Hop til indhold

Hils på min Norske Buhund "Njord"


Michela
 Share

Recommended Posts

I morgen drager jeg til Norge sammen med min søde veninde, for at hente min lille Buhund, som venter på os, jeg glæder mig bare helt ubeskiveligt vildt meget :banan:

 

I kan lige starte med at få nogle billeder fra opdrætteren, og så følger flere billeder lige så snart jeg får ham hjem :-D Han har orange halsbånd på :lol:

 

Håber i vil byde ham pænt velkommen, det er takket være jer på denne side, at vi fandt frem til at det var en Norsk Buhund vi gik og drømte om :banan:

 

Njord på tur.jpg

 

Billeder af mor (den lyse) og far

Njord og far.jpg

Njord.jpg

Njord og mor.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kommer der lige en opdatering :-D (advarsel: den er lang)

 

I onsdags var jeg mega spændt, og turen til Norge føltes mega lang. Da min veninde og jeg kom til Norge, kørte vi direkte op til opdrætteren, hvor jeg blev positivt overrasket flere gange. For det første var opdrætteren og hans kone nogle vildt fantastiske søde og imødekommede mennesker, vi blev budt pænt indenfor og hans entutiasme for buhunden var helt vild. Vi startede med at hilse på mor og hvalpe, og jeg tror opdrætteren må have hvisket til Njord at det var hans tur nu, for han kom direkte hen og satte sig ved mine fødder og kiggede op på mig. Han legede lidt med sine søskende, men blev ved med at komme hen til os. Hans søskede kom også og snakkede men det føltes virkelig som om at Njord viste at han skulle med os.

 

Moren var fantastisk, hun var sød, lydig, glad, imødekommende og ufattelig smuk, hende kunne jeg godt se som min hund, så jeg er glad for at Njord er hendes søn. Senere blev faren lukket ud, og han var mindst lige så dejlig og smuk som moren. De var to glade, venlige, lydige og harmoniske hunde, hvis Njord slægter dem på, kan han ikke undgå at blive en fantastisk hund. Efter at have mødt hundene, satte vi os ind i køkkenet og fik ordnet papirene, og opdrætteren fortalte helt vildt om hans begejsting for buhunden, deres stærke og mindre stærke sider, han gav mig en masse gode råd om opdragelse og træning og så begyndte han at snakke om buhundens historie, og hvilket arbejde der blev gjort for at forsøge at bevare racen og holde avlen sund. Han spurgte også ind til vores forhold og kom med gode råd og til vores hverdag. Vi snakkede i 4 timer inden vi kørte derfra.

 

Derefter kørte vi på hotel sammen med Njord, vi luftede ham til natten og han lagde sig til at sove under sengen. Han vækkede mig en gang den nat og igen til morgen da han skulle tisse. Turen hjem to han fuldstændig afslappet. Han sov først i bilen, så 4 timer på færgen (jeg tjekkede til ham mange gange, men han var helt væk) og så i bilen igen. Vi holdt ind ca. hver time og han blev luftet både før og efter turen med færgen, og han tissede hver gang vi holdt ind, ellers sov han bare hele vejen (i bilen ved mine fødder).

 

Da vi så kom hjem, var han lidt forsigtig den første dag og holdt sig meget til mig. Fredag havde vi besøg af en kammerat og hans hund, den var Njord glad for at se, og derefter tøede han lidt mere op. Lørdag var vi ude og besøge to andre hunde, som Njord legede rigtig godt med. Njord er rigtig god til at respektere andre hunde. Han er fuld af gåpåmod med respektere med det samme hvis der bliver sagt fra, det er tydeligt at se at han tilpasser sin leg de andre hundes temperament. Han hyrder dog en af de hunde vi har mødt, løber ind foran, napper den lidt på siden, og bliver ved med at stoppe dens løbe leg, det virkede den anden hund lidt frustreret over, hvad gør man ved det?

 

Her hjemme går det bare super, selvom han har fået plads i både seng og sofa (det havde jeg egentlig bestemt mig for at jeg ikke ville, men det har han det altså bedst med). Jeg har prøvet at gå fra ham mange gange, når jeg er i bad eller ude og ryge, og det siget han intet til. Jeg har så også ladet ham være alene hjemme i en halv time, og da jeg kom hjem sov han og havde hverken rørt legetøj eller mine ting. Renlighedstræningen går lidt op ad bakke, han tisser godt nok ofte. Jeg prøver at få ham ud med det samme han vågner, når han har spist eller leget, men man skal godt nok være ninja hurtig, og det er smuttet et par gange.

