Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Karla kunne styres fra da hun var omkring 3 år :mrgreen: så jeg tænker du nok har ret...

 

Uhhh, så er der også håb for Leah! :banan:

 

Luna er lige blevet 4 og har transformeret sig fra artig lille gårdhundepige til komplet ustyrlig border i gårdhundeforklædning :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iso er ved at kunne styres nu - som 5 år gammel... :engel::lol:

 

Vi har været til træning i aften, det er bare så fedt at komme i gang igen!!! Vi havde to rigtig sjove baner, med en del udfordringer i. Bl.a. én hvor vi skulle løbe satan, et langt løbestræk over 3 spring for at nå at få hunden udenom det 4. Og jeg nåede det sgu! :5up: Okay, mest fordi jeg kunne lade Iso ta' slalomen nærmest selv, medens jeg trak mig den anden vej, så jeg kunne "tyvstarte" lidt på løbestrækningen... Men alligevel! Og det kommer vist at kunne mærkes i benene i morgen. :lol:

 

I morgen skal Labfan og jeg ud at nørde lidt i agilityhallen igen, det bli'r også fedt! Så må jeg se hvad det ellers kan bli' til i ugen. Ikke så meget tror jeg, desværre. Måske noget på søndag.

 

Nu er Iso mæt og træt, hun er gået i seng - i min seng! Håber der kan bli' plads til mig også... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliv nu marts! :lol:

 

Har lige opdaget at jeg kun har EN rigtig træningsdag tilbage inden næste stævne! Her i weekenden skal vi til bryllup i nabostaten og næste weekend har vi alt vores Mardi Gras halløj. Weekenden derefter er der ingen træning, da både Julie og hjælpetræneren er til agility camp.

 

Og så en enkelt gang træning før stævne den første weekend i marts. Er vist nødt til at tage nogle enetimer. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har været i agilityhallen og trænet sammen med Labfan igen! Det er sååå hyggeligt! :-D Og godt! I dag fik vi trænet lidt slalomudfordringer, og lidt tunneludfordringer, og lidt ikke-rive-pinde-udfordringer. Det var udfordringer for Iso, altså. Selv er jeg jo lettere udfordret hele tiden... :lol: Nu bli'r det vist ikke mere agility før på mandag, men derimellem kommer canine conditioning-kursus med Rikke W - det glæder jeg mig rigtig meget til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har været i agilityhallen og trænet sammen med Labfan igen! Det er sååå hyggeligt! :-D Og godt! I dag fik vi trænet lidt slalomudfordringer, og lidt tunneludfordringer, og lidt ikke-rive-pinde-udfordringer. Det var udfordringer for Iso, altså. Selv er jeg jo lettere udfordret hele tiden... :lol: Nu bli'r det vist ikke mere agility før på mandag, men derimellem kommer canine conditioning-kursus med Rikke W - det glæder jeg mig rigtig meget til!

 

Det kan du også roligt. Det var super spændende og med mange gode hands-on praktiske øvelser

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du også roligt. Det var super spændende og med mange gode hands-on praktiske øvelser

 

Fedt!!! Glæder mig også rigtig meget!!

 

--------------------------

Jeg har en lille bitte video fra i går! Jeg er stadig i "opbygningsfasen" med Iso, efter vinterpausen, så vi laver ikke det store endnu. Hallen er også lille, så der er ikke plads til store baner - men ret perfekt til nørderier! I går fik vi bl.a. lavet lidt slalomudfordring. Iso er jo en tunnelgalning ud over alle grænser, hun kan lige pludselig se en tunnel fra bagsiden 10 meter væk - og så er hun strøget af sted. :lol: Så en stor udfordring for hende er f.eks. at lægge tunnellen sådan at tunnelhullet ligger liiiiiige efter første pind i slalomen. Altså sådan at når hun går ind i den første slalomport stirrer hun lige ind i tunnelåbningen. Den klarede hun superflot i går, der er kun med én gang på videoen, med lidt afstand mellem slalom og tunnel. Jeg rykkede tunnellen tættere på, og til sidst lå den så tæt at jeg næsten ikke kunne komme imellem. Én sølle gang kunne hun ikke modstå fristelsen og fløj i tunnellen, men der var hun også ved at være slut i hjernen. Det er hun også til sidst på videoen, hvor hun hopper lidt rundt og ikke helt kan styre sig selv, og igen ryger i en tunnel hun ikke skulle ha' (selv om hun faktisk skal anstrenge sig for at komme udenom mig og ind i tunnellen... :lol: ). Men hun kommer fint igen. At kalde hende af en linje der går lige ind i en tunnel, eller at dreje hende rundt hvor der ligger en tunnel på vejen, er også svært. Men det fik vi også nørdet lidt med i går, fedt!

