Hop til indhold

hundetrivsel.dk - professionel hundelufter


Siri
 Share

Recommended Posts

Ninjamor:

 

Jeg har i.h.t. spottet 14 på en gang:shock:. En gang havde vi fornøjelsen af 2 hanhunde i rumpen på Alma,

som hun havde sit hyr med at få styr på. Hendes "undskyldning" ... Alma måtte være ved at komme i løbetid. Sagde til hende, at det håbede jeg da bestemt ikke, da hun var stereliseret for 3 år siden.

Ups! Tror nok hun fik de 2 i snor og skyndte sig væk.

 

Hehehe...

 

14 hunde? Gad vide om hundeejerne ved det, man kan umuligt have kontrol, over så mange løse hunde på en gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

For ikke at tænke på om hun transporterer dem forsvarligt, hvilket hun næppe gør...:genert:

 

Det tror jeg faktisk godt man kan. De hunde dagplejere der er hernede, de køre Amsterdam rundt og henter hundene, og det er jo simpelthen en varevogn ombygget til hundetransport. Og de kan altså sagtens rumme ca. 15-16 hunde ganske forsvarligt.

 

(Hundedagplejerene hernede henter hundene, og så køres de ud på en gård, hvor der er små indhegninger, som hundene så er i i løbet af dagen. De sættes i grupper af 4-5, efter hundens behov og hvad ejeren har lyst til. )

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej min uddannelse sguda :blink:

Hvad skulle jeg med de 5 år, når man kan tjene en formue på sådan et koncept her :-D

 

Nåee sådan... Ja det kunne have været et fedt job, masser af frisk luft, ens egen hund med (så er luftningen klaret) være sammen med dejlige hunde, motion og tilfredse kunder og en god hyre. Sådan to ture dagligt kunne være fint - i en periode - så tror jeg det begynder at være kedeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spekulerer både på hvordan man kan holde styr på 10+ hunde på en gang, men også hvordan man sikrer sig, at alle hunde hygger sig. Man kan da nemt komme til at overse om en af hundene er trykket eller usikker i sådan en stor flok - og det er vel meningen, at det skal være en god oplevelse :vedikke:

 

Det virker ikke som om der er blevet tænkt ret meget over hvad man både potentielt kan udsætte ens egen flok hunde for og hvad man kan udsætte andre forbipasserende hunde for. Jeg tror ikke, der er ret mange hunde, der bryder sig om hvis der kommer 10-12 hunde stormerende imod dem. Og det er jo ikke urealistisk, at det er det der sker, for når en hund løber følger flokken jo med.

 

Ikke særlig gennemtænkt :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...