 

Njord overgår alle mine forventninger, jeg har aldig mødt så rolig en hvalp. Han kan godt have krudt i måsen, men det er kun i korte perioder, udenfor og når jeg gider. Med det samme, jeg holder med at lege med ham, falder han helt ned. Hvis han ser en ny situation er hans reaktion at sætte sig på rumpen og vurdere det der sker, er det spændende bliver det undersøgt er det kedeligt ligger han sig og lukker øjnene.

 

Jeg har forsøgt at træne kontakt øvelse med ham, og i starten troede jeg at han var retarderet, for han gad slet ikke noget som helst. Men så købte jeg en bakke skinketern og så kunne han pludselig give kontakt, det tog 30 sek. første gang, og så søgte han det igen allerede inden han havde tygget af munden. Han var i sit da han fik første godbid, så han tilbød mig sit med kontakt hver gang. Nu har han så også lært at gøre det fra stå. Da jeg ville stoppe med at træne, blev han ved med at ville kigge mig i øjnene, så det lignede lineføring da jeg prøvede at aflede ham med noget andet. Hvordan stopper man en træning igen? Det virkede til at han kunne være blevet ved længe og han tilbød alle mulige gode ting, som jeg gerne ville belønne, men hvor meget kan en hvalp lære på en gang? Han kommer også nu når man fløjter, men det har opdrætteren lært ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med ham. det lyder til at dit forarbejde har båret frugt.

 

Jeg ved godt du ikke beder om råd, men alligevel. Lad ham få så meget ro som overhovedet muligt. Aldrig aktivere ham undtagen når han selv er klar. Og så er det nok dig der skal slutte lang tid før han mener det er nok. Lad ham falde til ro eller lege med sig selv/legetøg/tyggeting herefter. Der skal nok blive krudt nok.

 

Og når han vågner så bær ham ud. Dels tisser han nok ikke mens du bærer dels er det en god ide med en hund i den størrelse at de vænner sig til at blive båret på og være rolige, når men gør det.

 

Og hvis du ikke vil have en hund der gør meget, så prøv at tage det i opløbet. Hvad sagde opdrætteren om dette med at gø?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med ham. det lyder til at dit forarbejde har båret frugt.

 

Jeg ved godt du ikke beder om råd, men alligevel. Lad ham få så meget ro som overhovedet muligt. Aldrig aktivere ham undtagen når han selv er klar. Og så er det nok dig der skal slutte lang tid før han mener det er nok. Lad ham falde til ro eller lege med sig selv/legetøg/tyggeting herefter. Der skal nok blive krudt nok.

 

Og når han vågner så bær ham ud. Dels tisser han nok ikke mens du bærer dels er det en god ide med en hund i den størrelse at de vænner sig til at blive båret på og være rolige, når men gør det.

 

Og hvis du ikke vil have en hund der gør meget, så prøv at tage det i opløbet. Hvad sagde opdrætteren om dette med at gø?

 

Tak for rådet, jeg skal nok prøve at holde aktiviteten nede, men det er vel også vigtigt at han kommer ud og får en på opleveren? Når jeg har haft ham med ude, har jeg båret ham fra a til b og så ladet ham rende løs med de hunde vi har mødt, og så båret ham hjem igen. Vi træner også at gå i snor, men det er kun omkring 20 meter ad gangen hjemme i haven eller på vores lille vej.

 

Når vi træner renlighed er jeg også kommet frem til at det mest effektive er at gribe ham med det samme han vågner og så bære ham ud. De første dage har jeg så bare sat ham ned ude i haven og ventet på at han tissede. Men han begyndte ret hurtigt at starte ud i leg, lige så snart jeg satte ham ned, og det resulterede i at han tissede kort tid efter vi kom ind igen. Så nu har jeg snor på ham når han kommer ud, og han får ikke lov til at løbe rundt, før end han har besørget. Bagefter bliver han så sluppet fri, og så leger vi lidt, denne fremgangsmåde har reduceret uheldene inde en smule.

