Hop til indhold

hundetrivsel.dk - professionel hundelufter


Siri
 Share

Recommended Posts

har skrevet historien på FB og delt den på hundegaller, men jeg deler den altså også herinde for jeg er så forarget!

 

Har lige mødt et for mig helt nyt fænomen! En dame kommer til hundeskoven, åbner bilen og ud vælter det med kæmpe store, stressede, gøende pasninshunde. Løse og komplet udenfor rækkevidde. Det er åbenbart det man kalder en professionel hundelufter!

 

Damen tillader sig så endda at blive fornærmet over at jeg måske synes det et lidt idiotisk at slippe en flok løse, fremmede hunde løs - oveni hovedet på mine (som er i snor) og 10 meget fra en super befærdet vej.

 

Hvis nogen fra Aalborgområdet nogensinde overvejer at få deres hund passet så fraråder jeg på det kraftigste www.hundetrivsel.dk

 

Tør slet ikke tænke på hvad der kan ske! Når man slipper to 45 kgs hunde i hovedet på 4 hunde under kontrol og i snor, så er man i hvert tilfælde ikke ked af det. Og hvem står med l**** hvis hunden bider min? Ja så mister ejer sin hund pga den her uansvarlige dame! Øv! Håber ikke det er normen for professionelle hundeluftere!

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo heldigvis relativt søde hunde og de er sgu også søde og tolerante selvom de får to store hunde lige i hovedet! Heldigvis da.

Da jeg hidsede mig pænt meget op over at hun ikke engang gjorde en indsats for at indfange hundene, svarede hun "jamen det er jo helt normal adfærd at de vil hilse" :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre det samme jeg har hørt om denne http://www.profhundelufter.dk/ hundelufter som opererer i Nordsjælland, Geel skov og der omkring.

 

Vedkommende er flere gange blevet set at hundeejere, jeg kender rigtig godt, lukke op til 10 hunde ud af sin bil (engang en Berlingo) og ikke have den mindste kontrol over dem. Der er blevet råbt og sparket efter hundene og vrisset hvis nogle påtalte det.

Når flere hundeejere uafhængigt af hinanden fortæller de samme historier, må der være noget om det.

 

Jeg kan ikke forstå hundeluftere med sådan opførsel, de må da vide, at det bare er et spørgsmål om tid før de får dårlig omtale i hundekredse. Udover at det er uansvarligt og respektløst at opføre sig sådan er det også direkte dumt efter min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke regler omkring det? Om ikke andet, så fra deres forsikring? Vores forsikring stipulerer max 6 hunde ad gangen, og Martin og jeg lufter som hovedregel kun steder hvor der ikke kommer andre, eller kun få mennesker (med ller uden hunde)! -selvfølgelig alt efter hvilke hunde vi har med ude. Det er virkelig sjældent at jeg lufter mere end 4 ad gangen, og så er det som sagt øde steder, og skiftevis i snor, hvis det er påkrævet for kontrol! Der er også hunde jeg ALDRIG slipper, også selvom ejeren siger "det går nok"... eller skulle man sige, især dem hvor ejeren siger sådan!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, selvfølgelig, og det lyder også helt hul i hovedet! JEg tænkte bare på, om man kunne dæmme lidt op for dem, ved evt at sladre til deres forsikring? Ellers er folk ligeglade med om den slags overhovedet HAR en forsikring?

 

Muligvis...

 

Det er den samme, jeg talte om i mit indlæg. Kunne bare ikke husket navnet på hendes hjemmeside.

 

Jeg tænkte nok, det var den samme, jeg kender 4 forskellige hundeejere som uafhængig af hinanden har fortalt det samme, så den er nok god nok, desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre har vi også en proff. hundelufter i Hareskoven/Bagsværd Sø. Jeg er bestemt ikke glad for situationen, da jeg ved, at Alma ikke finder sig i noget. Så siger en af dem r*v til Alma, siger hun altså

r*v tilbage, og hvis sådan en flok holder sammen, hvad så:vedikke::

Billede fra hendes hendes hjemmeside:

[ATTACH=CONFIG]121714[/ATTACH]

 

 

