Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hmm... Har vist taget en ret upopulær beslutning... Jeg har nemlig besluttet at jeg vil prioritere min egen hund, og mine egne stævner, foran kredsens stævne... Hvilket jeg egentlig synes burde være ret forståeligt? Jeg har været med og hjulpet til stort set alle stævner kredsen har afholdt, i de ca. 14 år jeg har været med. Nu rammer kredsens forårsstævne et todages stævne som jeg frygtelig gerne vil ha' med, jeg får jo i forvejen ikke ret mange stævner med pga. arbejde. Og har så besluttet at jeg ta'r til det todages, og så må de faktisk klare kredsens stævne uden mig. Hvilket de sagtens kan! Vores nye agilitykontakt person er helt grøn og ved ingenting, men den gamle agilitykontaktperson er der, hun har jo stået som stævneleder mange gange før. Og så er der jo faktisk 3 andre agilityinstruktører i kredsen, som kan hjælpe. Det er sjovt nok den gamle kontaktperson der er blevet tøsefornærmet over min beslutning, det er så også en af mine bedste veninder... Lidt skuffet over at hun ikke kan se mit dilemma... :(

 

Hvis det er første gang at det sker i alle de år, og med tanke på at dit arbejde gør det svært for dig at deltage i stævner generelt, så synes jeg faktisk at det er helt okay. Jeg kunne godt forstå at hun er ærgerlig over det, men jeg synes ikke hun kan være bekendt at blive tøsefornærmet. Havde det været en gentagen ting fra din side, så ja, men dette er jo slet ikke tilfældet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Der er blevet slået et kursus op inde på facebook, med Susanne Therkildsen som instruktør, som hedder “Stævne klar?”

 

Beskrivelsen er: Formålet med kurset er at prøve at løbe ”rigtige” konkurrencebaner samt få tips til forbedret handling/øget hastighed rundt på banen.

Jeg har skrevet til hende, men har endnu ikke hørt tilbage.. Det kommer nok :-)

 

Er der nogle af jer der kender noget til hende?

Det er i slut marts, og da jeg godt kunne tænke mig at starte stævner med Rigmor engang i 2015, så kunne dette jo være et godt kursus til at finde ud af om vi nu også er klar :mrgreen:

 

Jeg håber at jeg får en plads :x:

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er blevet slået et kursus op inde på facebook, med Susanne Therkildsen som instruktør, som hedder “Stævne klar?”

 

Beskrivelsen er: Formålet med kurset er at prøve at løbe ”rigtige” konkurrencebaner samt få tips til forbedret handling/øget hastighed rundt på banen.

Jeg har skrevet til hende, men har endnu ikke hørt tilbage.. Det kommer nok :-)

 

Er der nogle af jer der kender noget til hende?

Det er i slut marts, og da jeg godt kunne tænke mig at starte stævner med Rigmor engang i 2015, så kunne dette jo være et godt kursus til at finde ud af om vi nu også er klar :mrgreen:

 

Jeg håber at jeg får en plads :x:

 

 

 

Har ikke selv været hos hende, men kun hørt godt om hendes kurser.....

 

Kiggede også på det, men der er lang tid til det, og er ikke så god til planlægning SÅ lang tid frem... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Har vist taget en ret upopulær beslutning... Jeg har nemlig besluttet at jeg vil prioritere min egen hund, og mine egne stævner, foran kredsens stævne... Hvilket jeg egentlig synes burde være ret forståeligt? Jeg har været med og hjulpet til stort set alle stævner kredsen har afholdt, i de ca. 14 år jeg har været med. Nu rammer kredsens forårsstævne et todages stævne som jeg frygtelig gerne vil ha' med, jeg får jo i forvejen ikke ret mange stævner med pga. arbejde. Og har så besluttet at jeg ta'r til det todages, og så må de faktisk klare kredsens stævne uden mig. Hvilket de sagtens kan! Vores nye agilitykontakt person er helt grøn og ved ingenting, men den gamle agilitykontaktperson er der, hun har jo stået som stævneleder mange gange før. Og så er der jo faktisk 3 andre agilityinstruktører i kredsen, som kan hjælpe. Det er sjovt nok den gamle kontaktperson der er blevet tøsefornærmet over min beslutning, det er så også en af mine bedste veninder... Lidt skuffet over at hun ikke kan se mit dilemma... :(

 

Det er da den sikre vej til at få frivillige kræfter til at køre sur i det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er blevet slået et kursus op inde på facebook, med Susanne Therkildsen som instruktør, som hedder “Stævne klar?”

