Hop til indhold

Hanhund og tæve sammen


Kasmort
 Share

Recommended Posts

Gæst DorteDK

Helt enig Missing, min Zeus skal ikke hilse på alle hunde vi møder, der er nogen jeg vælger fra, og det er IKKE fordi de er listehunde eller noget - det er fordi jeg kan se på Zeus han vil blive gal/arrig og at det kan gå ud over netop den anden hund, her tænker jeg slet ikke på min egen men på den anden hund ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ hov hov, jeg skrev at det var hysterisk at man ikke vil lade sin hund hilse på en kamphund med mundkurv på,.. forstået på den måde at hunden ellers godt må hilse.

 

Men TS ved jo ikke om de hunde der ikke må hilse, generelt ikke må hilse på andre.

 

Helt enig Missing, min Zeus skal ikke hilse på alle hunde vi møder, der er nogen jeg vælger fra, og det er IKKE fordi de er listehunde eller noget - det er fordi jeg kan se på Zeus han vil blive gal/arrig og at det kan gå ud over netop den anden hund, her tænker jeg slet ikke på min egen men på den anden hund ;-)

 

Det var jo det jeg ville frem til - at det måske ikke nødvendigvis har noget med at gøre at hunden er en listehund. Men alligevel får TS medhold i at folk er "hysteriske" fordi andre hunde ikke må hilse på TS's hund:vedikke:

 

 

Og enig med Missing (og andre): snor på hunden indtil den lader de andre hunde i fred:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig er der nogle der bare ikke hilser, men de fleste ved også godt, at der er masser som tror at mundkurv = farlig. Bare med en løs snudesnor på min (for at han ikke skulle trække så meget), er jeg blevet spurgt om han er aggressiv.

 

 

Til trådstarter, går i nogensinde tur sammen, du og din søster? Og hundene. Det kan ofte hjælpe for den hund som ikke helt ved hvad den skal gøre (med den anden hund), fordi der sker en rar aktivitet som den kan koncentrere sig om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu låner jeg lige tråden for at stille et spørgsmål, som forhåbentligt også kan være relevant for trådstarter, men hvad kan sådan en erstatning f.eks. være? Har du nogle forslag?

 

Jeg har jo prøvet at vænne Bobo af med samme uvane i tre år, men er ikke lykkedes helt med det og det kunne jo sagtens være, fordi han reelt ikke har haft et alternativ. Jeg har jo bare bedt ham om at lade være. Så jeg kunne godt tænke mig at prøve dit forslag, men jeg ved bare ikke helt hvad alternativet skulle være.

 

 

Bed ham sit eller en anden nem og let øvelse, lad ham søge et par godbidder - den slags. Så flytter du hundens tankegang tilbage i frontallappen og bevidstheden i stedet for nede i den automatiske driftsstyrrede krybdyrhjerne. Hold dig samtidig i bevægelse, når I går. Det er sværere at springe på hunde, der bevæger sig og han får afløb for sin energi/stress ved at bevæge sig

 

Jeg tager altid snor på og går væk, hvis mine hanner viser adfærden. De stresser sådan ellers alle sammen og ingen af hundene har glæde af samværet.

 

Min nuværende hund er anderledes. Jeg tænkte - åh en tidligere avlshund... det bliver hårdt, men nope. Aslan reagerer KUN hvis de er højløbske. Ellers er han ligeglad. Tror jeg vil lave en tråd og se om andre genkender dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bed ham sit eller en anden nem og let øvelse, lad ham søge et par godbidder - den slags. Så flytter du hundens tankegang tilbage i frontallappen og bevidstheden i stedet for nede i den automatiske driftsstyrrede krybdyrhjerne. Hold dig samtidig i bevægelse, når I går. Det er sværere at springe på hunde, der bevæger sig og han får afløb for sin energi/stress ved at bevæge sig

 

Jeg tager altid snor på og går væk, hvis mine hanner viser adfærden. De stresser sådan ellers alle sammen og ingen af hundene har glæde af samværet.

 

Min nuværende hund er anderledes. Jeg tænkte - åh en tidligere avlshund... det bliver hårdt, men nope. Aslan reagerer KUN hvis de er højløbske. Ellers er han ligeglad. Tror jeg vil lave en tråd og se om andre genkender dette.

Smart - så kender jeg også baggrunden for hvorfor det virker :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Jeg vil gerne sige tak for alle de gode råd.

Det gik rigtigt godt og efter et døgns tid havde han vænnet sig til tæven.

Desværre skete der den efterfølgende uge det, at chino spiste en halv pose sesamfrø, og pga. Det høje fedtindhold fik han akut bugspytkirtelbetændelse, og måtte aflives. Dyrlægen sagde at de tit så det ifm. Julen når folk gav deres hunde julemad. Der er desværre ikke så god chance for at overleve det. Så lige en advarsel til de personer som ikke havde hørt om det før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne sige tak for alle de gode råd.

Det gik rigtigt godt og efter et døgns tid havde han vænnet sig til tæven.

Desværre skete der den efterfølgende uge det, at chino spiste en halv pose sesamfrø, og pga. Det høje fedtindhold fik han akut bugspytkirtelbetændelse, og måtte aflives. Dyrlægen sagde at de tit så det ifm. Julen når folk gav deres hunde julemad. Der er desværre ikke så god chance for at overleve det. Så lige en advarsel til de personer som ikke havde hørt om det før.

 

Hvor var det trist at høre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...