Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

Tjek. De er jo meget nørdede! Så man skal ligesom "ville" det :mrgreen:

ja, men det lyder jo som om Missløven er ved at være indoktrineret nok, ikke? :mrgreen: Jeg er i hvertfald sindssygt glad for at jeg startede Dex op med groundwork, og kan virkelig se hvor MANGE fejl jeg lavede med Sally (som jeg endnu ikke har fået rettet op på, suk).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så vidt jeg kan se, så er det stadig primært Derretts "system" - blot krydret med lidt blind engang imellem....

Kan også finde en del fra Jenny og Trkman...

Tillykke. Har kun hørt godt fra alle der har været på kursus med Natasha!

Natasha var instruktør på ungdomscampen i sommer, hvor min nevø løb med Iso, så jeg har set det på tæt hold. Og ryster allerede lidt i bukserne... :skraek: Shitmanner, de fik lov til at løbe meget!! Men hun var pisse god! Hun kom jo også med en del ting omkring Iso's nedrivninger, som har hjulpet en hel del. :5up: Glæder mig rigtig meget - det er bare sååååå længe siden jeg var på kursus!!! Og jeg æææælsker kursus!!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær dog opmærksom på at derrets videoer, selvom de er meget lærerige, godt kan være lidt tørre at komme igennem... eller også er det bare mig :lol: mener det var den om foundation jeg lånte af en veninde, og den er HELT sikkert det værd.

 

Det er nok en smagssag, jeg synes slet ikke de er tørre. :-) Jeg kan godt lide, at de er så praktisk brugbare, så man kan gå direkte ud og afprøve øvelserne. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom lige i tanke om to ting mere... :lol:

 

1. Mht. tørre videos, så findes der med garanti INTET der slår Susan Salos springteknikvideos!!! :shock: Selv om man er ekstrem nørd er de nooooget så tørre og kedelige! Og hendes stemmeføring er viiiirkelig søvndyssende... :gab:

 

2. Mht. at vælge handlingssystem - synes det er værd at tænke på, at man har en instruktør der kan hjælpe én... Det nytter jo ikke meget at gå i gang med f.eks. Derretts system, hvis man ikke har nogen i nærheden der er indsat i systemet, og kan hjælpe én hvis man får brug for det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg kan se, så er det stadig primært Derretts "system" - blot krydret med lidt blind engang imellem....

 

Agility Right from the start er baseret på Derretts handling også, blot til infor MissLøven, det betyder dog ikke, at du ikke kan bruge bogen hvis du ikke løber efter Derretts system. Der er rigtigt mange gode "foundation" og basis ting i den. Nu bor du desværre ikke i nærheden af mig, ellers måtte du gerne have lånt min. Derretts videoer er lidt pebrede, men jeg synes personligt de er rigtigt gode. Jeg ville have tilbudt at låne dem til dig, men har lånt dem til en anden for et par år siden og har aldrig fået dem retur :megaked:

 

Fuondation training er dirrigeringsarbejde uden forhindringer. "great dog, shame about the handler" er en super fed introduktion til hans handlingssystem - som jeg jo personligt synes giver sindssygt god mening, især for hunden. Men jeg er jo også hjernevasket :mrgreen:

 

Ja, det er sgu ærgerligt, men tak for tilbuddet! :-D Men den er måske også meget god at have selv?

 

ja, men det lyder jo som om Missløven er ved at være indoktrineret nok, ikke? :mrgreen: Jeg er i hvertfald sindssygt glad for at jeg startede Dex op med groundwork, og kan virkelig se hvor MANGE fejl jeg lavede med Sally (som jeg endnu ikke har fået rettet op på, suk).

