Hop til indhold

Rally konkurrencetråden 2014


Rams
 Share

Recommended Posts

Ja, flytningen fra Brørup til Vamdrup var ikke et hit.

For min skyld må de gerne rykke tilbage igen.

 

Jeg nåede lige hjem, skifte bukser, tage gummistøvler på og skifte hund og så afsted til B-træning med Liva i Marbæk.

Er sikker på, at jeg kommer til at sove godt i nat

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 364
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, flytningen fra Brørup til Vamdrup var ikke et hit.

For min skyld må de gerne rykke tilbage igen.

 

Jeg nåede lige hjem, skifte bukser, tage gummistøvler på og skifte hund og så afsted til B-træning med Liva i Marbæk.

Er sikker på, at jeg kommer til at sove godt i nat

 

Enig!

Men heldigvis er Pia jo bare et kæmpe smil og super behagelig at være til prøve ved, så den der ro og afslappethed omkring det smitter meget af.

 

Gør dog ikke noget hvis de får lidt mere plads til næste år!!

Det var i hvertfald vildt svære vilkår for begynderhundene.

 

Jeg har lige lagt på sofaen.... Så kan sgu' godt forstå hvis du gør det samme lige om lidt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Blot en advarsel. Vi var i Årslevhallen sidste år, hvor der var LP samtidigt. Der var der heller ingen plads. Måske tre på den ene langside hvor der var pakket med publikum. Al opvarmning måtte foregå uden for den del hvor rally var, og jeg havde mere end vanskeligt ved at komme til banen da det var min tur.

 

Tilgengæld var der så stille at man kunne høre en knappenål falde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Blot en advarsel. Vi var i Årslevhallen sidste år, hvor der var LP samtidigt. Der var der heller ingen plads. Måske tre på den ene langside hvor der var pakket med publikum. Al opvarmning måtte foregå uden for den del hvor rally var, og jeg havde mere end vanskeligt ved at komme til banen da det var min tur.

 

Tilgengæld var der så stille at man kunne høre en knappenål falde...

 

Vi var i Årslev hallen i marts og så vidt jeg husker var der udstilling samtidig med.

Der var tæt og der var heller ikke ret meget opvarmningsplads, som i stort set ingen.

 

Men der var i det mindste plads til at man kunne have sit bur i nærheden af ringen og man kunne godt mase sig forbi folk.

 

Selve ringene var også noget større.

 

Synes dog det generelt er lidt en udfordring med de indendørs kredsprøver, at der enten er LP eller udstilling samtidig med, så der er næsten aldrig nogen plads.

Tilgengæld er der altid en fandens larm, når der er udstilling samtidig med :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kunne have hundene inde, men folk blev bare ved med at komme ind, så man nærmest sad på rækker. Vi sad inde i et hjørne, så vi kunne gemme dem godt væk.

 

 

Tager også fejl kan jeg se - Det var Årslev udendørs i maj jeg startede.

 

Men generelt så kræver det ret meget af hundene at starte indendørs.

Der er altid ret tætpakket, næsten uanset hvor godt det er arrangeret. Tager i hvertfald ikke en ung urutineret hund med til kredsprøver indendørs - Synes der er for meget de skal forholde sig til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tager også fejl kan jeg se - Det var Årslev udendørs i maj jeg startede.

 

Men generelt så kræver det ret meget af hundene at starte indendørs.

Der er altid ret tætpakket, næsten uanset hvor godt det er arrangeret. Tager i hvertfald ikke en ung urutineret hund med til kredsprøver indendørs - Synes der er for meget de skal forholde sig til.

 

Af uforklarlige årsager så var det de indendørs konkurrencer der fik Cassi til at forstå at det med rally slet ikke var så farligt. Hun fik enormt meget selvtillid ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, har måtte trække Bamse fra konkurrencen i Hadsten igen :(

 

Kaias mave-infektion kan være smitsom og både Bamse og Yoda kan smitte andre hvis de er smittede, inden man kan se det.

