Hop til indhold

alene hjemme overvågning


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Jeg brugte også webcam, men det hele blev optaget. Så jeg måtte kigge 8 timers film igennem det var rigtig kedeligt da de sov, var lige oppe og få en tår vand, vendte sig lidt i kassen kiggede på hinanden og sov.

Lydprogrammet har jeg også prøvet det var nemt at høre hvad de lavede. Og man kunne nemlig nøjes med at lytte til de udsving der var.

Men har ikke brugt det i et par år nu. De sover bare ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger et gratis lydprogram, som hedder Audacity.

 

Det optager lyd og viser det som en linje. Så kan jeg zoome ind på linjer, hvor der har været lyd og høre om det er en hund der gør,en ambulance der kører forbi eller nogen der ringer på. Og jeg slipper for at se 7 timers pænt kedelig hundefilm.

 

Det lyder snart. Har du så bare computeren tændt med programmet kørende eller hvordan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved at flere af jer "overvåger" jeres hunde når de er alene.

Hvordan gør i det og bruger i nogle bestemte programmer eller lign?

 

Før filmede jeg ham med photobooth på Mac, men så kunne jeg først se ham bagefter. Nu Facetimer jeg ham, og kan følge ham nu og her, og når derfor at gå ind inden han blir for nervøs. Skide smart. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Prescence, som er en gratis app til iphone/ipad. Jeg sætter iPad'en til at filme og kan logge på fra min telefon og se hvad der sker derhjemme. Man kan selvfølgelig ikke dreje kameraet, men det har der endnu ikke været behov for. Der er lyd på, så man også kan høre hvis der sker noget.

 

Programmet kan også sættes op til at begynde at optage når der er bevægelse. Den optager i et antal minutter og sender klippet til min mail. Man kan så indstille hvor følsom kameraet skal være, så den ikke begynder at optage bare hunden bevæger sig mens den ligger, men når hunden fx. rejser sig og går lidt rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Prescence, som er en gratis app til iphone/ipad. Jeg sætter iPad'en til at filme og kan logge på fra min telefon og se hvad der sker derhjemme. Man kan selvfølgelig ikke dreje kameraet, men det har der endnu ikke været behov for. Der er lyd på, så man også kan høre hvis der sker noget.

 

Programmet kan også sættes op til at begynde at optage når der er bevægelse. Den optager i et antal minutter og sender klippet til min mail. Man kan så indstille hvor følsom kameraet skal være, så den ikke begynder at optage bare hunden bevæger sig mens den ligger, men når hunden fx. rejser sig og går lidt rundt.

 

Det lyder ret smart, det skal jeg da vist lige ha kigget på - bare for sjov skyld ;-) Må hellere finde den APP i aften på IPAD :-) tak for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et billede af dagens alene hjemme. En dag som denne zoomer jeg ind på det der sker lidt efter 3:15 og det der sker omkring 4:45. De helt smalle linjer omkring fx ved 2:15 og 2:35 er ikke noget.

 

De høje blå linjer omkring start og slut et mig der larmer og lukker døre inden jeg går.

 

3:15 er i dette tilfælde en hund der ryster sig, hopper ned af sofaen og drikker vand. 4:45 er nogen der banker på hoveddøren og Soko der gør tre nogle få gange derefter.

 

audacity.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, computeren kører hele dagen. Ind imellem har jeg prøvet at have radioen kørende og det kan man godt. Der giver self noget baggrundsstøj, som programmet optager, men det giver ikke store udsving. Jeg optager hver dag, også selv om de enste lyde er er for tiden er lyden af en hund der drømmer i sofaen

jeg har prøvet at downloade, men kan ikke få det til at virke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...