 

Jeg er SÅ glad for at komme i gang igen, og nyder det i fulde drag! Kan virkelig mærke hvor meget jeg har savnet at træne med min superdejlige Iso-fis... :lun:

 

[video=youtube;R3ZTfvn-gI8]

Link til indlæg
Del på andre sites

Om en halv time pakkes bilen og jeg tager tøsen med på kursus igen... Ih, hun bliver så glad. Om hun bliver dygtig, det vides ikke, men jeg bliver da klogere....

 

og så kommer der "desværre" noget htm i vejen, så vi smutter først afsted til kursus i slutningen af marts igen. Men så har der også været fire styks i vinterpausen.

 

Nu vil jeg så gøre op med mig selv om jeg skal sidde i morgen og melde prinsessen til Jutlandia eller ej...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til canine conditioning med Rikke W i dag. Super godt kursus! Dejlig konkret med gode øvelser til at styrke hundens muskulatur og flexibilitet. Kan anbefales

Har været til det samme kursus - desværre ikke på det samme hold, det havde ellers været såååå hyggeligt!! Men Louise/Mingus var på vores hold, så der gik HF i den alligevel! :lol:

 

Virkelig godt kursus, super struktureret og nørdet - just as I like it! :5up: Og faktisk lidt flere praktiske øvelser end jeg egentlig havde regnet med..? Har i hvert fald fået rigtig mange ting med hjem, og synes også jeg blev virkelig inspireret og motiveret til at komme i gang. Søster og jeg har længe snakket om at ta' en enetime hos Rikke, det skal vi altså få gjort noget ud af snart. Hun er fandeme dygtig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver lige nødt til at fortælle om Cassis stunt i dag. Helt ude i kanten(slet ikke i nærheden af forhindringerne) står en pose, godt pakket sammen. Jeg bliver spurgt om hun kunne finde på at tage den, og jeg siger jo bare nej, så dum er hun trods alt ikke...

 

Ehm... :damn: Det var blondinen så. Hun kom for fulde drøm over springet og besluttede sig for at den pose skulle hun da tage, og det selvom jeg var på vej i en helt anden retning. Hun nåede i sidste øjeblik at opdage at der var noget galt, så farten kom da lidt af, men det var ikke nok til at hun tog den med hovedet først lige ind i den :stupid: Hun er heldigvis helt OK og driver den nu af på gulvet... Det har været en goooood dag synes hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til det samme kursus - desværre ikke på det samme hold, det havde ellers været såååå hyggeligt!! Men Louise/Mingus var på vores hold, så der gik HF i den alligevel! :lol:

 

Virkelig godt kursus, super struktureret og nørdet - just as I like it! :5up: Og faktisk lidt flere praktiske øvelser end jeg egentlig havde regnet med..? Har i hvert fald fået rigtig mange ting med hjem, og synes også jeg blev virkelig inspireret og motiveret til at komme i gang. Søster og jeg har længe snakket om at ta' en enetime hos Rikke, det skal vi altså få gjort noget ud af snart. Hun er fandeme dygtig!

 

Det skal I SÅ meget gøre!! Det er super fedt, og netop hendes måde at undervise og forklare på, elsker jeg også :banan: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal I SÅ meget gøre!! Det er super fedt, og netop hendes måde at undervise og forklare på, elsker jeg også :banan: :banan:

Jeg er i gang med at bearbejde søster! :lol: Ej, hun kender Rikke siden mange år tilbage, så hun skal ikke overtales! Det er bare svært at finde fælles huller i vores kalendere... :roll:

 

Er virkelig glad for den der lidt nørdede tilgang til det, og at hun er virkelig omhyggelig med at forklare tingene, både hvordan og hvorfor - og hvorfor ikke. Og så tror jeg virkelig at hun ville være god for Iso. Hun sa' også i går at hun havde mange flere øvelser som ville være rigtig gode for Iso.