 

Vi snakkede ikke ret meget om det at gø, der var ikke meget larm ved opdrætteren, selvom han havde 4 voksne hunde og 3 hvalpe. Han sagde at man generelt skal være meget konsekvent overfor buhunden, men ikke hård, og da hundene gøede en enkelt gang imens jeg var der, blev de med det samme lukket ind, og da der var en der gav et ekstra vuf indefra, sagde han bare hundens navn og stille. Han talte meget blidt til dem, men alligevel bestemt (svært at forklare).

 

Jeg har øvet mig lidt på en gravhund jeg har passet igennem længere tid, og har gjort meget det samme som jeg så opdrætteren gøre. Hvis den gøede i haven, lukkede jeg den ind og gøede den inde har jeg bedt den ligge sig og så er jeg gået alene ud til døren, har kigget ud, og er så gået roligt tilbage til hunden. Det virkede rigtig godt på gravhunden, så håber at samme fremgangsmåde kan virke på Njord, ellers må jeg jo prøve at finde på noget andet til den tid. Lige nu gør han kun når han leger, men det er kun et enkelt vuf eller en lille knurren en gang i mellem.

 

Han lyder super super skøn, glæder mig til billede-spam ;-)

 

Jeg skal nok få lagt nogle billeder ind, men han er bare så underholdende at jeg helt glemmer at få kameraet frem :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han hyrder dog en af de hunde vi har mødt, løber ind foran, napper den lidt på siden, og bliver ved med at stoppe dens løbe leg, det virkede den anden hund lidt frustreret over, hvad gør man ved det?

Lad ham lige falde til inden han skal forholde sig til for mange fremmede hunde. Det kan være tegn på lidt opkørthed.

 

Her hjemme går det bare super, selvom han har fået plads i både seng og sofa (det havde jeg egentlig bestemt mig for at jeg ikke ville, men det har han det altså bedst med). Jeg har prøvet at gå fra ham mange gange, når jeg er i bad eller ude og ryge, og det siget han intet til. Jeg har så også ladet ham være alene hjemme i en halv time, og da jeg kom hjem sov han og havde hverken rørt legetøj eller mine ting.

Nu er det ikke for at skræmme dig, men pas på at du ikke går for hurtigt frem. Njord er sikkert ikke engang faldet helt til, fordi der har været mange ting han har skulle forholde sig til. Men det tyder godt.

 

Da jeg ville stoppe med at træne, blev han ved med at ville kigge mig i øjnene, så det lignede lineføring da jeg prøvede at aflede ham med noget andet. Hvordan stopper man en træning igen?

Du vender bare ryggen til, siger "fri" (hvilket selvfølgelig ikke har nogen betydning for ham endnu) og fortsætter med dagens gøremål. Vælger han så at følge dig, er det jo hans valg men det skal ikke udløse nogen reaktion fra dig.

 

Det virkede til at han kunne være blevet ved længe og han tilbød alle mulige gode ting, som jeg gerne ville belønne, men hvor meget kan en hvalp lære på en gang? Han kommer også nu når man fløjter, men det har opdrætteren lært ham.

 

For det første ville jeg skifte skinketern ud med noget stegt eller bagt hakket okse- eller kyllingkød, for der er alt for meget salt i skinke. Og til det andet,.. så er det jo noget du må føle dig frem til. Dog skal du passe på med at træne ting der kan ligne hinanden, for så vil han rode tingene sammen. Jeg vil anbefale dig at droppe lydighedsøvelserne, for han kan altid lære sit, dæk osv. og i stedet koncentrere dig om at vise ham hvor spændende du er at være sammen med, at man ikke trækker når man går tur i snor og ikke mindst hvordan kontakten til dine børn skal være (og der er det faktisk mest dine børn du skal tage fat om). Jeg tror (men har ikke selv børn) at det er vigtigt fra start af at opbygge nogle gode vaner og lære børnene hvordan man omgås en hvalp med sylespidse tænder, hvordan man bruger hjernen til at få hvalpen til at aflevere (ved at bytte med godbid) og ikke skrigen eller rå muskelkraft osv..

 

Ved godt at nogle får røde knopper når man sammenligner børn og hunde, men jeg vedholder stædigt at det sgu er det samme på rigtig mange punkter. Små børn kan blive skide uartige sommetider, det kan hundehvalpe også. Med børn vurderer man så om det keder sig eller er overtræt eller for opfyldt af oplevelser efter en lang dag i vuggestuen,... det samme skal du ind og vurdere med din hund. Det er vist den bedste måde jeg kan forklare det på.

