Hop til indhold

Hunde der gør når man passerer deres hjem


Trei
 Share

Recommended Posts

Vi bor for enden af en blind vej og de eneste hunde der kommer forbi her er naboens, og desværre har Luna haft en rigtig uheldig oplevelse med dem, så der skal skældes ud, men inderst inde er hun bange for dem, så i samme øjeblik jeg kalder hende ind, så kommer hun i fuldt firspring.

 

Desværre har selvsamme dårlige oplevelse med naboens hunde sat sig i hende, så når vi passerer en hæk hvor der pludselig står en hund og gør, så bliver hun bange og går i hysterisk skrige-mode og det eneste jeg kan gøre er at trække hende væk derfra :(

 

hvis hunde ikke gør af hende, så er hun fuldstændig ligeglad med dem, men hun har lært at gøende hunde er ensbetydende med at de er aggressive :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Sinus gør kun når folk banker på vores dør, men så får de til gengæld også klar besked på at her bor han altså. Faktisk skal man være varsom med at bruge ordet "KOMMER" for når han hører det suser han til døren og gør - han er bare klar :stupid:

I haven kan han "komme til" at gø hvis naboen f.eks. har børn på besøg, men han ved det er forbudt og stopper hurtigt igen. De skal bare lige vide at han har set de er der.

 

Andre hunde der larmer ignorerer han totalt - det er som om at han tænker "stop dog den skabede opførsel...."

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso går fuldstændig gø-amok på alt og alle der bevæger sig udenfor vores hus. Dvs. postbilen engang om dagen, og en gang imellem reklameuddeler og nabo. Posten og reklamen, der formaster sig til at komme helt hen til hoveddøren, får også en frådende sindssyg, hoppende rabies-Iso at se bag glasruden... Men da jeg bor alene, og temmelig langt ude på landet, er det helt i orden med mig. Jeg kan snildt stoppe hende. Lidt det samme i haven, hvor jeg måske ikke synes det er nødvendigt at gø ad naboerne, fasaner og andet der gerne må være der... Hun kommer ind igen hvis det er for meget, og er heller ikke svær at stoppe her.

 

Mht. at passere andres haver med gø-hunde, så har vi kun én her i byen. Den gøre til gengæld sindssygt meget, og ejerne har meget svært ved at stoppe den. Iso reagerer ikke på den når vi går forbi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for at jeg ikke bor et sted hvor mange mennesker går forbi hver dag, for mine reagerer både på hvad de ser og hører. De gør af naboens hunde (som larmer i deres egen have), og Charles gør meget af græsslåmaskineforhandleren, som holder til lige på den anden side af vores have.... det er motorlarmen Charles ikke kan lide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil gør som en sindssyg og følger gerne med langs hækken mens han puster sig op... Hvis der er hund med så er det fordi han gerne vil lege og hilse... Mennesker får bare en skideballe af format!

 

Han bliver dog hevet ind for jeg gider det ikke - han har så stadig ikke fattet pointen efter 4,5 år?

 

Til gengæld gør han ikke hvis nogen banker på? I dag kom de jo fra KB og min mor ankom umiddelbart efter og ikke en lyd...

 

De to fra KB fik til gengæld en skideballe inde fra udestuen da de gik op af havegangen inde hos naboen (før de kom hos os!)

 

Han ER totalt blond!

Sådan er mine også. De flegner fuldstædigt skråt hvis der går nogen på den anden side af hækken, med eller uden hund. Asta kan sågar finde på at give bilerne på grusvejen en skideballe, imens dem på dem der kører på den asfalterede vej gerne må være der. Biler, ikke mennesker.

 

Til gengæld kan folk nærmest vade ind af både hoved- og bryggersdøren uden at nogen af dem siger et kvæk, og de gøer også sjældent hvis der bankes på :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et stykke græs foran en sti der løber forbi min have. Alle kan passere på stien, men ve den der nærmer sig havelågen hvis hunden er inde. Er hun udenfor er der ikke noget, så stiller hun sig på bagben ved lågen og skal hilse. Der kommer heller aldrig en lyd fra hende når det ringer på døren.

 

Hvis vi går forbi en hund der går helt amok bliver Shandie først lidt a´la hvad søren sker der her, og så forsøger hun at lægge op til leg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...