Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Karla startede agility i august 2009 og startede sit første stævne i april 2010 (og vandt sit første løb 14 dage senere). Johna startede hvalpeagility i starten af 2012, forhindringsarbejde i starten af 2013 (hun hang ikke sammen kropsligt før) og startede sit første stævne i foråret 2014 - hun har løbet 3 stævner og har endnu ikke været fejlfri, har dog gennemført eet løb, uden disk). Så det er , i min ringe erfaring, ekstremt afhængig af hunden...

 

Hvis alder er vigtig, så er Karla fra jun 2008. Så hun var knap 2 år da hun løb stævne første gang. Johna var lige fyldt 3, da hun startede første gang. Hun er fra maj 2011

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med bilen Camilse :-) Wuhuuu! Ej hvor fedt for dig!!!

 

---------------------

Korvis: Fedt med god træning :banan:

 

---------------------

 

Nala er fra slut september 2010, men begyndte først at træne Agility i april 2012 - hun var så blevet 1,5 år før jeg startede træning.

Efter 5 træningsgange løb jeg 2 uofficielle DGI løb i en debutantklasse - der var en tunnelkuller-bane og en springbane med nogle få spring og et par tuneller. Det var en fin debut, men jeg ville ikke gøre det igen. Jeg ville klart vente til vi begge var mere klar hvis jeg kunne gøre det om (selvom vi da vandt SP-klassen :engel:). I løbet af sommeren og efteråret 2012 deltog jeg i en del andre DGI konkurrencer og klubkonkurrencer. I april 2013 startede jeg min først DKK konkurrence og fik en pind med hjem :slem: Der gik altså et år fra jeg startede til Agility til jeg startede konkurrence i DKK og på det tidspunkt var Nala 2,5 år. Har aldrig løbet i DcH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så gør vi endnu et forsøg med 2x2 til holdtræning... Vi var jo ellers gået fra det, fordi det bare ikke fungerede for hundeførerne. Men nu har jeg fået et supergodt begynderhold, og laver et vinterkursus med kun 2x2 og felter. Og jeg tror sgu det kommer til at fungere! :5up: Vi havde første træningsgang her til aften, og det gik bare pissegodt. Nu er jeg så spændt på at se næste gang, om de har fået trænet, og trænet rigtigt! Men det ser sgu lovende ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha jeg skal tage mig sammen og træne slalomindgange med karla når hun kommer "lige ind" i den. Den har aldrig været super, men igår var den da helt i hegnet. Vi løb nedenstående og hun orienterede sig slet ikke når hun kom ud af tunnellen på sort bane. Hun blæste bare lige ind i port 2 og startede slalom derfra. Faktisk var hun bedre på hvid bane (nr 8) som jeg eller s synes var sværere indgang, da hun skulle sendes langt fra?

 

når hun skal rundt om første pind, aå fejler hun praktisk talt aldrig, den har hun styr på... Men den anden, den halter godt nok efter sådan et år med så sporadisk træning...

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigmor og jeg træner jo slalom så ofte vi kan i øjeblikket. Nogle dage bliver det 2 gange, andre dage slet ikke. Vi træner det med allé-metoden, og det går langsomt frem. Men Rigmor bliver bedre og bedre.

 

De sidste små 2 uger har vi kun trænet indgange fra forskellige vinkler, uden at gøre alléen smallere... Hun er noget mere sikker i hendes indgange fra højre side end fra venstre. Og de sidste par gange vi har træner fra venstre side, har hun konsekvent sprunget den 1. pind over. Hvilket har været lidt frustrerende :lol:

I dag prøvede jeg så at træne den venstre side mens hun er i snor, så jeg kunne stoppe hende hvis hun var på vej ind forkert. Vi gjorde det simpelthen så bare om og om indtil hun gik rigtig ind, og så fik hun lov at spæne ned til godbidden :mrgreen:

Det hjalp sku :banan: Hun tog nogle flotte indgange uden snor! Helt uden fejl :klap:Så tog vi endnu et skridt, og lavede alléen lidt smallere, hvilket Rigmor ikke så ud til at bemærke... Så en fed lille træningssession i dag!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Holy mother - jeg er helt høj! Har trænet felter med Karla. Løb konstant i ca en halv time, hun må have taget den balance 20 gange og ikke een gang missede hun feltet i fuld speed, som en del af en bane :banan: så sej var hun!

 

Johna fik lov at træne lidt ståfelter. Ville egentlig have trænet rally med hende, men ligeså snart jeg tog snoren af hende løb hun ud og stillede sig på balancefeltet :lol: så hun fik lov at løbe balancen et par gange istedet... sødeste lille rynke :lun:

 

En lille ret dårlig video. Kunne desværre ikke få den til at lave slow-mo :vedikke:

 

[video=youtube_share;thdmOzhRITU]

Link til indlæg
Del på andre sites

så fint!