 

Og ellers vil jeg bare sige at det er dejligt at læse om hvordan det går. Det skinner sådan lidt igennem hvor glade I allerede er for lille Njord. Dejligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samlede aktivitetsniveau lyder som i overkanten i mine øre. En hvalp på 8 uger skal egentlig ikke aktiveres, men bare falde til hvor den er de første par uger. Herefter 10-12 uge kan man bedre give den indtryk uden for hjemmet, grunden (de hel nære omgivelser). jeg kunne ikke drømme om at invitere andre 8fremmede) hvalpe/ hunde de første 2 uger. I er jo selv den flok den skal forholde sig til.

 

Jeg tror meget let man kan vænne hvalpe til at der altid skal ske noget. det er noget vanskeligere at vænne dem til at der ikke altid skal ske noget.

 

Jeg er generelt meget enig i Ashas betragtninger her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samlede aktivitetsniveau lyder som i overkanten i mine øre. En hvalp på 8 uger skal egentlig ikke aktiveres, men bare falde til hvor den er de første par uger. Herefter 10-12 uge kan man bedre give den indtryk uden for hjemmet, grunden (de hel nære omgivelser). jeg kunne ikke drømme om at invitere andre 8fremmede) hvalpe/ hunde de første 2 uger. I er jo selv den flok den skal forholde sig til.

 

Jeg tror meget let man kan vænne hvalpe til at der altid skal ske noget. det er noget vanskeligere at vænne dem til at der ikke altid skal ske noget.

 

Jeg er generelt meget enig i Ashas betragtninger her.

 

Enig i at mange kommer til at overbebyrde hvalpen i ren og skær god mening og glemmer hvor vigtigt det er, at den også lærer at håndtere kedsomhed og at forholde sig i ro.

 

Jeg lader mine hvalpe falde til et par dage, dog med besøg af mennesker (min omgangskreds er ikke sådan at afrette) :lol: men bruger stort set de første 8 uger på at vise hvalpen hvor dygtig jeg er til at finde spændende ting, opdage at der kommer nogen hjem osv. (altså at jeg har supersanser), at jeg kan magte sociale møder og nok skal støtte/ beskytte den hvis der er noget den bliver bange for eller utryg af. Så bruger jeg en del tid på at sætte mig steder hvor hvalpen bare skal sidde og kigge på verden, f.eks. i en gågade eller på en station uden at blive kontaktet af alt for mange mennesker (hvilket kan være en udfordring).

 

Det eneste jeg dicideret træner er en lille smule kontaktøvelser, lidt ja/ nej, indkald og gå pænt. Og så kan man være uheldig at man også skal bruge ret meget energi på at lære hunden hvordan den taler med andre hunde, alt afhængig af selvfølgelig om den i fremtiden skal kunne færdes i f.eks. hundeskov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg er i hvert fald hjemme på matriklen den første uge med hvalpen, uden at lave det store bare for at vise den lille vaps hvor den hører til... lærer de forskellige lyde at kende i huset - støvsuger, opvasker mv.

 

Lidt kontaktøvelser øver vi men det er faktisk det... vi tager det stille og roligt... ;-) elsker den tid og har kun prøvet det to gange ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har idag tænkt meget over det i har skrevet, og jeg kan sagtens se hvordan man kan overstimulere sådan en lille hvalp.

 

Men når jeg ser på Njord, er han bare så rolig. Han virker slet ikke som en der stresser eller kører vildt op. Siden jeg fik ham, har han hver dag sidst på aftenen haft ca. 20 min med krudt bagi, idag foregik hans aftenleg med at han lå på ryggen i sofaen og snappede efter min kæreste og jeg og vores sofapuder. Jeg har dog købt en lille bamse ræv, som jeg konsekvent har givet ham, når han har haft tænderne i nogle af mine ting, og den er han blevet rigtig glad for at tygge i, og er begyndt selv at tage den i stedet for mine ting. Så snapperiet blev løst ved at jeg tog hans ræv op i sofaen, og efter ca. 15 min med liggende leg og biden i ræven lukkede han øjnene igen. Det er det vildeste han har været i dag. Når han snapper gør han det også meget forsigtigt, ingen af os har endnu fået mærker efter hvalpebisser. Og et lille av kan stoppe hans leg helt. Jeg har aldrig mødt så rolig og godmodig en hvalp som ham.

