Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Der var mange afbud til dagens træning, og jeg skulle have noget med, da vores træner heller ikke kom. Vi talte om ved træningskonkurrencen at det kunne være sjovt at nørde lidt med afslutningen af den ene af banerne. Jeg havde så brugt den del i den bane jeg byggede og nej, hvor fik vi knoklet løs os fire der var tilstede.

 

Carla var bare top sej og supermotiveret. Glæder mig så meget til september hvor hun skal i ilden igen efter vores break fra konkurrencer. Der er kommet lidt mere fart og selvstændighed i hende, og hun gør alt hvad jeg beder hende om. At jeg så lige laver nogle fejl af og til, men det kan hun jo ikke gøre ved. Hun fik lov til at knokle løs den lille og da vi kom på banen for fjerde gang kunne jeg godt mærke at krudten var røget af ballonen. Og så fik hun lov til at holde fri.

 

Cassi skal jo til konkurrence i næste weekend, så hun skulle ikke snyde. Hun fik lov til at springe på mellem højde i starten, simpelthen for ikke at køre rovdrift på hende, når der skulle trænes i den varme. Og nøj, hvor kan hun være fed at løbe med. Hendes store svaghed har været at sende hende bagom et spring, hvor hun tit har en tendens til at smutte under springet. Men ikke her og der var en del handling i starten. Det eneste der ikke kom styr på var den ret onde slalomindgang jeg havde fået lavet(og tror lidt jeg gav op inden vi overhovedet trænede på den). Det bedste var at der kunne blive afprøvet lidt forskellig handling og jeg for en gangs skyld skulle kridte skoene for at få hende igennem. Det er fedt at det også kan lade sig gøre. Hun blev arbejdet godt igennem og gad til sidst ikke blive på banen, hun skulle bare i skygge. Positivt er det at hun har knoklet så meget og der absolut ingen tegn er på ømhed. Man kommer nok til at frygte det i al den tid man har hende.

 

Og så var der lillebror. Han har jo egentlig fået lov til at være lidt demohund på mit begynder hold, og det var han også i dag, og for helvede der var knald på. Blev nødt til at smide ham i bilen ret hurtigt igen. Efter de to voksne var trænet kom han så ud igen, og de første to minutter gik med gøeri og hoppen rundt om mig og så kom der pludselig ro på ham, og han kunne arbejde. Der er så meget tænding og fart i ham, og jeg frygter lidt om jeg kan være med. Heldigvis er han ret orienteret mod mig og holder øje med hvor jeg er henne.

Godt nok er Cassi også hurtigt, men Calles ben er længere og han flytter dem hurtigere. Han er stadig så fed at arbejde med, og det er skønt at han er tilbage til det sted hvor han kan arbejde på en agilitybane. Nu må tiden bare vise hvornår han er moden nok til at træne mens der er andre løse hunde.

 

Nå, det var så lige en lille smule træning i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dejligt at se at der er gang i Poker igen! Nu prøver jeg så igen med en agilitytime med en anden instruktør (arrangeret af min træner).. det er jo gået i vasken af den ene eller anden grund hver gang indtil nu, men i morgen skal vi afsted, og løbe i en gruppe hos Dan Shaw. Han er efter sigende dygtig og sød, glæder mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Long time, no see :vinke:

 

Her er en video af Poker fra dagens træning. Taget i betragtning at det her var det allersidste vi lavede, kan I nok se, at hun har fået meget mere fokus og fart. Rigtig dejligt. Og så er hun :hjerte:

 

[video=youtube_share;N1SSneq-QHU]

 

Søde, dygtige Poker, det ser virkelig godt ud. :lun:

 

To spørgsmål som måske hører til i konkurrencetråden, men nu er jeg her og det relaterer lidt til ovenstående.

