Hop til indhold

Hund med hensyn


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Der lanceres en ny kampagne, Hund med hensyn: http://www.hundmedhensyn.dk/

 

Lidt om baggrunden: http://m.jyllands-posten.dk/livsstil/familiesundhed/ECE7614578/Hundeejere-skal-vise-mere-hensyn/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

 

Hvad synes I? Tror I det ændrer på noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er det eneste, synes jeg det er meget overfladisk og egentlig bare almindelig sund fornuft.

 

Om det hjælper? Aner det ikke, men hælder nok til at det ikke gør for enten kender hundeejere godt til god tone og er ligeglade eller også skal der langt mere forklaring til, f.eks. at din egen hund kan komme til skade, hvis den løber hen til en fremmed hund osv. osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis dyrlæger osv. så virkelig oplyser og og fortæller om kampagnen så tror det vil virke heroppe ihvertfald, der er mange her der slet ikke er klar over ''færdelsreglerne'' med hund.. og det samme med aktivering osv. mange køre lige ud på vejen til diget og vipper deres hund ud bilen, så sidder de der mens hunden fræser afsted efter dem..

 

Har for første gang, sjovt nok efter Nellie er flyttet ind, oplevet nogle situationer som kunne være endt rigtig skidt, så alt har ret i min verden, ihvertfald heroppe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel især nye hundeejere, der kan have glæde af den kampagne... Gamle hundeejere vil enten allerede følge reglere, eller de vil blive pissesure eller ligeglade fordi reglerne ikke gælder for dem.

 

Men familien/de unge mennesker, der overvejer deres første hund, de vil nok lære noget ved de regler.. MÅske.

 

Men det er også især dem, kampagnen henvender sig til, underligt nok.. De optrædende er allesammen yngre, slanke menesker der mest ligner typiske moderne hundetrænere..

 

Kampagnen ville nå længere, hvis man lavede billeder og videoer med rockertyper, alkoholikere, gamle mennesker og flerbørnsmødre med barnevogn..

Hvis en kampagne skal vinde genklang, så skal materialet afspejle de mennesker, den er tiltænkt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Punkt 10: Hold din hund i snor, når du lufter den, hvis skiltningen påbyder det.

Øh hvis der ingen skiltning er, skal hunden ved stadig være i snor ikke?

 

Nej, kun på de steder hvor lovgivningen jo allerede påbyder snor. Lovgivningen er det første man skal rette sig efter. Er der ingen lov der påbyder snor, skal hunden kun føres i snor hvis der er skiltet om det. Resten af tiden skal hunden være under kontrol.

 

Når så det er sagt, så er det nærmest illusorisk at lufte uden snor (bortset fra i hundeskove og på stranden om vinteren), så jo, der burde egentlig stå "hav din hund i snor med mindre du er sikker på at den må gå løs":-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mødt mange der lufter hunde uden snor i områder med snorepåbud. Hunde som der ikke er under fuld kontrol. Jeg er endda blevet kaldt diverse skældsord af en ældre herre da jeg bad ham tage sin hund i snor på sådan et område. Mange mennesker har en (alternativ ?) definition af almindelig sund fornuft. Jeg tvivler på at kampagnen vil have effekt på dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som det altid er med oplysning, vil det virke på nogle og ikke på andre. Ingen information virker lige godt på alle...

 

Selvfølgelig er det regler der er almengyldige, og indlysende for dem der kender dem. Der er jo en grund til at det er tilfældet... skulle kampagnen slå på regler som ingen kan se fornuften i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er det eneste, synes jeg det er meget overfladisk og egentlig bare almindelig sund fornuft.

 

 

men det er simple regler som disse som faktisk er et problem ikke bliver overholdt!

Og det jo derfor der dukker kampagner op som den rottweiler klubben lavede, alt om hund har lavet, alfahundecenter med det gule bånd har lavet og nu denne.

 

jeg tror på kampagner virker, det er bevist med f.eks trygs badekampagner.

issuet med alle disse små hundekampagner er at de ikke når ud til der hvor problemet ligger.

 

tv markedsføring er en enorm stærk kanal, og det kræver et størrer budget end disse små tiltag! Medierne skal tage det op, men skambidning og hundelov sælger bedre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe den slags kampagner bliver lavet for (og af) de mennesker, der allerede følger reglerne, så vil de ingen virkning have.

