Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Nåååh men jeg var faktisk også til DGI med (eller faktisk MOD :slem:) MissLøven og Tigerdyr da vi løber for hver vores klub!

 

Løb samme bane og hilste på sødeste Rigmor :hjerte:

 

Havde ikke kæmpe forventninger, men havde haft gennembrud på A-feltet til tirsdagstræningen inden, så valgte at succeskriterierne på 2*AG var at han skulle tage felterne og ikke tyvstarte.

 

1. AG gav disk på slalommen. Jeg trak ham ud da jeg troede han var gået forkert ind, men det var han faktisk ikke....og så nåede jeg ikke at rette at han sprang en pind. MEN han to alle 3 balancefelter i super stil....så jeg var glaaaaaaad :klap:

 

2. AG (samme bane); der startede møgdyret med at tyvstartede, så valgte at sætte ham tilbage....så han jo ligesom disket. Til gengæld løb han SUPER godt!! Ud over at springe sit Afelt (som jeg så også smed ham retur på), så var det et fantastisk løb!! :klap: Pludselig var det ting der virkede, han havde hovedet med og var ret styrbar! Fedt fedt fedt!

 

SP var lige til fibersprængning for menneskerne.....det var seriøs løbebane. Savnede nærmest felterne der liiige kunne stoppe turbodyret...:lol:

Vi gennemførte - måske med 2 nedrivninger og en slalomfejl. Men igen arbejdede han SÅ godt! Og ingen tyvstart!

 

SÅ jeg var glad og træt da jeg kørte hjem med verdens bedste Ludwigdyr :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 700
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nåååh men jeg var faktisk også til DGI med (eller faktisk MOD :slem:) MissLøven og Tigerdyr da vi løber for hver vores klub!

 

Løb samme bane og hilste på sødeste Rigmor :hjerte:

 

Havde ikke kæmpe forventninger, men havde haft gennembrud på A-feltet til tirsdagstræningen inden, så valgte at succeskriterierne på 2*AG var at han skulle tage felterne og ikke tyvstarte.

 

1. AG gav disk på slalommen. Jeg trak ham ud da jeg troede han var gået forkert ind, men det var han faktisk ikke....og så nåede jeg ikke at rette at han sprang en pind. MEN han to alle 3 balancefelter i super stil....så jeg var glaaaaaaad :klap:

 

2. AG (samme bane); der startede møgdyret med at tyvstartede, så valgte at sætte ham tilbage....så han jo ligesom disket. Til gengæld løb han SUPER godt!! Ud over at springe sit Afelt (som jeg så også smed ham retur på), så var det et fantastisk løb!! :klap: Pludselig var det ting der virkede, han havde hovedet med og var ret styrbar! Fedt fedt fedt!

 

SP var lige til fibersprængning for menneskerne.....det var seriøs løbebane. Savnede nærmest felterne der liiige kunne stoppe turbodyret...:lol:

Vi gennemførte - måske med 2 nedrivninger og en slalomfejl. Men igen arbejdede han SÅ godt! Og ingen tyvstart!

 

SÅ jeg var glad og træt da jeg kørte hjem med verdens bedste Ludwigdyr :hjerte:

 

I var smadder gode :bighug: Men det vidste jeg jo godt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh, oven på buret, så kan jeg da ikke se ud, og det er noget skidt når jeg kører så meget på motor vej. Calles bur står på bagsædet og er skubbet helt frem, så tror ikke det kan lade sig gøre... Det kommer selvfølgelig an på en prøve. Det er jo en lille bil jeg har mig :blink:

 

Jeg har ugennemsigtig film på min bagrude og bagerste sideruder. Jeg kører også ufatttelig meget på motorvej. Det vænner man sig til. Man har jo sidespejlene man kan orienterer sig i.

De fleste kassevogne og alle lastbiler har samme udfordringer :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

I mandags blændede jeg ned for bakspejlet, men da jeg kom på motorvejen blev jeg nødt til at at blænde op igen, for jeg kunne simpelthen ikke holde nerverne i ro til at køre når jeg ikke vidste hvad der kørt bag mig. Men det kan godt være det bare er et spørgsmål om tilvænning. Jeg tror dog at jeg lige vil se om det kan lade sig gøre at få det ind bag forsædet.

Link til indlæg
Del på andre sites

I mandags blændede jeg ned for bakspejlet, men da jeg kom på motorvejen blev jeg nødt til at at blænde op igen, for jeg kunne simpelthen ikke holde nerverne i ro til at køre når jeg ikke vidste hvad der kørt bag mig. Men det kan godt være det bare er et spørgsmål om tilvænning. Jeg tror dog at jeg lige vil se om det kan lade sig gøre at få det ind bag forsædet.

Det er helt sikkert bare om at vænne sig til det! Jeg kan klart bedst li' at kunne se ud af både bakspejl og sidespejle, men har ingen problemer med at kun bruge sidespejlene. Jeg er nok lidt mere forsigtig når jeg kun har dem - og især når jeg har vognen hægtet på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, er stødt på et problem... Kan vist ikke få plads til mit stævnetelt i min bil :stupid: Den der runde form er altså ret upraktisk...

