Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

Vi har ikke trænet siden uge26 :roll: men her til aften slæbte jeg slalommen frem og trænede lidt indgange. Johna var super god og havde fin fart og entusiasme for opgaven.

 

Vi starter træning på torsdag...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg er godt nok noget i tvivl med hende Cassi. Beskeden jeg fik var at hun skulle have smertestillende i 10 dage, og så kunne hun begynde at arbejde igen med agilityen. Hun har hele tiden gerne måtte lave lidt rally og almindelig stuedressur. Det er mere end en uge siden og jeg har ikke rigtig turde at tage hende ud og arbejde rigtig igen. Jeg vil gerne igang med hende igen, men hvad helvede gør man lige hvis hun begynder at halte igen. Der burde ikke være noget galt med hende, så jeg burde ikke holde mig tilbage.

Omvendt føler jeg også at jo før jeg får testet om hun er ok eller ej, jo bedre, for er der noget galt med hende kan man komme hurtigere igang med at finde ud af hvad der er galt.

 

Tror jeg venter til efter konkurrencen på lørdag. Hun løber jo stærkt og hopper i sin freestyle, og hun virker bestemt ikke plaget af smerter. Men det er jo ikke det samme som en agilitybane...

 

Carla har holdt helt fri fra agility siden Dania. Når jeg er oppe og besøge "de gamle" så bliver hun helt vild og tror jeg kommer for at hente hende. Hun ser kun mig, og jeg har fået at vide at den bare sidder og glor ved havelågen i en halv til en hel time efter jeg er gået, for det kan bare ikke passe jeg er smuttet igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja... Calle fik lov til at prøve baby-tunnellen i klubben i går, og han er bare ikke bange for noget som helst. Han er simpelthen så frimodig og har så meget gå på mod. Jeg tror ikke han får det samme drive som Cassi, han er frisk og fræk, men pt. virker han ikke til at være så meget på mig, som Cassi var det i samme alder. Og det gør mig nu ikke så meget.

 

Planen er vist at hans mor skal starte til agility hos os her efter sommerferien, og måske jeg kan lokke dem til at komme med brormand, når vi starter nyt hold op i foråret... Det kunne være sjovt at have kuldsøskende på samme hold. De skal på hvalpehold sammen, så det bliver sjovt at se om de kan huske hinanden :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været i agilityhaven igen! Og igen så Iso fin ud bagefter, nu venter jeg bare på at se hvordan hun ser ud når hun er stået op efter sin skønhedssøvn... :lol:

 

Jeg satte en pænt stor mølle op, som hun først fik en gang hver vej. Jeg gik også bare lidt rundt med hende indimellem. Så fik hun en slalom i roligt tempo (jo, det kan hun faktisk, hvis det kun er slalomen og jeg bare går langsomt ved siden af! :lol:). Så lidt mølle igen, og slalom en gang til, nu med lidt mere tempo. Jeg tror altså hun er helt fin igen, men tør fandeme ikke andet end at sætte hende i gang stille og roligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Klubmesterskabet i juni blev Tysons sidste agilityløb. Han har nu fået konstateret patella på venstre bagben. Ikke operationskrævende, men der har intet været på det knæ tidligere, hvilket der jo heller ikke havde været på det højre, lige indtil der pludselig var, og han skulle opereres. Så jeg tør ikke tage nogen chancer. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Klubmesterskabet i juni blev Tysons sidste agilityløb. Han har nu fået konstateret patella på venstre bagben. Ikke operationskrævende, men der har intet været på det knæ tidligere, hvilket der jo heller ikke havde været på det højre, lige indtil der pludselig var, og han skulle opereres. Så jeg tør ikke tage nogen chancer. :cry:

 

