Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

I dag smutter vi til årets sidste omgang agilitytræning i klubben. Regner dog med at tage nogle ture forbi Ringsted med hundene i pausen ude fra klubben.

 

Nu håber jeg at den hårløse border collie(hun har bare ingen pels pt.) er lige så sød som hun har været det de sidste par uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Apropos vintertræning/vinterpause... Hold da op, jeg er glad for at der er vintertræning i ridehus dér hvor Iso og jeg går til træning. Ellers havde vi vel holdt pause i næsten et år, pga. Iso's skader..!! Hun har jo været skadet mere eller mindre siden midt juli, og kommer først rigtig i gang med træningen nu. Tror kun vi fik 2-3 gange med, af den udendørs træning i sensommer/efterår!

 

Mine egne hold holder dog lang vinterpause, da vi ikke har adgang til indendørs træning. Men nu hvor der var udsigt til at man godt kunne træne i november, har jeg lavet et vinterhold. Jeg har et begynderhold som godt kunne trænge til et slalom/felt-kursus, så vi kører 4 gange i november og 4 gange en gang i det nye år. Så bli'r deres vinterpause da ikke helt så slem. Kunne dog godt tænke mig at finde et sted hvor vi kunne holde lidt indendørs træning om vinteren...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så egoistisk at jeg er lykkelig for at vi ikke har mulighed for indendørs træning der hvor jeg underviser. Hvis jeg skulle have undervist hele vinteren var jeg blevet nødt til at stoppe som træner. Jeg har brug for det pusterum. Når det er sagt, så er jeg mindst ligeså lykkelig for at jeg selv har mulighed for at træne indendørs. Ellers havde Karla og jeg ikke fået trænet i år. Ligesom Korvis så nåede jeg 2-3 træninger i år inden DM pga skadet hund. Så det er først her fra oktober Karla og jeg er begyndt rigtigt at træne i år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, det lykkedes at få filmet lidt fra dagens træning. Cassi er gået hen og blevet artig. Så artig at jeg efterhånden virkelig skal overveje hvad jeg gør, for ellers hiver jeg hende af banen :stupid: lige to kommentarer, hun får lov til at gå gennem slalommen trods fejl. Hun har en periode hvor hun skipper nogle pinde når jeg er på den "forkerte" side, og det skal der arbejdes lidt på. Men hun bliver noget ked af at blive stoppet midt på banen. Og så kvajer jeg mig ved at kalde på hende da hun skal over springet efter posen, så hun når slet ikke at se at det er der før det er for sent :damn: Men synes bare hun er ved at være fin. Og nu ved jeg at hun efterhånden kan en del af det lidt mere fancy ting, jeg skal så bare fatte at bruge det de rigtige steder.[video=youtube_share;U3bkjNtANfI]

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men hende træneren så rigtig god ud! Jeg fik desværre ikke selv lov at være, da Dexter havde bestemt sig for at det da lige var i dag han skulle slide et ordentligt lag af en trædepude, og fandme om jeg kan finde ud af hvad han har lavet, for han var ok hele morgenen herhjemme, og kommer så ud af bilen deroppe på tre ben?!?!? :damn: FUCK hvor er jeg skuffet.... havde jo ikke taget Sally med, for hvem gider høre på hendes fucking evindelige gøen i bilen, hvis man ikke behøver, så hun var jo blevet hjemme.... ellers kunne hun sagtens have fået en masse ud af det! Dobbelt :damn: :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men hende træneren så rigtig god ud! Jeg fik desværre ikke selv lov at være, da Dexter havde bestemt sig for at det da lige var i dag han skulle slide et ordentligt lag af en trædepude, og fandme om jeg kan finde ud af hvad han har lavet, for han var ok hele morgenen herhjemme, og kommer så ud af bilen deroppe på tre ben?!?!? :damn: FUCK hvor er jeg skuffet.... havde jo ikke taget Sally med, for hvem gider høre på hendes fucking evindelige gøen i bilen, hvis man ikke behøver, så hun var jo blevet hjemme.... ellers kunne hun sagtens have fået en masse ud af det! Dobbelt :damn: :damn:

 

Øv øv øv. God bedring med ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så egoistisk at jeg er lykkelig for at vi ikke har mulighed for indendørs træning der hvor jeg underviser. Hvis jeg skulle have undervist hele vinteren var jeg blevet nødt til at stoppe som træner. Jeg har brug for det pusterum. Når det er sagt, så er jeg mindst ligeså lykkelig for at jeg selv har mulighed for at træne indendørs. Ellers havde Karla og jeg ikke fået trænet i år. Ligesom Korvis så nåede jeg 2-3 træninger i år inden DM pga skadet hund. Så det er først her fra oktober Karla og jeg er begyndt rigtigt at træne i år.

Jamen som instruktør er jeg jo faktisk lidt enig... :oops: Man (eller jeg, i hvert fald) har også brug for en pause... Men jeg kunne nu godt nøjes med en lidt kortere pause end fra november til april, det er liiiige længe nok!