Så dyrlægen synes de skal holdes fra andre hunde ugen ud, for at være sikker på de ikke fejler noget.

 

Det ville dælme også være ærgerligt hvis han nu får smittet andre hunde.

 

Men on the bright side, så får jeg da trænet lidt mere inden.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal man egentlig gøre hvis man gerne vil prøve at gå til rallyprøve i DCH? Jeg har indtil nu kun været til prøve hos DKK, men overvejer at udvide repertoiret lidt. Men hvor starter jeg og er der specielle ting jeg skal være opmærksom på, ting der er anderledes osv. Hjææælp....

 

Du skal være medlem af en DCH klub, og nogle siger der er forskel på nogle af øvelserne, men det har jeg nu ikke rigtigt oplevet personligt... Mange af dommerne er jo i begge klubber....

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal være medlem af en DCH klub, og nogle siger der er forskel på nogle af øvelserne, men det har jeg nu ikke rigtigt oplevet personligt... Mange af dommerne er jo i begge klubber....

 

Som Amocca skriver, skal man være medlem af en DCH-klub, da det er klubben, der udsteder bogen og "godkender" hundeføreren til konkurrence.

For at kunne gøre det, kræver rigtig mange klubber, at man træner i klubben.

 

Øvelserne burde være ensrettet efter 2014, hvor der kom fælles øvelsesbeskrivelse.

Jeg har ikke startet nok DKK-konkurrencer i 2014 til at kunne vurdere, om det også er tilfældet.

 

Der er vist kun en dommer, som er dommer hos både DCH og DKK - Pia Johnsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Amocca skriver, skal man være medlem af en DCH-klub, da det er klubben, der udsteder bogen og "godkender" hundeføreren til konkurrence.

For at kunne gøre det, kræver rigtig mange klubber, at man træner i klubben.

 

Øvelserne burde være ensrettet efter 2014, hvor der kom fælles øvelsesbeskrivelse.

Jeg har ikke startet nok DKK-konkurrencer i 2014 til at kunne vurdere, om det også er tilfældet.

 

Der er vist kun en dommer, som er dommer hos både DCH og DKK - Pia Johnsen.

 

Jeg ved ikke om der er "mange" klubber der kræver at man træner i klubben. Men du har ret, der er nogle. Og i den klub hvor jeg er medlem er der da også lidt murren i krogene af og til om at de aldrig ser mig og hvordan kan formanden så stå inde for, at jeg er konkurrenceklar :roll: Men eftersom jeg er det eneste medlem der har kvalificeret mig til DM hvert år i de sidste 4 år, så bliver det ved brokken...

 

Jeg vil dog sige, at jeg træner med relativt mange mennesker, som er ligesom mig, som aldrig sætter deres ben i den DCH klub de er medlem af. En del er passive medlemmer af småklubber rundt omkring som stadig tillader det. Jeg synes dog, at det er vigtigt, at man støtter de klubber der afholder stævner, derfor er jeg stadig medlem af Horsens. På trods af at jeg faktisk er pænt trætte af dem, og det ville være langt billigere for mig at flytte til et passivt medlemskab hos Kaløvig eller Agerbæk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været inde på DCHs hjemmeside for at finde en klub og umiddelbart er Hvidover nok tættest på. Men det ser ikke ud som om de har rally på programmet. Kan det passe? Ellers kunne Frederikssund være en mulighed. Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med dem og rally? Jeg kører også gerne længere, hvis der er nogle der kan anbefale en anden klub på Sjælland :vedikke:. Jeg vil jo gerne vælge det bedste sted fra start :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om der er "mange" klubber der kræver at man træner i klubben. Men du har ret, der er nogle. Og i den klub hvor jeg er medlem er der da også lidt murren i krogene af og til om at de aldrig ser mig og hvordan kan formanden så stå inde for, at jeg er konkurrenceklar :roll: Men eftersom jeg er det eneste medlem der har kvalificeret mig til DM hvert år i de sidste 4 år, så bliver det ved brokken...