 

Haha, når vi snakker agility så lidt :lol: Sonja har også fået mig overtalt til at blive føl nede i klubben ( eller det krævede vidst egentlig ikke så meget overtalelse,haha)

 

Kom lige i tanke om to ting mere... :lol:

 

1. Mht. tørre videos, så findes der med garanti INTET der slår Susan Salos springteknikvideos!!! :shock: Selv om man er ekstrem nørd er de nooooget så tørre og kedelige! Og hendes stemmeføring er viiiirkelig søvndyssende... :gab:

 

2. Mht. at vælge handlingssystem - synes det er værd at tænke på, at man har en instruktør der kan hjælpe én... Det nytter jo ikke meget at gå i gang med f.eks. Derretts system, hvis man ikke har nogen i nærheden der er indsat i systemet, og kan hjælpe én hvis man får brug for det...

 

Nej, det har du måske ret i... Jeg har læst meget lidt om Gregg Derrett, og kunne derfor godt tænke mig at læse mere.. Men jeg ved ikke om nogle nede fra DAF underviser ud fra hans principper eller selv løber ud fra dem...

 

-------------

Men løber i selv ud fra nogle specielle principper og hvad er jeres erfaringer? Kan næsten gætte at Amocca gør 😝

Link til indlæg
Del på andre sites

Men løber i selv ud fra nogle specielle principper og hvad er jeres erfaringer? Kan næsten gætte at Amocca gør 

Løber ikke efter noget bestemt system, men nok mest noget der i bunden er meget inspireret af Jenny Damm. Jeg ved ikke hvor mange handlingssystemer der egentlig er sådan rigtig "principfaste", udover Derrett? Og muligvis Garrett. Finnerne har vel mange "egne moves", men jeg har ikke indtryk af at der er ting der er "forbudte", eller at ting skal gøres på en bestemt måde, og det samme tænker jeg om Trkman? Jenny er også meget åben for at man bruger de ting der fungerer bedst for én selv og hunden. Selv samler jeg egentlig bare ting til værktøjskassen, men bruger nok kun en brøkdel af dem i praksis... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan også finde en del fra Jenny og Trkman...

 

Natasha var instruktør på ungdomscampen i sommer, hvor min nevø løb med Iso, så jeg har set det på tæt hold. Og ryster allerede lidt i bukserne... :skraek: Shitmanner, de fik lov til at løbe meget!! Men hun var pisse god! Hun kom jo også med en del ting omkring Iso's nedrivninger, som har hjulpet en hel del. :5up: Glæder mig rigtig meget - det er bare sååååå længe siden jeg var på kursus!!! Og jeg æææælsker kursus!!! :lol:

 

Du har sikkert ret, at der er mere i det. Jeg har ikke nærstuderet det - tabte jo som sagt al respekt for kvindemennesket i 2013, så er sådan lidt teenage-agtig "duer ikke, væk" når det kommer til hende :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg(og Cassi) har været meget glade for Derrets DVD'er...

 

Jeg har følgende, Derrets de tre første DVD'er(det kan betale sig at bestille dem hjem fra UK gennem hans egen side, der fik jeg to til mindre end hvad en kostede hos Canis), Garrets Succes with one jump og slalom dvd'en, Janita og Jakko Agility Handling og så to af InFocus Foundation DVD'er. Dertil kommer så den bog du selv har og agility right from the start, og Garrets Shaping Succes(som har rigtig mange god lege). Og så har jeg et par års Clean Run liggende på iPad'en...

 

Fra alt det har jeg så taget det jeg bedst kan bruge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. Garret, så er jeg altså ret sikker på at hun er MEGET princip fast. I hvert fald så taler hun om vigtigheden af at hunden skal vide præcis hvad den skal, og så arbejder hun vist virkelig meget med verbale ques... Jeg ved også at One Mind kører efter nogle principper(har glemt min iPad på arbejdet så kan ikke slå det op, men mener der er fem punkter)

Link til indlæg
Del på andre sites

Natasha var instruktør på ungdomscampen i sommer, hvor min nevø løb med Iso, så jeg har set det på tæt hold. Og ryster allerede lidt i bukserne... :skraek: Shitmanner, de fik lov til at løbe meget!! Men hun var pisse god! Hun kom jo også med en del ting omkring Iso's nedrivninger, som har hjulpet en hel del. :5up: Glæder mig rigtig meget - det er bare sååååå længe siden jeg var på kursus!!! Og jeg æææælsker kursus!!! :lol:

 

Eeeeeeeeeeeeelsker Natasha :banan: Man har det altid SÅ sjovt......men ja, man løber!

