Hop til indhold

Matador og hunden Kvik.


jukl
 Share

Recommended Posts

Jeg har altid oplevet 2 forskellige hunde og der for 2 forskellige racer spille hunden Kvik, nemlig den glathårede foxter. og en dansk svends gårdhund, som vist ikke på det tidspunkt lå helt fast som race....

Så læser jeg i et andet forum i dag, at det kun var en og samme hund som spillede Kvik...Har googlet det og kan læse at mange som jeg mener der er tale om 2 forskellige hunde. Hvad siger I som har set serien og måske evnt. har den ser I 2 forskellige hunde eller ser I kun 1.

Jeg synes der er så stor forskel på hundene, at jeg slet ikke kan forstå at det ikke skulle være 2 hunde som spiller. Der er jo kæmpe forskel poå den glathårede foxt. og DSV racen.

Ja hvad siger I. Jeg ved skam godt at Lise Nørg. siger der kun er 1 men det har jeg så altid troet man gjorde for seriens skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan stadigvæk ikke finde ud af om jeg har ret eller ej ..Tonks skriver 2 forskellige, som jeg selv ser det og Shii siger 1...Hvem har ret...Hvis Tonks har set den så mange gange har hun så ikke ret i at det er 2 forskellige...Jeg er selv helt sikker på, at det er 2 forskellige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare hørt at Buster Larsen selv var med til træningen af hunden, og at det som skabte forvirringen var at hunden i serien dør.... Men den rigtige Kvik ikke dør, og at hunden ikke bliver skiftet ud.... Men det er længe siden jeg har set Matador, og jeg har egentlig aldrig bemærket at det skulle være to forskellige hunde....

Men man må vel kunne finde afsnittet hvor Kvik dør, og sammenligne de to hunde... Det burde da være forholdsvis let?

Link til indlæg
Del på andre sites

Helloooooooooooo.... method acting!!! Følg med tiderne, Shii :rolleyes:

 

 

 

 

:sjov:

 

:lol: Ja man ved jo aldrig!!!!! SUPER godt skuespil :lol:

 

Det blev diskuteret på P3 på et tidspunkt. Mener det var David og Sara der havde det oppe at vende. Og er ret sikker på at de fandt ud af at det var 2 forskellige (voksne) hunde.

 

Kan du eller nogen anden finde billeder af hundene? Jeg kan nemlig kun finde af den ene...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror de har ret i at der kun var én :hmm:

 

de her er fra før kvik dør

 

0.jpg

326170_656_700_0_0_0_0.jpg

 

og de er kvik nr.2

97D45EA9-7E53-4C4D-AECD-E3E77E66A5B4.jpg

4D819FF4-C7DF-4B87-8D15-A51FAB1619BD.jpg

 

De har lige lange haler, samme plet på skulderen og samme snude :hmm:

 

Men ik de har ment at det var hvalpen, der var dsg :vedikke:

 

Jeg har ellers også altid fået af vide at det var en foxterrier først og derefter en dsg :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også overbevist om, at begge Kvik spilles af samme hund. På nær selvfølgelig der hvor "nye Kvik" er hvalp, måske er det dét, der giver forvirring? :vedikke:

Det kan ske... For selvfølgelig spilles hvalpen af en anden hund :lol:

 

Ja ja, til grin kan man altid blive :oops::mrgreen:, men altså hvis nu "voksen-Kvik" var een race og "hvalp-Kvik" en anden, så misforstår folk måske, og tror at det er to forskellige hunde, der spiller de voksne hunde.

Jeg sad og lagde mærke til aftegningerne sidst jeg så Matador (et par år siden) og syntes de var helt identiske

Link til indlæg
Del på andre sites

Buster Larsen var meget overbeskyttende over for hunden på settet, og han har flere gange snakket om hunden og at der kun var 1 voksen Kvik. Til gengæld blev baby-Kvik spillet af en anden hund.

Dermed var der to forskellige hunde, der spillede Kvik 1 og 2 og hvalpeKvik - en hvalp og en voksen hund.

 

Min kilde er et af hans børn, altså Buster Larsens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...