 

De springting vi lavede i går gik helt fantastisk godt, jeg har aldrig set Iso gøre det så flot, og Rikke var også helt overrasket. Hun havde netop tænkt på Iso og de springøvelser, men søreme om ikke Iso sprang helt flot! Jeg har taget lidt fat i Iso's starter, hvor hun jo selv helst vil ligge med "citroen-numse", så hun kan løbe rigtig stærkt og fladt. Men det vil jeg jo ikke... Så vi har knoklet med at man bli'r siddende uden at flytte forpoterne, og det er blevet rigtig meget bedre. Nu er hun så begyndt at lave "the vulture" (sænke hovedet og gå ned i forparten, à la grib), hvilket gør at hendes start ikke bli'r god. Det gjorde vi så lidt ved i går, og umiddelbart var der en pænt stor forskel. Det var svært at se selv, men forhåbentlig kommer der noget video af det, som én af de andre optog.

 

Iiiiih, er virkelig inspireret til at komme i gang! :-D Jeg har kæmpet med Iso's spring i så lang tid, og endelig er det som om nogen kan gå ind og se helt præcist hvor nogle af tingene går galt - og har en løsning! Der var flere af tingene Rikke var inde på som virkelig satte nogle tanker i gang hos mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, nu har jeg søreme fået lagt træningsplan for hele februar og marts! :5up: Synes det hele bli'r så meget nemmere og mere overskueligt med træningsplan. Plejer jo sådan set at bruge planer og logs, godt nok mest ved nyindlæring, men det seneste lange stykke tid har jeg jo ikke en gang haft tid og overskud til at træne, såååeehh... Men nu er der struktur i det, og når man får planlagt det godt bli'r det pludselig så meget nemmere! Fik virkelig et mentalt los bagi til kurset i går, eller rettere sagt motivation og inspiration til at ta' fat i det. Så forhåbentlig ikke mere uigennemtænkt panik-træning-når-jeg-nu-lige-har-tid, men planlagt sådan at det hele faktisk også passer ind i mit eget skema. Dejligt! Nu må vi så se om det holder... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var afsted idag med mine dejlige hunde. Sally er meget mere fit nu, det kan så tydeligt mærkes! Efter 20 minutter gøede og teede hun sig stadig for at få sin tennisbold, når vi stod og talte noget handling igennem.. fedt med glad prinsesse :mrgreen:

Dexter var sit vanlige full-on selv, og vi arbejdede med slalom og med drive til spring og i tunnel. Det blæste alt for meget til feltforhindringer, men dem er han også rimelig sikker i. Han debuterer hvis alt går efter planen, på søndag, men nok udenfor konkurrence.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oooog, så er der også styr på stævnerne! :5up: I hvert fald frem til starten af august, og med forbehold for at arbejdsskemaet kan ændres... :roll: Men foreløbig ser det ud til at jeg får hele ti stævner med! Hvoraf de 6 er todages, hvor jeg altså kan være med begge dage! Og så kommer Jutlandia oveni, hvis jeg ellers kommer med. Skal passe søsters Helios lige dér, så har meldt mig til med både ham og Iso, dog kun klasseløbene, ingen åbne. Men nu vi se om jeg kommer med.

 

Har ellers disse med på listen (kun DcH-stævner): Højme, Vejle, Ødis, Vordingborg, Vestfyn, Svendborg, Harlev, Højme Kolding eller Næstved (har ikke bestemt mig endnu...), og Vestfyn. Forhåbentlig kan jeg også nogle flere efter august, men har ikke arbejdsskema endnu.

 

Af DKK-stævner havde jeg gerne taget til Viby i maj, men kan ikke pga. arbejde. Vil også gerne Ribe i maj, men der er altid så pissesvært at nå at få camping, så det ved jeg sgutte...

Link til indlæg
Del på andre sites

Viby ligger 14-16/5, og det er Harlev i Jylland! Kommer du til dk???

 

----------------------------------

Nå, men så har Iso og jeg været igennem dagens træning, sgu! :5up: Det er altså lidt sært, jeg kan godt mærke at der stadig sidder en hel del dårlig samvittighed i mig, fordi jeg ikke får lavet nok med hende. Men nu kan jeg kigge i min træningsplan og sige at vi faktisk ikke skal lave mere i dag! Med god samvittighed! Iso var til kursus hele dagen i går, og skal til træning i morgen, så hun SKAL rent faktisk ikke mere i dag! Men alliiiiigevel sidder der en lille dårlig samvittighed derinde og gnaver... Hold da op, jeg tror virkelig den undervisning (og alt rundtomkring den) har slidt mere på mig end jeg har opdaget. Før nu..! :shock: Jeg trænger vist virkelig til lidt ro og fred - rent mentalt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...