 

De gange jeg har været på kursus hos hende har det været Ludwig gøende, Natasha råbende af mig og undertegnede styrtende rundt med et stort smil..... I linke :mrgreen:

***

 

Og hej forrresten :vinken:

 

Længe siden....har været lidt træt af HF, men har læst med herinde :engel:

 

Men ellers har vi det godt....til de af jer der ikke følger med på FB, så løber vi pt. 2 gange om ugen og elsker det :banan: Har haft debut til dobbelt kl. 1 stævne. Det gav 3 gennemførte løb med en 20-25 fejl og 1 disk. Fejlene er nedrivninger og feltforhindringer. Til gengæld var vi 10 sek under banetiden og det ene løb var vi blevet nr. 2 hvis vi havde løbet fejlfrit :mrgreen:

 

Så fokus pt. er på felter og på handling (da det overvejende har været min handling der er skyld i nedrivninger)......

 

Ludwig synes det er en MEGA fest og larmer en del og når ikke altid at tænke....men hey, glæde først....og en dag kommer kontrollen også :klap: Han blev to år i august den lille fis og er stadig bare en glad, omgængelig gadedreng:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. Garret, så er jeg altså ret sikker på at hun er MEGET princip fast. I hvert fald så taler hun om vigtigheden af at hunden skal vide præcis hvad den skal, og så arbejder hun vist virkelig meget med verbale ques... Jeg ved også at One Mind kører efter nogle principper(har glemt min iPad på arbejdet så kan ikke slå det op, men mener der er fem punkter)

 

Jo, selvfølgelig er Garrett principfast, som sådan. Det var måske også et dumt ord at bruge... Jeg mente mere at hendes handlingssystem ikke umiddelbart ser ud til at være enormt "principstyret", forstået på den måde at der kun er én måde at gøre tingene på. De forskellige moves, måske. Men ellers ser det jo ud til at "alt er tilladt", og mange af tingene er jo som sagt slet ikke nye, eller hendes egne.

 

Må tilstå at jeg ikke er ret meget indsat i One Mind... Synes simpelthen de er for dyre, og så har jeg en idé om at det er en løbestil der slet ikke passer til mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Eeeeeeeeeeeeelsker Natasha :banan: Man har det altid SÅ sjovt......men ja, man løber!

 

De gange jeg har været på kursus hos hende har det været Ludwig gøende, Natasha råbende af mig og undertegnede styrtende rundt med et stort smil..... I linke :mrgreen:

***

 

Og hej forrresten :vinken:

 

Længe siden....har været lidt træt af HF, men har læst med herinde :engel:

 

Men ellers har vi det godt....til de af jer der ikke følger med på FB, så løber vi pt. 2 gange om ugen og elsker det :banan: Har haft debut til dobbelt kl. 1 stævne. Det gav 3 gennemførte løb med en 20-25 fejl og 1 disk. Fejlene er nedrivninger og feltforhindringer. Til gengæld var vi 10 sek under banetiden og det ene løb var vi blevet nr. 2 hvis vi havde løbet fejlfrit :mrgreen:

 

Så fokus pt. er på felter og på handling (da det overvejende har været min handling der er skyld i nedrivninger)......

 

Ludwig synes det er en MEGA fest og larmer en del og når ikke altid at tænke....men hey, glæde først....og en dag kommer kontrollen også :klap: Han blev to år i august den lille fis og er stadig bare en glad, omgængelig gadedreng:hjerte:

Det er lige præcis al den løben der har holdt mig fra at søge kurser/undervisning hos Natasha... Det ER jo ikke lige mig, vel..? :oops::lol: Men syntes hun var så god til ungdomscampen, at jeg alligevel vil prøve det. Hvem ved, måske har hun også løsninger til ældre og lidt langsommere damer? :mrgreen:

 