De mennesker siger jo, "jammen det gør vi allerede..".

 

Vi andre, der skønner, at der er forskel på hunde, og på mennesker, og på omgivelser, vi siger stadig at det kommer an på omstændighederne om hunden skal gå fri.

 

Og så er der den 3. gruppe, der er den egentlige pestilens, -der giver fanden i andre mennesker og andre hunde...

 

Hvem tror egentlig på, at denne kampagne vil virke på dem..? :shock:

 

Billeder af trendy unge kvinder med racehunde som ville kunne vinde pokaler både til eksteriør og lydighed?

 

Hvorfor i alverden laver man en kampagne til den gruppe mennesker? Det giver kun yderligere konflikt. Den kampagne kan kun bruges af "de trendy" til at slå alle andre oven i hovedet med. -Og af pestilenserne til at sige "fuck up" endnu en gang.

 

Lav en kampagne målrettet de hunde og de ejere, der er problemer med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe den slags kampagner bliver lavet for (og af) de mennesker, der allerede følger reglerne, så vil de ingen virkning have.

De mennesker siger jo, "jammen det gør vi allerede..".

 

Vi andre, der skønner, at der er forskel på hunde, og på mennesker, og på omgivelser, vi siger stadig at det kommer an på omstændighederne om hunden skal gå fri.

 

Og så er der den 3. gruppe, der er den egentlige pestilens, -der giver fanden i andre mennesker og andre hunde...

 

Hvem tror egentlig på, at denne kampagne vil virke på dem..? :shock:

 

Billeder af trendy unge kvinder med racehunde som ville kunne vinde pokaler både til eksteriør og lydighed?

 

Hvorfor i alverden laver man en kampagne til den gruppe mennesker? Det giver kun yderligere konflikt. Den kampagne kan kun bruges af "de trendy" til at slå alle andre oven i hovedet med. -Og af pestilenserne til at sige "fuck up" endnu en gang.

 

Lav en kampagne målrettet de hunde og de ejere, der er problemer med.

 

 

Kigger vi på samme kampagne? :shock::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du? Har du kik på en kampagne med alkoholikere og rollatorfolk eller småbørnsmødre som hovedpersoner? :hmm:

Jamen så vil jeg da gerne lige uddybe lidt!

 

Så længe den slags kampagner bliver lavet for (og af) de mennesker, der allerede følger reglerne, så vil de ingen virkning have.

De mennesker siger jo, "jammen det gør vi allerede..".

 

Hvem siger den er lavet til mennesker der allerede følger reglerne? Det tror jeg bestemt ikke er hensigtigen, tvært i mod!

og self er den jo lavet af sådanne folk, for det er jo dem der er pisse hamrende træt af folk der ikke lige kan finde ud af det med hensyn, og hvis man læser linket fra jyllandsposten så er de jo inde på hvor træls det f.eks er med opstrammet hundelov fordi nogen ødelægger det for andre :)

 

 

Vi andre, der skønner, at der er forskel på hunde, og på mennesker, og på omgivelser, vi siger stadig at det kommer an på omstændighederne om hunden skal gå fri.

Kampagnen handler om 9 andre punkter end løse hunde!

Altså er hovedebudskabet at vise hensyn, og en af grundene til jeg spurgte om vi havde læst samme kampagne.

 

Og så er der den 3. gruppe, der er den egentlige pestilens, -der giver fanden i andre mennesker og andre hunde...

Hvem tror egentlig på, at denne kampagne vil virke på dem..? :shock:

 

Det er noget af en generalisering!

Der er self nogen få der bare er fucking ligeglade med alt og alle, men så findes der faktisk en stor gruppe folk som ganske enkelt bare er uviden omkring nogen ting, eller gør som man har lært for 50 år siden hvor verden var en smule anderledes end i dag :)

 

 

Billeder af trendy unge kvinder med racehunde som ville kunne vinde pokaler både til eksteriør og lydighed?

 

Hvorfor i alverden laver man en kampagne til den gruppe mennesker? Det giver kun yderligere konflikt. Den kampagne kan kun bruges af "de trendy" til at slå alle andre oven i hovedet med. -Og af pestilenserne til at sige "fuck up" endnu en gang.

 

Igen har vi læst samme kampagne?

Hvilken pokaler, og hvilken trenty hunde?

Jeg ser hvalpe, forskellige racer mv. og hvorfor mener du det giver yderligere konflikt - du lyder dig persontligt ramt?

