Hop til indhold

tyk efter pasning


nr 49
 Share

Recommended Posts

Vi har været 3 uger på ferie og nogle bekendte var så søde at tilbyde at passe kræet

Da hun lige har haft diarre og desuden er steriliseret m tendens til overvægt så skrev og sagde jeg til dem at hun kun måtte få sit skånekost mod diarre og derefter langsomt skulle over på alm tørfoder - altså ingenting v siden af

Da vi hentede en glad hund (lidt forvirret dog for hvem skulle der nusses mest af) bemærkede vi en lidt ny kropsfacon hos modellen....

Hun vejer nu 23,5 i stedet for 20-21 for der er lige blevet givet lidt ekstra bla leverpostejmadder

Kan jeg bare minimere hendes alm dagsration fra 300 til 240 g feks ?? Og hvor meget kan hun tåle at tabe pr uge?

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg ville bare skære ned, hårdt og brutalt. Det er jo ikke voldsom overvægt, men et par kilo for meget, så det ville jeg tage stille og roligt (altså mentalt, hos mig selv) og bare give mindre at spise. Mine bliver ofte varieret i foder, alt efter hvor meget de arbejder, hvilke andre hunde der er her osv (altså, når f.eks. Rosey eller Boris er her, bliver der løbeet rigtig meget på markerne, sådan 30-40 minutters fangeleg, og så skal der lidt ekstra til) osv. Sally havde for halvandet år siden i al ubemærkethed taget 5 kilo på!! Der skar jeg bare ned med 1/3 indtil hun igen var 24 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pbc - loui takker for dit input om langsomt vægttab ;-)

I øvrigt kom nogle af kiloene fra madtyveri: 1/2 stenalderbrød og så kunne kræet åbne en dør der åbnede udad, åbne en lukket bøtte tørkost og nå at æde ca 2 kg....

Sille - tak for opmuntring om at de ryger hurtigt sf ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den triste erfaring med mine neutraliserede hunde, at hvis man skærer ned i deres ration, så skal de nok selv finde noget at supplere med. Det er desværre stort set altid noget frygteligt ulækkert noget, i bedste fald dårlig næring, så jeg koger grøntsager til smadder + evt. noget magert kød og hælder sammen med deres mad.

 

En anden vinkel folk tit glemmer, når det drejer sig om hunde, er motion. Bare et kvarter mere om dagen eller lidt svømning eller løben ved siden af cykel et par gange om ugen er med til at slanke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke at det bliver og ellers prøver jeg aschas råd m grøntsager som supplement. Det undrer mig bare at hun kan nå at blive så rund men måske har de også givet for meget tørfoder.

Ellers har hun haft d rigtigt godt og vi har været superglade for at hun ikke skulle 3 uger i pension

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at vide helt præcist hvad grunden er men motion har jo aldrig skadet - hverken mig eller kræet ;-)

Tak for alle jeres bud og jeg ved godt at den perfekte slankekur t 2 og 4 benede er en svær en - hav en dejlig dag ude i det forrygende firårsvejr ;-)

Jeg tror på, at I nok hurtigt skal få smidt de overflødige kilo. Når hun nu kommer tilbage til hendes normale rutine, hvor hun ikke får serveret ekstra, lækker mad ved siden af skal hun nok blive slank igen hurtigt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
loui maj 2014 007.jpg fra i morges - nu vejer hun vel ca 21,5 kg og de 2 kg er røget i løbet af 2 uger ved at minimere fodermængden fra 300 til 240 g om dagen. Derudover har vi gået min 2 timer hver dag, kartet rundt i haven efter fodbold og "hestebold" og livet har været lidt kedeligt mht godbidder, ost til træning osv ....
Link til indlæg
Del på andre sites

vi gjorde det på den hårde måde og skar ned på tørfoderet og alt det andet

 

hvordan går det med bobo's skrumpekur?

Det går fint :-) Men han er nødt til at blive sat lidt mere ned i foder og jeg overvejer lidt om jeg skal give ham nogle grøntsager ved siden af, for allerede nu æder han hundelort hver gang vi er ude og er også begyndt at gå i kattemaden. Så jeg spurgte egentligt i håbet om at jeres var ligeså kræsen som min og at I havde nogle fif :lol: For han nægter at æde det og så er der jo ikke så meget fidus ved det :vedikke:

 

Og hey... Flot vægttab :5up: Helt mærkeligt at se en labrador der er så slank :lol: Dem ser jeg ikke så mange af i gadebilledet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er bare taget fra den gode vinkel ;-).

Hun er praktisk talt altædende - både hunde- og kattelort ved siden af - men jeg synes grøntsager lyder logisk så held og lykke. Hvor meget er der røget af?

Jamen, det ved jeg faktisk ikke. Vejer ham ikke sådan regelmæssigt. Men jeg kan se på ham, at han er blevet slankere.

 

Ja, jeg vil da prøve det. Så må jeg se om jeg kan finde på en måde at få ham til at æde dem på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bobo er ikke engang forslugen - eller specielt madglad for den sags skyld. Har hørt historier om labber, der æder en halv fodersæk på én gang og nærmest er altædende. Og sådan er han slet ikke. Han bliver bare sulten, når foderet kommer ret meget under de der 300 gram og så æder han lort og alt muligt andet, som han ikke burde æde. Eller også bliver han ved med at gå til madskålen eller lede efter mad i krogene. Det er så hvad det er, for selvom det ikke er sjovt at se på, så går det jo over på et tidspunkt. Men når han bare erstatter foderet med noget andet mad, fordi han åbenbart er sulten, er det da lidt et problem, synes jeg. Kan heller ikke være så sundt at æde lort :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu kan jeg ikke huske om det er blevet nævnt tidligere men har du overvejet slankefodervarianter?

 

jeg ved ikke om de giver hunden en bedre mæthedsfornemmelse for har ikke selv prøvet det, men mener at andre har kommenteret på det - kan bare ikke lige huske om der var ubetinget begejstring og hvilken slags der er bedst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...