Hop til indhold

Vil I se videoer af Aslan og give mig jeres råd?


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Jeg er midt i alene hjemem træningen af Aslan, og det går fremad, men puha han er heller ikke helt nem! Han er ikke bange - han har bare aldrig lært det. Jeg har filmet ALT - og nu har jeg lagt et par videoer ud på youtube, som jeg rigtig gerne vil have andres øjne på og høre, hvad I ser/tænker - kan jeg gøre noget bedre her?

 

En ting kan jeg se: Vi skal have gardinerne op! Vi har fået nye vinduer (og stuen er lidt midt i en ombygning, så håber I kan se bort fra vores flytterod:blink:) så der er åbne vinduer - og han forstyrres af det, synes jeg. Er I enige? Der er en del lyde på optagelserne, som skyldes min pc - dvs de er der ikke i virkeligheden - sådan nogle dumpe lyde, bare lige til orientering. Der er meget stille her på landet. Der står lidt under hver video

 

https://www.youtube.com/channel/UC9YiLRJhQ-LUhTmSXwH6t7Q/videos

 

Jeg vil blive rigtig glad for at høre, hvis nogle kan se nogle ting, som jeg overser/kan gøre bedre eller anderledes. Umiddelbart tror jeg dog det går rigtig godt - det ser sådan ud. I dag er han begyndt at lægge sig i sofaen - kort! Men han ligger der dog nu i stedet for at vade rundt. Det er store fremskridt - jeg tror med gardiner, så blev han måske liggende?

 

Jeg har mange flere film, men de ligner i store træk disse. Jo kedeligere optagelser, jo bedre i denne træning :) Men hvis nogle gider se og kommenterer vil det være super med flere øjne på, da det er supersvært at vurdere sig selv og egen hund, synes jeg

 

Der er lidt forskel på om det er første gang jeg går eller anden gang på en dag - anden gang er der lidt brokpiben - men jeg synes jeg er nødt til at gå mere end en gang for at nå nogle steder med det? Og så kan man se ham stå på bordet :slem: og stjæle kattemad :cool: Der er fest når jeg er ude kan jeg se! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har jeg ikke linket til videoerne? De ligger øverst der er fire styk. Der står tekst under dem. Prøver lige at lægge dem ind her så

 

Alene hjemme - hvor det går godt - dette er sådan han er det meste af tiden pt.

 

 

Her går jeg i lidt for lang tid - min kollega har dog set det og siger han snarere brokker sig end er bange /utryg så jeg skal klø på trods lidt pibebrok. Han piber også i andre situationer, hvor han ikke får det han vil straks. Han er meget vokal også

 

 

Her har vi ikke verdens bedste ro før jeg går og det smitter til træningen. Han er samtidig nysgerrig på vinduerne og vi har lige fået nye så der mangler gardiner! Det kan man se vi hellere må få sat op :) Igen ser jeg ikke en bange hund men en hurtig lille hund, der brokker sig men han er begyndt at ligge ned! Lidt og kort, men det er en start

 

 

Endelig træning uden for kontekst. Gå hen og put dig - det siger jeg når jeg går. Denne video er mest for at vise min kollega hvor glad han er for at arbejde.

 

 

Der står lidt tekst under hver af dem.

 

Jeg starter altid med netdør - på sigt skal han have adgang til huset men med madaktivering og nysgerrige katte er jeg nødt til at adskille så maden ikke skaber en konflikt. Samtidig har han ikke brug for meget plads den type hund her. Han er allerede en krudttønde af rang, så han kunne hurtigt løbe huset rundt hvis han havde det hele :)

 

Ved siden af dette er hans stressniveau faldet MARKANT. Han har boet her en uge nu

Link til indlæg
Del på andre sites

Har set lidt af nr 2 video - måske er det bare mig, men er det en god ide at give ham så meget aktivitet når du går? Jeg synes han farer rundt imellem dem og det skaber måske ikke den ro du gerne vil give ham?

 

Jeg giver mine en kong hver, Voodoo smider godt nok lidt med den i starten, men kan se at de som regel ligger der hvor jeg gav dem = de har lagt sig og spist af den. Hvilket er det jeg helst vil have.

 

Et lille pip til den sidste video også, hvor du træner læg dig. Jeg ville ikke kaste godbidden ned til ham for det får ham (forståeligt nok) op på mærkerne. Jeg ville med hånden ligge den roligt ned til ham.

 

 

Hvor der han lille ud :-D Men sød. Måske er det bare kameravinklen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :D Havde tænkt det med at kaste, for han springer! Det vil jeg straks tage til mig.

 

Jeg gik i dag og summede over det samme med mængden af aktivering - jeg skal til at skrue ned ikk? Der er for meget til ham nu, hvor han er nået hertil. Jeg vil straks begynde fra i morgen :) Ih tusind tak :)

 

Ja han er lille! Mange tror han er hvalp hehehe - tror han kan stå under en samojedes mavse :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres "øjne" - det virker :) Jeg gav ham et kødben i dag og desværre vogtede han over det i stedet for at spise det - skøre hund! Han gravede det ned, og vadede rundt i nogle minutter og peb lidt, men så smed han sig faktisk ned i 4 minutter! Så selvom det var en lidt hård måde - pga jeg tog fejl med benet (det er åbenbart FOR lækkert at få i stuen med fire katte der glor bag døren), så virker det at give ham mindre. Stor tak :) Nu prøver jeg med noget med mindre værdi næste gang :) Det er første gang han har ligget ned i så lang tid

 

Han er generelt meget PÅ. Der er en utrolig energi i den hund, som kan udnyttes i træningen er mit håb

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er han gået i godbidsstrejke - den skøre hund! Jeg har filmet det. Han virker ikke utryg men når jeg tager dele af aktiveringen væk, så ligger han bare - jeg begynder at tro den hund driller mig :mrgreen: Nej ok - han piber jo, så han skal naturligvis lære det her, men fortæl mig, hvad I ser her i dette klip, som er på vej på youtube? Han vil naturligvis gerne med, men han acceptere - han sover ikke, man han er da ikke oppe og rende rundt som før, da aktiveringen var der. Nogle hunde stresses af aktiveringen. Hvad tænker I andre her?

