Hop til indhold

Rally konkurrencetråden 2014


Rams
 Share

Recommended Posts

  • Svar 364
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Var til en rigtig hyggelig dag ved Tirsbæk Slot, Vejle i dag, vi snakker ikke om resultaterne, men vi havde en hyggelig dag og kunne sammen med alle andre morer os af hinandens forsøg på i den åbne bane at få hunden ud i feltet samt over alle de hunde der lige skulle have snuden i tunnelen ift. sideskift foran osv.

Synes det er dejligt at møde alle de åbne og herlige hundemennesker ude til konkurrencerne.. Fik både snakket (og hunden leget) med andre collie(ejere), set på smart gitter til bagagerum og snakket omkring rallyen generelt med helt fremmede mennesker, skønt :blink:

Et lillebitte billede med hunden og jeg :

[ATTACH=CONFIG]119566[/ATTACH]

 

 

Haha, var det dig - Nå, men der kan man bare se :mrgreen:

Hyggeligt at hilse på jer.

 

Det er en af de fantastiske ting ved rally - Synes altid man får snakket med en masse mennesker og langt de fleste er super imødekommende.

 

 

Er der nogle der lige skal nå at tilmelde til Beagle Klubbens Rally- og Lydighedsprøve ved Nørredjurs hallen d.13/7? Tilmeldingen lukker i morgen :)

 

Tilmeld via www.hundeweb.dk

 

Desværre... Har godt nok ellers været helt vildt fristet, men tager ned til Lyhne hallen i stedet.

Der var lige lidt kortere at køre :genert:

 

Men håber i får en rigtig dejlig dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen herfra der skal med til aftenkonkurrencen fredag d.4/7 i Esbjerg? Er første gang jeg skal med og glæder mig da jeg har hørt mange roser fra/om tidligere års arrangementer.. :blink:

 

Vi kommer - men stiller op i C på dagen.

Når C er færdig, skal jeg hygge mig med at være tilskuer til rally = noget jeg ikke har prøvet længe

 

Amocca kommer

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, var det dig - Nå, men der kan man bare se :mrgreen:

Hyggeligt at hilse på jer.

 

Det er en af de fantastiske ting ved rally - Synes altid man får snakket med en masse mennesker og langt de fleste er super imødekommende.

 

 

 

 

Desværre... Har godt nok ellers været helt vildt fristet, men tager ned til Lyhne hallen i stedet.

Der var lige lidt kortere at køre :genert:

 

Men håber i får en rigtig dejlig dag.

 

Jeg overvejede det også, men der er godt nok langt :oops:

 

Øv hvor ærgerligt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi har gået rally idag i Esbjerg. Den fineste begynderbane der var som bygget til Johna. Ultrakort, ingen dæk. Kun tre stationære øvelser - 1 stå og to sit - og så vælger dyret at gå i strejke :stupid: hun satte sig ned ved skilt 9 og stirrede på mig og hun var ikke til at rokke! :roll: Møgterrier :lol:

 

Karla gik ok rally. Øvet var skrækkelig. Vending på vending på vending på vending. Vi mistede to skilte, en synkron højre om hvor vi havde hunden på højre side. Karla mente bestemt hun skulle ud og cirkle skiltet :vedikke: begge gange. Og så var det sidste skilt inden mål et højre sving lige ved springet. Det spring MÅTTE hun have med - igen begge gange. Så 2 x 13 point auch! Og så et enkelt fratræk for en skæv bak.

 

så på trods af en vældig flink dommer, som sagtens kunne have trukket os for hopperi (Karla synes alt det venden rundt var noget pjat, så hun gav til at hoppe efter min arm :roll:) så fik vi alligevel det dårligste resultat nogensinde i øvet - tror jeg - på 73 point.

 

Åben var en fin bane. Karla var dog en ged i første øvelse og skred ud for at snuse. :evil: Det var midt i en slalom med rundtur og jeg er ikke sikker på om jeg burde have lavet den om. Men vi måtte lave et par stykker om - 2 eller 3 tror jeg - så vi endte på 87 point i åben.