 

Nå, men hende træneren så rigtig god ud! Jeg fik desværre ikke selv lov at være, da Dexter havde bestemt sig for at det da lige var i dag han skulle slide et ordentligt lag af en trædepude, og fandme om jeg kan finde ud af hvad han har lavet, for han var ok hele morgenen herhjemme, og kommer så ud af bilen deroppe på tre ben?!?!? :damn: FUCK hvor er jeg skuffet.... havde jo ikke taget Sally med, for hvem gider høre på hendes fucking evindelige gøen i bilen, hvis man ikke behøver, så hun var jo blevet hjemme.... ellers kunne hun sagtens have fået en masse ud af det! Dobbelt :damn: :damn:

 

ja, jeg er i pisse dårligt humør lige nu. Han kommer jo så absolut heller ikke til konkurrence i morgen, så kan vi lige vente til februar før der er noget for ham igen :evil:

Ajmenforfandenihelvededaosse...!!! :ae: Håber at du i det mindste fik noget ud af at kigge på?

 

Camilse - det ser jo rigtig fint ud! Der er virkelig sket meget! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen som instruktør er jeg jo faktisk lidt enig... :oops: Man (eller jeg, i hvert fald) har også brug for en pause... Men jeg kunne nu godt nøjes med en lidt kortere pause end fra november til april, det er liiiige længe nok!

 

 

 

 

Ajmenforfandenihelvededaosse...!!! :ae: Håber at du i det mindste fik noget ud af at kigge på?

 

Camilse - det ser jo rigtig fint ud! Der er virkelig sket meget! :5up:

 

Tark... Der hvor jeg selv kan mærke en forskel på hende er at hun er blevet mere voksen. Måske er det fordi hun er ved at være rigtig voksen(hun fylder jo 4 år til april) eller også har det gjort noget ved hende at der er kommet en Calle ind i billedet... I hvert fald er hun blevet mere fornuftig. Stadig en mundfuld, men mere klar til at arbejde sammen med mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis, ja jeg fik noget ud af at kigge, men jeg blev ikke ret længe, for der var en del hunde der gøede rigtig meget, og min hjerne kunne simpelthen ikke klare det, i mit allerede temmeligt dårlige humør :genert: havde så meget lyst til at bede dem i det mindste forsøge at få deres køtere til at holde kæft... synes det er lidt uartigt, når træneren prøver at forklare noget for hele gruppen. Normalt ville jeg nok kunne abstrahere fra det.. men ikke lige da :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha, jeg har da slet ikke tænkt på vinterpausen ud af en instruktørs perspektiv. Jeg kunne godt forestille mig, at det er en meget velkommen pause for jer :lol:

 

Det er det helt bestemt! Det er lige før det endda er nødvendigt, for at man kan holde gejsten oppe. I hvert fald når det er på frivillig basis, var det ens arbejde så var det nok lidt anderledes. Meeeen, i nærheden af et halvt års "vinterpause" er godt nok meget... Jeg gad i hvert fald godt ha' en indendørs mulighed, så man kunne køre nogle lidt mindre og lettere kurser i vintermånederne. Og måske kommer det, når vi får en ny hal her på Fyn efter nytår! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har været til træning i aften, og jeg er bare :lun: :hjerte: :lun: Knuselsker bare den hund!!! Hun var bare så dygtig, og hvis jeg skal sige det selv så var jeg selv faktisk heller ikke helt tosset, indimellem... :lol: Der er sket virkelig meget med Iso på det seneste, og det er også som om vi endelig er ved at finde hinanden. Jeg har lavet en helomvending inde i mit hoved, mht. de revne pinde, og det har gjort rigtig meget ved min måde at løbe på. Så forhåbentlig går det den rigtige vej nu. Og hvis det ikke gør resultatmæssigt, så har vi det i hvert fald rigtig sjovt sammen! :-D Er også vildt glad for den klub jeg træner i, var jeg ikke kommet ind der ved jeg faktisk ikke om jeg overhoved var fortsat med agility...

 

Og så fik jeg sgu testet mine nye vinterbukser og nye vinterstøvler til agility for første gang! Og begge dele bestod testen, de fungerede bare supergodt! Støvlerne er dejligt lette og går udmærket at løbe agility i. Bukserne er bare som almindelige bukser, dvs. ikke store, tunge og kluntede som vinterforede bukser ellers gerne er, men fine at løbe i. Meeeen, begge dele var godt nok lovlig varme endnu... :lol: Det er jo ikke rigtig vinterkoldt endnu, men når det bli'r så har jeg da tøj der fungerer, nice! :5up:

 

Selv om vi har holdt rigelig meget pause dette efterår så tror jeg det bli'r godt med en vinterpause nu. Iso og jeg har en træningsaftale i weekenden, og så har klubben et internt julestævne i starten af december, men så holder vi helt pause i resten af december. Én agilityfri måned om året er sikkert sundt, for ét eller andet! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nået til det punkt hvor jeg godt kunne tænke mig at lære og vide mere om agility... Jeg har derfor været nede på biblioteket i går og lånt bogen 'Mere Agility' af Marie Hansson.