Følger dig jo på FB, dejligt at I er kommet så godt i gang! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. Garret, så er jeg altså ret sikker på at hun er MEGET princip fast. I hvert fald så taler hun om vigtigheden af at hunden skal vide præcis hvad den skal, og så arbejder hun vist virkelig meget med verbale ques... Jeg ved også at One Mind kører efter nogle principper(har glemt min iPad på arbejdet så kan ikke slå det op, men mener der er fem punkter)

 

Jamen, jeg kan godt se idéen i at man følger et bestemt handlingsmønster eller handlingsprincipper. Jeg er ikke super meget inden i det, men jeg tænker at hunden bliver mere sikker på hvad ejeren vil have den til, og at der ikke vil være overraskelser eller handling som kan forvirre den.. Ej, nok virkelig dårligt formuleret.. Men jeg er også ny i agility-verdenen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis, hvis jeg kan løbe og følge med min turbotøs, så kan de fleste...

Ikke en chance i verden at jeg kan følge med Iso! :lol: Men jeg trøster mig med at der er mange andre der heller ikke kan, også sådan nogle der kan løbe stærkt... :engel: Og jeg ER faktisk blevet lidt bedre til at løbe på det seneste. Ikke at jeg ved hvorfor eller hvordan, men det er jeg! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det har du måske ret i... Jeg har læst meget lidt om Gregg Derrett, og kunne derfor godt tænke mig at læse mere.. Men jeg ved ikke om nogle nede fra DAF underviser ud fra hans principper eller selv løber ud fra dem...

 

-------------

Men løber i selv ud fra nogle specielle principper og hvad er jeres erfaringer? Kan næsten gætte at Amocca gør �

 

Jeg underviser ud fra hans principper... og løb efter dem, da jeg løb med Tyson.

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna har været til rallytræning idag - hun holder kun til ca en halv time, men er meget sød og koncentreret i den halve time :lun: så Karla træner resten af time . Men idag lavede vi lige vores slalomlektier først. Og trænede lidt felter også.

 

Vi har meldt os på et 3 x slalom kursus her henover vinteren, fordi vores ene slalomindgang bare er pist forsvundet :vedikke: og Karla vil ikke aige hvor hun har efterlad den :lol: vi havde første gang i søndags og har lektier for. Så det fik vi trænet idag. Så dygtig var hun. Fejlede kun en enkelt gang. Så nu skal vi bare gå amok i repetitioner, indtil den igen sidder på rygraden.

 

felterne på balancen bliver bare ved med at køre for os. Nu kan jeg vist snart ikke sige, at det er et tilfælde mere. Glæder mig til at se om de også holder til konkurrencer, hvor hun jo kører i et lidt højere gear. Havde egentlig bestemt, at jeg ikke gad vinterstævner i år, men måske tager jeg Højme alligevel, bare for at få det testet inden sæsonen for alvor går igang...

 

vippen var god idag, men den er alt for ustabil. Hun springer den i, hvilket gør, at om hun får vippen, afhænger af dommeren på dagen og det er jo dumt. Jeg har så arbejdet med at belønne, at hun skal slå den i inden hun får af. Det går også fint fremad, undtagen, at hun nu har bestemt sig for, at det er banglyden der giver hende bolden. Så nu drøner hun kun lige til over tyngdepunktet, så slår hun vippen ned og springer af ud over feltet :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg underviser ud fra hans principper... og løb efter dem, da jeg løb med Tyson.

 

Ah, okay! Men er du den eneste der gør det hos DAF eller alle? Jeg synes nemlig ikke jeg har hørt noget om ham dernede :-)

 

Men så har jeg da altid dig jeg kan trække lidt på, hvis nu jeg synes hans principper giver mening og jeg vil bruge dem, ja? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

skal gråfisen løbe agility, Sonja?

 

På et eller andet tidspunkt skal hun nok. Men jeg venter, til hun er lidt ældre. Freestyle skal være vores hovedsport, og jeg har efterhånden set flere border collier, der er begyndt at gø, når de arbejder, efter at de er begyndt at løbe af (altså de overfører gøen til andet type arbejde også). Så jeg vil ikke risikere at trigge arbejdsgøen i hende, før hun er kommet godt i gang med freestylekonkurrencerne uden lyd.

