Hop til indhold

Mindre sække foder, og noget om priser...


Agnete87
 Share

Recommended Posts

Saga er jo en kvart lort stor, og æder derefter. Pt. ligger hun på 60 gram om dagen og hun æder lidt mere om vinteren (70-80g) så det er en 2 kg der ryger pr. måned i snit...

 

Pt. giver jeg 219 for Acana i 2,5 kgs poser, og føler mig lidt røvrendt når jeg sammenligner priser på de små versus de store sække foder af samme mærke og indhold.. Så mit spørgsmål er om der er en shop jeg kan bruge hvor jeg kan få det billigt eller om der er nogle i nærheden af mig der også skulle bruge det samme foder jeg skal bruge og gerne vil sælge nogle kg til mig...

 

Saga skal helst køre på 30% protein, da hun ellers taber sig for meget, og jeg vil ikke have korn af nogen art i foderet..

 

 

Har kigget på Wolfsblut og så er der Acana, men ellers kom frisk hvis i har nogle ligende mærker der kan det samme som de to jeg har nævnt, Sagas mave er lavet af beton så det meste kan ryge ned og komme ud igen uden de store ulykker...

 

Har lige nu fundet 2x2kg wolfsblut til 250 kr inkl. fragt fra tyskland, hvilket jeg syntes er mega billigt, Tjikson var ved at falde ned af stolen over det var så dyrt syntes hun...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke opbevarings pladsen til det...:damn:

 

Kan du ikke købe en lufttæt beholder, der kan gemmes af vejen under sengen/ i et skab eller noget?

 

Men ellers synes synes jeg da det er reelt nok, at mindre portioner koster forholdsvis mere. Der er mere håndtering og mere emballage involveret, så ville nok ikke føle mig røvrendt over det. Men super hvis du kan finde nogen at købe sammen med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det er herredyrt, men hvad med Ziwi Peak?. Der kan du måske godt opbevare en af deres store sække. Evt. fryse noget af det ned.

Uha bare du nævner det fodermærke gør det helt ondt i pengepungen..:shock: Det er helt klart et lækkert fodermærke men på en kontanthjælp bliver jeg desværre nødt til også at tænke økonomisk...

jeg har lige købt 3 varianter af Purizon (13,5 kg i hver) og vil gerne sælge noget til dig til indkøbspris (tror det er ca 40 kr)

 

du kan kigge på zooplus hvad det er for noget og hvad prisen er - fragten er lidt mere bøvlet men manden er jævnligt i Århus hvis det kan hjælpe

Det mærke havde jeg ikke lige kigget på, men det kunne helst sikkert komme på tale.. Hvis du har købt noget af fisken vil jeg gerne købe en 2 kg.. Kommer forbi århus fredag (formiddag og eftermiddag) og igen på mandag (eftermiddag)...

Hvis jeg bestiller wolfsblut hjem en af dagene kan du sagtens købe et par kg

Jep du skriver bare..:5up:

Jeg har 4 kg. Kingsmoor pure du også gerne må købe billigt.

Tak for tilbuddet men styrer udenom bla. Kingsmoor, da jeg ikke bryder mig om indholdet, hunden æder det sgu sikkert med velbehag, det er ejeren der er besværlig..:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke købe en lufttæt beholder, der kan gemmes af vejen under sengen/ i et skab eller noget?

 

Men ellers synes synes jeg da det er reelt nok, at mindre portioner koster forholdsvis mere. Der er mere håndtering og mere emballage involveret, så ville nok ikke føle mig røvrendt over det. Men super hvis du kan finde nogen at købe sammen med.

Jeg har to foderbeholdere a 4 kg, den ene står på en skænk og den anden står under spisebordet sammen med marsvinenes foder.. Bor som et IKEA katalog, alt har sin plads for at det kan være der, skal rykke bord når jeg skal lave sovesofaen om til seng.. På 27 m2 bliver man pænt kreativ med opbevaring..:lol:

 

Jeg ved godt at det er dyrere at indkøbe i mindre portioner, men ofte er kg prisen det dobbelte af en 13 kgs sæk, og så kan jeg godt sidde og tænke hold da op...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep det kan vi godt bruge, det ligger på 34% protein, har set at der er nogle af deres andre smags varianter der ligger langt under de 30% nemlig, så man skal lige kigge sig for..:mrgreen:

 

WB wide plain ligger på 22 % protein!!