 

Han fik Barf i haven før, og ville ikke have det rigtigt - nogle barf hunde tager en selvvalgt fastedag. Han virker ikke syg eller noget - snarere mæt og træt. Han ligger og bobler nu og ligner ikke just en, der har været udsat for en traumatiserende oplevelse :engel:

 

Min tanke er, at nu skal tiden øges, så der kan komme søvn på det her scenarie - hvad ser I? En drillepind?:banan: Der måske sagtens kan forlades i længere tid? Ja jeg er lidt i tvivl... det er let at blive snydt af de brune øjne i det hvide ansigt :mrgreen: Han er en problemløser - jeg begynder at tro min hund træner mig :stupid:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første indskydelse når jeg ser videoerne er, at han ligner en hund der er helt tryg ved at være alene.

MEN - Har en klar forventning om, at du kommer indenfor nogle minutter igen og det kan derfor ikke betale sig at falde helt til ro.

 

Så jeg ville personligt se at få afprøvet noget længere tid, for han ligner en, der har fået en vane med at ligge og vente på dig.

Han har ikke rigtig fået chancen for helt at falde til ro, for det har ikke kunne betale sig og det tror jeg bestemt han er klar til at skulle ud over, ud fra det jeg ser.

 

Så synes bestemt du skal til at trække tiden nu, ellers tror jeg faktisk du kan risikere at skabe et uhensigtsmæssigt mønster hos ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han ikke ville spise i haven, er det forhåbentligt derfor han ikke spiser benet heller? Jeg troede først at han så tæppet som at han skulle blive indtil du kom tilbage, fordi han ligger så afventende.

 

Jeg synes heller ikke at han ser utryg ud, men som de andre siger, han skal nå at kede sig nok til at lægge sig ned og sove/slumre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar :) Jeg tænker og ser det samme som jer - så i morgen sætter vi ekstra tid på :) Er rigtig glad for at I gider lige kigge, for det er pokkers svært at vurdere selv ind imellem

 

Buddha: Nej han er bare ikke sulten i dag. Jeg gik fra ham tidligere, hvor han ikke lå på tæppet men ved døren og med hovedet fladt ned og hvilede. Han ligger op af kattene på den anden side. De er adskilte fordi han har mad. På sigt skal de gå sammen, når han forlades. Det er ren sikkerhed - de kan ikke afkode om han vogter osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første indskydelse når jeg ser videoerne er, at han ligner en hund der er helt tryg ved at være alene.

MEN - Har en klar forventning om, at du kommer indenfor nogle minutter igen og det kan derfor ikke betale sig at falde helt til ro.

 

Så jeg ville personligt se at få afprøvet noget længere tid, for han ligner en, der har fået en vane med at ligge og vente på dig.

Han har ikke rigtig fået chancen for helt at falde til ro, for det har ikke kunne betale sig og det tror jeg bestemt han er klar til at skulle ud over, ud fra det jeg ser.

 

Så synes bestemt du skal til at trække tiden nu, ellers tror jeg faktisk du kan risikere at skabe et uhensigtsmæssigt mønster hos ham.

 

Det er fuldstændig det samme jeg ser. Jeg synes lidt det ligner at det er en leg for ham, der handler om at du skal komme tilbage og have det sjovt sammen med ham.

 

Han ligner på ingen måde nogen der har problemer med at være alene! Jeg er også enig med det med legetøjet, at det er måske lidt for meget og lidt for "sjovt og energi".... Men det er du jo også selv helt inde på :5up: Lækker hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var han alene i 19 minutter - først spiser han maden og så ligger han sig i den der afventende position i 9 minutter. Han er godt nok sej til at holde position :stupid: Så gik han op i sofaen og hvilede hovedet på forbenene FOR FØRSTE gang - det varede 30 sekunder, men adfærden var der. Resten af tiden lå han afventende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fulgte jeres råd og dette er verdens mest glade ejer der skriver :mrgreen: Gik anden gang 20 minutter og her hviler han både hovedet, venter ikke intenst mere men med flade afslappede ører OG så ligger han på siden og bobler ca 2 minutter - her kommer jeg så hjem og vækker ham

 

JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubiiii! Alene i en hel time og bedst af alt - sov på siden helt væk fra omverden i en halv time af den hele! :D Jeg er en meget glad ejer!

 

Tak tak tak for alle de gode råd. Jeg følger LuckyLunas model, og den virker. I dag satte jeg forsøgsmæssigt Radio 24/7 på - og faktisk med Annette Røphkes hundeprogram hehe det lå han lyttede til og faldt i søvn. Jeg tror jeg vil bruge radioen igen, for han er lydfølsom og det ser ud til at mindske reaktionerne på lydene udenfor

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...