 

 

Lav en kampagne målrettet de hunde og de ejere, der er problemer med.

 

Der findes jo et utal af hunderacer og ejere der skaber "problemer" - så vi skal have en kampagne for hver målgruppe, som kan være lige så mange målgrupper og kombinationer som der findes mennekser og hunde - ahh synes du selv??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nok ikke mod "enhver målgruppe" . Men mod en eller flere målgrupper.

At lave små selvretfærdige billeder - og sikkert videoer- med frelste enige skuespillere er ikke måden at nå dem, der ikke viser hensyn.

Der skal laves kampagner MED de hundeejere, man ønsker at nå.

Ikke imod! Det fører ikke til noget.

Jeg har kun set billederne, ikke videoerne... Det i sig selv siger noget om, hvad kampagnen signalerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler mig ikke personligt ramt. Slet ikke. Jeg tager meget mere hensyn end jeg bliver tillagt. Men jeg ser også hvem der er problemer med. Uden at fare op af den grund. Det er et begrænset område, jeg færdes i. Og tager så de forholdsregler, som alle må tage, hvis de ønsker at færdes i en verden, hvor de fleste mennesker bryder love og regler. På et eller andet område.

 

Sådan ER verden nu engang.

 

Man opnår ikke noget ved helligt at stille sig op og kræve at alle mennesker SKAL følge nogle bestemte regler.

Det gør kun konflikterne værre.

 

Man kunne f.eks lave kampagner on hvad man skal gøre, hvis man kommer i situationer, hvor andre IKKE viser hensyn.

Konflikter fører ikke til noget.

 

Panikken opstår tit fordi folk ikke ved, hvad de skal gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg tror det hjælper noget. Selv folk som kan virke upåvirkelige påvirkes alligevel.

 

Jeg må så samtidig indrømme at jeg ikke altid fører mine hunde i snor steder hvor det er påbudt ved skiltning. Jeg går fx på den gamle banelinje og her lader jeg hundene gå uden snor, men på stien og ikke langt fra mig. Jeg tager dem i snor hvis der kommer nogen, men eller træner jeg at de bare skal opholde sig på stien og ikke for langt fra mig. det er på denne sti:

bMille10aringrparingbanelinjen_zps05cb7392.jpg

Og hvorfor lader jeg så hundene gå uden line - kunne jeg ikke lige så godt have flexliner - eller halvlange liner?

 

Hmmm...... det er rarere uden og så tror jeg der ligger en lille protest i at man ikke må gå med hundene løs, når man har styr på dem og sørger for at de ikke generer hverken andre gående eller den øvrige fauna.

 

Jeg cykler så oftest på stien og så er hundene oftest i line.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang emnet - det kan aldrig siges nok. Det er et stort problem.

 

Jeg havde en oplevelse forleden - går med en helt ny hund i snor, som er total på tæerne af stress over at have skiftet hjem, så jeg har søgt ud et sted, hvor vi kan gå i fred uden at genere andre - så holder der en enkel bil - og manden råber Hej vi har også en hund! Og åbner døren..... Heldigvis skete der ikke noget, men det kunne jo være endt total galt... da jeg så siger, vil I tage jeres hund væk, jeg har lige hentet denne hund og kender ham ikke og han er edderrasende over det her, som I måske kan se - så siger de

 

Jamen vores gør ikke noget...

 

Om kampagnen virker ved jeg ikke. Men hvad skal vi ellers snart gøre?

Det er jo bestemt ikke dårlige mennesker. De handlede i absolut bedste hensigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som udgangspunkt så må kampagner da ramme nogle, om det så er de rigtige kan nok diskuteres.

 

Jeg mener selv, at jeg viser hensyn! Men alligevel så går jeg jo dagligt med min hund løs, hvor han burde være i snor.... Der er frit udsyn og jeg kalder ham altid ind og gir ham snor på når der kommer andre hunde, og forventer også at andre hundejere gør det samme. HADER virkelig dem, der bare råber "min hund gør ikke noget" - øhhh nej, men det gør min måske, så vær sød at få styr på kræet :stupid:

Det er jo ikke ond vilje, bare tankeløst - men stadig frustrerende, når man har en hund, der ikke liiige elsker alle andre hanhunde.

 

Måske kan en kampagne nå den slags hundejere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...