 

Alle de spring jeg ser i videoen har vinger. Er det normen derhjemme (og i UK)? Herovre har vi spring (også i konkurrencer) uden vinger, og det kan godt gøre en forskel for mig hvor man planlægger sine kryds.

 

Andet spørgsmål: Herovre er bordet stadig en del af en AG bane, og jeg ved at det ikke længere er tilfældet i DK? Er det fordi det hæmmer farten? Eller hvad er grunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde, dygtige Poker, det ser virkelig godt ud. :lun:

 

To spørgsmål som måske hører til i konkurrencetråden, men nu er jeg her og det relaterer lidt til ovenstående.

 

Alle de spring jeg ser i videoen har vinger. Er det normen derhjemme (og i UK)? Herovre har vi spring (også i konkurrencer) uden vinger, og det kan godt gøre en forskel for mig hvor man planlægger sine kryds.

 

Andet spørgsmål: Herovre er bordet stadig en del af en AG bane, og jeg ved at det ikke længere er tilfældet i DK? Er det fordi det hæmmer farten? Eller hvad er grunden?

 

Jeg tror faktisk de SKAL (?) have vinger, har aldrig oplevet dem uden til en officiel konkurrence. Vil tro det primært handler om stabilitet - altså at springet bliver stående og ikke vælter.

Bordet er stadig en del af agility herhjemme, det var væk i en del år (ting går af mode og kommer på mode igen) men må bruges. De er dog ikke så meget på mode lige nu og de skal være med elektronisk timer, hvilket er dyrt, så der er - så vidt jeg ved - fx kun 2 borde i hele jylland. Et hos Sanne og et hos DKK Viby.

 

bord i AG3 i 2013. Barfodet Anna, træt og larmende Karla vinder klassen.

[video=youtube_share;hHiLaybV5VI]

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor jeg snart har en hel agilitybane herhjemme - lige nu har jeg en hel springbane, og kontaktforhindringerne (hedder det det?) kommer inden længe - så er jeg nødt til at lave en træningsplan, så jeg ikke kommer til at gøre for meget.

@korvis, har du lyst til at dele din træningsplan? Eller andre der har en plan/gode råd? Det kan hurtigt blive fristende at træne hver dag, men hun skulle jo nødig køre sur i det, og de har vel også brug for nogle fridage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ok, vi forstår godt ordet kontaktforhindringer :mrgreen:

men det er træls, ikke? Med de der udenlandsdanskere og deres Brigitte Stallone-danske :lol:

 

altså... han løber ikke hen til nogen når vi arbejder! :mrgreen: ...men når det ikke var vores tur.

altså... ikke hunde, bare de mennesker han kan nå i sin snor :lol: han er ikke uartig, bare vildt kælen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kontaktforhindringer er nu også et almindeligt brugt term i DK. Det står endda i reglementet og er det rigtige begreb om de forhindringer, der har et opgangs- og nedgangsfelt..,

 

Almindeligt brugt ligefrem? Jeg tror aldrig jeg har hørt nogen bruge det. Jeg har hørt kontaktfelter (som en slags bastardiseret oversættelse af running contacts), men jeg tror aldrig jeg har hørt ordet kontaktforhindringer... Var dog overhovedet ikke i tvivl om hvad ðr mentes.

Link til indlæg
Del på andre sites

[video=youtube;BTeE-vKJE9A]

 

Jeg skippede at tage til træning i går, vejret var rimelig ustabilt og jeg orkede ikke at cykle hvis det begyndte at regne, for så er 12 km. med en våd hund i cykelkurven altså ikke det fedeste.... :damn:

Men det var vel godt det samme for kunne slet ikke få noget energi ud af min hund, tog nogle spring og min slalom ned for at øve bagkryds i slalom, men den idé måtte jeg hurtigt opgive. Vi var alligevel i gang ret længe og det meste af tiden sad vi bare og hyggede og lavede lidt fodersøg, samt bare tog nogle enkelte spring, for kunne ingen energi få ud af hende.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...