Å nejjjj... Det er jeg ked af at høre... :cry: Krydser fingre for at det ikke kommer at gå ud over hans andre aktiviteter. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så fik jeg lov af nevøen at lægge en video op fra ungdomscampen! Jeg har klippet det bedste sammen fra hans træning med Iso, og tja - der er jo ikke så meget at sige... Han løber så uendeligt meget bedre med hende end jeg nogensinde vil kunne, og hun ææælsker at løbe med ham. Men jeg kan da i det mindste ta' æren af at ha' trænet hende op fra start! :lol: Det betød SÅ meget for ham at få de gode oplevelser til ungdomscampen, det har virkelig motiveret ham. Og han må til enhver tid låne Iso, hvis han vil. Jeg løber kun for min egen fornøjelses skyld (og Iso's!), og låner hende gerne ud hvis det kan gøre at nevøen bli'r glad for agility igen... Er superstolt af dem begge! :lun:

 

[video=youtube;EU5Ies-FdgM]

Link til indlæg
Del på andre sites

Klubmesterskabet i juni blev Tysons sidste agilityløb. Han har nu fået konstateret patella på venstre bagben. Ikke operationskrævende, men der har intet været på det knæ tidligere, hvilket der jo heller ikke havde været på det højre, lige indtil der pludselig var, og han skulle opereres. Så jeg tør ikke tage nogen chancer. :cry:

 

Øv da :-( Sikke noget træls noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han og Iso gode! Han er rap på fødderne. Jeg ville være løbet ind i hunden mange gange, hvis jeg skulle prøve sådan nogle tætte kryds! Godt gået. Jeg håber, han har fået fornyet sin lyst til agility

 

Osse mig, jeg ville aldrig ha' klaret de kryds han laver!! :shock: Han var helt oppe at køre efter træningen, så han har helt klart fået lysten igen! Han løb også rigtig godt med sin egen Kolo, bedre end jeg har set det før. Men lige pludselig slår Kolo jo fra, og er helt omskåret fra afverdenen... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja, det er jeg dæleme ked af at læse. Men godt han slipper for operation. Må han stadig lave HTM?

 

 

Korvis, jeg kan se at din nevø nogle gange handler med "den forkert hånd" - i hvert fald i forhold til hvad vi har lært. Er det bare en metode jeg ikke kender til? Vi har jo uden tvivl lært den nemmeste/simpleste metode.

 

 

Og så er jeg rigtig optimistisk mht Leah. Hun ser ikke ud til at fejle en skid, men vi holder streng ro. Jeg talte med dyrlægen igen, og hun sagde, at det mest så ud til at være fra et sammenstød, ikke fra en forstrækning, så det er nok mere sandsynligt, at det er Apollo der er rendt ind i hende, end at det er fra agility. Det lover jo godt for fremtiden! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er lidt en håndfuld, ham Kolo

Ja, han er... Og jeg synes det er imponerende at nevøen har så meget tålmodighed med ham, som han har! Der er jo ét eller andet der ikke er helt som det skal med den hund... :cry:

 

Sonja, det er jeg dæleme ked af at læse. Men godt han slipper for operation. Må han stadig lave HTM?

 

 

Korvis, jeg kan se at din nevø nogle gange handler med "den forkert hånd" - i hvert fald i forhold til hvad vi har lært. Er det bare en metode jeg ikke kender til? Vi har jo uden tvivl lært den nemmeste/simpleste metode.

 

 

Og så er jeg rigtig optimistisk mht Leah. Hun ser ikke ud til at fejle en skid, men vi holder streng ro. Jeg talte med dyrlægen igen, og hun sagde, at det mest så ud til at være fra et sammenstød, ikke fra en forstrækning, så det er nok mere sandsynligt, at det er Apollo der er rendt ind i hende, end at det er fra agility. Det lover jo godt for fremtiden! :-D

 

Jeg vil tro at amerikansk og europæisk handling adskiller sig en del, og nogle af de moves han laver er vist meget inspireret af de finske løbere der er meget in her lige nu. Kan ikke lige komme i tanke om hvad præcist det er for noget du mener, dog...