Shit!! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lidt chokeret over at det åbenbart er så "almindeligt"! Jeg havde på et tidspunkt en hundelufter til den gamle hund. Hun havde 2 muligheder til kunderne - få din hund luftet i snor med 2-3 andre, eller få den luftet alene i snor. Vi valgte den sidste mulighed, fordi han ikke brød sig om andre hunde. Vi startede op med at hun kom og hilste på os i hjemmet, og så gik vi en tur sammen alle 3. Hun afsatte en time pr. hund, og turen tog vel ca. 25 minutter. Resten af tiden brugte hun med ham i haven eller huset, hvor de nussede og hyggede. Da Malde døde og vi fik Bella, kom hun forbi og hilste på Bella, så de fik lært hinanden godt at kende. Desværre lukkede hun ned kort efter vi fik Bella, og jeg har simpelthen ikke fundet en erstatning, som jeg stoler lige så meget på:oops:

 

Jeg forstår slet ikke at man som hundeejer vil betale for sådan en gang bunkeleg i en hundeskov? Hvor man jo for pokker ikke ved hvem der ellers kommer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke grunden for at benytte en sådan hundelufter med mange hunde er, at så er hunden træt når ejer kommer fra arbejde. Så skal de ikke yde så meget i forhold til hunden.

 

Vi holder hund/har hund på forskellig måde, det kan vi ikke komme uden om. Jeg oplever faktisk en del vi møder sig "den" om deres hund. I mine ører lyder det mærkeligt. Vi har en hanhund og siger han eller ham, ikke den. Jeg syntes at det lyder som en ting at sige den. Syntes så også at det ofte er ejere der ikke har forstand på hunde og har tække for "arten". For dem er den en genstand.

 

Vi kunne aldrig nogensinde selv finde på at benytte en prof. hundelufter under de beskrevne forhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan slet ikke forstå at nogen tør lade andre folk lufte deres hunde på fritløbspladser? Jeg ville aldrig turde overlade ansvaret til en anden til at lade min hund løbe løs, og da slet ikke et sted med andre hunde... Tænk hvis de løb væk? Eller kom i slagsmål?

 

hvis jeg nogensinde skulle bruge en hundelufter, så ville jeg insistere på, at han/hun havde mine hunde i snor altid! Og jeg ville absolut foretrække at han kun havde mine to med på en sådan luftetur...

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre har vi også en proff. hundelufter i Hareskoven/Bagsværd Sø. Jeg er bestemt ikke glad for situationen, da jeg ved, at Alma ikke finder sig i noget. Så siger en af dem r*v til Alma, siger hun altså

r*v tilbage, og hvis sådan en flok holder sammen, hvad så:vedikke::

Billede fra hendes hendes hjemmeside:

[ATTACH=CONFIG]121714[/ATTACH]

 

Man skulle vist have valgt en anden profession, hvis de 10 af de afbildede hunde er hendes, og hun når to ture på en dag, bliver det 68.000 om måneden med månedsrabat. Ikke så ringe endda! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan slet ikke forstå at nogen tør lade andre folk lufte deres hunde på fritløbspladser? Jeg ville aldrig turde overlade ansvaret til en anden til at lade min hund løbe løs, og da slet ikke et sted med andre hunde... Tænk hvis de løb væk? Eller kom i slagsmål?

 

hvis jeg nogensinde skulle bruge en hundelufter, så ville jeg insistere på, at han/hun havde mine hunde i snor altid! Og jeg ville absolut foretrække at han kun havde mine to med på en sådan luftetur...

 

100% enig! Jeg ville aldrig lade nogen lufte mine hunde løs. Selv når de passes af familie har jeg ikke lyst til at de skal rende løs.... Det er kun når mig eller manden er med de får lov til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor:

 

Jeg har i.h.t. spottet 14 på en gang:shock:. En gang havde vi fornøjelsen af 2 hanhunde i rumpen på Alma,

som hun havde sit hyr med at få styr på. Hendes "undskyldning" ... Alma måtte være ved at komme i løbetid. Sagde til hende, at det håbede jeg da bestemt ikke, da hun var stereliseret for 3 år siden.

Ups! Tror nok hun fik de 2 i snor og skyndte sig væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...