Det er kun et par enkelte der ligger på omkring 30 % høj energi foderet er lidt højere omkring 35 %

Link til indlæg
Del på andre sites

[TABLE=class: tb-01, width: 50%]

[TR]

[TD=class: tb-top-01, colspan: 2]Basiswerte[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rohprotein[/TD]

[TD]22%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rohfett[/TD]

[TD]9%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rohfaser[/TD]

[TD]2%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rohasche[/TD]

[TD]5,5%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Feuchte[/TD]

[TD]8%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Omega 6 Fettsäuren[/TD]

[TD]3%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Omega 3 Fettsäuren[/TD]

[TD]0,11%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: tb-top-01, colspan: 2]Vitamine[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin A[/TD]

[TD]13500 IU[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin D[/TD]

[TD]930 IU[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin E[/TD]

[TD]500 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin C[/TD]

[TD=align: center]31 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inositol[/TD]

[TD=align: center]2,9 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]L-Carnitin[/TD]

[TD=align: center]51 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Thiamin (Vit.B1)[/TD]

[TD]4,3 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Riboflavin (Vit. B2)[/TD]

[TD]13,5 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Panthothensäure (Vit.B5)[/TD]

[TD]19 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Niacin (Vit. B3)[/TD]

[TD]17 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pyrodoxin (Vit. B6)[/TD]

[TD]3,7 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Folsäure (Vit. B9)[/TD]

[TD]0,9 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Biotin[/TD]

[TD]150 µg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin B 12[/TD]

[TD]69 µg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cholin (Vit. B Gruppe)[/TD]

[TD]230 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Taurin[/TD]

[TD]1100 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: tb-top-01, colspan: 2]Mineralien[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kalzium[/TD]

[TD]0,8%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Phosphor[/TD]

[TD]0,6%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kalium[/TD]

[TD]1,0%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Natrium[/TD]

[TD]0,59%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Magnesium[/TD]

[TD]0,18%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eisen[/TD]

[TD]92 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kupfer[/TD]

[TD]20 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mangan[/TD]

[TD]34 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zink[/TD]

[TD]167 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jod[/TD]

[TD]0,4 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Selen[/TD]

[TD]0,26 mg/kg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: tb-top-01, colspan: 2]Aminosäuren[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Arginine[/TD]

[TD]0,7%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Histidine[/TD]

[TD]0,6%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Isoleucine[/TD]

[TD]1,4%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leucine[/TD]

[TD]2,05%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lysine[/TD]

[TD]0,5%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cystine[/TD]

[TD]0,49%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Methionine[/TD]

[TD]2,0%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Methionin-Cystine[/TD]

[TD]0,42%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Phenylalinine[/TD]

[TD]1,10%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Threonine[/TD]

[TD]0,5%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trypthophan[/TD]

[TD]0,12%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Valine[/TD]

[TD]1,60%[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

Wide Plain

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidligst om 3 uger men hvis du kommer forbi Svendborg kan jeg sætte det i carport - vi er væk fra lørdag og ca 2 uger frem

Hmm nej jeg kommer ikke lige forbi Svendborg på min vej rundt i landet, men burde være dækket ind hvis jeg køber lidt af Pivpiv og har også bestilt nogle prøveposer med i den zooplus bestilling til de små dyr i huset.. Så en 3 ugers tid kan vi godt vente uden at dø af sult..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm nej jeg kommer ikke lige forbi Svendborg på min vej rundt i landet, men burde være dækket ind hvis jeg køber lidt af Pivpiv og har også bestilt nogle prøveposer med i den zooplus bestilling til de små dyr i huset.. Så en 3 ugers tid kan vi godt vente uden at dø af sult..:mrgreen:

 

kan i vente 24 dage :mrgreen:. hvis ikke og du alligevel kører i bil i weekenden er det kun en omvej på 35 km :-)

 

manden er i Aalborg 19/9 og skal undervise i musikhuset (tror jeg det hed) - kl 12-15.

 

lad os skrives ved efter uge 37 om mængder af hver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...