 

Dejligt at det ser ok ud med Leah!!! :5up: Håber hun er helt fit for fight snart igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går også så hurtigt at det er lidt svært at se. :lol:

 

F. eks. på et tidspunkt hvor de kommer til slalomen som er på deres venstre side, vender han sig med siden til Iso og bruger højre hånd til at vise hende ind. Vi har kun lært, at man bruger den hånd der er på samme side som forhindringen, men vi er nok også noget bagude herovre. Der var lige jubilæumsstævne i weekenden, agility er kun 20 år gammel i AKC.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går også så hurtigt at det er lidt svært at se. :lol:

 

F. eks. på et tidspunkt hvor de kommer til slalomen som er på deres venstre side, vender han sig med siden til Iso og bruger højre hånd til at vise hende ind. Vi har kun lært, at man bruger den hånd der er på samme side som forhindringen, men vi er nok også noget bagude herovre. Der var lige jubilæumsstævne i weekenden, agility er kun 20 år gammel i AKC.

 

Okay, så ved jeg godt hvad du mener! Hun kommer over et spring og skal dreje til højre, ind i slalommen. Men hun sejler lidt ud i svinget, og derfor holder han hende ind med den højre arm. Han holder hende så med den igennem svinget, og sender ind i slalomen. Hun burde jo dreje ind bare han drejer - men se, det gør hun jo ikke altid! :lol:

 

Det er ikke fordi I er bagud over there - men banerne ser vist temmelig anderledes ud, så vidt jeg kan forstå. De meget "snørklede" baner som vi har i Europa, med temmelig små afstande etc., har man vist ikke helt i USA, og derfor er handlingen også lidt anderledes. Hvis jeg altså har forstået det rigtigt... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, det gik godt sådan de første 7-8 spring, men så var der noget i den anden ring der skræmte hende så hun mistede koncentrationen. Efter lidt fnidder og lokken syntes hun det nok bare var bedst at forlade banen. :lol:

 

Og nøjagtigt det samme skete i andet løb.

 

Har vist ikke lagt video op, det var ikke vores stolteste øjeblik, haha.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til mit tredje stævne tog Karla ca 34 forhindringer - blandt andet balancen 4 gange :lol: og slalom 2 gange. Jeg ville virkelig gerne have forladt banen, men jeg kunne ikke få fat i min hund :sjov:

 

Og så sent som sidste år, har jeg stået i banen, klar til at starte min hund og været lige ved at råbe "løs hund på banen" indtil det går op for mig, at det er min! Som har tyvstartet og nu er i gang med at tage A nede i den anden ende af banen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja, det er jeg dæleme ked af at læse. Men godt han slipper for operation. Må han stadig lave HTM?

 

 

Korvis, jeg kan se at din nevø nogle gange handler med "den forkert hånd" - i hvert fald i forhold til hvad vi har lært. Er det bare en metode jeg ikke kender til? Vi har jo uden tvivl lært den nemmeste/simpleste metode.

 

 

Og så er jeg rigtig optimistisk mht Leah. Hun ser ikke ud til at fejle en skid, men vi holder streng ro. Jeg talte med dyrlægen igen, og hun sagde, at det mest så ud til at være fra et sammenstød, ikke fra en forstrækning, så det er nok mere sandsynligt, at det er Apollo der er rendt ind i hende, end at det er fra agility. Det lover jo godt for fremtiden! :-D

 

Ja, han må stadig træne htm. Men jeg havde jo i forvejen pensioneret ham fra htm-konkurrencer pga hans gøen/stressen i ringen, så vi træner bare lidt tricks og sådan.

 

Ja, han er... Og jeg synes det er imponerende at nevøen har så meget tålmodighed med ham, som han har! Der er jo ét eller andet der ikke er helt som det skal med den hund... :cry:

 

 

 

Jeg vil tro at amerikansk og europæisk handling adskiller sig en del, og nogle af de moves han laver er vist meget inspireret af de finske løbere der er meget in her lige nu. Kan ikke lige komme i tanke om hvad præcist det er for noget du mener, dog...

 

Dejligt at det ser ok ud med Leah!!! :5up: Håber hun er helt fit for fight snart igen!

 

Jeg synes godt nok at det er synd for din nevø, at han skal kæmpe sådan med det, når Kolo nu netop er købt for at han kunne få sin egen agilityhund. Kunne godt unde ham en hund som Iso at løbe med, så han ikke ender med at miste interessen helt. Det er jo bare ikke det samme at låne sin mosters hund ind imellem - selvom det er dejligt for ham at kunne - som at have sin egen agilityhund, man kan træne med, når man vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...