 

Beskrivelsen er: Formålet med kurset er at prøve at løbe ”rigtige” konkurrencebaner samt få tips til forbedret handling/øget hastighed rundt på banen.

Jeg har skrevet til hende, men har endnu ikke hørt tilbage.. Det kommer nok :-)

 

Er der nogle af jer der kender noget til hende?

Det er i slut marts, og da jeg godt kunne tænke mig at starte stævner med Rigmor engang i 2015, så kunne dette jo være et godt kursus til at finde ud af om vi nu også er klar :mrgreen:

 

Jeg håber at jeg får en plads :x:

 

 

 

Jeg har selv lige skrevet. Har altid godt kunne lide hende, og trænede et par gange på afbud hos VÁS for et par år siden med Joy, og det var rigtig godt,..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede at du havde deltaget i stævner med Cassi? :-)

 

Det har hun også. Men derfor kan man altid bruge mere hjælp :mrgreen: jeg deltager fx stadigvæk af og til i kurser om at læse banen. På trods af, at jeg har løbet flere stævner i de sidste 4-5 år end jeg kan tælle til. Og hvert år løber jeg minimum 1 fart og motivationskursus, selvom min hund absolut ikke mangler hverken fart eller motivation :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede at du havde deltaget i stævner med Cassi? :-)

 

Jeg forstår ikke kurset som at det er hvis man skal ud i sin første konkurrence. Ellers giver det ikke mening at der også skal arbejdes med kl. 2 baner. Og med en hund som Cassi, så er der altid noget at arbejde med. Det er jo bare at se på hendes resultater. Vi mangler lige det sidste, så vi ikke bliver disket gang på gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har hun også. Men derfor kan man altid bruge mere hjælp :mrgreen: jeg deltager fx stadigvæk af og til i kurser om at læse banen. På trods af, at jeg har løbet flere stævner i de sidste 4-5 år end jeg kan tælle til. Og hvert år løber jeg minimum 1 fart og motivationskursus, selvom min hund absolut ikke mangler hverken fart eller motivation :mrgreen:

 

:lol: Jeg er altså godt klar over at man stadig har meget at lære selvom at man er startet til stævner.

 

Sådan som jeg har forstået dette kursus er at det skal give én en idé om man er klar til at deltage i stævner.. Det hedder jo Stævne klar? :mrgreen: (Som jeg så nu har fundet ud af kun er en del af kurset :lol:)

 

Jeg forstår ikke kurset som at det er hvis man skal ud i sin første konkurrence. Ellers giver det ikke mening at der også skal arbejdes med kl. 2 baner. Og med en hund som Cassi, så er der altid noget at arbejde med. Det er jo bare at se på hendes resultater. Vi mangler lige det sidste, så vi ikke bliver disket gang på gang...

 

Du har da fuldstændig ret, jeg havde bare slet ikke læst det sådan. Men det giver jo god mening ud fra den beskrivelse der er om kurset. At det både er et kursus for at prøve konkurrence baner, og samtidig tips til forbedret handling og fart.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er første gang at det sker i alle de år, og med tanke på at dit arbejde gør det svært for dig at deltage i stævner generelt, så synes jeg faktisk at det er helt okay. Jeg kunne godt forstå at hun er ærgerlig over det, men jeg synes ikke hun kan være bekendt at blive tøsefornærmet. Havde det været en gentagen ting fra din side, så ja, men dette er jo slet ikke tilfældet.

