Hop til indhold

HJÆLP der er noget helt galt med min franske bulldog


Emmalundager
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg har en fransk bulldog på snart 4 år. Vi har aldrig haft problemer med hende og hun har altid været en glad og livlig hund. I søndags begyndte hun at ændre "adfærd". I dag er det helt skidt med hende.. Hun må godt være i vores møbler og hopper altid selv op i sofaen for at hoppe videre op i vores vindueskarm hvor der er lunt. Men i dag vil hun ikke engang hoppe op i sofaen, så tidligere i dag lagde vi hende der og har nu lagt der siden uden at røre på sig eller spist af hendes mad. Hun piber ikke, siger ingenting men stirrer bare ud i luften. Når jeg normalt kommer, så hopper hun op og ned af mig, og er nogle gange så glad, at hun tisser. Det har hun ikke gjort siden søndags.. Vi har prøvet at mærke på hende, om der er nogle steder hvor hun har specielt ondt, men hun reagerer ikke på noget af det. Vi er meget bange for at der er noget alvorligt galt, er der nogen der har oplevet det samme??

Link til indlæg
Del på andre sites

der er ikke mange der holder åbent på dette tidspunkt, derudover ser man også lige tiden an og ringer ikke bare som en eller anden desperat. Desuden kunne det være at der var en der havde oplevet det samme, selvfølgelig tager jeg hende til dyrlægen i morgen. Jeg ringer jo heller ikke til lægen første dag jeg føler mig skidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke første dag hun er anderledes - skriver du ikke det har stået på siden søndag??

Jeg ville også kontakte en vagtdyrelæge for det lyder da ikke helt godt.

Men hvis ikke du er bekymret og hvis du vurderer at det ikke er alvorligt og at det kan vente til i morgen, så er det vel det du gør.

Men dyrlæge, for den adfærd viser at hunden ikke har det godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

der er ikke mange der holder åbent på dette tidspunkt, derudover ser man også lige tiden an og ringer ikke bare som en eller anden desperat. Desuden kunne det være at der var en der havde oplevet det samme, selvfølgelig tager jeg hende til dyrlægen i morgen. Jeg ringer jo heller ikke til lægen første dag jeg føler mig skidt.

Det er anderledes med dyr. Vi tager afsted med det samme hvis Treasure opfører sig anderledes, da hunde ikke ændrer adfærd medmindre der er noget galt. Sådan som du beskriver jeres hund lyder det som mine forældres hund der lige er blevet aflivet. Hun havde en diskusprolaps samt bugspytkirtelbetændelse, og hun havde meget ondt. Når hun ikke fik smertestillende opførte hun sig på samme måde, ville ikke hoppe op og lå helt stille. Jeg siger ikke at jeres har det samme, men den ændrede adfærd tyder på at den har ondt.

Eftersom hunden ikke kan fortælle hvorvidt den har ondt eller ej er det meget vigtigt at man som ejer reagerer på den ændrede adfærd. Når det er så massiv en ændring som ved jeres hund ville jeg reagere med det samme og ikke "se tiden an". Jeg ville kun vælge at se tiden an hvis der kun var tale om at hunden led af madlede og ændret afføring og uden anden ændring i adfærden.

Jeg håber at I finder ud af hvad der er galt, og at det ikke er noget alvorligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu var vagtdyrelæge også nyt for mig indtil for få måneder siden... men undre mig stadig over at i ikke ringede til dyrelægen i går eller i dag... hvis det har været sådan siden søndag.

 

at den aldrig har fejlet noget er jo ingen forsikring.

 

håber du snart får fat i dyrelægen, og doktor dyr får set på hende.

 

hvis hun ikke spiser spå få fat i en engangs sprøjte (uden nål selffølgelig) og prøv at få lidt væske (evt med salt og sukker i) i hende, så hun ikke også dehydre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi må prøve at kontakte lægen så, jeg er ked af at høre det med dine forældres hund. Håber virkelig ikke hun fejler det samme, jeg ved godt det selvfølgelig er noget andet med dyr.. Men når hun aldrig har fejlet noget før, ville jeg bare ikke forhaste noget.. Og det er først her i dag, at det er blevet rigtig slemt. Min far ville være taget afsted i dag, men da han var ude og gå en tur med hende tidligere, følte han at hun var i bedring... Men så efter er det blevet meget slemt..:-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan altid ringe og spørge hvad de vil vurdere.

Her omkring er de i hvert fald søde til at sige om de tror man skal komme forbi eller om det kan vente til alm dyrlæge åbner.

God bedring med hende.

Man lærer hele tiden imens man har hund og der er ikke to hunde der er ens og det er jo noget af det der gør det fantastisk at have hund ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er halvanden måned siden hun stoppede. Men hun er ikke blevet mere aggressiv og tager heller ikke ting til sig, som hun passer.

Teoretisk set kunne det godt være tilfældet, men jeg ville dog stadigvæk tage hende til en dyrlæge for at være helt sikker. Det kan jo variere meget fra hund til hund hvordan den opfører sig under en falsk drægtighed, så det kan være svært at se om det lige præcis er dét der er galt, uden først at udelukke at det er noget andet. Hvis ikke I tager hende til en dyrlæge i dag ville jeg holde lidt øje med hende i nat, bare for at være helt sikker. Som nogle af de andre har nævnt er det meget svært for os at vurdere hvor slemt det er ud fra noget du har skrevet, men hvis hun ligger stille/sover hele tiden, og ikke virker så glad og aktiv som normalvis, så ville jeg holde ekstra godt øje med hende. Det kan være tegn på falsk drægtighed, men det kan også være tegn på at hun er i smerter. Har hun drukket vand idag? Ellers så er det vigtigt at I forsøger at få lidt vand i hende så hun ikke dehydrerer. Det kan også være I skal prøve at håndfodre hende med noget hun godt kan lide, for at sikre at hun får lidt mad, hvis hun altså slet ikke har spist hele dagen.

 

Jeg krydser fingre for at det bare er falsk drægtighed :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber ikke, at det er noget alvorligt, men som de andre siger, så er det nok bedst, at tage til dyrlægen nu...vi kan jo ikke sige hvad hun fejler, men hvis det f.eks er livmoderbetændelse, så kan det hurtigt udvikle sig til en livstruende tilstand.

Rigtig god bedring med hende og håber, at du lige vil give en update herinde, når du engang har været til dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak - jeg skal nok give en Update! Det er virkelig rart at i er så mange der skriver, da jeg som sagt slet ikke vant til al dette.. Jeg tror dog vi venter til i morgen tidlig med en dyrlæge.. Jeg ved godt det kan forekomme vanvittigt for nogle af jer, men da hun bare ligger og slapper af, håber vi desværre stadig på at det bare går over.. Vi holder selvfølgelig øje med hende i nat og tager hende til dyrlægen i morgen! Vi elsker altså vores hund rigtig højt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...