 

Min bil er heller ikke stor, men jeg har buret på gulvet bagved forsæderne. Det fungerer rigtig fint :) Men har selvfølgelig heller ikke så store hundebure. Har til gengæld opgivet at have det i stævnevognen, men så tager jeg det jo bare på ryggen og slæber alt mit andet lort i vognen.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Lille Louie Det meste af sidste år havde jeg hundene løse i teltet. Cassi syntes det var så fedt. Så jeg skal som regel bare have mit telt og en stol med. Det ændrer sig jo nok lidt nu når lillebror skal med. Tvivler på at han bliver hvor han skal. Det bliver nok lillebror og Carla i bur og Cassi har så resten af teltet.

 

jeg ville slet, slet ikke have plads til. En vogn også. Har dog overvejet en sækkevogn der kan klappes sammen. Nå, jeg må jo afprøve det i weekenden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lunas eneste løb fra weekenden som bleb optaget - og tak skæbne for det! Har da aldrig løbet SÅ dårligt før - har tilgengæld heller aldrig løbet så stærk! Der er simpelthen kommet SÅ meget vildskab i min lille hundepige - jeg kan ikke styre hende og slet slet ikke stole på hende på banen. Skulle have så sindsygt meget fat i næsen på hende hele weekenden og alligevel tyvstartede hun og smed felter til højre og venstre, og var bare generelt komplelt ustyrlig!

 

[video=youtube;zsVPz8o2i-M]

 

"Resultater": Lørdag: 5 i fejl i AG3 + AGÅ, nr 2 i sp åben og vinder sp3. Søndag, disk i alt borset fra AGÅben med 10 fejl... suk :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad synes I om Vilhelmsborg stævnet?

 

Vi overvejer nemlig at tage dertil for første gang... :-P

 

Hvis det er dit første stævne så nej. Hvis du har en nervøs hund, så nej. Det er et godt stævne, men det er meget trangt og der larmer meget i hallen. Det er også meget stort. Men som erfaren stævneløber, med en hund der sagtens kan håndtere det, så synes jeg det er fedt stævne. Men eftersom jeg ingen stævelyst har i år overhovedet :vedikke: så ved jeg ikke rigtigt om jeg kommer afsted

Link til indlæg
Del på andre sites

Lunas eneste løb fra weekenden som bleb optaget - og tak skæbne for det! Har da aldrig løbet SÅ dårligt før - har tilgengæld heller aldrig løbet så stærk! Der er simpelthen kommet SÅ meget vildskab i min lille hundepige - jeg kan ikke styre hende og slet slet ikke stole på hende på banen. Skulle have så sindsygt meget fat i næsen på hende hele weekenden og alligevel tyvstartede hun og smed felter til højre og venstre, og var bare generelt komplelt ustyrlig!

 

[video=youtube;zsVPz8o2i-M]

 

"Resultater": Lørdag: 5 i fejl i AG3 + AGÅ, nr 2 i sp åben og vinder sp3. Søndag, disk i alt borset fra AGÅben med 10 fejl... suk :roll:

 

Det skal du da ikke brokke dig over :klap: Vildskab er godt! Vind eller forsvind :slem:

I skal nok genvinde melodien, men man må aldrig brokke sig over fart og glade hunde :hjerte: Og man kan se hun har det skide skægt! Det ser godt ud :5up:

 

 

Måske får du det bare til at se let ud, men for mig ligner banen mest en kl1, da der næsten ikke er noget handling og den smule der er foregår ved tunellerne :engel:

... Er åben altid kl1-ish i DCH? Eller var det bare denne gang? Er banetiden meget stram når banen er så let? Er det noget med der er DM udtag i alle åbne klasser i DCH?

 

Jeg løber indtil videre kun DKK stævner - der er for langt til DCH stævnerne, så har ingen erfaring med det, og har i DKK ikke løbet ret mange åbne klasser før de mere eller mindre blev afskaffet pga. nye DM-udtag-regler. De var vidst altid kl2 så vidt jeg husker, men selvfølgelig er det jo subjektivt hvad man synes er let/svært, så der er nok også nogle baner, som vil blive anset for kl.1 ind imellem dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er dit første stævne så nej. Hvis du har en nervøs hund, så nej. Det er et godt stævne, men det er meget trangt og der larmer meget i hallen. Det er også meget stort. Men som erfaren stævneløber, med en hund der sagtens kan håndtere det, så synes jeg det er fedt stævne. Men eftersom jeg ingen stævelyst har i år overhovedet :vedikke: så ved jeg ikke rigtigt om jeg kommer afsted

 

Nej, ok. Min hund er hverken nervøs eller nybegynder indenfor stævner. :) Det er dog vores første stævne længe, hvis vi tager af sted. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det ret præcist som Amocca mht. Vilhelmsborg. Et godt stævne, men ikke det optimale for nye eller usikre hunde. Og så plejer det altid at være PISKOLDT!!! :lol: Jeg behøver ikke vælge det fra i år, for jeg skal simpelthen arbejde. Ellers er Vilhelmsborg altid et stævne som jeg er meget i tvivl om jeg skal tilmelde eller ej... Synes måske ikke det er så superhyggeligt som så mange af de andre... Nok fordi det er så kæmpestort. Men populært er det da, tror mange har det som "årets første stævne", som de absolut skal med til..? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes heller ikke det er et hyggeligt stævne. Men det plejer at klappe fint og køre godt. Men nej, hyggeligt er det ikke. Hallen er kold og runger og man sidder på de der plasticstole og mangler på en eller måde "sit eget område" .... Men generelt synes jeg bare ikke indendørs stævner er hyggelige... Jeg mangler mit telt! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...