Hop til indhold

Anmelde hundeejer.


Gittemus
 Share

Recommended Posts

Jeg bor i et villa område med store grønne arealer, med mange hunde og vi kender mange af ejerne.

I området bor en ung fyr med to hunde som ligner Pitt Bulls. De er meget aggressive og laver voldsomme udfald når man går forbi, om man er seriøst bange for at han ikke kan holde dem. Han reagere ved at slå og råbe af dem og jeg har set ham sparke tæven en enkelt gang.

min venindes hund blev overfaldet af tæven og måtte til dyrlægen og sys. Hun lavede en aftale om at hun ikke ville melde ham, hvis hand lovede at holde sine hunde i snor, og han skulle betale dyrlægeregningen. Efterfølgende blev han meget ubehagelig da hun ville ha ham til at betale og endte reelt med at blive bange for ham og turde ikke melde ham fordi han vidste hvor hun boede.

der er 3 andre hunde som har været tæt på overfald kun stoppet ved at han slog hundene.

i går skete det så igen. En 1 1/2 år gammel labbe blev overfaldet og endte med at måtte aflives. Denne ejer tør heller ikke anmelde fordi de er bange for at ejer tager hævn.

jeg her ingen problemer ved at anmelde ham, men kan jo reelt i melde for andet end skræmmende udfald og at jeg kender, som kender nogen !!!!!! Og rygter om at han har haft 12 hvalpe på tæven.

vil min anmeldelse batte noget ????

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i et villa område med store grønne arealer, med mange hunde og vi kender mange af ejerne.

I området bor en ung fyr med to hunde som ligner Pitt Bulls. De er meget aggressive og laver voldsomme udfald når man går forbi, om man er seriøst bange for at han ikke kan holde dem. Han reagere ved at slå og råbe af dem og jeg har set ham sparke tæven en enkelt gang.

min venindes hund blev overfaldet af tæven og måtte til dyrlægen og sys. Hun lavede en aftale om at hun ikke ville melde ham, hvis hand lovede at holde sine hunde i snor, og han skulle betale dyrlægeregningen. Efterfølgende blev han meget ubehagelig da hun ville ha ham til at betale og endte reelt med at blive bange for ham og turde ikke melde ham fordi han vidste hvor hun boede.

der er 3 andre hunde som har været tæt på overfald kun stoppet ved at han slog hundene.

i går skete det så igen. En 1 1/2 år gammel labbe blev overfaldet og endte med at måtte aflives. Denne ejer tør heller ikke anmelde fordi de er bange for at ejer tager hævn.

jeg her ingen problemer ved at anmelde ham, men kan jo reelt i melde for andet end skræmmende udfald og at jeg kender, som kender nogen !!!!!! Og rygter om at han har haft 12 hvalpe på tæven.

vil min anmeldelse batte noget ????

 

 

Du kan melde ham til politiet, for at have ulovlige hunde. Kan ejeren ikke dokumentere, og viser det sig at de er ulovlige bliver de afhentet. Hvis ikke, skal de bære mundkurv på når de er ude.

Ejeren virker seriøst ikke som om han har styr på dem, ej heller særlig rar overfor hundene, og når den ene allerede har angrebet og bidt, og gjort udfald mod tre andre, ville jeg ikke betænke mig. Det kan kun gå for langsomt, inden de gør skade på endnu en uskyldig hund i området.

Link til indlæg
Del på andre sites

i går skete det så igen. En 1 1/2 år gammel labbe blev overfaldet og endte med at måtte aflives. Denne ejer tør heller ikke anmelde fordi de er bange for at ejer tager hævn.

jeg her ingen problemer ved at anmelde ham, men kan jo reelt i melde for andet end skræmmende udfald og at jeg kender, som kender nogen !!!!!! Og rygter om at han har haft 12 hvalpe på tæven.

vil min anmeldelse batte noget ????