 

Da han hørte støvsugeren første gang, var han ikke vildt begejstret, men hans reaktion var at lægge sig til at sove ca 2-3 meter fra hvor jeg støvsugede, og han flyttede sig ikke selvom jeg gik rundt med den og da jeg var færdig, sov han lige lidt mere.

 

Da han legede med den hund han hyrdede, sagde han selv fra efter 10-15 minutters leg og lagde sig til at sove, selvom vi var i et fremmed hus.

 

Idag havde han hilst på nogle af mine børns venner, han tog selve situation roligt og var vældig nysgerrig overfor børnene, og de var søde ved ham. Men lidt støjende, som børn nu er. Bagefter kunne jeg mærke på ham at han trængte til ro, han ville stadig lege da vi kom ind, men jeg havde en fornemmelse af at han var træt. Så jeg lagde ham ind på tæppet i hans bur og aede han i ca et minut, så sov han. Er det den slags situationer jeg skal undgå?

 

Er det at overstimulere ham, når man gør ting med ham som han ikke er utryg ved, eller bliver opkørt over? Jeg tænker at han jo er vant til mange hunde der hvor han kommer fra, og han er også vant til forskellige slags gæster hos opdrætteren. Han bliver glad når der kommer nye at lege med, men han bliver ikke vildere end at han selv kan geare ned igen når han er træt eller hvis han bliver distraheret. I vores hverdag er det normalt med mange møder med mennesker og dyr, der er ikke noget af det, vi har opsøgt ekstraordinært. Når nu han fra opdrætteren allerede er vant til og tryg ved nye bekendtskaber, vil det så ikke være dumt ikke at holde det ved lige?

 

Han er vildt bange for knallerter og motorcykler og vil helst flygte så snart han hører dem. Det vil jeg gerne have et råd til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om du har godt fat i det hele:-D

 

Når jeg alligevel siger "ro på" er det fordi det ofte snyder. Den helt lille hvalp virker rolig, så man synes man har været heldig og fået en dejlig rolig hvalp - når den er 14-18 uger vender billedet og man har en terrorist. Dels stiger de fysiske muligheder, men man vænner måske også hvalpen til at det hele er sjov og ballade, når man ikke sover. Når man er 8 uger sover man meget, når man er 14-18 noget mindre.

 

Det er derfor jeg skriver at det er let at vænne en hvalp til at der skal ske noget hele tiden, noget vanskeligere at vænne den til at det behøver der ikke - især når der også er børn i huset.

 

Men jeg har jo ikke set situationen. det har du og du lyder til at have godt fat, så måske er jeg for .... bekymret:hmm:

 

Med hensyn til støj (motorcykler og knallerter) tror jeg kun der er en vej frem. Langsom tilvænning, blive ved med det man laver (altså selv ignorere støjen) og evt aflede uden hvalpen fornemmer at det har med støj at gøre. Du kan formentlig finde lyde (motorstøj) på Internettet som du kan bruge i små doser til at vaccinere med. Fx mens der leges, spises, hygges osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med PBC, det er muligt jeg også er lidt for bekymret. Sommetider løber man jo ind i hvalpe der uden problemer bare tilpasser sig det hjem og det liv den er kommet til,.. og det skal man jo have lov til at glæde sig over. Undskyld hvis vi er kommet til at ødelægge det lidt for dig, det var ikke meningen.

 

Hvis Njord panikker kan du ikke aflede ham og så må du med ud på en afstand hvor han kan forholde sig til lyden. Om han vil tage imod en lækker guf eller ej kan være et godt måleredskab for om du er langt nok væk. Ignorerer han godbidden skal du længere væk.

 

Det mest effektive ville være hvis du kunne finde en med en knallert der var villig til at træne med jer. Knallerten skal i starten være så langt fra jer at Njord ikke forsvinder mentalt og stadig kan koncentrere sig om andet end at flygte. Gradvis kommer knallerten tættere på og ud over at Njord skal have lov til at kigge efter den, så skal han kunne spise. Sæt dig evt. ned og gab og fortæl ham stille, at knallerter ikke spiser små buhunde, mens du med jævne mellemrum giver ham en guf.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for rådene, dem vil jeg tage til mig. Tror min fremgangsmåde vi være at vi skal på youtube og høre på knallerter, først stille og så gradvist skrue op for lyden over nogle dage, imens vi hygger. Jeg har selv en knallert som vi kan øve med udenfor, men ellers har jeg meget svært ved at styre omgivelserne udenfor, for vi har en hovedvej lige bagved vores baghave, og der kommer de altså af og til. og vores vej foran huset ender i en cykelsti hvor der også kører knallerter.

