Hop til indhold

Parring af pomeranian


Gæst Linehojbo
 Share

Recommended Posts

Gæst Linehojbo

Hej alle læsere :rolleyes:

Jeg har en lille prinsesse, hun er lidt over to år gammel nu. Racen er pomeranian. Jeg er meget interesseret i at lave hvalpe på hende. Jeg har altid gerne ville have en hvid (creme) farvet pomeranian, så jeg vil høre om hvad chancerne er for at vi får en hvid (creme) farvet, hvis jeg parrer en hvid pomeranian med min pige? Hun er sort med hvidt bryst og hvide poter.

Og hvor gammel skal hun mon egentlig inden det er godt at lave hvalpe på hende? :roll:

 

Jeg siger tak på forhånd :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :-D

 

Hvis din eneste grund til at lave et kuld hvalpe er at få en pomeranian i en bestemt farve, vil jeg klart anbefale dig bare at købe en pomeranian i den farve. Jeg aner heller intet om farvegenetik, så jeg aner ikke hvad chancerne er for at få en i den rigtige farve. Men jeg ved, at der på den anden måde er 100 % garanti for at få en i den rigtige farve :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg ville også vælge at finde en i den farve du ønsker istedet for at lave hvalpe på din lille prinsesse.

 

Jeg aner dog heller intet om hvad chancerne er - men som Therese skriver så er du jo helt sikker hvis du køber en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til.....

 

Jeg går ud fra at du vil avle fordi du har en skøn tæve, som på alle måder lever op til det en avlshund skal være. Kernesund og typisk for racen. Og så vil du gerne selv beholde en hvalp - og om muligt i creme farve.

 

Det tidligste jeg anbefaler at parre en tæve, er når den har sin 3. løbetid og det forudsætter selvfølgelig at den også virker helt moden rent mentalt. Altså passende sikker på sig selv og især i forholdet til andre hunde både kan spille med, vise underkastelse og dominere (fx hvalpe - uden at blive aggressiv).

 

Jeg hører at farven er vigtig og det er for så vidt også ok, hvis der findes en passende han med mulighed for at avle den farve du ønsker. Men farven bør være sekundær i dit valg af hanhund. Det vigtigste er at finde en kernesund hanhund, som passer til din tæve på alle måder. Hvis din tæve har svagheder (måske gør lidt for meget), så sørg for at hanhunden er perfekt på disse områder - og spørg hanhundeejeren om hanhunden har svagheder. Og har den det bør din tæve være perfekt på disse områder. Jeg tænker her primært på temperament. Farver og udseende er altid sekundært ifht sundhed og temperament.

 

Dejligt at du starter undersøgelser tidligt. Det tyder på at du gider gøre det rette for at lave et super kuld - eller undlade at lave det, hvis din tæve alligevel ikke lever op til de højeste krav.

 

Held og lykke herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Hej alle læsere :rolleyes:

Jeg har en lille prinsesse, hun er lidt over to år gammel nu. Racen er pomeranian. Jeg er meget interesseret i at lave hvalpe på hende. Jeg har altid gerne ville have en hvid (creme) farvet pomeranian, så jeg vil høre om hvad chancerne er for at vi får en hvid (creme) farvet, hvis jeg parrer en hvid pomeranian med min pige? Hun er sort med hvidt bryst og hvide poter.

Og hvor gammel skal hun mon egentlig inden det er godt at lave hvalpe på hende? :roll:

 

Jeg siger tak på forhånd :blink:

 

Hej

 

Jeg har en Chreme/Hvid Pomeranian på 7 År nu, og jeg kan sende dig et billede af Ham hvis du vil se ham.

Kunne være sjovt hvis han kunne blive "Far" :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle læsere :rolleyes:

Jeg har en lille prinsesse, hun er lidt over to år gammel nu. Racen er pomeranian. Jeg er meget interesseret i at lave hvalpe på hende. Jeg har altid gerne ville have en hvid (creme) farvet pomeranian, så jeg vil høre om hvad chancerne er for at vi får en hvid (creme) farvet, hvis jeg parrer en hvid pomeranian med min pige? Hun er sort med hvidt bryst og hvide poter.

Og hvor gammel skal hun mon egentlig inden det er godt at lave hvalpe på hende? :roll:

 

Jeg siger tak på forhånd :blink:

 

Hej

 

Jeg har en Chreme/Hvid Pomeranian på 7 År nu, og jeg kan sende dig et billede af Ham hvis du vil se ham.

Kunne være sjovt hvis han kunne blive "Far" :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Jeg har en Chreme/Hvid Pomeranian på 7 År nu, og jeg kan sende dig et billede af Ham hvis du vil se ham.

Kunne være sjovt hvis han kunne blive "Far" :slem:

Trådstarter har ikke kommenteret på et eneste af de indlæg der blev skrevet i tråden, så jeg tror desværre hun er smuttet igen.

 

Du har desuden skrevet et indlæg tidligere i tråden med præcis samme tekst ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 years later...
På 16.7.2014 den 03:16 , Gæst Linehojbo skrev:

Hej alle læsere :rolleyes:

Jeg har en lille prinsesse, hun er lidt over to år gammel nu. Racen er pomeranian. Jeg er meget interesseret i at lave hvalpe på hende. Jeg har altid gerne ville have en hvid (creme) farvet pomeranian, så jeg vil høre om hvad chancerne er for at vi får en hvid (creme) farvet, hvis jeg parrer en hvid pomeranian med min pige? Hun er sort med hvidt bryst og hvide poter.

Og hvor gammel skal hun mon egentlig inden det er godt at lave hvalpe på hende? :roll:

 

Jeg siger tak på forhånd :

Redigeret af Jakop
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...