Man kan undre sig lidt over pågældende hundeejer, men du kan jo evt. foreslå vedkommende, at hans/hendes dyrlæge foretager anmeldelsen til politiet? Hvis dette ikke er muligt, så kan hundeejeren selv henvende sig til politiet og fortælle, at to amstaffer har dræbt vedkommendes hund OG at der i øvrigt er store problemer med disse hunde, men at folk er bange for deres ejer. For selvfølgelig vil en anmeldelse da batte.

 

Lidt rodet, men jeg er søvnig. Men dog ikke mere søvnig, end at jeg stadig undrer mig over, at man ikke - udover at blive dybt ulykkeligt - bliver flintrende rasende over at få din hund dræbt. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Giv mig personens navn og/eller adresse, og ejeren af den aflivede hunds adresse. Så skal jeg fa'me melde ham.

 

No problemos!

 

At en hund nu måtte aflives pga hans hund, det er jo fuldstændig vanvittigt....

 

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Er jeg naiv - eller har dyrlægen ikke pligt til at melde et overfald, der resulterer i en aflivning? Ved godt at der er redigeret i hundeloven, men jeg troede faktisk stadig at dyrlægen var pålagt at gribe ind :confused:

Og så undrer jeg mig over, at man ikke vil anmelde ham/hundene - det skylder man da sin hund som uforskyldt har måttet lade livet :hjerte: Kan man ikke være anonym, sådan at vedkommende ikke får at vide hvem der afgive anmeldelse?

 

Der er som jeg læser det to sager her, den ene er at hundene overfalder uskyldige hunde i området, og den anden er at han ikke behandler sine egne hunde ordentligt. Der må da for pokker være kød nok på "sagen" til at politiet kan/skal gøre noget! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg trode også dyrlægen havde pligt til at indberette !!!!!

Der er en mand som har haft en bif med hunde ejer og dagen efter var to af hans dæk på bilen skåret op.. så folk er bange.

Jeg har ringet til politiet idag så må vi se h a der sker. Blev opfordret til at få de andre involveret til også at ringe... måse hva der sker.

Bliver sku så vred.. stakkels hunde der bliver behandlet som lort af denne idiot :mad:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlæger har ikke anmeldepligt mht. hundebid. Dyrlægen har normalt kun set den bidte hund og har ikke set hvem der har forårsaget skaden. Dyrlægen kan udtale sig om skaden, men ikke hvem der har bidt hunden.

Kan ikke se andet end at i må melde personen (flere) og oplyse at i er bange for ejer. Vreden burde overstige frygten?

Link til indlæg
Del på andre sites

selvfølgelig kan ( bør ) man anmelde det overfald hvor hunden måtte aflives - men jeg undrer mig over at ejeren lader sin hund løbe hen til 2 hunde i snor , især hvis der før har været problemer - hvorfor ialverden kaldte ejeren af labben den ikke ind INDEN ?????

 

Der kan være sket så meget. Måske har labben revet sig løs eller ejeren har tabt snoren, og labben har ikke noget godt indkald.

 

De kan også have mødt hinanden på et hjørne, hvor de ikke ser hinanden komme fra hver sin side.

 

Der er tusind måder, den slags kan ske på, hvor det reelt hverken er den ene eller andens skyld - men hvor hundene ved en fejl kommer hinanden så nært, at den hund med issues, har mulighed for at udrette stor skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

grim grim historie.... Men ja undre mig meget over at der ikke er indgivet anmeldelse af ejeren, godt du har gjort det!

 

Selvfølgelig kan jeg ikke sidde her bag skærmen og sige at ejeren ikke vil gøre noget.

Men der findes nu altså en del, der har meget i munden, løfte hånd mod person (ikke slå), skærer dæk op, råbe højt, er nærmest drengestreger og ikke noget at være bange for. Og udvikler det sig til chikane, eller værre endnu, direkte vold er det jo altså en lidt anden sag manden skal "afsone", end bare at få aflivet sine hunde. Det stopper alligevel langt de fleste personer i rent faktisk at gøre noget ved deres trusler. Og husk trusler mod andre mennesker kan også straffes.

Men hundeejerne i området kan da være helt sikker på, at der næppe sker en positiv udvikling ved at være bange, og gøre ingenting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...