Hop til indhold

Gravhund, blanding -søger nyt hjem.


Gæst Jan Lindegaard
 Share

Recommended Posts

Gæst Jan Lindegaard

Thor - vores nu 6 årige brune gravhund (blanding mellem gravhund og Gorki) søger nyt hjem - gerne i landlige omgivelser. Thor er en lidt nervøs hund, som har det bedst hjemme i trygge rammer. Han har siden hvalp været en tryghedshund, men blandt andre hunde er han nervøs. Han har fungeret i en familie med 3 teenagebørn og 2 voksne og en anden gravhund. Han blev kastereret for en måned siden.

Desværre snappede han efter en kvinde i lørdags og vi har besluttet at Thor skal have et hjem uden for byen, hvor han kan færdes i trygge rammer.

Så har du interesse i Thor så hører vi gerne fra dig. Eneste betingelse og betaling er, at Thor kan komme et sted hen, hvor han er tryg.

Mv Familien Lindegaard, Aarhus

Mobil 60435297

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jan Lindegaard

Ja det har jeg. Han har det ikke godt med katte - men andre dyr ved jeg ikke. Han er jo lidt en by-hund og ser ikke så ofte høns m.v...smil. Om han jagtinstinkt ved jeg ikke. Han er sund og rask - har alle årene fået dyrlægecheck med tandeftersyn, vaccination m.v. - så han er frisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jan Lindegaard

Vi har besluttet at Thor ikke kan være her længere end ugen ud. Så hvis du overvejer at overtage ham er du meget velkommen til at kontakte os - evt. også besøge os og se hvilken dejlig hund Thor er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej altså...du må meget undskylde, men hvorfor haster det sådan med, at komme af med ham ?...og at I kun kan have ham ugen ud, betyder det så, at det er aflivningskortet, der bliver trukket der ?...eller bliver han afleveret til et internat ?..ja, undskyld mine spørgsmål, men jeg er da paf over, at du på et par dage har forventet, at finde en ny ejer til Thor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik tur i snor og pludselig gjorde han udfald mod en kvinde som gik modsat retning. Billede kommer.
Jeg ville lægge vejen forbi Dr. Dyr og få undersøgt om der er en fysisk grund til hans opførsel - især hvis det er første gang og det skete uprovokeret - han kan have smerter - dårligt syn eller hørelse , der kan være mange grunde og aflivning er ultimativt ! hvis mine hunde jagtede naboens kat i MIN have , ville jeg bede naboen holde sin kat væk - jeg ville IKKE fjerne mine hunde bare af den grund ! Det var måske også en mulighed at hegne haven ind så hunden ikke kan komme ud - og katten ikke ind !
Link til indlæg
Del på andre sites

Thor - vores nu 6 årige brune gravhund (blanding mellem gravhund og Gorki) søger nyt hjem - gerne i landlige omgivelser. Thor er en lidt nervøs hund, som har det bedst hjemme i trygge rammer. Han har siden hvalp været en tryghedshund, men blandt andre hunde er han nervøs. Han har fungeret i en familie med 3 teenagebørn og 2 voksne og en anden gravhund. Han blev kastereret for en måned siden.

Desværre snappede han efter en kvinde i lørdags og vi har besluttet at Thor skal have et hjem uden for byen, hvor han kan færdes i trygge rammer.

Så har du interesse i Thor så hører vi gerne fra dig. Eneste betingelse og betaling er, at Thor kan komme et sted hen, hvor han er tryg.

Mv Familien Lindegaard, Aarhus

Mobil 60435297

 

Ja trist. Internat. Hvorledes fungerer det?

 

Jeg har markeret nogle sætninger og ord som du selv bruger til at beskrive Thor. Hvis du ellers har været helt ærlig, så harmonerer det bestemt ikke med at sætte ham på et internat. På et internat kan stressniveauet være ekstremt højt, hunde der står og gør dagen lang, folk der kommer og går og generelt ikke særlig meget menneskekontakt.

 

Jeg forstår ikke at man smider en hund ud efter en uge, en hund man har haft i 6 år, en hund som ens børn formentligt har brugt tid på og knyttet sig til. Tænk også over hvad det er for et signal I sender til jeres teenagebørn - at det er ok at smide en hund ud/på internat efter at have ledt efter et hjem i så kort tid ?? Undskyld, jeg forstår det virkelig ikke og mit hjerte bløder for den lille fyr :cry:

 

Jeg har selv en lidt nervøs, kontaktsøgende og følsom hund, hvor tryghed er alfa og omega. Aldrig, aldrig, aldrig om jeg ville sætte hende på et internat. Jeg tror simpelthen at en eventuelt ny familie ville stå med en helt anden og ødelagt hund end den jeg afleverede.

 

Når det så er sagt mener jeg ikke det er gratis at aflevere på et internat, og du får ingen garanti for at han finder et nyt hjem på kort tid.

 

 

Tænk jer nu om, for hundens skyld :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme at jeg er rystet over, at man kan have en hund i 6 år og så bare kassere den (efter en uge)....

Uanset den har snappet osv. så vil jeg mene man er så knyttet til hunden, at man gir den adskillige chancer før den kasseres som en bunke skrot. Hvis han er så tryghedskrævende som du skriver er det jo ikke noget pludseligt opstået, så hvorfor ikke forsøge at læse hunden i diverse situationer og så forebygge at han kommer derud, hvor han føler sig nødsaget til at snappe/bide?

Om så min hund havde spist en hel baby, ville jeg gøre alt for at undgå det skete igen, han blev ikke afleveret på et internat!

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme at jeg er rystet over, at man kan have en hund i 6 år og så bare kassere den (efter en uge)....

Uanset den har snappet osv. så vil jeg mene man er så knyttet til hunden, at man gir den adskillige chancer før den kasseres som en bunke skrot. Hvis han er så tryghedskrævende som du skriver er det jo ikke noget pludseligt opstået, så hvorfor ikke forsøge at læse hunden i diverse situationer og så forebygge at han kommer derud, hvor han føler sig nødsaget til at snappe/bide?

Om så min hund havde spist en hel baby, ville jeg gøre alt for at undgå det skete igen, han blev ikke afleveret på et internat!

Ja , og i sidste ende var der den mulighed at han fik mundkurv på , hvis man var usikker på om der kunne komme situationer hvor han ville snappe.
Link til indlæg
Del på andre sites

okay jeg er i chok at man kan være så kold overfor sin hund man har haft i 6 år

okay ja han har lavet et udfald mod en forbipasseende, det kan der være mange grunde til

men jeg vil mene man skal give ham en chance mere end blot at give ham en uge til at finde et hjem

og vis det så ikke sker så bare smide ham på et internat hvor de er så stressede

tænk på hvad det gør ved en hund der i forvejen er nervøs

håber at i finder en anden løsning til ham alt andet ville være noget skidt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...