 

vedhæftet vendingehelvedes banen

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har gået rally idag i Esbjerg. Den fineste begynderbane der var som bygget til Johna. Ultrakort, ingen dæk. Kun tre stationære øvelser - 1 stå og to sit - og så vælger dyret at gå i strejke :stupid: hun satte sig ned ved skilt 9 og stirrede på mig og hun var ikke til at rokke! :roll: Møgterrier :lol:

 

Karla gik ok rally. Øvet var skrækkelig. Vending på vending på vending på vending. Vi mistede to skilte, en synkron højre om hvor vi havde hunden på højre side. Karla mente bestemt hun skulle ud og cirkle skiltet :vedikke: begge gange. Og så var det sidste skilt inden mål et højre sving lige ved springet. Det spring MÅTTE hun have med - igen begge gange. Så 2 x 13 point auch! Og så et enkelt fratræk for en skæv bak.

 

så på trods af en vældig flink dommer, som sagtens kunne have trukket os for hopperi (Karla synes alt det venden rundt var noget pjat, så hun gav til at hoppe efter min arm :roll:) så fik vi alligevel det dårligste resultat nogensinde i øvet - tror jeg - på 73 point.

 

Åben var en fin bane. Karla var dog en ged i første øvelse og skred ud for at snuse. :evil: Det var midt i en slalom med rundtur og jeg er ikke sikker på om jeg burde have lavet den om. Men vi måtte lave et par stykker om - 2 eller 3 tror jeg - så vi endte på 87 point i åben.

 

vedhæftet vendingehelvedes banen

 

Hårh, Pia har været kreativ med de vendinger :klap:

Er vild med Pia baner, for de ligger ret godt til os... Normalt.... Tror måske alligevel den der ville have givet lidt udfordringer :mrgreen:

 

Måtte du bære Johna ud fra banen? Hvis ikke, så har du ikke oplevet den totale ydmygelse ved at have et stædigt kræ :engel:

Hun er altså sjov, hende Johna!

 

Men godt Karla trods alt kunne vende lidt om på det med et fint åbent resultat :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

God idé med de hurtige baner :5up:

Gad helt vildt godt have været med! Har hørt rigtig meget godt om arrangementet igen i år!

 

Herligt, at folk har haft en god aften (igen)

Har også kun fået positive tilbagemeldinger fra både rally og C-folkene.

 

Sådan en aften er det nødvendigt at køre tingene lidt hurtigt igennem; baner uden for mange tidskrævende skilte, hurtige tilbagemeldinger osv osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber, at I havde en god aften alligevel.

Vi havde givet dommerne besked på at lave "hurtige" baner - og det lykkedes vist meget godt.

 

På trods af de dårlige resultater havde vi en superhyggelige aften ;-) var meget overrasket over hvor mange IB'er der var i begynder. Det var sådan en fin begynderbane. Havde Johna ikke været en ged kunne hun have gået den til 100 tror jeg...

 

og MM jeg måtte gå fra hende på banen før hun kom med :lol: jeg bar hende dog ikke ud. Men hvis jeg ikke var gået, så havde hun siddet der endnu. Hun satte sig bare helt ned på rumpen og så skulle hun absolut ikke længere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til DKK konkurrence i kreds 11 - Helt utroligt der endelig var noget i vores egen kreds :mrgreen:

 

Startede med Yoda og han gik så fint, så fint!

Vi kiksede stå'en, for vi har trænet lydigheds-stå det sidste stykke tid, så han kunne slet ikke få det til at hænge sammen, at jeg også standsede op - Det måtte da betyde han skulle sitte.

Så den måtte vi lave om og der var lidt hop i opmarchen til andet forsøg, men så stod han pænt.

 

Og det var det eneste der var at trække for - Han blev 2 vinder med 96 point.

 

Kaia gik suverænt godt i dag. Var i tvivl om hun satte sig i sin "her", da jorden var meget våd, men tænkte, at det gad jeg ikke spekulere på - Så vi skulle bare videre, nu flowet var så godt.

Og så synes jeg hun havde en lidt langsom reaktion i en opstandsning mere.

Men dommeren synes ingen af delene og hun vandt med 100 point :klap:

 

Næsten ærgerligt der er så lang tid til DM 2015, for der er hun så åbenbart allerede kvalificeret.... Havde ikke tænkt over det var en kreds konkurrence og det var efter d. 1/7, så konkurrencen tæller til DM næste år :lol:

Meeen.... Tror vist vi har fået nok af den klasse, så glæder mig til at starte øvet i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler vel også om at være fair over for de andre nye :vedikke: Når man en gang har kvalificeret sig, så betyder det vel også at man skal se at komme op i en højere klasse.