 

Ah, okay! Men er du den eneste der gør det hos DAF eller alle? Jeg synes nemlig ikke jeg har hørt noget om ham dernede :-)

 

Men så har jeg da altid dig jeg kan trække lidt på, hvis nu jeg synes hans principper giver mening og jeg vil bruge dem, ja? :mrgreen:

 

Nu er vi nok ikke sådan en klub, der generelt bruger navne på handlingsystemer og de personer, der har opfundet dem. ;-) Men nej, jeg tror ikke, at der er nogle af de andre trænere, der underviser "rent" efter hans system - men mange bruger en del af hans principper, bare krydret med lidt andet også.

Link til indlæg
Del på andre sites

På et eller andet tidspunkt skal hun nok. Men jeg venter, til hun er lidt ældre. Freestyle skal være vores hovedsport, og jeg har efterhånden set flere border collier, der er begyndt at gø, når de arbejder, efter at de er begyndt at løbe af (altså de overfører gøen til andet type arbejde også). Så jeg vil ikke risikere at trigge arbejdsgøen i hende, før hun er kommet godt i gang med freestylekonkurrencerne uden lyd.

 

 

 

Nu er vi nok ikke sådan en klub, der generelt bruger navne på handlingsystemer og de personer, der har opfundet dem. ;-) Men nej, jeg tror ikke, at der er nogle af de andre trænere, der underviser "rent" efter hans system - men mange bruger en del af hans principper, bare krydret med lidt andet også.

 

Det er måske også lidt svært at være enige om en bestemt handlingsmetode, når man er flere instruktører.. Nå, men det er i hvert fald spændende at læse om :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er måske også lidt svært at være enige om en bestemt handlingsmetode, når man er flere instruktører.. Nå, men det er i hvert fald spændende at læse om :-D

 

Vi holder trænerseminar en gang om året, hvor vi får fælles input, og vi har også nogle gange holdt trænerarrangementer, hvor vi f.eks. har set dvd'er sammen (bl.a. Greg Derrett), så på den måde har vi en del fælles grundlag - men nej, ikke én enkelt linje. Det har vi mere gået op i at have på indlæringsdelen, fordi vi mener, at vi som klub skal kunne stå inde for de indlæringsmetoder, der bliver brugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

På et eller andet tidspunkt skal hun nok. Men jeg venter, til hun er lidt ældre. Freestyle skal være vores hovedsport, og jeg har efterhånden set flere border collier, der er begyndt at gø, når de arbejder, efter at de er begyndt at løbe af (altså de overfører gøen til andet type arbejde også). Så jeg vil ikke risikere at trigge arbejdsgøen i hende, før hun er kommet godt i gang med freestylekonkurrencerne uden lyd.

Lyder som en god plan! Det er jo også fuldstændigt ligegyldigt om hun er 2, 3 eller 4 før hun begynder på agility, du ved jo hvad du laver :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker altså 2x2... :hjerte: Der er især to steder i processen jeg er helt vild med at se - det første er dér hvor hunden pludselig fanger slalombevægelsen på 4 lige pinde, det andet er dér hvor man sætter 2x6 pinde sammen og hunden for første gang gennemfører en hel slalom... Får nærmest gåsehud hver gang jeg ser det. Og her til aften skete det senere så for venindens hund, det var bare SÅ fantastisk at se!!! :lun: Man kan næsten se hvordan hunden lige pludselig vokser et par størrelser, og forvandles fra hvalpehjernet lalleglad unghund til voksen agilityhund, sådan lige pludselig! Fantastisk...

 

Iso har ageret prøveklud på mit hold i aften, for én der måtte komme uden hund. Iiiih, hun syntes det var sjovt! :ivrig: Demohund var hun også, og så skulle kursisterne selvfølgelig "teste" os... Så Iso har udført de vildeste stunts på en slalom! Bl.a. måtte jeg sende hende i en slalom på nok 20 meters afstand, hvilket hun bare gjorde, i god fart. Elsker min lille glade arbejdsmyre... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...