Hop til indhold

Modenhed i rækkefølgen af flere hunde


Jane
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke om det passer, men har hørt at hund nr 1 ofte er mere moden end hund nr 2. Herhjemme passer det meget godt. Oskar er på mange områder mere moden end Victor. Victor er meget mere fjollet og på mange måder mere hvalpet.

Hvad med jer andre med 2 hunde oplever i det samme? Jer med flere end 2 hunde oplever i også en forskel i rækkefølgen på hvor moden jeres hunde er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna er seriøs lillesøster. Tager meget sjældent initiativ til noget selv, men er totalt medløber... Overfor andre hunde er hun endnu ikke blevet voksen, på trods af at hun fylder 3 år til maj.

 

Men i hvem der ligger medt op til leg imellem de to er det nok faktisk Karla. Karla er også den mest legesyge / hvalpepjattede overfor mennesker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har som regel lidt af en blandet landhandel hvad angår alder og hvor længe de har været her.

 

Jeg synes ikke rigtig jeg kan se noget mønster, udover at hannerne som regel er mere fjollede og klovnede end tæverne.

 

Men den ældste tæve er som regel den, der har overblikket og har respekt fra de andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en tydelig sammenhæng mellem rækkefølgen og modenhed herhjemme.

 

Men mistænker det er deres alder der har størst betydning - Den ældste var nemlig den første og så fremdeles :blink:

 

Så jeg synes det er nærmest umuligt at vurdere om rækkefølgen har noget at sige.

Men lidt kunne jeg godt forstille mig.

Kaia blev i hvertfald ret hurtigt lidt mere moden, efter vi fik Yoda - Lidt som om at hun påtog sig en anden rolle, nu der kom en bette en til, som skulle opdrages.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...