 

Det er da den sikre vej til at få frivillige kræfter til at køre sur i det...

 

Du skrev lige præcis det jeg tænkte, da jeg læste Korvis indlæg...

 

 

korvis: :ae:det får jo bare en til at overveje om man overhovedet gidet hjælpe igen...

 

Jeg har været med i alle 14 år, ved at der var ét jeg ikke var med til pga. arbejde, og der kan også være et par for mange mange år siden. Men stort set alle har jeg været med til. Her i de seneste flere år har det ikke kun været som hjælper, men som én af de to drivende kræfter bag det hele. Og nu er jeg sgu lidt træt af at det er som om det hele hænger på mig og veninden/den gamle kontaktperson. Det kan jo ikke være meningen at man bare skal stille op hver gang, og sætte sin egen træning/konkurrenceaktivitet til side. Næ, nu må de faktisk ta' og lære nogle flere op, så vi ikke er så bundet. Ét sted kan jeg godt forstå at veninden ikke forstår mig. Hun har aldrig været ret aktiv mht. stævner selv, og nu tror jeg nærmest hun har opgivet det helt. Nu vil jeg gerne gi' den en skalle i denne sæson og den næste, før Iso når senioralder (hvorfor går tiden så hurtigt??!! :shock:). Ikke at jeg tror at Iso kommer at løbe senior allerede som 7-årig, men de her to år vil jeg fandengaleme ha' sammen med min hund!

 

Og det er fuldstændig rigtigt, at det er den bedste måde at få én til at køre helt sur i det... Der har været så meget negativt i forbindelse med undervisningen, indtil vi fik vores nye træningsplads, der var jeg godt nok lige ved at holde op. Og nu det med stævnerne. Det føles virkelig som en sten om halsen, især fordi der aldrig bli'r lært nogle nye op, så hænger vi jo på det.

 

Sorry for brokketråd, måtte bare ud med det... :cry: Og tak for at I er så søde! :bighug:

 

MissLøven - jeg kender lidt til Susanne T, har både været på kursus og til lidt træning med hende, og min søster har trænet med/hos hende i flere år. Susanne er hamrende dygtig! Og jeg synes hun er vildt god til at undervise. Havde jeg kunnet den dag, så havde jeg kastet mig over mailen og tilmeldt - men er på turné lige dér... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv korvis! Hvor lyder det bare urimeligt :-( Især når det er en veninde :ae:

Håber det løser sig på en eller anden måde, men selvfølgelig skal du have lov at prioriterer dig selv og din egen hund en sjælden gang!

 

---------------------------------

 

Jeg har aldrig været på kursus hos Susanne T. Har også kun hørt gode ting, men er der nogen der ved om hun er godt til at undervise de små også? I VAS underviser hun jo kun mellem og store, og det er også primært dem hun har på kursus.

Hun er meget "basis" i sin handling når hu selv løber og det er jo ikke lige mig - er hun godt til at undervise i det hun ikke selv bruger?

 

:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er spændt på hvor langt jeg når på en uge, for synes hun havde større problemer denne gang med den nye sværhedsgrad, end hun havde sidst. Hun er simpelthen blevet så klæbende efter det her år, så jeg trækker alt for meget i hende hvis jeg står et stykke nede og vinklen er svær...

Men hun har jo kunnet, så mon ikke vi genfinder den ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske bør jeg også tage på et slalomkursus med Cassi... Af årsager jeg ikke helt forstår, så kan hun lige nu ikke tage en slalom mens jeg er på den "forkerte" side, hun skal konsekvent smide en eller to porte. Er jeg på den "rigtige", så drøner hun afsted, sætter ikke en pote forkert og hun kan virkelig presses...

 

Nå, havde booket hallen... Video med lillebror kommer senere, men her er den ene af Cassi. Bemærk lige hvor pindene bliver.

Udfordringen i den bane var nok mest for mig, fordi der skulle løbes... Cassi syntes bare det var så fedt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...