 

Jeg vil dog sige, at jeg træner med relativt mange mennesker, som er ligesom mig, som aldrig sætter deres ben i den DCH klub de er medlem af. En del er passive medlemmer af småklubber rundt omkring som stadig tillader det. Jeg synes dog, at det er vigtigt, at man støtter de klubber der afholder stævner, derfor er jeg stadig medlem af Horsens. På trods af at jeg faktisk er pænt trætte af dem, og det ville være langt billigere for mig at flytte til et passivt medlemskab hos Kaløvig eller Agerbæk.

 

Det er meget forskelligt, hvordan klubberne griber det an.

Jeg tror (og her tror jeg kun), at mange småklubber ser det som en ekstra indtægtskilde at have mange passive medlemmer, som kun har medlemskab for at starte konkurrencer.

I de større klubber er det sjældent tilladt. Hos os accepterer vi det i hvert fald ikke. Hvis man vil have en bog, skal man have en træner, som siger god for det.

 

Jeg har været inde på DCHs hjemmeside for at finde en klub og umiddelbart er Hvidover nok tættest på. Men det ser ikke ud som om de har rally på programmet. Kan det passe? Ellers kunne Frederikssund være en mulighed. Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med dem og rally? Jeg kører også gerne længere, hvis der er nogle der kan anbefale en anden klub på Sjælland :vedikke:. Jeg vil jo gerne vælge det bedste sted fra start :blink:

 

Er jo fra det mørke Jylland, så kender ikke de sjællandske klubber så godt.

Måske vi skal have Camilse på banen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været inde på DCHs hjemmeside for at finde en klub og umiddelbart er Hvidover nok tættest på. Men det ser ikke ud som om de har rally på programmet. Kan det passe? Ellers kunne Frederikssund være en mulighed. Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med dem og rally? Jeg kører også gerne længere, hvis der er nogle der kan anbefale en anden klub på Sjælland :vedikke:. Jeg vil jo gerne vælge det bedste sted fra start :blink:

 

Lille Louie har fået passivt medlemskab i DCH Køge for at få lov til at starte ag-konkurrencer i DCH. Hun har aldrig trænet i klubben. Så de vil nok også give dig passivt medlemskab, så du kan starte rallyprøver. Ved ikke noget om deres eventuelle rallytræning (har dog overværet noget træning dernede i DCH-programmet, og det var... ikke så rart).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været inde på DCHs hjemmeside for at finde en klub og umiddelbart er Hvidover nok tættest på. Men det ser ikke ud som om de har rally på programmet. Kan det passe? Ellers kunne Frederikssund være en mulighed. Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med dem og rally? Jeg kører også gerne længere, hvis der er nogle der kan anbefale en anden klub på Sjælland :vedikke:. Jeg vil jo gerne vælge det bedste sted fra start :blink:

 

Jeg træner i DcH Hvidovre, og er sikker på der ikke er nogle rally hold. Der startede agility hold her i sommer, men ingen rally :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en del klubber her på Sjælland der er lidt "sære". Vi er gået med til at lade folk have det der ofte kaldes for passivt medlemskab herinde(men som ikke er det, da man har stemmeret og ret til at deltage i fx konkurrencer). Jeg ved ikke hvor meget rally de træner i DcH, ved kun at de har nogle enkelte der er ude til konkurrencer af og til(jeg kan dog høre min søster ad, hun træner deroppe).

 

Men ønsker du at træne, eller er det kun medlemskab du vil have?

 

Når vi er til konkurrencer, så er det typisk hundeførere fra os i Vordingborg, naboerne i Guldborgsund, Fakse(men der træner de vist ikke rally), Køge og Jyderup.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, det bliver spændende på lørdag... Cassi har ikke trænet den mindste smule rally siden hun var til konkurrence i starten af oktober. Tilgengæld har hun trænet en masse tricks hvilket betyder at hun er en smule vild, så jeg skal selv være HELT rolig, ellers er hun væk...