 

Det var så fedt oppe i huset sidste uge, med fri adgang til agility. Dexter er sgu en udholdende bette fyr, trænede 4 gange deroppe, hver gang en halv time, og hver gang efter en ca 2 timers tur i skov eller over fjelle tidligere på dagen. Og så var han på i en halv time, og jeg stoppede før han viste træthedstegn. Fik arbejdet med de selvstændige felter, og med slalom (nyt sted, ny slalom, indgange, spring før/efter etc) og fik brugt posen og hjulet, som næsten aldrig er fremme hos min træner.

Nu håber jeg bare vejret gider holde sig nogenlunde, så jeg kan komme til træning en weekend i den nærmeste fremtid! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemvendt fra endnu en gang træning... Det var såå fedt i dag :klap:

 

vi skulle i dag løbe en bane, som var noget sværere end Rigmor og jeg er vant til, og som krævede rimelig meget handling fra min side. Rigmor var seriøst sej! Hun var så opmærksom på mig gennem hele træningen.

 

Men hun var endnu sejere! Der var en slalom med 8 pinde i banen. Rigmor og jeg øver jo slalom hjemme i øjeblikket, så overvejede egentlig om vi overhovedet skulle træne den i dag. Hvilket jeg så valgte at gøre.

Før selve slalommen var flyet og 2 spring i en næsten lige linje, så der var godt med fart på! Derefter skulle hunden nærmest bevæge sig i et U ind i selve slalommen. Det gik sådan okay, da vi øvede den del, men det krævede meget hjælp fra min side at få hende igennem slalom, med en del fejl.

 

Da vi så skal løbe hele banen, tror i så ikke at Rigmor laver en perfekt indgang og tager alle pinde til UG!!! :banan: Uden min hjælp!

 

Jeg blev så overrasket at jeg klokkede totalt i springet der kom lige efter :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg er lige kommet hjem fra træning - iiiiiiiihhhhhh, hvor er det bare fedt at være i gang igen!!! :-D

 

Iso var så :ivrig: at hun kogte lidt over sådan ca. 5 minutter inde i træningen, sandsynligvis fordi banen var svær og vi måtte stoppe og ta' om en del gange. Så kom der en hel del nedrivninger - og hun begyndte også at "apportere" overliggerne! Stress og frustration, stakkels hund! Men nu kender jeg hende så godt, så jeg krævede af hende at den stress måtte hun selv styre - og det gjorde hun. Herefter var der kun ét spring hun havde lidt problemer med, og det var helt forståeligt, det var en svær vinkel og jeg skulle løbe den modsatte vej, så det var egentlig okay. Til sidst tog hun også det uden at rive.

 

Så der er faktisk sket noget med de nedrivninger, det går meget bedre. Rigtig meget af det har givet også ligget i at jeg er blevet mere og mere bange fo nedrivninger = jeg har løbet mere og mere hæmmet. Efter at jeg er holdt op med at tænke på nedrivninger løber jeg meget mere frit, og dermed også mere tydeligt for Iso. Og Iso's håndtering af "nedsmeltningen" i aften bekræfter mig sådan set i at hendes stress ikke stikker ret dybt, selv om hun virkelig lignede et ægte tilfælde af jeg-ved-ikke-hvad lige da det skete. :lol: Hun tog sig selv ud af det meget hurtigt, det var ret fedt at se.

 

Så alt i alt, fed træning! Labfan herindefra havde tegnet den ondeste bane, men den var sjov! Iso og jeg trænede vel i 45 minutter, så kørte vi hjem. Næste uge tror jeg at vi kan være med hele timen (som er 1,5 time), hvis jeg tænker mig om og ikke kører på for hårdt. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg er lige kommet hjem fra træning - iiiiiiiihhhhhh, hvor er det bare fedt at være i gang igen!!! :-D

 

Iso var så :ivrig: at hun kogte lidt over sådan ca. 5 minutter inde i træningen, sandsynligvis fordi banen var svær og vi måtte stoppe og ta' om en del gange. Så kom der en hel del nedrivninger - og hun begyndte også at "apportere" overliggerne! Stress og frustration, stakkels hund! Men nu kender jeg hende så godt, så jeg krævede af hende at den stress måtte hun selv styre - og det gjorde hun. Herefter var der kun ét spring hun havde lidt problemer med, og det var helt forståeligt, det var en svær vinkel og jeg skulle løbe den modsatte vej, så det var egentlig okay. Til sidst tog hun også det uden at rive.

