, hvis hun skal bagom om på plads... I det hele taget bruger jeg vist bare om en helvedes masse :lol:

 

frem i agility betyder løb ligeud for satan og tag hvad du ser på din vej. I rally betyder det, løb frem til kegle eller felt.

 

mht sideskiftene så kan Karla vist dem alle, men hun er ikke slow-mo. Ved ikke om Johna kan, men kan lige teste det. Hun gør nemlig alting i adstadigt tempo :lol: så måske hun kunne være en god hund at filme til en lille instruktionsvideo :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt både targetstick og pote-target til at få Yoda langt nok frem.

Har kørt lidt samme koncept som Siri, med at det var en hel kropslængde frem. Har først sat bevægelse på da han var sikker i at kunne søge frem.

 

Ka jeg brugte også target og satte bevægelse på senere. Jeg vil have at de kan holde positionen før jeg sætter bevægelse på. Og så belønner jeg fremad med godbid.

Synes tot jeg ser sideskift foran blive til noget juks - hunden skal, mener jeg, ikke vende sig i skiftet, men holde en lige linje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ka jeg brugte også target og satte bevægelse på senere. Jeg vil have at de kan holde positionen før jeg sætter bevægelse på. Og så belønner jeg fremad med godbid.

Synes tot jeg ser sideskift foran blive til noget juks - hunden skal, mener jeg, ikke vende sig i skiftet, men holde en lige linje.

 

Præcis!

 

Med bette Kaia, så er det ligemeget, for hun fylder jo ikke ret meget.

Men bare når vi når op i Dingle/Spot-længde, så synes jeg det kan give problemer at de vender sig i skiftet.

 

Tror også billedet i hundens hoved er meget tydeligere, hvis den bare skal speede op og søge fremad.

I mit hoved minimere man i hvertfald risikoen for fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tog en godbid i hånden til den side den skulle skifte over til. Træk hunden foran mig med godbid og kastede den fremad.

 

Cirkel rundt om fører er(siger de fleste) blot arbejde sig videre fra en dobbelttysker vending på stedet. Men jeg kan ærlig talt ikke huske hvordan jeg har lært Cassi det. Tror nok jeg valgte at køre videre på det jeg lærte af Charlotte Lyngholm, hvor vi brugte guidning før shaping. Stod bum stiller(vist nok i et hjørne) og træk hende så rundt med en godbid i højre hånd og når hun kom rundt bagom mig havde jeg en i venstre hånd som blev kastet for at få bevægelsen hele vejen rundt. Jeg tror hun fattede efter fem minutter at "om" betyder gå rundt om mig lige meget hvad jeg foretager mig, og lige nu arbejder vi på at forstå at round betyder man skal gå den anden vej rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, jeg havde lige skrevet en længere smøre, skulle lige tjekke noget, og så var mit indlæg pistborte :vedikke:

 

Jeg jeg har jo været modig. Cassi skal starte sin første ekspertklassen her om tre uger. Om det skal betragtes som nogle stikpiller, det jeg hørte ved sidste konkurrence det ved jeg ikke, men to gange blev der kommenteret på i krogen på hvor længe man måtte blive i øvet klasse. Forstår slet ikke hvorfor. Det var Cassis tredje start i øvet i DcH-regi, og af de tre pinde vi har er der et resultat som er under 90 point, så vi har da så rigeligt ret til at være i den klasse. Og hun får da også lov til at blive i øvet i DKK, men det er udelukkende fordi jeg jagter en udtagelse til DM og jeg ved at hun har nogle fine point til konkurrencen om årets hund i BCK.

 

Nå, men på et eller andet tidspunkt skulle springet jo tages og hellere starte med ærespladsen på hjemmebane end ude i byen. Og det er da også rart med lidt nye udfordringer.

 

så jeg har kigget skiltene igennem og der er tre som vil volde os problemer hvis vi ikke får trænet dem.

 

Ærespladsen er især et problem hvis trunten skal dækkes af foran mig. Det er jo her vi især tilbyder adfærd. Min strategi er at bruge 5-10 minutter på ærespladstræning herhjemme i stuen og så benytte enhver lejlighed der byder sig til træning til at få styr på den. Jeg er ikke i tvivl om at hun bedre kan klare det nu, end hvad hun kunne for tre måneder siden, så valget med at vente lidt endnu var det helt rigtige. Spørgsmålet er så om krudtuglen kan styre sig i 2 1/2 minut lige efter hun har været inde og arbejde.

 

Gå hen og læg dig kan give problemer, da hun af og til går i sit "tumpe"-mode og bare står og glor på mig. Så det hiver jeg da bare frem og træner ved hver eneste given lejlighed.

spring-ro-spring den var med til konkurrencen i Jyderup i februar og kan ærlig talt ikke huske hvordan det gik. Men det var vist tæt på ikke at gå. Problemet er generelt at hun står for tæt på springet. Så tænker lidt at køre den en del gange hvor vi kun laver spring-ro og så belønner jeg fremad. For der er ingen tvivl om at hun kommer så tæt på springet fordi hun skal hurtigt tilbage igen. Hun elsker jo det med at springe.

