Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Nej, det er bestemt ikke sjovt, og har især ondt af lillesøster, der fik ham da hun var 14, så han har jo været der halvdelen af hendes liv... Han var en ret speciel hund, og tror ikke helt vi kommer til at finde en som ham igen...

 

Han havde det heldigvis stadig godt og var frisk, så han kom herfra på en god måde...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så er der lidt video af Calle og hans slalom. Det er tydeligt at mærke på ham at han synes det er super sjovt og det handler bare om at komme ned i den anden ende hurtigst muligt. Han får virkelig brugt de små grå. Hans store problem er at han har lidt svært ved at passe ind mellem de dumme pinde. Han vil så gerne hurtigt af sted at det kan være svært at nå i farten. Men han er så sød, og det er svært at huske at sige stop, for han er 100 på hele tiden og kan knokle løs i timer. Det har aldrig helt været sådan med Cassi, hun siger stop når hun ikke kan mere.Men her er han på seks pinde(han kan klare tolv pinde, men vi havde lige arbejdet med lidt indgange, og gad ikke smide de sidste seks på).

 

grunden til han stopper er at han lige venter på sit que til at hente sit legetøj.

Og så gik det op for mig at jeg har dummet mig lidt... Hver gang jeg har sendt ham ind i slalommen, har jeg bedt ham om at gå rundt om mig, hvilket han nu opfatter som en kommando til at skulle i sin slalom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der lidt video af Calle og hans slalom. Det er tydeligt at mærke på ham at han synes det er super sjovt og det handler bare om at komme ned i den anden ende hurtigst muligt. Han får virkelig brugt de små grå. Hans store problem er at han har lidt svært ved at passe ind mellem de dumme pinde. Han vil så gerne hurtigt af sted at det kan være svært at nå i farten. Men han er så sød, og det er svært at huske at sige stop, for han er 100 på hele tiden og kan knokle løs i timer. Det har aldrig helt været sådan med Cassi, hun siger stop når hun ikke kan mere.Men her er han på seks pinde(han kan klare tolv pinde, men vi havde lige arbejdet med lidt indgange, og gad ikke smide de sidste seks på).

 

grunden til han stopper er at han lige venter på sit que til at hente sit legetøj.

Og så gik det op for mig at jeg har dummet mig lidt... Hver gang jeg har sendt ham ind i slalommen, har jeg bedt ham om at gå rundt om mig, hvilket han nu opfatter som en kommando til at skulle i sin slalom.

 

Hvis du holder telefonen på den anden led, så passer formatet. Præcis til en youtube video :-) hvor er han sød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter prøvede astroturf for første gang i aftes, det er det vi skal løbe på, på søndag, og det ser jo ikke ud til at være et problem.

 

https://www.facebook.com/janice.clark.944/videos/p.868784369842157/868784369842157/?type=2&theater&notif_t=video_comment_tagged

 

Hvor er han fin PP. Karla har heller aldrig løftet et øjenbryn ligemeget hvile lokationer , underlag eller hvad jeg har bedt hende om at løbe agility i. Vi er nogle der er heldige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du holder telefonen på den anden led, så passer formatet. Præcis til en youtube video :-) hvor er han sød.

 

Hehe... Jeg tænkte ikke så meget over det tekniske lige i situationen, skal jeg ærligt indrømme. Han synes i det hele taget det var noget yderst mærkeligt at finde på sådan midt i hans slalomtræning.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Doberfan læste lige om Scoop inde i mål tråden og ville bare lige høre med hensyn til hans have styr på bagben... Om du arbejder med kropskontroløvelser med ham? Det kan hjælpe helt vildt for deres fornemmelse af hvor lemmer og krop er...

 

Balanceøvelser, bakkeøvelser, elefantøvelsen, lege hvor de skal have alle 4 poter op i en kasse eller balje... Osv.

 

balance

[video=youtube_share;bitMKsQp6f4]

 

bakkeøvelser

[video=youtube_share;IyLazE9D5zI]

 

spand/elefant

[video=youtube_share;hkoceyY5Cp4]

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, Amocca. Vi laver lidt af den slags til træning, men det er helt sikkert en super ide at få gang i noget mere. :5up:

 

Og hvor er Wilma dygtig! :lun:

 

Ja, hun er hardcore rå til kropskontrol og balanceøvelser. Men hun er så også den første af mine hunde hvor jeg virkelig har abrjedet struktureret med det fra starten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at træne lidt agility her hen over vinteren, når vi ikke har fårene. Kan træne i hal en gang om ugen, men vil også gerne træne lidt derhjemme. Så hvad jeg kan nemt lave på lidt plads (10x15). Lidt handling eller slalom? Og kan jeg godt bruge de billige plasticspring eller skal jeg have fat i noget bedre?

Tænker de skal lave noget andet end lydighed og samtidig er det en god mulighed for at give de unge lidt bedre springteknik. De har brug for rigtig god teknik til de nye lydighedsøvelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, der skal være 5-7 meter mellem hver forhindring, så 10x15 er ikke ret meget at gøre med. Men slalom med et spring foran kan du jo sagtens, og så kan du jo flytte springet for at træne forskellige indgange. Og alle "moves" kan jo snildt trænes på 1-2 spring, det er der jo også plads til. Hvis du vinkler springene kan du nok få 3 spring og en slalom op, og så er det bare om at bruge fantasien. Jeg har desværre ingen tegninger af de små opstillinger, jeg plejer bare at sætte op efter hvad jeg har brug for at træne, og finder på noget på plads...

 

Plasticspring er vel ok som sådan, men de er med største sikkerhed ikke af splintfrit materiale. Det er jeg lidt loren ved, og selvfølgelig ekstra meget hvis det er frostvejr... Så hvis du kan bytte overliggerne ud mod noget splintfrit/træ, så ville det være bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, der skal være 5-7 meter mellem hver forhindring, så 10x15 er ikke ret meget at gøre med. Men slalom med et spring foran kan du jo sagtens, og så kan du jo flytte springet for at træne forskellige indgange. Og alle "moves" kan jo snildt trænes på 1-2 spring, det er der jo også plads til. Hvis du vinkler springene kan du nok få 3 spring og en slalom op, og så er det bare om at bruge fantasien. Jeg har desværre ingen tegninger af de små opstillinger, jeg plejer bare at sætte op efter hvad jeg har brug for at træne, og finder på noget på plads...

 

Plasticspring er vel ok som sådan, men de er med største sikkerhed ikke af splintfrit materiale. Det er jeg lidt loren ved, og selvfølgelig ekstra meget hvis det er frostvejr... Så hvis du kan bytte overliggerne ud mod noget splintfrit/træ, så ville det være bedre.

 

Super - det lyder som en god plan! Har ikke lige påbegyndt slalomtræning, men måske er det ved at være tid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...