Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Var til træning hos Sanne her til aften. Delte en enetime med en agility veninde. Vi fokuserede på fart og motivation. Det var super godt! fik nogle rigtig gode fif med på vejen, og så løb det lille monster bare røven ud af bukserne. Vi fik genopfrisket at vores bagkryds stadig fungerede, og jeg fik igen (igen!!) at vide at jeg skulle stole mere på min hund og ikke holde sådan øje med hende, for endte med bare at rende i vejen for hende. Så fik især finpudset mine forkryds så jeg ikke lagde dem midt i hundens løbelinje. Det skal uden tvivl prøves igen! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så er der meldt til kursus til om to uger hos Tina Mette, så i alt tre kurser på de to første måneder med den grumme. Og så håber jeg at kunne snuppe en plads hos både Gitte Hoffmeister og Susanne Randeris når der er træningsweekend til sommer. Har jo altid Carla som min backup plan hvis Calle ikke kan finde ud af at være med. Og så tager vi en omgang agility til his VAS i Ringsted de næste måneder.

:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne ikke lige se den med lyd pga Taz, men hvis jeg må komme med noget input, så skal du til at tænke på, at du kun kan påvirke din hunds linjer/landing før springet og ikke efter. Tænker i sær på dine wraps ( hvis man kan kalde dem det? :) ) Hvis du kan få timet det lidt bedre, så kan du også komme afsted og derved komme foran hende og trække hende med dig = mere fart. Ingen grund til at stå at vente på at hun lander og kommer rundt! Silvia Trkman har skrevet en super artikel om netop dette på hendes blog. Og så pas på med den der hug-arm :) For at holde hende mest muligt glad og få vredet den sidste fart ud af hende, så ville jeg løbe med helt ned i tunellen og nærmest med hele vejen (og ikke stoppe op og stå og vente på at hun kommer ud igen). Og så taber hun fart ligesom Duffy når du bagkrydser hende ind i en tunnel, fordi man bliver nødt til at stoppe op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er 100 år siden vi har været til træning (OK, tre uger :mrgreen:), men har heller ikke træning i morgen eller næste søndag og vi skal til stævne om tre uger. :skraek:

 

Vi har ikke engang kunnet træne herhjemme, da det nærmest har været syndflod og vi har stående vand på grunden.

 

Må vist hellere få arrangeret nogle privattimer!

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis jeg kan komme op i morgen, kører jeg til et independant stævne hvor der er tilmelding på dagen. Dexter har ikke set en spring eller et felt siden den 18. oktober :lol:

 

:lol: Bliver spændende at høre hvordan det går for jer begge :x:

 

---------------------------------------------------

Rigmor og jeg har også vinterpause lige pt., hvilket vi har haft siden midten af nov. Vi er som altid ikke fan :lol: Vi starter heldigvis op igen d. 26 jan. hos Hillerød-Hundevenner, som kører træning hveranden uge hen over vinteren, så det er super fedt når nu DAF først starter op igen i midt/slut marts.

 

Vi har desværre heller ingen planlagte kurser som vi skal til, men der kommer heldigvis et par stævner i februar som vi tager med til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Var til træning igen i dag i active-dogs hallen, elsker virkelig at vi har muligheden for at leje os ind der i vinterperioden :-D

Men nu er det også slut med træning for dette år, starter holdtræning op igen d. 4 tror jeg vi har første træning, og så er det jo snart konkurrencetid :banan: har tilmeldt mig Højme d. 23-24 og Vejle d. 21 feb. :mrgreen: Så vil jeg gerne til Herning og Vilhelmsborg, men skal lige have styr på det praktiske først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay og de holder stævne? gætter på det er DKK. :-D

 

Bye the way kiggede lige på deres hjemmeside, gik da fuldstændig i sort over deres lederskabs snak i agility retningslinjerne

 

Jep, de holder dobbeltstævne d. 21-22 feb indendørs i opvarmet hal. Et ret populært stævne med begrænset starter hver dag. Så man skal være hurtig :-D

Og ja, det er DKK. Mener at VAS hører under Border Collie Klubben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, de holder dobbeltstævne d. 21-22 feb indendørs i opvarmet hal. Et ret populært stævne med begrænset starter hver dag. Så man skal være hurtig :-D

Og ja, det er DKK. Mener at VAS hører under Border Collie Klubben.

 

Okay spændende :-D skal have mig en DKK startbog, så jeg kan prøve at løbe nogle DKK konkurrencer også. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du løber DcH? Her omkring København er det primært DKK, og så en smule dgi. Ellers er det bare fordi at jeg ikke lige holder mig opdateret omkring DcH :-)

 

Ja jeg løber DcH... løber i jylland og på fyn. På fyn er udvalget af DKK stævner sørgeligt. Tror vi har maks 1-2 om året. Jylland har jeg ikke styr på. Men der er så mange DcH stævner at jeg ikke rigtig har haft behov for at løbe udenfor DcH

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...