Hop til indhold

Hund bider i vores sko når vi ikke er hjemme....


Louca
 Share

Recommended Posts

Boris er 4,5 år og har udover i hvalpetiden ikke rigtig ødelagt noget. Nu er han så begyndt at bide i vores sko når vi ikke er hjemme:cry: Er det mon fordi han keder sig og hvordan hulen får vi ham til at holde op?? Vi kan flytte vores sko (og det gær vi så), vi kan bruge hvalpegitteret igen - det vil vi helst ikke og min mand er SÅ sur at han mener at vi ikke skal have hund længere:megaked::megaked: Boris plejer jo at sove hele tiden vi er væk, og har ikke rigtig gidet at have tyggeting, men er det ikke nu vi skal prøve at indføre sådanne ting? Jeg er ret ulykkelig over det for jeg er jo ret bestemt når jeg "skælder ud" og så lusker han rundt og ser SÅ ked ud af det.....nogle der har gode idéer til hvad vi kan gøre???

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke sket noget nyt overhovedet....

Vi har faktisk en skohylde i et rum han ikke kommer i, men det er jo altså praktisk at have sko stående der hvor man kommer ind og ud af huset - i bryggerset hvor han (også) har både vandskål og hundekurv. Han har sovepladser mange steder og vælger oftest at ligge i sofaen, at dømme efter mængden af hundehår:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke sket noget nyt overhovedet....

Vi har faktisk en skohylde i et rum han ikke kommer i, men det er jo altså praktisk at have sko stående der hvor man kommer ind og ud af huset - i bryggerset hvor han (også) har både vandskål og hundekurv. Han har sovepladser mange steder og vælger oftest at ligge i sofaen, at dømme efter mængden af hundehår:-)

 

Så har jeg ingen bud....her i huset er det kattene der bider i fodtøjet og det er rigtig irreterende, at man ikke lige kan sætte det i entreen som man plejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får intet ud af at skælde ham ud når du kommer hjem udover en frustreret og ked hund. Din hund kan ikke se sammenhængen i at bide i en sko og få skæld ud flere timer efter. Det får ham ikke til at forstå at han ikke må bide i skoen.

Det eneste tidspunkt du må skælde ud er når han bider eller allerhelst når han tænker at nu vil han bide i en sko. Det svære er bare at I ikke er hjemme når det sker. Jeg tror jeg ville prøve at lægge et par sko frem mens i er hjemme og se om i kan fange ham i det. Blot sige nej, tag skoen og aktivér ham med noget andet med det samme. Kan i ikke det, ville jeg bare fjerne skoene når i ikke er hjemme.

 

Måske man kunne lægge en tyggepind ved skoene, så når han er alene hjemme og går ud efter en sko, finder han en god tyggepind. Han lærer selvfølgelig at tyggepinden er der, men han får også oplevelsen af at gå ud efter en sko, men ikke vælge at tygge i én. Det er god læring hvis det lykkes �

Link til indlæg
Del på andre sites

Køb et skoskab. Eller afskær muligheden for bryggerset med et børnegitter, eller ved at lukke døren. Jeg lukker døren ind til stuen når jeg er væk, ellers har jeg næppe nogle gardiner når jeg kommer hjem. Måske er han utryg ved for meget plads at holde styr på og søger tryghed i de sko der dufter af jer. Har i lavet alene-hjemme træning?

Link til indlæg
Del på andre sites

1. optag ham mens han er alene og se om han blot laver narrestreger eller om det er fordi han er ked af det

2. stil jeres sko væk, så han ikke kan få fat i dem

3. han skal IKKE skældes ud når I kommer hjem - man skal ikke skælde en hund ud, med mindre man snupper den lige i gernings-øjeblikket :blink:

 

Vores den ene har også haft en idé om at skulle tygge lidt i vores sko - og hun er ikke ked af at være alene - de var bare for fristende. Efter en god periode med optagelse på video dagligt og dermed bekræftelse af at hun ikke var ked - så kunne vi med god samvittighed nøjes med bare at fjerne skoene, og ikke gøre mere ved dét. Resultatet blev en hund der igen sov hele dagen væk :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altsåøhhhhh.....vil godt lige sige at jeg ikke skælder ud, jeg bliver bare så p.... Irriteret at det FØLES som om jeg skælder ud:-) beslutningen er blevet at alle sko sættes ud i forgangen hvor han ikke kommer, han får en gnave ting der kan vare læææææænge og så sætter vi lige kamera på et par dage ( vi har et fra dengang vi havde rotter på loftet) :-) :-) så finder vi vel ud af om han sover eller om han bare dalrer rundt og keder sig. Det er ikke vores indtryk at han er ked af det, er glad når vi går og når vi kommer hjem igen - naboen hører aldrig gøen eller noget - mon ikke han bare lige skulle gøre opmærksom på sig selv lidt....vi prøver og håber :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver i dit første indlæg at du er meget bestemt når du skælder ud og at hunden bliver ked af det...

Derfor gjorde jeg bare opmærksom på at hunden ikke kan sammenkoble noget den har gjort mens den var alene hjemme med at du skælder ud.

 

Men det lyder som en super plan du har for Boris, håber det hjælper med en tyggeting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skrev jeg da, mener nok nærmere at jeg er lidt skarp i stemmen - ikke råbende eller noget med at vise ham skoen eller noget, som du siger forstår han ikke at koble. Det er nok nærmest irritation over at han er begyndt at ødelægge sko som han ellers aldrig har gjort - håber virkelig at vores plan vil fjerne problemet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skrev jeg da, mener nok nærmere at jeg er lidt skarp i stemmen - ikke råbende eller noget med at vise ham skoen eller noget, som du siger forstår han ikke at koble. Det er nok nærmest irritation over at han er begyndt at ødelægge sko som han ellers aldrig har gjort - håber virkelig at vores plan vil fjerne problemet :-)

 

 

 

men selv den iritation spottes måske, og stresser. så dan har det desvære været med alle de hunde jeg har kendt.

Det klart det svært at ikke blive ireteret (for det er iretrende at komme hjem til spiste sko eller andet) men send nogle signalr til din hund samtidig der dæmper din iritation og viser at det ikke er dens skyld.

 

bar en tanke

 

 

håber også din plan virker

 

ellers findes der jo ting hunde ikke kan lide lugten af.... og det kan næppe genere jer at smøre det på skoene .. hvis skone kan tåle det... kan bare ikke huske hvad det er man kan bruge:hmm:

 

 

har I fået checket om hørelsen eller noget gør det svare at være alene hjemme.... en nabo der har fået hund som er generende for jeres når alene... ændringer I ikke er lige har tænkt some ændringer

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en status opdatering: vi har fjernet alle sko fra rummene Boris har adgang til når vi ikke er hjemme, og så har jeg købt et af de der "ben" med knuder i enderne - selvom det nok ikke er de bedste - bare for at han har et eller andet gnave agtigt når vi ikke er hjemme. Det bliver nu ikke rigtig tygget i og han ligger bare og koger når han er alene(han blev lige filmet en dag). Det eneste jeg kan komme i tanke om der kan være stressende for ham, er vires genbos løvstøvsuger som han suger med hver eneste dag(han er så også den eneste der IKKE har blade i haven) :-) og han svinger støvsugeren så sindssygt at det også kan irritere mig - han skulle tá' og få sig et liv skulle han......:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...