 

Så det er det der skal arbejdes med. Målet er en god æresplads og så er vi der mest for den åbne klasse, hvor jeg satser på et resultat mere over de 90 point, og så har vi 3-4 konkurrencer til at forbedre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik vores 3. Begynder rallybane i dch idag.

Det gik rigtig godt og vi vandt klassen med 100 point, så nu slipper vi for den snor :-) :banan:

vi gik også åben til 79 point, jeg fik ham først til at lave en snur rundt da vi var forbi skiltet og burde selvfølgelig ha lavet den om. Og så ville han ikke bakke imellem en tunnel og to spring :-) det er altså for meget forlangt af en agility hund syntes Buster. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik vores 3. Begynder rallybane i dch idag.

Det gik rigtig godt og vi vandt klassen med 100 point, så nu slipper vi for den snor :-) :banan:

vi gik også åben til 79 point, jeg fik ham først til at lave en snur rundt da vi var forbi skiltet og burde selvfølgelig ha lavet den om. Og så ville han ikke bakke imellem en tunnel og to spring :-) det er altså for meget forlangt af en agility hund syntes Buster. :mrgreen:

Super flot!!

(men husk også at blær dig i konkurrencetråden :cool:)

 

STORT tillykke med oprykningen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik vores 3. Begynder rallybane i dch idag.

Det gik rigtig godt og vi vandt klassen med 100 point, så nu slipper vi for den snor :-) :banan:

vi gik også åben til 79 point, jeg fik ham først til at lave en snur rundt da vi var forbi skiltet og burde selvfølgelig ha lavet den om. Og så ville han ikke bakke imellem en tunnel og to spring :-) det er altså for meget forlangt af en agility hund syntes Buster. :mrgreen:

 

Tillykke med resultatet(selvom det er havnet i den gale tråd :blink:)

 

Da vi var i Guldborgsund havde championhundene en to spring-ro hvor der var en tunnel der lå og trak lige efter det sidste spring. Jeg var meget imponeret over at Lone hun kunne holde sine hunde fra den(tror dog den ene røg i fælden), men de to andre kunne høre efter. Der var jeg glad for jeg ikke var med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu op en tumpe hund jeg havde med igår :damn:

 

Først skulle vi gå en bane med spring-spring-ro. Det opdagede Cassi allerede ved startskiltet og var bare KLAR til at skulle tage de to spring. Og når Cassi skal lave noget hun virkelig tænder på, så er det nærmest kropumuligt for hende at sidde ned. Bagdelen skal helst være mindst ti centimeter over jorden så man er klar til at tonse afsted. Samtidigt så kan hun ikke helt finde ud af at stå med det samme(hun lister meget langsomt tilbage), så har besluttet at ændre positionen til en dæk.

 

Anden bane var hun igen i sit "lige om lidt skal torpedoen Cassi fyres af"-mode. Jeg troede det var fordi hun havde fået øje på keglen hun skulle sendes ud til ved andet skilt, men hun spurtede afsted fordi keglen og klar til at forsætte ud mod et dæk, der lå tredive meter væk. Det var da helt sikkert det hun skulle løbe ud til, for vi laver da altid send ud til bildæk når vi er til rally:genert:

 

Da da vi tog anden tur mente hun ikke at en tur rundt om fører var nok, så da vi havde gået et par skridt tog hun da lige en tur mere rundt :roll: Og da vi bagefter lavede et indkald var hun meget klar til at tage en tur hele vejen rundt. Hun er vist liiiiidt for glad for det pjat.

 

sidste bane havde hånd hen og læg dig, og igen havde Cassi ufatteligt svært ved at slå de to bageste ben sammen.

 

nå, men hun var da super glad og jeg har lidt på fornemmelsen at hun er i et før løbetidshumør(hun var i slutningen af oktober og måtte altså godt snart starte den løbetid)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Cassi har åbenbart bedre tjek på øvelserne end jeg har. Men hun er jo også i det hele taget en ret nysgerrig hund, og tror lige det tog over...

 

Ogintet havde i det hele taget en super fed eftermiddag. Hun bliver jo brugt som demohund, når vi taler at arbejde med at arbejde med hunde uden forhindringer på agilitybegynder holder. Og der var var en cavalier som fuldstændig vandt hendes hjerte. Når hun opfører sig sådan er det liiiiidt svært at tro på hun er en rigtig kælling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cirkel rundt om fører er egentlig bare en udvidelse af min tyskervending, jeg "glemmer" bare at vende mig og bliver ved at gå... Hun kan kommandoen "om" - betyder gå ind foran mig og fortsæt bag om...