 

 

Hehe, bytte med hoppebold, der ikke har haft alle 4 poter på jorden samtidig siden han blev skadesfri?? :mrgreen:

Btw - Får vi startnummer til årets hund på forhånd, eller får vi bare det på dagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi er også meget hoppebold pt... Og oven i hatten så ligner hun noget der mest af alt må betegnes som en hårløs, anoreksi hund.

 

Sidste år fik vi en startrækkefølge inden konkurrencen, men tror ikke vi får noget endnu. Jeg kan gennemskue at der må være fire hundene øvet, når vi kun har tyve minutter mod femogtyve i de øvrige klasser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg vågnet efter første tur på en til konkurrence.

Har nattevagt i aften, så kunne desværre kun starte årets hund.

 

Det startede allerede kl. 8, så var rocker tidligt oppe for at nå det.

Dommeren var total rundforvirret og lavede om på den bane han havde lavet, flyttede rundt på skiltene under banegennemgang, for så at flytte dem tilbage hvor de stod før.

Og så sprang han et skilt over under bane gennemgang og jeg måtte spørge hvornår vi skulle tage det skilt :lol:

 

Yoda gik super fint og der røg kun et enkelt point på banen.

Han var skide sød - Han kunne se ned på banen fra sit bur, så da vi gik ned for at gøre klar, så hoppede han op af banden hele tiden for at prøve at komme den vej ind, for det var jo der det sjove foregik - det havde han da luret :lun:

Desværre havde jeg så glemt det skilt dommeren glemte under banegennemgangen, så det blev en fin IB til os :stupid:

 

Men Yoda er jo heldigvis ligeglad og han blev nr. 2 selvom han ikke samlede point på finalebanen, fordi han havde så gode point med fra tidligere på året.

Så det er alt andet lige godkendt.

Hende der vandt var så sød - Hun var helt led ved hun vandt. Men for dælen, så må jeg jo huske alle skiltene, det er da pænt fair man ikke vinder, når man springer skilte over :mrgreen: Og hun gik selv en rigtig fin bane, så det var da i den grad fortjent!

 

 

Der var i det hele taget et rigtig fint arrangement og Sorø ligger jo faktisk i rimelig kørsels afstand.

Det er kun broen der koster lidt, men hvad pokker... De gode indendørs konkurrencer er værd at betale lidt for.

Og de der sjællændere er faktisk ganske søde :mrgreen:

 

DSC_0120.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik klappet Yoda!

 

Jeg, Cassi og Calle er netop hjemvendt fra Sorø.

Lige et blærebillede fra Cassi(der dog ikke ser synderligt tilfreds ud :roll:)

image.jpg

Beklager, men det er åbenbart obligatorisk at iPad billeder skal ned at ligge...

 

Cassi vandt finalen for øvede hunde(desværre var der ikke så mange at vinde over), og det er den lilla rosette for. Vi arbejdede fint sammen i den øvede klasse, men i ekspert ville Cassi vist gerne have haft en anden fører. I den først klasse er feltet med og da jeg var så meget i tvivl om hvor vidt hun ville gøre det, så roser jeg hende enormt meget da hun gør det i så fin stil. Det opfatter Cassi som et Ok til at komme tilbage for fulde drøn :stupid: vi fik 86 point, de tre ryger for vores ommer, tre for en lidt urolig æresplads og så en masse for hopperi, for Cassi syntes det var så fedt at der blev klappet af lydighedshundene.

 

den anden bane var så fin, men hvad nytter det når Cassi har en handler der ikke kan lave simple begynderskilte. Det er ikke sket før, men jeg kunne simpelthen ikke huske hvad det skilt betød! Jeg vidste det var forkert det jeg gjorde i første forsøg og da jeg ville rette fejlen kunne jeg da ikke huske hvad man så skulle gøre. Den slags sjusk lavede jeg yderligere to gange. Vi får dog 79 point, kun to af de point der røg var på grund af hunden(hun skulke lige klø sig!)

 

Uanset hvad så kan jeg se at den champtitel ikke er umulig at få fingre i, så vi kæmper målrettet videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...