Hop til indhold

En hyldest til Chase


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Det var Januar 2009 da jeg først mødte Chase. Jeg havde lige mistet min soul-dog Cash i en umulig ulykke, jeg var sønderknust og ikke videre interesseret i at få en ny hund. Men jeg blev nysgerrig, for jeg var tidligere blevet bedt om at tjekke et hjem for Chase's adoption - det faldt dog i jorden før det blev til noget. Formanden for vores rescue spurgte så om jeg ikke ville prøve at tage Chase, om ikke andet som en udfordring, for han havde været i adskillige både pleje- og adoptionshjem og var blevet returneret hver gang, da han var destruktiv.

 

Jeg sagde tøvende ja, da jeg gerne ville have en distraktion fra min sorg over Cash.

 

Chase viste sig at være den nemmeste hund, jeg nogensinde har haft. De sagde han var nødt ti at sove i bur for ikke at ødelægge møblerne. Jeg havde ham i bur et par timer, mens jeg var væk, siden da har han aldrig været i et (lukket) bur. Men han valgte tit at sove derinde, bare fordi.

 

Der gik ikke længe før jeg vidste at Chase var født til at blive terapihund, og vi blev i 2011 godkendt hos Visiting Pet Program og siden i 2013 i Love on a Leash. Chase blev nærmest berømt i terapihunde regi og har modtaget flere fanbreve.

Alle hunde og mennesker var øjeblikkeligt hans bedste ven. Jeg har aldrig kendt en hund med et større hjerte. :lun:

 

Chase, du ved at du var noget helt særligt, og at du aldrig vil blive glemt. Mængden af hilsner der er kommet ind ad døren, e-mailen, telefonen og på HF er overvældende. Der er endog kommet hilsner fra lokale mennesker der aldrig havde mødt dig men blot hørt om dig. Du er en legende i terapihunde verdenen.

 

Jeg vil lægge mine kæreste billeder af Chase ind her, så jeg altid kan gå tilbage og mindes jordens kærligste dober.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Beklager at jeg kun kunne sætte et enkelt billede ind ad gangen, ingen grund til at "like" hvert billede, det er mere en tråd hvor jeg kan gå ind og se nogle af mine favoritter og mindes hans kæmpe hjerte. Chase var definitionen på kærlighed.

 

Jeg og 100 andre mennesker vil aldrig glemme dig!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det et smukt eftermæle Chase efterlader sig, Dober. Der er nogle hunde, der formår at række ud til mennesker, der slet ikke har mødt dem og Chase var en af dem for mig, via de historier du har fortalt om her på HF. En hund, der efterlader sit mærke hos folk. RIP Chase

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...