 

Cassi skal ihvertfald igang med eksperten i DKK så snart hun kan(dvs. efter 1/10). Jeg har jo besluttet hun skal være champion i 2015.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler vel også om at være fair over for de andre nye :vedikke: Når man en gang har kvalificeret sig, så betyder det vel også at man skal se at komme op i en højere klasse.

 

Cassi skal ihvertfald igang med eksperten i DKK så snart hun kan(dvs. efter 1/10). Jeg har jo besluttet hun skal være champion i 2015.

 

Selvfølgelig bliver vi da ikke hængende i begynder, det gider jeg da ikke :mrgreen: - Læs lige det sidste jeg skriver :blink:

 

Har ikke planer om noget i DKK efter DM, men tilgengæld skal hun starte ekspert i DcH i august.

og tror først vi har tid til DKK konkurrencer næste år, men der bliver det da øvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg beskylder skam ikke dig for noget... Skriver jo netop at det også må handle om mere end bare at have fået nok af begynderklassen :blink: jeg havde læst hvad du skrev, det er jo derfor jeg skriver også :genert:

 

Kender bare ikke nogen, der synes det er fedt at blive i begynder og gøre livet surt for de andre der også gerne vil have placeringerne :vedikke:

Så derfor undrede det mig bare, at det skulle på banen - Især i et indlæg, hvor pointen er, at det er gået godt i dag og jeg er stolt af mine hunde, som gik nogle fine baner.

 

Ved godt det kan komme skarpt ud på skrift.

Men et tillykke, eller et eller andet, end bare lige den ene kommentar havde nok gjort jeg havde læst det lidt anderledes, end en negativ kommentar på noget jeg bare synes var ret sjovt.

 

Anede ikke det var en kreds prøve og den talte til noget - Derfor synes jeg det var lidt sjovt, da Pia sagde, at nu var jeg da sikret DM 2 år i træk, hvis jeg blev hængende.

 

Det kunne jeg eller andre jeg kender da ikke drømme om.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til DKK konkurrence i kreds 11 - Helt utroligt der endelig var noget i vores egen kreds :mrgreen:

 

Startede med Yoda og han gik så fint, så fint!

Vi kiksede stå'en, for vi har trænet lydigheds-stå det sidste stykke tid, så han kunne slet ikke få det til at hænge sammen, at jeg også standsede op - Det måtte da betyde han skulle sitte.

Så den måtte vi lave om og der var lidt hop i opmarchen til andet forsøg, men så stod han pænt.

 

Og det var det eneste der var at trække for - Han blev 2 vinder med 96 point.

 

Kaia gik suverænt godt i dag. Var i tvivl om hun satte sig i sin "her", da jorden var meget våd, men tænkte, at det gad jeg ikke spekulere på - Så vi skulle bare videre, nu flowet var så godt.

Og så synes jeg hun havde en lidt langsom reaktion i en opstandsning mere.

Men dommeren synes ingen af delene og hun vandt med 100 point :klap:

 

Næsten ærgerligt der er så lang tid til DM 2015, for der er hun så åbenbart allerede kvalificeret.... Havde ikke tænkt over det var en kreds konkurrence og det var efter d. 1/7, så konkurrencen tæller til DM næste år :lol:

Meeen.... Tror vist vi har fået nok af den klasse, så glæder mig til at starte øvet i stedet.

Stort tillykke med begge vovser - og især Kaia :banan: Det burde udløse et eller andet ekstra at være kvalificeret til 2xDM inden det første overhovedet er gået i gang :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke med begge vovser - og især Kaia :banan: Det burde udløse et eller andet ekstra at være kvalificeret til 2xDM inden det første overhovedet er gået i gang :klap:

 

Hun er nu god, når det passer hende, den bette :lun:

Og tak!

 

Selvfølgelig burde der var sagt tillykke, jeg synes bare at det at man keder sig vel ikke længere bør være den eneste grund. Især når begge dine hunde gentagende gange har været ude og lave så flotte resultater som de nu engang har.

 

Hvorfor skulle det dog også være eneste grund?

Er det nødvendigt at opliste alle sine motiver og alle grunde til at gøre som man gør, for at du ikke skal dømme andre?

 

Ej, det virker sgu' lidt malplaceret det der Camilla!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til DKK konkurrence i kreds 11 - Helt utroligt der endelig var noget i vores egen kreds :mrgreen:

 

Startede med Yoda og han gik så fint, så fint!