 

Er der andre bøger som i synes er gode, og som kunne være en god idé for mig at læse? Eller DVD’er som kunne være gode at se? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nået til det punkt hvor jeg godt kunne tænke mig at lære og vide mere om agility... Jeg har derfor været nede på biblioteket i går og lånt bogen 'Mere Agility' af Marie Hansson.

 

Er der andre bøger som i synes er gode, og som kunne være en god idé for mig at læse? Eller DVD’er som kunne være gode at se? :-D

 

"Agility right from the start" er nok det nærmeste man kommer på en agilitybibel. ;-) Af dvd'er vil jeg anbefale at kigge på Greg Derrett (f.eks. "Great dog, shame about the handler" - eller "Agility foundation training", hvis du vil have foundationøvelser, du kan træne uden forhindringer) og Susan Garrett (f.eks. "Succes with one jump").

Link til indlæg
Del på andre sites

"Agility right from the start" er nok det nærmeste man kommer på en agilitybibel. ;-) Af dvd'er vil jeg anbefale at kigge på Greg Derrett (f.eks. "Great dog, shame about the handler" - eller "Agility foundation training", hvis du vil have foundationøvelser, du kan træne uden forhindringer) og Susan Garrett (f.eks. "Succes with one jump").

 

Fedt, tak Sonja!! Jeg må have fat i den bibel!

 

Gregg Derrett? Det er ham uden blind crosses, ikk? Ham har jeg gerne ville læse mere om, så fedt at han har nogle dvd'er :-D

 

Puha, jeg kan allerede mærke at det bliver lidt halvdyrt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Susan Garrett har også en hel del. Hun er jo lige gået væk fra Derretts handling, som hun elles har svoret til i mange år, og opfundet sit eget handlingssystem - Handling 360. Man kan melde sig til hendes nyhedsbrev, så får man adgang til nogle videos og e-bøger, hvor man kan se lidt af det. Det ligner umiddelbart ikke noget nyt og revolutionerende, men Garrett er jo mester i at sætte tingene i velfungerende systemer, og finde på virkelig gode (og sjove!) indlæringsmetoder, så det kunne også være et godt bud. Hvis jeg skulle kigge på noget nyt (hvad jeg ikke har planer om!), ville jeg nok tjekke Handling 360 lidt nærmere ud...

 

Hvad der ellers er meget "in" lige pt. er de finske løbere. Og de har også deres egne handlingssystemer. One mind dogs er ét sted, de har også en masse online-ting. Fælles for både One mind dogs og Garrett er dog, at deres onlineløsninger er dyyyyre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Susan Garrett har også en hel del. Hun er jo lige gået væk fra Derretts handling, som hun elles har svoret til i mange år, og opfundet sit eget handlingssystem - Handling 360. Man kan melde sig til hendes nyhedsbrev, så får man adgang til nogle videos og e-bøger, hvor man kan se lidt af det. Det ligner umiddelbart ikke noget nyt og revolutionerende, men Garrett er jo mester i at sætte tingene i velfungerende systemer, og finde på virkelig gode (og sjove!) indlæringsmetoder, så det kunne også være et godt bud. Hvis jeg skulle kigge på noget nyt (hvad jeg ikke har planer om!), ville jeg nok tjekke Handling 360 lidt nærmere ud...

 

Hvad der ellers er meget "in" lige pt. er de finske løbere. Og de har også deres egne handlingssystemer. One mind dogs er ét sted, de har også en masse online-ting. Fælles for både One mind dogs og Garrett er dog, at deres onlineløsninger er dyyyyre...

 

Så vidt jeg kan se, så er det stadig primært Derretts "system" - blot krydret med lidt blind engang imellem....

 

Agility Right from the start er baseret på Derretts handling også, blot til infor MissLøven, det betyder dog ikke, at du ikke kan bruge bogen hvis du ikke løber efter Derretts system. Der er rigtigt mange gode "foundation" og basis ting i den. Nu bor du desværre ikke i nærheden af mig, ellers måtte du gerne have lånt min. Derretts videoer er lidt pebrede, men jeg synes personligt de er rigtigt gode. Jeg ville have tilbudt at låne dem til dig, men har lånt dem til en anden for et par år siden og har aldrig fået dem retur :megaked:

 

Fuondation training er dirrigeringsarbejde uden forhindringer. "great dog, shame about the handler" er en super fed introduktion til hans handlingssystem - som jeg jo personligt synes giver sindssygt god mening, især for hunden. Men jeg er jo også hjernevasket :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiiiihhhh!!! Er sgu kommet med på BCK's kursus med Natasha i februar/marts! :ivrig: For én gangs skyld var jeg hurtig, og skrev så snart det var lagt op på BCKs FB-side! :5up: Det bli'r bare fedt - og sandsynligvis også en smule pinligt... :lol: Glæder mig!

 

Tillykke. Har kun hørt godt fra alle der har været på kursus med Natasha!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...