 

Hvordan vil det være bedst at håndtere situationen hvis den pludselig opstår udenfor, skal jeg lade ham flygte ind, eller skal jeg tage ham til mig og ignorere lyden og prøve at aflede ham? Det er jo meget kortvarigt at køretøjerne passere, og det er kun nogle få gange om dagen det sker, så det kunne være rart at vide hvad der er bedst at gøre for ham lige når det sker.

 

En anden ting der er med Njord er at han dag for dag udvikler større og større selvstændighed. Han er et rigtig nussehoved og ligger gerne og putter med os i sofaen, eller opfordre til leg med os, men han er også meget nysgerrig og reagere vi ikke på hans legeinvitation, leger han bare med sig selv, eller lægger sig til at sove. Han er vild med at være udenfor, og kan bruge lang tid på bare at sidde i haven og kigge, lugte og lytte, så tumler han en smule i græsset og sidder så og observere igen. Han er ikke usikker, og reagere ikke hvis jeg går ind for fx at hente min jakke. Kalder jeg på ham, så kommer han og han vil gerne mit selskab, lege eller træne lidt, men han ser også ud til at nyde bare at sidde og gøre sine buhunde ting. Jeg tænker at han nok har anlæg for at blive meget selvstændig, og jeg har også fået at vide at en buhund er en race som man skal gøre sig fortjent til at træne med.

 

Mine tidligere hunde var en golden retriever og en golden retriever blanding, de var begge meget mere opsøgende hele tiden, hvor Njord derimod ser ud til at hvile meget i sig selv. Jeg tror det i skriver med at gøre sig spændende og initiativrig er altafgørende for mit fremtidige samarbejde med Njord, samtidig med at jeg bliver ved med også at give ham rolige peroder og evt. hjælpe ham i ro, som jeg gjorde da han havde hilst på børnenes venner. Har i andre gode råd til hvordan man er en god hundeejer for sådan en lille gut.

 

En positiv ting ved hans selvstændighed, er alene-hjemme træningen, han er alene to gange om dagen nu af 30-60 min. varighed og han laver ikke andet end at sove imens. Inden han er alene, har jeg sikret at han aktiveret, mæt, luftet og klar til at gå til ro. Når vi kommer hjem igen reagere han lige som alle andre gange han har sovet, han gaber, strækker sig, kommer stille hen og får et lille nus og så er han klar til at komme ud og tisse. Der er ingen vild gensynsglæde, med det viser vi heller ikke ham, andet end at vi nusser ham og taler til ham som vi plejer når vi er hjemme. Lyder det som om at det går rigtigt til? og hvornår kan man øge tiden han er alene? Om natten sover han ca. 3-4 timer for så at blive luftet, og så sover han igen til vi står op efter ca. 7 timer i alt. Så vil tro at hans blæres grænse er omkring 3 timer, så det skal vi ikke over i alene-tid lige foreløbigt.

 

I næste uge er ferien slut, og jeg har allieret mig med en hundepasser, så han kun skal være alene det han kan klare, men af praktiske grunde, vil jeg selvfølgelig gerne have sat tiden op, og evt. have det samlet i en blok. Jeg er hjemmefra i ca. 6 ½ time, og hundepasseren har fri hele dagen, har i nogle gode forslag til optrapning af alene hjemmetiden? Og hvordan tænker i at det er bedst at bruge hundepasseren, skal hun komme midt på dagen og lufte, nusse, aktivere, lufte, få ham i ro og så gå igen, eller skal han kun være alene en gang om dagen, så hun bliver indtil jeg kommer hjem? Denne løsning er forhåbentligt kun midlertidig (selvfølgelig så længe det kræves), men mit håb er at han på et tidspunkt lærer at være alene i de 6 ½ time, 4-5 dage om ugen, så vi kun har brug for hundepasseren ved særlige lejligheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...