Jeg startindlærte den dag vi var demo-hunde til filmning af de nye videoer, så det var bare lige på og hårdt, med et par minutters træningstid og så film. Så hun fik 2-3 gange hvor jeg stod og så begyndte jeg at gå...

jeg tror måske det hjælper mig, at hun egentlig aldrig har lært plads, så hun er meget flydende i sin fri ved fod :lol: og ikke specielt bundet til det venstre ben....

 

nu mht kommandoforvirring - jeg bruger sindssygt mange af de samme kommandoer i rally som jeg gør i agility, men måske er jeg bare heldig at Karla kan skelne i konteksten? "Om" i agility er at hente et spring bagfra - men mit kropssprog er helt anderledes (og der er et spring :lol: ). Om bruges også i sid foran øvelserne, hvis hun skal bagom om på plads... I det hele taget bruger jeg vist bare om en helvedes masse :lol:

 

frem i agility betyder løb ligeud for satan og tag hvad du ser på din vej. I rally betyder det, løb frem til kegle eller felt.

 

mht sideskiftene så kan Karla vist dem alle, men hun er ikke slow-mo. Ved ikke om Johna kan, men kan lige teste det. Hun gør nemlig alting i adstadigt tempo :lol: så måske hun kunne være en god hund at filme til en lille instruktionsvideo :mrgreen:

 

Ok, tror virkelig vi får svært ved rundt om - Enzo er ikke bare lang, men meeega lang. Men vi må i gang. Havde ikke lige tænkt på at kunne bruge tyskeren -. og så glemme at vende mig selv... må lige se om det virker....

 

Slow-motion er et must - min hjerne er for langsom til at fatte hvem der bevæger sig hvor og hvordan ellers, åbenbart :vedikke::-P

 

Ift sideskift så har jeg lært mine hunde at gå en hel kropsløngde ind foran mig og holde positionen. Det er grundlaget for mine sideskift foran. Jeg synes det ser tosset ud når hunden kun lige akkurat kommer rundt.

 

Helt enig - og jeg så også en del HF'ere forrige weekend, hvor det var føreren, der skiftede mere bane end hunden. Og jeg bliver også nød til at få Enzo fremad. Han er virkelig virkelig lang.

 

Jeg har brugt både targetstick og pote-target til at få Yoda langt nok frem.

Har kørt lidt samme koncept som Siri, med at det var en hel kropslængde frem. Har først sat bevægelse på da han var sikker i at kunne søge frem.

 

Hvordan har du brugt targetstick og pote-target? (sådan skåret helt ud - har aldrig brugt det i min træning)

 

Jeg tog en godbid i hånden til den side den skulle skifte over til. Træk hunden foran mig med godbid og kastede den fremad.

Det har jeg også prøvet - men det fungerer ikke rigtig for os.

 

Cirkel rundt om fører er(siger de fleste) blot arbejde sig videre fra en dobbelttysker vending på stedet. Men jeg kan ærlig talt ikke huske hvordan jeg har lært Cassi det. Tror nok jeg valgte at køre videre på det jeg lærte af Charlotte Lyngholm, hvor vi brugte guidning før shaping. Stod bum stiller(vist nok i et hjørne) og træk hende så rundt med en godbid i højre hånd og når hun kom rundt bagom mig havde jeg en i venstre hånd som blev kastet for at få bevægelsen hele vejen rundt. Jeg tror hun fattede efter fem minutter at "om" betyder gå rundt om mig lige meget hvad jeg foretager mig, og lige nu arbejder vi på at forstå at round betyder man skal gå den anden vej rundt.

 

Ok tak for forklaring :)

 

Vi gik vores 3. Begynder rallybane i dch idag.

Det gik rigtig godt og vi vandt klassen med 100 point, så nu slipper vi for den snor :-) :banan:

vi gik også åben til 79 point, jeg fik ham først til at lave en snur rundt da vi var forbi skiltet og burde selvfølgelig ha lavet den om. Og så ville han ikke bakke imellem en tunnel og to spring :-) det er altså for meget forlangt af en agility hund syntes Buster. :mrgreen:

 

I Skanderborg måske? Jeg var forbi og kigge lidt og så en rigtig dygtig og opmærksom dsg (husker dog ikke lige om det var begynder).

Link til indlæg
Del på andre sites

At hunden er lang er ikke et problem, det handler om at hunden forstår at gøre cirklen stor nok. Den skal sætte farten op og bevæge sig så langt frem at den når forbi en inden man vader ind i den. Nu har det jo også givet os en hel del at vi bruger det i vores freestyle.

Så snart hun kunne går rundt når jeg stod stille gik jeg små skridt og langsomt frem, og sørgede for altid at belønne med en kastet godbid, så hun ikke havde grund til at komme for tæt på og for at holde farten oppe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...