 

Så der er faktisk sket noget med de nedrivninger, det går meget bedre. Rigtig meget af det har givet også ligget i at jeg er blevet mere og mere bange fo nedrivninger = jeg har løbet mere og mere hæmmet. Efter at jeg er holdt op med at tænke på nedrivninger løber jeg meget mere frit, og dermed også mere tydeligt for Iso. Og Iso's håndtering af "nedsmeltningen" i aften bekræfter mig sådan set i at hendes stress ikke stikker ret dybt, selv om hun virkelig lignede et ægte tilfælde af jeg-ved-ikke-hvad lige da det skete. :lol: Hun tog sig selv ud af det meget hurtigt, det var ret fedt at se.

 

Så alt i alt, fed træning! Labfan herindefra havde tegnet den ondeste bane, men den var sjov! Iso og jeg trænede vel i 45 minutter, så kørte vi hjem. Næste uge tror jeg at vi kan være med hele timen (som er 1,5 time), hvis jeg tænker mig om og ikke kører på for hårdt. :banan:

 

Aj - den var da ikke spor ond, men sjov - og Iso løb den så fint, da hun ellers fattede, at hun skulle hoppe OVER spring 6. Hun blev egentlig først stresset, da du rettede på hende, fordi hun sjuskede på nr. 6. Resten tog hun da bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

uha Viktor er godt nok blevet hanhund med stort H! Han er blevet utrolig pigeglad og det kniber meget med koncentrationen, når der er tæver i løbetid i nærheden. Vi fik ikke rigtig trænet ret meget i dag, da han kun havde øjne for en af de andre hunde og stoppede op og peb og selv et stykke kotelet som godbid havde absolut ingen interesse... Jeg overvejer virkelig at få ham kastreret. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der kun 2 træningsgange tilbage i DAF inden vinterpausen, som varer helt til april :shock: Så længe kan vi da ikke gå uden.

 

Så jeg har skrevet sammen med Maj-Brit Crone Høg fra Hillerød-Hundevenner, og hun vil prøve at få plads til os på et af deres vinterhold efter nytår. Det kunne være så godt :banan: Det er kun træning Hveranden uge, men det er også helt fint. Der er jo lidt langt til Hillerød :genert: Så skal lige ha fundet ud af transport... Håber jeg kan låne en bil.

 

:x: for at vi får en plads :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der kun 2 træningsgange tilbage i DAF inden vinterpausen, som varer helt til april :shock: Så længe kan vi da ikke gå uden.

 

Så jeg har skrevet sammen med Maj-Brit Crone Høg fra Hillerød-Hundevenner, og hun vil prøve at få plads til os på et af deres vinterhold efter nytår. Det kunne være så godt :banan: Det er kun træning Hveranden uge, men det er også helt fint. Der er jo lidt langt til Hillerød :genert: Så skal lige ha fundet ud af transport... Håber jeg kan låne en bil.

 

:x: for at vi får en plads :mrgreen:

 

Krydser fingre for dig - ingen træning i 4 måneder, både hundene og jeg ville dø :shock: Mindst da :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, nu jeg alligevel fik forvildet mig herind, så kan I da få en lille update :engel:

 

Jeg træner pt 2 dage om ugen - selvom jeg godt kan mærke at lysten og energien ikke helt er den samme her efter DM. Men det kommer igen er jeg sikker på, straks vi lander i det nye år og stævnesæsonnen sætter ind.

 

Det kan godt mærkes på Luna at jeg er en sløv padde, så er hun altså også sløv. + hun er blevet lidt småtyk, ups :oops: Men det er vi igang med at rette op på igen!

 

Jeg har fået muligheden for at komme på kursus med Ann-Britt en del gange i løbet af vinteren, og DET glæder jeg mig helt vildt til! Var afsted første gang i søndags - og det er så super fedt at få en andens øjne på en. Mange ting hat jeg hørt før - og kommer til at høre til mine ben falder af tror jeg :engel: Men også nye observationer, og måde at tænke baner på :5up: Det bliver godt tænker jeg!

 

Så har jeg også fået meldt mig på slalomkusus hos Sanne og det er vist tiltrængt, Lunas indgange er blevet pist borte :vedikke: Det glæder jeg mig også rigtig meget til - så vi er skam aktive og i gang, men har haft brug for at drosle en smule ned.

 

Mana hundehvalp er blevet introduceret for en tunnel og kan nu løbe rundt om ting (lygtepæle o.lign), + sendes frem til legetøj og lave stop på fremadsendelse til legetøj. Så hendes agilitykarriere er så små begyndt :mrgreen: Tyvstarter og "overhør totalt alt hvad konen fortæller dig" - det mestrer hun også ret fint :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...