Vi kiksede stå'en, for vi har trænet lydigheds-stå det sidste stykke tid, så han kunne slet ikke få det til at hænge sammen, at jeg også standsede op - Det måtte da betyde han skulle sitte.

Så den måtte vi lave om og der var lidt hop i opmarchen til andet forsøg, men så stod han pænt.

 

Og det var det eneste der var at trække for - Han blev 2 vinder med 96 point.

 

Kaia gik suverænt godt i dag. Var i tvivl om hun satte sig i sin "her", da jorden var meget våd, men tænkte, at det gad jeg ikke spekulere på - Så vi skulle bare videre, nu flowet var så godt.

Og så synes jeg hun havde en lidt langsom reaktion i en opstandsning mere.

Men dommeren synes ingen af delene og hun vandt med 100 point :klap:

 

Næsten ærgerligt der er så lang tid til DM 2015, for der er hun så åbenbart allerede kvalificeret.... Havde ikke tænkt over det var en kreds konkurrence og det var efter d. 1/7, så konkurrencen tæller til DM næste år :lol:

Meeen.... Tror vist vi har fået nok af den klasse, så glæder mig til at starte øvet i stedet.

 

Tillykke, super flot :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så skulle det gerne blive til en debut i eksperten i dag... Formentlig bliver det nok også første gang vi ikke hiver en pind med hjem. Cassi kan hvis det hele flasker sig, men 5 point er ikke meget at smide væk.

 

Så jeg har besluttet mig for at den skal bruges lidt på sjov og ballade hvis jeg kan mærke hun hænger. Jeg træk hende jo fra den på hjemmebane fordi hun i den åbne, som lå først, var helt ude af den. Det er altså ikke nemt med sådan en følsom hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme fra vores første tur i eksperten. Selvom vi ikke har point der viser det, så var min lille prinsesse fantastisk. Hun var glad og kæk og bare så meget på. Og det selvom svæveflyverne svævede rundt i luften over os og de landede og lettede på pladsen lige ved siden af.

 

I eksperten måtte vi lave tre skilte om og vi væltede et skilt(det gav et fratræk på 12 point). Det ene skilt var tæt på den hund der sad æresplads, så tror hun var lidt usikker(det var venstre om- bliv- 1 skridt), for hun gik med mig. De to andre skilte vi måtte lave om var snur rundt(som hun ellers kan rigtig fint) og bakke 3 skridt(også en hun kan fint). Vi blev trukket 3 point i helhedsindtryk og, hold nu fast 10 point(!) for langsom sit eller hun pressede(og det med sit var bestemt ikke overstået i den her klasse).

Vi endte på 75 point(og fik vores æresplads, hvilket jeg ikke havde regnet med og hun rykkede ikke på sig det mindste). Men ih altså, hun var glad og vi havde en fest på banen.

 

Så blev det tid til åben klasse. En rigtig fin bane, men når man lægger ud med at starte inden dommeren giver lov, så er stilen lige som lagt. Et fly var ved at lette da vi skulle på, og selvom min hund ikke havde reageret på dem hele dagen, så fokuserede jeg så meget på det fly at jeg bare startede da jeg blev spurgt om jeg var klar :stupid: Og det kostede så 10 point. Vi måtte lave første skilt om, for lige efter en snur rundt stod der et spring, og Cassi ville bare gerne tage det spring. Senere måtte vi lave et springvand om og en bak et skridt bak to skridt(som jeg ikke behøvede at lave om, men jeg havde talt tre skridt, dommerne havde talt to skridt). I helhedsindtrykket fik vi trukket 2 point. Og så er det at det bliver lidt pinligt :genert: Hvis ikke jeg regner meget forkert, så giver det i alt et fratræk på 21 point. Bum, vi har udover det fået 10 gange 1 point på langsom sit. Cassi kan bare ikke sidde ned når der er spring på banen og hun en gang har sat sig ned. Det sjove er så at min springglad hund laver en perfekt send frem til kegle, selvom keglen står lige foran et spring :blink:

 

Nå, men igen er jeg bare super glad for min hund. Hun var så meget på, og bare glad. Så pokker være med DM og at vi kun fik 69 point. Når jeg tænker på hvor hun var for et år siden når vi var afsted til rally, så er det bare den fedeste følelse at gå på banen med hende og hun er klar til at lave ballade sammen med mig.

 

Og så må vi vist hellere arbejde lidt på den sit *gg*

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...